Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja z ciekawości się zapytam: Ile z osób wypowiadających się w tym temacie robiło samodzielnie w ogóle jakieś większe modyfikacje w silnikach w celu podniesieniu mocy? -Coś trochę poważniejszego od założenia turbo z bliźniaczej wersji. Nie mówiąc nawet o grzebaniu w przemyślany sposób w silnikach s-4003 i pokrewnych.

Opublikowano

Bloki od Zetora są inaczej wykonane, mimo zewnętrznego podobieństwa. Więcej jest kanałów wodnych, głowica ma dodatkowy kanał do bloku.

Ja grzebałem w bardzo wielu silnikach, od poczciwego komara zaczynając i wiem na jakiej zasadzie działa silnik spalinowy i co jest w stanie wytrzymać.

Założenie pompy rotacyjnej, najlepiej CAV (jak w Perkinsach), plus głowice od Zetora (większe kanały ssące) oraz wałek rozrządu powinny dac efekt w postaci lepszego spalania mieszanki oraz nieznacznego wzrostu mocy. Do tego pokusił bym sie o założenie turbiny, ale od silnika benzynowego ze zmniejszonym ciśnieniem (0,5-0,6 bara nadciśnienia), wałka od wersji turbo Zetora oraz filtra z wkładem papierowym. Dałoby to razem przyrost mocy o około 5-7% i wzrost momentu obrotowego oraz przesunięcie go "w dół" obrotów. Cudów nie bedzie. Moc około 60KM jest do osiągnięcia w bezpieczny dla silnika sposób.

Dla dalszych modyfikacji konieczne jest wykonanie chłodnicy oleju, intercoolera, natrysku oleju na denka tłoków itp. Jak ktoś lubi i potrafi, da się, tylko po co. Powyżej 60KM słabym elementem stanie się sprzęgło, skrzynia i most tylny. Na jednej osi ten ciągnik ze swoją masą własną większej mocy nie wykorzysta. Trzeba by dorabiać przedni napęd. I tak pchamy się w koszty, które mozna przeznaczyć na zakup większego ciągnika, który juz to wszystko ma.

Opublikowano (edytowane)

No właśnie. Różnice pomiędzy silnikiem 60-ki a zetora są. Są różnice pomiędzy kolejnymi mocniejszymi modelami zetora.

Co do modyfikacji tego silnika to mądrzejsi tego nie robili. Po prostu zanim wrąbali się w koszty przekalkulowali wszystko za i przeciw. A za przynajmniej na wymianą kompletów na większe nie przemawia nic.

Jedno o co bym mógł się pokusić to założenie turbiny. Prosty i odwracalny zabieg, niedrogi, łatwy do kontrolowania, korzyść taka sama jak wymiana kompletów na większe.

Bo zwiększenie pojemności do prawie 3,6 litra i założenie turbiny to dla tego silnika za dużo.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

a tu sie zgodze, bo jeśli rozwiercić blok i dać turbo to coś nie wytrzyma w końcu. Ale jak mówie w okolicy jest sporo tych Zetoro-60-tek i ładnie chodzą i pług 3x30 to dla nich nic na naszych borowinach. Każdy wie swoje, 1 w teorii, a inni w praktyce. Ja wiem że taka przeróbka silnika na Zetora nie zaszkodzi blokowi ;) Wujkowa to tyrała jak głupia. Agregat 2.5m, pług 3x35, sieczkarnia do qq itp i nic sie nie działo, a mth po remoncie było ze 2500.

Opublikowano

Znalazłem na jednym angielskim forum dane innych silników podobnych do Ad3.152. tylko innej mocy, na ile można ocenić na podstawie zdjęć silniki te mają takie samo mocowanie jak silnik 3p w ursusie c 360-3p.

