Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ponownie muszę się zmierzyć z problemem. Właściciel firmy gdzie kupowałem traktor i gdzie w taki sposób podłączono mi pług do śniegu i tylną szuflę, że działało to jednocześnie przysłał mi rozdzielacz 1-dno sekcyjny jako rozwiązanie problemu. Szkoda mi teraz położyć na półkę teraz już dwa rozdzielacze i kupować trzeci - 3- sekcyjny. Postanowiłem dołożyć ten jednosekcyjny do dwusekcyjnego z funkcją pływającą posiłkując się schematem kolegi Marcina91 i zadzwoniłem do hurtowni "TESM" w celu pozyskania tulei ciśnieniowej, i ....w rozmowie dowiedziałem się czegoś co mnie zaskoczyło. Pan sprzedający twierdzi że tuleja po wkręceniu blokuje wypływ oleju z gniazda T i nie ma takiej potrzeby stosowania węża powrotnego z pierwszego rozdzielacza, tylko powrót podpina się przy drugim i olej swobodnie krąży po układzie. Dla ścisłości posiadam rozdzielacze Bułgarskie P40 firmy "Badestnost" sprzedawane przez większość hurtowni. Sprzedawca ciągnika natomiast informował mnie że powinienem połączyć bezpośrednio wyjście T pierwszego z gniazdem P drugiego, a przewód wyjścia pierwszego podłączył pod drugi - czyli ...zupełna dowolka. Mam jeszcze uważać żeby nie pomylić przewodów bo rozwali pompę "za 1000 euro"

Żeby było zabawniej właściciel firmy hydrauliki siłowej z mojej okolicy w rozmowie przekonywał mnie, że zasilanie pierwszego rozdzielacza poprzez trójnik trzeba połączyć z zasilaniem drugiego i wyjścia połączyć trójnikiem do skrzyni. Mam zupełny mętlik i nie wiem jak jest tak naprawdę prawidłowo. Szkoda by było POMPY w końcu to ponad cztery tysie w plecy!!!!

Proszę o poradę bo sam tego nie rozwiążę - co fachowiec to inne rozwiązanie.

Petra

Opublikowano

Tak, ale powinien zrobić to z użyciem tulei ciśnieniowej. Jeżeli ma wyjścia T, T1 to super, bo prawdopodobnie rozdzielacz może współpracować z taka tuleją, a jeśli nie, to musi wiedzieć jakie max ciśnienie może być na żyle powrotnej. Do wyjścia bocznego patrząc prostopadle na rozdzielacz wkręcasz tulej, dalej do zasilania P kolejnego rozdzielacza, a z wyjścia, które widzisz patrząc prostopadle na rozdzielacz tzw wolny spływ tj spływ oleju z sekcji rozdzielacza, bo jak wkręcasz tulej to rozdzielasz wyjścia T, T1 i olej pod ciśnieniem z pompy płynie do wejścia P, później albo na którąś sekcję jeśli jej używasz a jak nie to poprzez korpus rozdzielacza do tulei i dalej na następny rozdzielacz. Bez tulei olej pod ciśnieniem może uszkodzić rozdzielacz. W obu rozdzielaczach powinien być wyregulowany zawór bezpieczeństwa. W galerii forum ktoś zamieścił zdjęcie jak to powinno poprawnie być zrobione.

Opublikowano

Niestety znów mam problem z rozdzielaczem . Teraz 40litrów 3 sekcje. Podłaczyłem juz kiedys wg schematu z tuleja cisnieniowa rozdzielacze 4 sekcyjne 80litrów. Teraz muszę spiac rozdzielacze 40litrów 3 sekcyjne badennost. Zrobiłem to jak kiedyś. Pompa zasila pierwszy rozdzielacz wejscie "P" nastepnie w wejscie "N" wkrecona jest tuleja redukcyjna i wężem idzie do drugiego rozdzielacza na zasilanie. Kazdy rozdzielacz ma węża którym olej wraca do zbiornika. Zawory ustawione mam na 50 bar. Problem jest taki ze jak wysuwam siłowniki za pomoca pierwszego rozdzielacza to cisnienie manometr pokazuje 50bar. Gdy chce wsunąć siłowniki pompa staje i cisnienie rosnie do maksa na manometrze. Nie wiem z czym jest problem.

 

Gdy podłacze pierwszy rozdzielacz normalnie czyli zasilanie na "P" i powrót "T" do zbiornika a miejsce tuleji cisnieniowej "N" jest zaslepione to czy wysuwam siłowniki czy je wsuwam mam cisnienie 50 bar.

 

Tak samo jest z drugim rozdzielaczem

 

Zastanawiam sie czy tuleje zakupione w farm....t są dobre. Jest na nich oring moze nie są zbyt dokładnie dorobione i nie pracują (uszczelniaja )tak jak potrzeba. Ma ktoś moze wymiary takiej tuleji ??? Moja jest pod gwint 1/2cala

Opublikowano

A do wyjścia N tez potrzebna tuleja ciśnieniowa? Z tego co wcześniej czytałem ta tuleja jest potrzebna do wyjścia T, żeby rozdzielić wolny spływ np T1 od T którym ciśnienie dalej przekazywane jest na następny rozdzielacz.

