Skocz do zawartości

Polecane posty

Ferdek07    62

jeśli jest taka jak w c 330 przekręcasz tam taki jeden śróbsztyk i zatrybia tryb w innym miejscu i niema luzów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
amnowak43    1
jeśli jest taka jak w c 330 przekręcasz tam taki jeden śróbsztyk i zatrybia tryb w innym miejscu i niema luzów

W którym miejscu jest ta śruba?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

baltazar1    0

Witam. W moim ciągniku c-335 mam duży luz na kierownicy, czyli luz lewo/prawo. Jak go zlikwidować, jakieś propozycje?

oraz jeszcze jedno, jak ustawić zbieżność kół przednich?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

Jeśli masz układa na dwa drążki to po bokach masz duże wkręty za kontrowane śruba na klucz bodajże 24 musisz je dokręcać do momentu aż zaczniesz wyczuwać opór kręcąc kierownicą(na podniesionym przodzie) wtedy troszkę cofasz śruby i tyle. Zupełnie luzu nie skasujesz. Zbieżność powinna być ustawiona aby z przodu mierząc przy krawędziach felg było więcej o 2-10 mm niż z tyłu. W instrukcji obsługi masz wszystko dokładnie wyjaśnione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lasku124    0

Witam was :)

Mam maluteńki problem.. mam dosyć spory luz w układzie kierowniczym. Jadę sobie po drodzę i oba koła latają na boki. Sprawdziłem to i nie jest to luz na drążkach.. jest on w kolumnie, a dokładnie tu:mechanizm_kierowniczy_kpl_c_330.jpg

Wychodzą stąd 2 ramiona i właśnie na tych ramionach jest luz góra-dół i przód-tył.

Czy tam są jakieś tulejki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    171

spróbuj podregulować to tą śrubką na płaski śrubokręt z nakrętką nad tymi ramionami

Edytowano przez Klepk995

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lasku124    0

Właśnie, że próbowałem i niestety nic to nie pomogło :/

Półksiężyce to chyba też nie mogą być ?

Te ramiona co wychodzą z kolumny są osadzone na jakichś tulejkach czy jak ? Bo to właśnie na nich jest ten luz, który powoduje latanie kół na boki podczas jazdy.. :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lasku124    0

No tzn tak, jak chwycę ręką to ramię to ono lata góra-dół, prawo-lewo i ma też troszku luzu (wchodzi i wychodzi) z kolumny :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2354

Poleciłbym najpierw sprawdzić zbieżność kół przednich. Od lekkiego luzu w kolumnie koła nie latają zauważalnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lasku124    0

Zbieżność właśnie jest bdb ustawiona. Luzu na drążkach i końcówkach nie ma, dlatego też obstawiam, że to wina tych ramion. Co Wy na to ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2354

Zawsze jeszcze mogą być winne łożyska na piastach. Bo w to, żeby od lekkiego luzu na ramionach (bo dużego tam nie będzie) latały koła ciężko uwierzyć. Ja w M-ce miałem luz na kolumnie a koła zawsze szły prosto. W 328 znowu odwrotnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

Jak masz zbyt duży luz na ramionach to podstawą jest wymiana tulejek, są już wyrobione temu ramiona latają góra-dół, prawo-lewo. Kasowanie luzów tym wkrętem na śrubokręt nic nie da.

Jeśli wymienisz tulejki lub gdy nie ma luzów na tulejkach to pozostaje luz międzyzębny i kasuje się go właśnie tymi wkrętami zabezpieczonymi nakrętką na kontrę. Do kasowania luzu trzeba od ramion odkręcić oba drążki kierownicze, aby ramiona były luźne. I właśnie wkręca się po trochę najpierw wkręt z jednej strony i trzymając za ramię i wyczuwa się jaki jest luz ustawiasz tak aby było z 5* czyli kilka mm i tak samo robisz z drugiej strony. Ustawiasz oczywiście tak, aby jedno i drugie ramię miało taki sam luz bez obracania kierownicą.

