Skocz do zawartości
kondziu123

Hamulce Ares 720

Polecane posty

kondziu123    2

Witam mam problem z hamulcami w aresie mimo że wciskam pedał hamulca to ciągnik nic nie hamuje , pedał ma trochę oporu ale dochodzi do samego końca, płyn hamulcowy widzę że w zbiorniczku jest, ręczny też działa, tak się zastanawiam co się dzieje a może posiada ktoś jakiś schemat odnośnie budowy układu hamulcowego w tym typie ? Z góry dzięki za odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4048

Mam starszą Renię (921-4 S) i nie jestem mechanikiem, ale coś mogę doradzić. Jeśli układ nie jest zapowietrzony (odpowietrza się jak w każdym aucie) to wg. mnie na 95% to pompka hamulcowa a dokładnie uszczelniacz na tłoczku po prostu przepuszcza nie tworząc odpowiedniego ciśnienia. Gdzie ta pompka znajduje się u Ciebie dokładnie nie wiem - zapewne pod podłogą kabiny. Powinny z niej wychodzić dwa przewody hamulcowe (rurki) do dwóch cylinderków kół tylnych. Hamulec ręczny bedzie działał niezależnie od głównego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kondziu123    2

no właśnie muszę trochę posprawdzać czy nie są zapowietrzone, bo jak rozepnę pedały i wcisnę prawy to prawy hamulec jest, lewego nie ma wcale,ale jak najpierw wcisnę lewy to później prawego nie ma tak samo jak przzyjednoczesnym wciśnięciu obu pedałów, jedyne co wiem o tych hamulcach to że są kąpane, i są wspomagane hydraulicznie,jutro spróbuję może ta lewa strona jest po prostu zapowietrzona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    4048

W takim razie możesz wykluczyć już jedną rzecz a mianowicie zużyte tarcze hamulcowe. :)

U Ciebie hamuce są inaczej skonstruowane niż u mnie i inaczej niż opisałem poprzednio, ale zasada jest podobna. Jak napisałem poprzednio jeśli układ nie jest zapowietrzony to padła Ci pompka hamulcowa. Zanim ją wymienisz na nową weź się za odpowietrzenie CAŁEGO układu hamulcowego. Zlokalizuj ją (idzie do niej przewód z pojemnika płynu hamulcowego). Co do odpowietrzania to nie mogę Ci wiele pomóc mam inną budowę. Przejrzyj jeszcze forum może coś znajdziesz na swój temat. Przepatrz dokładnie cały układ i zlokalizuj WSZYSTKIE odpowietrzniki! Za pompką jest rozdzielacz (może być odpowietrznik) potem cylinderki na każde koło (tam są na pewno)!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kondziu123    2

A wiecie może na jakim dokładnie oleju hamulcowym ma pracować cały układ?? Bo to na pewno nie jest płyn hamulcowy dot tylko olej hamulcowy ale nie wiem który czy zielony czy czerwony?

 

Posty połączone

 

 

Napisany 23 wrzesień 2013 - 22:36

No i sprawdziłem pompki na lewej lekko wycięty był jeden oring który wymieniłem ale dalej nic nie pomaga i jest brak lewego hamulca nie wiem podejżewam że przyczyna tkwi w środku przy kole ale nie mam pewności może ktoś ma jakieś pomysły??

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Jak rozbierałeś pompke to po złożeniu trzeba odpowietrzyć układ ( mam nadzieję że wiesz jak to się robi), odpowietrzniki od cylinderków są z tyłu na tylnej osi wystają pionowo do góry, trzeba szukać bliżej środka, małych wystających odpowietrzników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kondziu123    2

