Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
smerf124

Zetor czy NH ?

Polecane posty

smerf124    2

Witam. mam takie pytanie co wybrać zetor proxima power 90 + tur zetor system czy new holland t4.85 + tur ? Który ma niższe spalanie i który bedzie bardziej trwały ? Ma to być ciągnik do pomocy głównie bedzie pracował przy turze , w transporcie , formatorze i sadzarce kora ! Panowie jeśli mieliście do czynienia z podobnymi modelami doradźcie !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek73    195

Zdecydowanie NH i nie chodzi o to że mam akurat. Moi znajomi mają Zetora i teraz kupują NH, i nie tylko od nie tak słyszałem. Psuje się, problem z cześciami, i dużo pali. Koło mnie ma chyba Proxe 125 km dwa lata mineły w czerwcu, wymienione turbo ,nie wiem czy nie dwa razy, problem z sprężarką, cały silnik olejem oblany i po zapaleniu nie ma żadnych biegów z 5 minut.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kondzio1579    2

U mnie kilku znajomych mają proximy i sobie chwalą a w nh u jednego to jak przywieźli to po paru godzinach pracy rozleciała się skrzynia ale też u nas taki ma 2 nh i teraz kupił trzeciego new hollanda do 100 km i sobie chwali to zależy od użytkowania kierowcy ciągnika a niektórzy zwalają winę na ciągnik że jest słaby

Edytowano przez kondzio1579

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adim44    0

Mamy dwa NH na placu, jeden na silniku wolnossącym z 1998r, drugi już z turbiną z 2007r i oba nie sprawiają kłopotów, starszy przez te lata miał tylko wymieniane (jeśli dobrze pamiętam) wodziki przy sprzęgle i dwie przednie piasty, ale to przez to że ma zamontowany za duży tur jak na swoją masę, i przez pierwsze 12lat jeździł jeszcze z obciążeniem z przodu bo nikomu nie chciało się tego ściągać. Zaś ten z turbiną nie jest szanowany, gaszenie w biegu czy pełen gaz po odpaleniu to norma, mimo to turbinka jeszcze dobrze śmiga. PS Głównym operatorem tego sprzętu jest mój wujek który ma już swoje lata, i nie potrafię mu przetłumaczyć że należy rozgrzać traktor czy go schłodzić w zależności od sytuacji, siła przyzwyczajenie jest dla niego silniejsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
smerf124    2

Właśnie dla mnie ważna jest zwrotność i spalanie bo jak pisałem to będzie ciągnik pomocniczy ! Do dilera NH i zetora mam po 12 km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez 1kejsi1
      Witam.
       
       
      Więcej informacji na PW
    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez drogerhas
      Witam mam wielki dylemat na temat wyboru ciągnika. Posiadam gospodarstwo o pow. 15ha i zajmuję się hodowlą bydła mlecznego i w tej chwili mam 3 ciągniki: Ursus c-330, Ursus c-360 i Ursus c-385, który złożony z Ursusa i Zetora trochę tego i trochę tego taki już po prostu kupiłem. I właśnie z tym c-385 mam problem, posiada on przedni napęd, elektryka sprawna, 87km, 2 wyjścia hydrauliczne i  reszta standardowo, nie jest on w najgorszym stanie z zewnątrz bo pomalowany i w kabinie nie jest najgorzej. I właśnie chcę się jego pozbyć, bo kupiłem go od handlarza i to był mój bardzo wielki błąd. Handlarz zrobił go tak aby tylko go sprzedać: pomalował bez podkładu, silnik w nie najlepszym stanie(wiem że dużo nie wytrzyma), hydraulika się psuje, pompa paliwa do wymiany. Choć mam go od wielu lat dopiero teraz pomyślałem  o tym tylko zastanawiam się co lepiej? Sprzedać go i kupić inny za podobne pieniądze czy też do poczciwej sześćdziesiątki wstawić przedni napęd i wspomaganie? Dodam też że sześćdziesiątka ma swoje podzespoły w bardzo dobrym stanie oprócz hydrauliki ale to się zrobi. C-360 robiłem do tej pory większość prac polowych c-385 tylko orałem, kultywatorowałem i belowałem. Jakbym wstawił przedni napęd te obowiązki przejęłaby 360, dodam też że mam podłączonego do niej tura zwykłego dwusekcyjnego i w przyszłości planuję zakup nie za dużego pługa 3 obrotowy. I co Panowie zrobiliby na moim miejscu? Sprzedać ursusa c-385 i kupić jakiś z napędem 4x4 o podobnej kwocie(więcj niż 24 000 nie wyciągnę w takim stanie) czy też może go naprawić a może sprzedać i udoskonalić poczciwą sześćdziesiątkę? Z góry dziękuję za podpowiedzi.
    • Przez roberti
      Witam Panowie mam taki problem z zetorem forterra hsx 120. 2013r. zaczął rozłączac rewers. na wyswietlaczu Literka ,,N'' myga gdy chce go zapalic. tak jak myga f. dzieje sie tak jak jest gorąco. gdy schłodze cały rewers okładami z lodu wtedy jest na jakis czas spokój az się znów nie nagrzeje i znów rozłącza i nie da się jechać. a jak zgaszę to juz ie można zapalic. nie wiem co zrobic a nowy kosztuje ok. 1500zł
×