Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pompa jest częścią przyczepy ,znajduje się na końcu węża, gdy zapniemy przyczepę to te pompę mocujemy w specjalnym gnieździe na ciągniku,a nacisk na nią jest przez popychacz od dźwigni hamulca.

Gość Profil usunięty
Opublikowano
Jak wogóle wygląda podłączenie takich chamulców to ciągnik ma specjalne wejście czy poprostu w gniazdo od chydrauliki, czy jest dopuszczalne sterowanie chamulcem przyczepy przez dzwignie od chydrauliki?

W MF z Francji jest osobne wyjście, ciśnienie jest zależne od tego jak mocno naciśniemy pedał. Jest to osobny układ pod mniejszym ciśnieniem niż hydraulika zewnętrzna. Wg mnie to dobre rozwiązanie, bezawaryjne, łatwo dorobić takie hamulce w przyczepie.

Podłączenie węza przyczepy pod wyjście hydrauliki zewnętrznej spowodowało by pewnie natychmiastową blokadę kół w przyczepie po naciśnięciu rozdzielacza, nie było by tez regulacji siły hamowania.

Opublikowano

Ale nadal bez odpowiedzi pozostało pytanie co jesli przyczepa sie odepnie, odepnie sie przewód albo zostanie w jakis sposób uszkodzony?? Niewielkie uszkodzenie instalacji i mometalnie w układzie nie ma oleju o czym kierowca dowie sie ale pewnie za póxno. No chyba że działa to podobnie do układu pneumatycznego.

Pneumatyka nie powiem jest leprza bo najwyżej zdziwimy sie jak sama przyczepa zachamuje. Ale jednak hydrauliczne rozwiązenie jest ciekawe. Patrzac na to że stosowane sa one w krajach zachodnich to musi cos w tym bydz. Takie moje odczucie.

Opublikowano

w hydraulicznych też jest taki system że zachamuje przyczeppę, może poprostu taki system jest tańszy, bo jeśli układ penumatycznyw ciągniku kosztuje 6-7 tyś zł to ciekaw jest ile ksoztuje (jeśli ktoś zamiała dodatkowo) taki system hydrauliczny, jestem pewien że jest dużo tańszy od menumatyki

Gość Profil usunięty
Opublikowano
Ale nadal bez odpowiedzi pozostało pytanie co jesli przyczepa sie odepnie, odepnie sie przewód albo zostanie w jakis sposób uszkodzony?? Niewielkie uszkodzenie instalacji i mometalnie w układzie nie ma oleju o czym kierowca dowie sie ale pewnie za póxno.

Układ który znam nie zahamuje po zerwaniu przewodu, jeśli przewód będzie nieszczelny to poczujemy to na pedale.

Zrobiliśmy takie hamulce w przyczepie tandem, bardzo proste w wykonaniu, tylko jeden wąż i siłownik, działa bez zarzutu.

Opublikowano

Na czym polegają hamulec najazdowy (pronar oferuje takie w wyposarzeniu doidatkowym) więc po jakiego grzyba w przyczepie rolniczej hamulcec najazdowy i na jakiej zasadzie to działa czy to wogóle stosuje sie do ciągnika? no i chyba nie zastąpi to tradycyjnych hamulców?

Opublikowano

Jeśli chodzi o odpięcie się przyczepy z takimi hamulcami to trzeba na początku zauważyć że takie hamulce są stosowane najczęściej we Francji i Holandii a tam 95% przyczep to tandemy więc nie ma problemu bo przyczepa nigdzie nie pojedzie musi zaraz wyhamować ;)

Ja mam takie hamulce w beczce i przyczepie- tandem z Francji.

Opublikowano

Ale jakie to sa dokładnie przyczepy. Bo hamulce najazdowe są stosowane w przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t.

I nie wiem czy to dobre rozwiazwanie(nie zanam argumetów producenta) ale hamulec najazdowy przeszkadza przy cofaniu i jak tu manewrować z nia i to jeszcze w polu.

Jak wypożyczyłem przyczepke (lawete 2osiową z hamulcem najazdowym) to przy cofaniu na trawie były z tym problemy. Cały czas przy cofaniu słychac było ocieranie sie okladzin.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Potrzebne są dwa siłowniki hydrauliczne jednostronne, węże i sprężyny cofające siłownik. Ciężko jest dobrać odpowiedni siłownik, musi mieć bardzo małą średnicę.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Do Zetora czy Ursusa nie da się zrobić hamulców w takim układzie jak ma MF . Można by ewentualnie skorzystać z hydrauliki zewnętrznej, trzeba by jednak ograniczyć ciśnienie zaworem przelewowym a hamować ręcznie dźwignią rozdzielacza.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Można i tak, ale nie będzie to to samo co oryginalne hamulce z regulacją siły hamowania.

Opublikowano

Jak to jest z zaczepami samochodowymi na tzw hak czy te samochodowe przyczepki można zupełnie legalnie czepiać do ciągników rolniczych (po zamontowaniu bolca z odpowiednią gałką) i np. czy jakaś laweta z chamulcem najazdowym lub inna przyczepka zarejestrowana opłacona itd będzie zupełnie zgodnie z prawem ciągnięta przez ciągnik rolniczy?

Opublikowano

he sorki a znalazłem ze są normalne z oczkiem zaczepy najazdowe ;)

ps. jak to wogóle jest z tymi zaczepami najazdowymi jak cofam to muszę wysiąść zeby coś zblokować czy jak się delikatnie cofa to nie blokuje?

Opublikowano

bo hamulce najzdowe mogą mieć przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t a więc ładowność napewno poniżej 3 t ;), no chyba że w przyczepach rolniczych jest inaczej?

Opublikowano

a jak to wszystko się ma do tzw zapowietrzenia hamulców?? jak wygląda ta instalacja? i czy możne ktoś wrzucić foty jak to wygląda na przyczepie

proszę o wypowiedz użytkowników tego typu hamulców

Opublikowano
a jak to wszystko się ma do tzw zapowietrzenia hamulców?? jak wygląda ta instalacja? i czy możne ktoś wrzucić foty jak to wygląda na przyczepie

proszę o wypowiedz użytkowników tego typu hamulców

pewnie poprosiłem o jakiegoś użytkownika, a nie lajta to wszyscy umilkli :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v