Skocz do zawartości
Krystian93

Jaki ciągnik wybrać

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Krystian93    0

Witam, mam pytanie który z ciągników wybrać: (McCormick MTX 125 czy Massey Ferguson 6180) używane do nowych nie jestem jakoś za bardzo nastawiony, nie tylko do o tych marek tylko ogólnie.

 

Chciałbym się dowiedzieć jak te ciągniki się spisują, ile palą w transporcie i w ciężkiej pracy, jak z dostępnością części, a najbardziej mnie interesuje czy dały by sobię radę z prasą wielkogabarytową 80:80

 

Z góry dziękuję za informacje ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sobolek    1

Witam ciebie, a więc ja na twoim miejscu wybrał bym massey fergusona ponieważ bardzo trwała, niezawodny konstrukcja. Ten oto ciągnik spali ci ok 11 l w transporcie, a w ciężkiej pracy ok 13-14 l. Jak na 120KM jednostkę to bez problemu poradzi sobie z ta prasą. Więc jestem za MF-em. Nie wiem jak jest z mccornickiem ponieważ nie miałem z tymi ciągnikami żadnej stycznosci.

Edytowano przez Sobolek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Sobolek    1

Osobiście nie mam masseya, ale mój sąsiad ma i sprawuje mu się bardzo dobrze. Ma jego przez parę lat mniejszego jak ten 6180 to tylko jakaś awaria była z EHR-em nie chciał podnosić :) Ja osobiście mam ursusa 5714 moc 81 km też silnik perkinsa tylko 4 cyl ale ta sama marka silnika. Silnik jest bardzo wytrzymały i przy tym bardzo mało spala tak samo jest tam tylko wiesz 6 cyl z turbo na dodatek wię cej spali od 4 cyl bez turba. Mi średnio ursusek spala 8l/1h w kvernelandach ab100, 4 zagonowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    114

Jeden jak i drugi maja silnik Perkinsa ;) Oba maja też skrzynie z 4biegami pod obciążeniem. Zaletami MTXa są na pewno: Wiek, konstrukcja ramowa i mokre sprzęgło.MF natomiast jest o wiele bardziej popularny i co za tym idzie łatwiej będzie go sprzedać w przyszłości po za tym części zapewne do MF są lepiej dostępne.

Ogólnie to wybrałbym ten który jest w lepszym stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sobolek    1

Dokładnie tak masseya będzie łatwiej sprzedać ale i masz części do masseya bo do mccornika ciężko będzie części znaleść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26

Łatwo o części do McCormick'a. Ja wybral bym właśnie jego jeśli troszke starszy model to bierz z silnikiem Cumminis'a wiem że cięzko dostać z tym silnikiem ale warto poszukać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

ja bym wybrał MF.... duża dostępność części, łatwiej będzie go sprzedać w przyszłości, wytrzymały, jedyną wadą jest cena części :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin252    0

Łatwo o części do McCormick'a. Ja wybral bym właśnie jego jeśli troszke starszy model to bierz z silnikiem Cumminis'a wiem że cięzko dostać z tym silnikiem ale warto poszukać.

O ile pamiętam to w MTX nie było dostępnych silników Cummins`a, w odróżnieniu od Case MX. W MTX występowały silniczki Iveco lub Perkins, lecz oczywiście mogę się mylić.

Edytowano przez Marcin252

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    196

Jaki problem z częscimi, co wy mówicie przecież w dzisiejszych czasach jeden telefon i dzień czy dwa mamy cześći na podwórku. Cumminis to Iveco.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adrian98    1

Chyba do mf cześć droższe bo to przecież jest Korbanek. Mc ma pełną ramę. Ale ja bym brał mf ze względu na markę i przekładnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian93    0

Massey z tego co pamiętam jest lżejszy od MC to pewnie przełoży się na uciąg (przyczepność) , jak się mylę to proszę mnie poprawić ;). W którym lepiej spisuje się reszta podzespołów, (elektornika, skrzynia).

 

Ogolnie MC chyba jeszcze nie spotkałem w moim regionie, Maseey jest, model 6190 ale coś zamulony jest nie ma kopa jak się da gazu, przy przyśpieszaniu przydymi, drugi jest 3085 ten ładnie śmiga.

 

Jeden jak i drugi maja silnik Perkinsa ;) Oba maja też skrzynie z 4biegami pod obciążeniem. Zaletami MTXa są na pewno: Wiek, konstrukcja ramowa i mokre sprzęgło.MF natomiast jest o wiele bardziej popularny i co za tym idzie łatwiej będzie go sprzedać w przyszłości po za tym części zapewne do MF są lepiej dostępne.