Jeśli już nie można ustawić luzu tymi wkrętami bo brakuje regulacji odkręca się 4 śruby górne gdzie przykręcony jest wał kierownicy do kolumny tam są podkładki regulacyjne wyjmuje się podkładkę i znów się dokręca wtedy wał kierowniczy się obniża zmniejszając luz i powtarza się regulację tymi wkrętami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lasku124    0

Ok, dzięki :)

A jeszcze z ciekawości, jakie mam kupić ? 2 wąskie i 2 szerokie ? Czy to poprostu zależy od tego, z jakiego roku ciapek ? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

Dwie szerokie i jedna wąska.

Szerokie idą po bokach są tam też dwa simeringi 35x47x7 a wąska idzie po środku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lasku124    0

Panowie, jestem w trakcie składania zamówienia i mam dylemat czy kupić też wałek kierowniczy wraz z wycinkami zębatymi i te 2 ramiona. Powiedzcie mi czy ramiona też ulegają eksploatacji, czy raczej niemożliwe jest to, aby się "poprzecierały" w miejscu osadzenia na tulejach ? Frezy zapewne mają dobre :)

 

Mam też luz na kierownicy tj. koła są prosto a kierownicą mogę trochę poruszać. Czyli, że do wymiany będzie też wałek z wycinkami, prawda ? Drążek z łącznikami jest ok.

Edytowano przez lasku124

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez PronarekP5
      Ci którzy mają lub jeżdżą tym URSUSEM jaka wygoda jazdy czy da sie radia słuchać jak idzie w polu itp. itd.
    • Przez Jarekborys
      witam wszystkich, mam problem, zależy mi na tym aby ciągnik ursus c 330 współpracował z opryskiwaczem którego belkę polową rozkłada się hydraulicznie. Założyliśmy nową pompę hydrauliczną, nowy rozdzielacz na błotniku na dwa wyjścia ( bo tyle jest potrzebnych do opryskiwacza) no i pojawia się problem, wydatek oleju i jego ciśnienie jest wciąż prawdopodobnie zbyt małe ponieważ kilka razy podniosłem belkę polową, rozłożyłem ją, wykonałem oprysk, ale za którymś razem jak już olej był zbyt ciepły to po prostu nie mogłem już podnieść złożonej belki (bo aby ją rozłożyć najpierw muszę ją unieść kilkanaście centymetrów aby wysunęła się z zabezpieczeń) Stan oleju w skrzyni jest w górnym stanie, filtr jest czyściutki, nie wiem co mam zrobić? Może ktoś ma jakiś pomysł? Jak mogę rozwiązać ten problem? Potrzebuję dwa wyjścia hydrauliczne (wydatek oleju i powrót) Podpowiadano mi już abym założył na wałek pompę od ładowacza czeskiego i wtedy miałbym duży wydatek cieczy ale nie miałbym już możliwości napędzania opryskiwacza od WOM czyli ten pomysł odpada.
    • Przez faofar
      Witam ,czy ktoś z uzytkowników ma załozone łancuchy na kółka i gdzie je dostać, konkretniej szukam do A92
      BEDE WDZICZNY ZA WSZELKIE INFO
    • Przez Kamilukowiak
      Witam jestem posiadaczem ursusa 4514 i planuje kupić do niego tura. Mam w nim jedną pompę do hydrauliki i zastanawiam się  czy da on sobie radę przy oborniku lub w balotach z sianokiszonki. Czy będzie trzeba dokładać drugą  pompę ?
    • Przez BARTOLA
      witam posiadam zetora 7011  z tylnymi kołami o rozmiarze 13.6-36 i mam takowy problem ze przy orce z pługami 3 skibowymi ma słabą przyczepność i troche brakuje mu mocy zastanawiam sie nad zmiana kół na rozmiar 28  czy coś da ta zamiana?  słyszałem ze koła od c360  bedą pasować  ktos coś pomoże w tym temacie?  
×