Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tylko przy kupnie tych docisków, tej tarczy stalowej między tarczami weź stare do sklepu, bo są buble cieńsze-grubsze itd, kup taki sam, a koło zamachowe nie pozwól tokarzowi zebrać zbyt dużo, aby tylko wyrównać, wystarczy 0.3mm-0.5mm, pod sprężyny można coś zawsze wsadzić podkładkę itd.

Opublikowano

To mówicie koledzy ze nie można staczać ani koła ani docisku aby je tylko wyrównać. A sprężyny od ursusa c385 albo mtz82 nie dało by się założyć. Dlamnie to nie było by problemem ze sprzęgło by ciężej chodziło bo ciągnikiem tylko ja jeżdżę no czasem tata ale to rzadko. Proszę o więcej wypowiedzi.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Kup nową tarczę dociskową i nowe sprężyny i to wystarczy, nie będzie żadnych poślizgów, żadnych tam od 80-tek. Jeżeli tarcza dociskowa ma nie równości, to zanim się dotrze tarcza sprzęgłowa, to zawsze będzie się ślizgał, bo nie ciągnie całą powierzchnią, miałem coś takiego, po wymianie tarczy dociskowej i sprężyn,zero poślizgu.

Opublikowano

tak ale jak mam nowe sprężyny to nadal sprzęgło leciutko chodzi można ręką wcisnąć a u kolegi to jest znaczny opór a ma jeszcze fabryczne sprzęgło od 73roku i dlatego mnie zastanawia czemu u mnie tak lekko jest.

Opublikowano

jak dobrze ustawisz to pierwszy stopień powinien chodzić ręką. Koło zamachowe możesz stoczyć ale tyle samo tokarz musi przybrać powierzchni do której dokręca się docisk. Inaczej będzie ślizgać. Zmierz z ciekawości jaka jest odległość od powierzchni pracy tarczy w kole zamachowym do miejsca przykręcenia docisku i porównaj z nowym. Może coś już było kombinowane. Nie zapomnij przed zjechaniem ciągnika ustawić pierwsze odstęp łap od obudowy docisku, sprzęgła.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

tak ale jak mam nowe sprężyny to nadal sprzęgło leciutko chodzi można ręką wcisnąć a u kolegi to jest znaczny opór a ma jeszcze fabryczne sprzęgło od 73roku i dlatego mnie zastanawia czemu u mnie tak lekko jest.

Ale ślizga się sprzęgło, czy tylko leciutko chodzi?

Opublikowano

NO chodzi leciutko przede wszystkim o to mi chodzi. Z tym poślizgiem to mam takie odczucie jak ciągnę pod górę przyczepe/y ale to może zmiana charakterystyki silnika i dlatego tak mi się wydaje ale np.jak gruberuję 3 to koła w miejscu kręcą jak ma ciężej więc nie wiem już sam. Przyczepę 8 z liściem z buraków ciągnie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jak za miele kołami na trójce, to się nie ślizga.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

witaj,

 

kolego masz problem ze sprężynami poniewasz nowe są o wiele miękcejsze pomimo tego że nowe od tych z 70r,wiem to bo grzebie z tym na codzień,lekko pracujące sprzęgło to znaczy że jest dobrze ustawione,

to samo tyczy się sprężyn wymienianych by biegi nie wypadały co jest błędem,wumienia się tylko końcówkę jeżeli jest zdarta a sprężyny stare zostają i biegi nie wylatują.

Opublikowano

Zgadzam się z przedmówcą ,robiłem sprzęgło u znajomego kupił nowe tarcze i sprężyny ale gdy rozebrałem sprzęgło i porównałem stare i nowe sprężyny to stare były duzo mocniejsze od tych nowych po prostu badziewie i na tych starych lata do tej pory

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ale powiedz mi po co, jak na oryginalnych musi być dobrze.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No a słuchajcie koledzy jakby założyć tak jak pisałem z ursusa c 385??

 

cze,

wydaje mi się że ktoś cie strasznie namówił do zamaczu z 385,

jeśli chodzi lekko to jest dobrze a jeśli przy tym ślizga ci tarcza to zarzuca zamach olej i tyle,poślizga a za chwilę jedzie spoko i znowu to samo.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Być może masz większy odstęp między pierwszym, a drugim stopniem i takie wrażenie, że chodzi lżej, bo powinno się tylko wciskać do pierwszego stopnia, a jeżeli ktoś ma za mały odstęp, to ciśnie dalej, bo nie rozłącza na pierwszym, a łapie już drugi i dlatego to wszystko chodzi ciężej. W mojej też tam chodzi lekko.

Opublikowano

Luz pedału miedzy pozycją gdy go nie dotykasz do momentu kiedy poczujesz pierwszy opór przy naciśnięciu.

Rozwiń metrówkę i oprzyj ją przed pedałem. Odczytaj ile wskazuje metrówka w najwyższym punkcie pedału. Potem go naciśnij do pierwszego oporu i odczytaj.

Różnica pomiarów ma się mieścić w podanej tolerancji.

  • Like 1
Opublikowano

Tak tylko wartości są podane na przedłużonej dzwigni czy na orginalnej ?I chyba wymiar w cm a nie mm.

Ja mam skok dość duży na przedłuzonej dzwigni łapki ustawione na 3i6 mm i jest ok.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez Krystian2152
      Błąd T87? 
      Co to za błąd??
      Wyskakuje mi czasami
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v