Ogólnie to wybrałbym ten który jest w lepszym stanie.

no raczej złoma nie będę kupował, bo szkoda wydać kase na coś co za chwilkę padnie,

 

Łatwo o części do McCormick'a. Ja wybral bym właśnie jego jeśli troszke starszy model to bierz z silnikiem Cumminis'a wiem że cięzko dostać z tym silnikiem ale warto poszukać.

a powiedz czym się charakteryzuje ten silnik jak się spisuje w pracy.

Edytowano przez Krystian93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26

Z tego co ja zauważyłem w swoim case mx135 to silnik mało spala jest wytrzymały i silny.

Spalanie w orce około 17l/h w ciągu godziny 1,5ha obrobie nim. W transporcie spala do 8l/h.

Nie powiem ci czym sie różni od Perkinsa bo nie bardzo sie znam na tym. Na forum jest bardzo dużo dobrych opini o tym silniku (patrz dział Case ih) poczytaj i sam zobaczysz jak to wygląda.

 

Jeśli chodzi o przyczepność to prawdą jest że ten cięższy będzie miał lepszą.

Edytowano przez Ziel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sobolek    1

Aż 17 litry ci w orce spali! Nawet jak i 1,5ha/h to dużo. Ale no i co z tego że może mc jest cięższy od mf, ale mf ma lepsze przełożenie na skrzyni i jest w stanie więcej uciagnac. Tylko kwestia hamowania jest z mc lepsza jak jest cięższy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin252    0

I znowu się zaczyna ze spalaniem... Dla jednego to dużo dla innego nic nadzwyczajnego, wszystko zależy od warunków, zwięzłości gleby, ukształtowania terenu i oczywiście od maszyn z jakimi ciągnik współpracuje. Inaczej orze się na piachu,a inaczej też na glinie. A niby czemu McCormick ma gorsze przełożenie od MF? Po czym tak wnioskujesz? Co do uciągu to polemizowałbym, a nawet przychylałbym się w stronę MTX`a, ma większą masę własną. Dużo też zależy od szerokości i stanu opon.

Do autora tematu, posiadam McCormick`a MTX 150 i jak do tej pory pracuje nienagannie, mimo iż nie posiadam go długi okres czasu

Edytowano przez Marcin252

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian93    0

Ok z tych ciągników wybrałem masseya a powiedzcie mi coś jeszcze na temat fendt favorit 511/512 znajomy polecił mi te ciągniki lecz pyta was o opinie jak wam sie sprawują te ciągniki, jak z cześciami (czy drogie) jak ze spalaniem w pracy i transoprcie a także czy elektyka i podzespoły są wytrzymałe

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sobolek    1

Tak spotkałem się z tym oto modelem fendta i powiem że nawet duża maszynka. Nie podoba mi się w nim EHR. W tym ciągniku nie ma zbytnio wiele jeszcze elektroniki, ale jest. Jak na ten ciągnik to oświadczam że podzespoły są wytrzymałe. Części to fendtów są cholernie drogie. No spalanie jak na 6 cyl jednostkę nie jest jeszcze takie drogie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dzik82lysy
      Słyszałem ze DF należą do lekkich ciągniczków(bynajmniej te modele)i nie wiem czy taki DF byłby dobry jako ciągnik główny?3czy 4 skiby obrotowe???Kverneland na resorach (używany) czy nowa unia na zabezp. kołkowym???Czy ok.90 konny agrotron jest w stanie unieść agr up siewny 3 metrowy zestaw famarolu???Oczywiście nie na przekaźnik!
    • Przez michal8899
      jestem na kupnie valtry a72 na 20 hektarowe gospodarstwo plus troche usług i jestem ciekawy jak sprawuje sie ten ciągnik przy pługu, agregacie, talerzówce, kosiarce itd.
    • Przez MrJareczek
      Chodzi mi głównie o to jak pasowałaby do gospodarstwa o areale około 20 hektarów - czyli około 80 KM. Pytam się bo mam dylemat między New Hollandem, Casem a Valtrą, a poza tym Valtra kojarzy mi sie zawsze z pracą w lesie
    • Przez TOME11
      witam
       
      jakie są obecnie dostępne kolory do wybrania w nowej Valtrze?
       
      pozdrawiam
    • Przez podlaskirolnik
      Witam Mam zamiar kupić ciągnik ,który byłby głównym ciągnikiem w mlecznym gospodarstwie. Pracował by  z pługiem fraugde 3+1, gruberem 2,5m, prasą belującą z 15 nożami i rotorem. Śmigał by też z turem i  beczką 7tyś litrów. Pieniądze jakie chcę na niego przeznaczyć nie powinny przekroczyć 300 tyś z turem (chodzi o jak najmniejszą stawkę).
       Myślałem nad Kubotą m 110gx i Case maxxumem 110-120. W grę wchodzą tylko nowe ciągniki. Proszę o pomoc. Pozdrawiam 
×