A3.152 - 33.6kw, 45hp, indirect injection 17.4:1 compression

D3.152 - 36.5kw, 49hp, direct injection, 18.5:1 compression

3.1522 - 33.2kw, 44.5hp, direct injection 19.0:1 compression

3.1524 - 38.8kw, 52hp, direct injection 16.5:1 compression

T3.1524 - 44.7kw, 60hp, direct injection turbocharged, 15.5:1 compression. Boost pressure 41kPa (6psi)

Ten ostatni z turbodoładowaniem montowany w MF 260 idealnie nadał by się do c 360 o ile wszystko by pasowało bez większych przeróbek.

Opublikowano

Witam forumowiczów. kupiłem skladak 4011 z 360 i nie mam pojęcia od czego faktycznie jest tam silnik. Interesuje mnie czy jest możliwość rozszyfrowania pochodzenia jednostki napędowej po jakichś szczegółach???

Opublikowano

polecam każdemu wymianę silnik na zetorowski bez porównywalna moc wzrost elastyki:)

spalanie w ciężkich pracach dla c355 wyraźnie spadło:) tak na silniku zetora mniej spalam paliw !!

na 1ha qq w sieczkarni c355 spalał 40-50L w tym roku kosiliśmy sporo szybciej i wyszło na jednej działce ok 45L na drugiej prawie 50 L ale raz że większa działka a i do domu na obiad było przyjeżdzane 7km w jedną stronę:)

Opublikowano

Witam wszystkich posiadam c355 z silnikiem s4001 wiec jest to silnik od 4011 mam pytanie czy mozna cos zmienic w silniku zeby byl mocniejszy bo ten ma tylko 42km a c360 ma chyba 52km. Moze wymiana tlokow i pompy? Czekam na wasza pomoc a moze bie oplaca sie tego robic?

Opublikowano (edytowane)

A tam fanzolisz. Tłoki, wznios krzywek, fazy otwarcia i zamknięcia zaworów idento jak w 60-ce.  Inny typ pompy wtryskowej, regulatora obrotów, wtryskiwacza, mniejsze maksymalne obroty silnika. To jedyne fizyczne rzeczy mające wpływ na moc.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Pompę do pompiarza i spytaj czy da się ustawić jak w 60-ce, początek wtrysku paliwa z 20 na 24 stopnie, daj sprawdzić wtryskiwacze czy mają końcówki już z 60-ki. jeśli nie to załóż wzm-y. Wałek sobie daruj. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Majorfarm
      Witam szukam kogoś ponieważ planuje przerobić swojego Kosika rozsiewacz kos aby wchodził big bag 500kg używamy tego kosa do wapna a znudziło się sypać wiadrem obrabiamy 40ha i nie opłaca mi się kupić rcw tak że proszę nie pisać aby kupić coś lepszego do nawozu mam rozsiewacz 800kg ale wapno granulowane nim nie idzie dlatego kos 
    • Przez Hubert21
      Witam Koledzy mam takie pytanie odnośnie świecy płomieniowej chciałbym  się dowiedziećjakiej wielkości jest mufka którą wspawóje się w kolektor i czy jest możliwość dokupienia samej takiej mufki bo chodzi mi o to że  mam aktualnie zdjęty kolektor ale nie chce narazie kupować świecy ale chciałbym już wspawać mufke na przyszłość żeby było już gotowe i żebym mógł założyć tylko świece
    • Przez jaco512
      Myślał ktoś nad tuningiem : turbo czy inne zabiegi żeby było z 60 km?
      może praktykował ktoś wyciszenie jej?
    • Przez tomiorliko
      Dostałem od znajomego nagrzewnicę wodną taką jak na zdjęciu (model Tenere II).
      Wiecie może w jaki sposób podłączyć to do C360?? Przyznam szczerze, że nie znam się na tym kompletnie. 

    • Przez sidkoz
      Prosze o kontakt z tym Panem od ursusa C360 4x4
       
      Program do doboru kół zębatych:
      http://www.agrofoto.pl/forum/topic/172422-program-do-doboru-z%C4%99batek-w-przystawkach-nap%C4%99dowych/
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v