To to ja wiem, hamulce są odpowietrzone, ale pomka nie trzyma ciśnienia jak baardzo szybko się pąpuje to po 4 -5 naciśnieńciach pedał robi się pod koniec twardy ale jak odpuścimy i wciśniemy po chwili to dalej pedal dochodzi do końca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A wiecie może jaki dokładnie powinien byc tam olej hamulcowy?Czy można taki dostac poza serwisem?Bo u siebie też muszę przejrzec hamulce bo mi czasami wpada do końca jak wcisnę,jak wezmę na dwa razy to hamuje bardzo dobrze,prawie na miejscu,myślę że to kwestia odpowietrzenia,albo trzeba uszczelniacze na którejś z pompce wymienic.Zacznę od odpowietrzenia,ale muszę miec odrazu olej,na dolewkę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kondziu123    2

jak kupowałem płyn od zawieszenia hydraulicznego np w citroenie taki jest tylko są dwa kolory zielony i zółty zobacz jaki jest u ciebie i taki sam wlej tylko jeszcze na wszelki wypadek zmieszaj je gdzieś w pojemniczku jakimś i podgrzej (też mieszając) jak nie będzie żadnej reakcj to na 100% dobry płyn kupiłeś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez drozd96
      Witam, mam problem z rozłączaniem przedniego napędu w nowym nabytku Renault Ares 815RZ Full Power Shift. Na komputerze wszystko działa jak należy, ikonka po naciśnięciu guzika pojawia się i znika, lecz napęd cały czas chodzi. Elektrozawór był sprawdzany i jest sprawny, lecz cały czas dopływa do niego prąd. Po odjeciu prądu napęd dalej działa. Proszę o poradę co robić, czy spuszczać olej i sprawdzać co się dzieje pod spodem? Czy może być problem tego typu że rozłącza się on automatycznie powyżej jakiejś prędkości? Ponieważ obok ikonki jest napis AUTO, lecz prędkościomierz nie działa i może dlatego może go nie rozłącza, gdyz nie ma informacji odnosnie prędkosci? 
    • Przez Krzychu814
      Witam!
       
      Mam pewien problem, otóż gdy traktor pracuje przy rozgrzanym oleju co jakiś czas  zapala się kontrolka nr 4(na zdj) i po chwili gaśnie.
      Wiecie o co z tym chodzi? 
      z góry dzięki 

    • Przez Kredens1337
      Witam,
      Mam problem z hydrauliką w Claasie Aresie 826. Objawia się on wolno podnoszącym przednim tuzem i ciężko działającym wspomaganiem. W momencie skręcenia kierownicą do oporu zaświeca się kontrolka niskiego ciśnienia oraz piszczy brzęczyk. Czasami zdarza się to losowo zazwyczaj na małych obrotach. Na wyświetlaczu EHR miga co ok 1 s. kłódka. Co do pracy rewersu i półbiegów nie mam większych zastrzeżeń.
       
      W traktorze zostały wymienione filtry (puszka, 2 duze wklady, 1 maly) oraz olej. Stan oleju był tragiczny, po zalaniu nowy olej od razu zabarwił się na czarno, z filtrach od razu pojawiły się opiłki - świeci się kontrolka zapchania filtra. Moje pytanie - czy wymieniłem wszystkie filtry, może coś pominąłem i stąd ta kontrolka ? Dodam że mały filtr umieszczony był pod kabiną - nie jak w instrukcji, tj. po prawej stronie traktora. 
       
      Kolejne pytanie to jak sprawdzić ciśnienie jakie generuje pompa. Gdzie się wpiąć, jakie wartości są poprawne. 
       
      Pozdrawiam!
       
    • Przez Robert695
      Witam.
      Posiadam forda 4000.
      ostatnio dorobiłem wyjście na kiper do przyczepy ale przydałyby sie jescze hamulce.
      Czy wie ktoś gdzie mozna sie podłączyć zeby mieć hamulce (oczywiscie hydrauliczne gdyż pneumatyki nie posiada).
      pozdrawiam
    • Przez Krzychu814
      Witam!
      Orientuje się ktoś od czego może być przycisk zaznaczony na zdjęciu?
      za odpowiedź z góry dziękuję
      Pozdrawiam!
       

×