Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. W moim ciągniku c-335 mam duży luz na kierownicy, czyli luz lewo/prawo. Jak go zlikwidować, jakieś propozycje?

oraz jeszcze jedno, jak ustawić zbieżność kół przednich?

Opublikowano

Jeśli masz układa na dwa drążki to po bokach masz duże wkręty za kontrowane śruba na klucz bodajże 24 musisz je dokręcać do momentu aż zaczniesz wyczuwać opór kręcąc kierownicą(na podniesionym przodzie) wtedy troszkę cofasz śruby i tyle. Zupełnie luzu nie skasujesz. Zbieżność powinna być ustawiona aby z przodu mierząc przy krawędziach felg było więcej o 2-10 mm niż z tyłu. W instrukcji obsługi masz wszystko dokładnie wyjaśnione

Opublikowano

Witam was :)

Mam maluteńki problem.. mam dosyć spory luz w układzie kierowniczym. Jadę sobie po drodzę i oba koła latają na boki. Sprawdziłem to i nie jest to luz na drążkach.. jest on w kolumnie, a dokładnie tu:mechanizm_kierowniczy_kpl_c_330.jpg

Wychodzą stąd 2 ramiona i właśnie na tych ramionach jest luz góra-dół i przód-tył.

Czy tam są jakieś tulejki ?

Opublikowano

Właśnie, że próbowałem i niestety nic to nie pomogło :/

Półksiężyce to chyba też nie mogą być ?

Te ramiona co wychodzą z kolumny są osadzone na jakichś tulejkach czy jak ? Bo to właśnie na nich jest ten luz, który powoduje latanie kół na boki podczas jazdy.. :/

Opublikowano

Zawsze jeszcze mogą być winne łożyska na piastach. Bo w to, żeby od lekkiego luzu na ramionach (bo dużego tam nie będzie) latały koła ciężko uwierzyć. Ja w M-ce miałem luz na kolumnie a koła zawsze szły prosto. W 328 znowu odwrotnie.

Opublikowano

Jak masz zbyt duży luz na ramionach to podstawą jest wymiana tulejek, są już wyrobione temu ramiona latają góra-dół, prawo-lewo. Kasowanie luzów tym wkrętem na śrubokręt nic nie da.

Jeśli wymienisz tulejki lub gdy nie ma luzów na tulejkach to pozostaje luz międzyzębny i kasuje się go właśnie tymi wkrętami zabezpieczonymi nakrętką na kontrę. Do kasowania luzu trzeba od ramion odkręcić oba drążki kierownicze, aby ramiona były luźne. I właśnie wkręca się po trochę najpierw wkręt z jednej strony i trzymając za ramię i wyczuwa się jaki jest luz ustawiasz tak aby było z 5* czyli kilka mm i tak samo robisz z drugiej strony. Ustawiasz oczywiście tak, aby jedno i drugie ramię miało taki sam luz bez obracania kierownicą.

Jeśli już nie można ustawić luzu tymi wkrętami bo brakuje regulacji odkręca się 4 śruby górne gdzie przykręcony jest wał kierownicy do kolumny tam są podkładki regulacyjne wyjmuje się podkładkę i znów się dokręca wtedy wał kierowniczy się obniża zmniejszając luz i powtarza się regulację tymi wkrętami

Opublikowano (edytowane)

Panowie, jestem w trakcie składania zamówienia i mam dylemat czy kupić też wałek kierowniczy wraz z wycinkami zębatymi i te 2 ramiona. Powiedzcie mi czy ramiona też ulegają eksploatacji, czy raczej niemożliwe jest to, aby się "poprzecierały" w miejscu osadzenia na tulejach ? Frezy zapewne mają dobre :)

 

Mam też luz na kierownicy tj. koła są prosto a kierownicą mogę trochę poruszać. Czyli, że do wymiany będzie też wałek z wycinkami, prawda ? Drążek z łącznikami jest ok.

Edytowane przez lasku124

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v