Opublikowano

T to jest powrót, można to wyczytać z poprzednich postów i tuleja nie jest tam potrzebna. Tuleje stosuje się jak się podłącza rozdzielacze szeregowo, do tego służy złącze N i do niego wkręca się tuleję ciśnieniową. Może w innych rozdzielaczach jest to inaczej pooznaczane, ja się sugeruję tym co sam wykonywałem, a użyłem do swojego projektu takiego rozdzielacza i to wg niego opisuję.

 

post-2658-0-76460900-1394047602_thumb.jpg

Opublikowano

Panowie, ale z tego co wyżej jest napisane, i z innych źródeł (fora i katalogi) można jednoznacznie wydedukować, że wyjście N służy do podłączenia szeregowego kolejnego rozdzielacza bez konieczności stosowania jakichkolwiek wynalazków, po to jest osobne wyjście N, Tuleja ciśnieniowa stosowana jest do rozdzielacza, który takiego wyjścia N nie posiada po to by wkręcić ją w wyjście T (ale muszą być dwa wyjścia T) i oddzielić powrót z sekcji rozdzielacza, gdzie nie może być dużego ciśnienia (wg katalogu do 25-35 bar) od "przelotu" P-T w rozdzielaczu. Jak wiadomo najczęściej stosowane są rozdzielacze o swobodnym normalnym przepływie, tj gdy rozdzielacz nie jest używany olej przepływa swobodnie przez rozdzielacz od P do T i dalej. Dopiero gdy wybraną sekcją przekierowujemy strumień oleju do danego siłownika, to z drugiego gniazda tego siłownika innymi kanałami w rozdzielaczu olej swobodnie wraca do wyjścia T. Jeśli podamy ciśnienie na wyjście T a rozdzielacz nie będzie do tego przystosowany uszkodzimy go. Dlatego jest tuleja ciśnieniowa, żeby oddzielić "delikatny" odpływ od siłowników od głównego kanału P-T w rozdzielaczu.

https://plus.google.com/photos/110853152468745215753/albums/5859708370361382593/5952843237514558594?banner=pwa&authkey=CNC38Mvl37HibQ&pid=5952843237514558594&oid=110853152468745215753 Na tym zdjęciu dobrze widać, że głębiej powinna przylegać tuleja z oringiem, a kanałem "po obwodzie" poniżej gwintu olej spływa z sekcji i kierowany jest na drugie, te od przodu jak się patrzeć, wyjście T.

Opublikowano

Wie ktoś gdzie mozna kupic zawór przelewowy do rozdzielacza Badestnost ?? Oraz gdzie takie rozdzielacze naprawiają ???

Wydaje mi sie ze uległ uszkodzeniu. Rozebrałem go i nic nie widac. Zadnego pekniecia, uszkodzonego oringa czy wałka. Podłaczyłem dzisiaj rozdzielacz normalnie pod pompę tzn. zasilanie z pompy na wejscie rozdzielacza "P" i powrót do zbiornika z wejscia "T" i gdy wysunę siłowniki to wszystko jest oki cisnienie 50bar a gdy wsuwam to manometr sie zamyka na 300bar i silnik staje. Wejscie "N" zaslepione. Pomocy

Opublikowano

To na to wychodzi, że suwak źle włożony bo blokuje przepływ oleju w tej drugiej pozycji, ale czy to możliwe, żeby działo się tak w "niegrzebanym" rozdzielaczu?

Inny pomysł to taki, że rozdzielacz do siłownika jednostronnego? Ale w takim wypadku przy chowaniu siłownika olej powinien być kierowany do T. Weź bez żadnej pompy dmuchnij w te wyjście na danej sekcji, którym olej powinien cofać się przy wysuwie siłownika, tylko steruj sekcją na "wysuw". Jeśli nie ma przejścia do T tzn, że albo suwak albo rozdzielacz przytkany?

Opublikowano

Siłowniki dwustronnego działania. Ale juz wszystko oki. Uszkodzony był zawór zwrotny który blokował cały układ. Najdziwniejsze było to ze po rozebraniu rozdzielacza srut od zaworu był wbity w blok rozdzielacza.

Opublikowano

Tak jakby wcześniej rozdzielacz dostał spore ciśnienie w wyjście T... Bo przecież przelew z zawory bezpieczeństwa idzie w T... Dziwne, że na wysuwie nie blokował a na powrocie tak. Ale dobrze, że już jest OK.

Opublikowano

Po prostu drugie wyjście z danej sekcji, która ma sterować siłownikiem jednostronnego działania, musisz połączyć np poprzez trójnik z T, ale jeżeli w T masz wkręconą tuleję ciśnieniową to musisz podłączyć odpływ z tej danej sekcji do "wolnego spływu". Nie możesz podłączyć poprzez trójnik do T, jeżeli z tego odpływu T zasilany jest kolejny rozdzielacz (ciśnienie nie może gromadzić się po "drugiej stronie" suwaka. Gdzieś w galerii AF było zamieszczone nawet zdjęcie takiego podłączenia.

Opublikowano

Panowie, mam tura z rozdzielaczem galtech dwusekcyjny na joystick.. Jest taki problem że spod kołpaków leci duzo oleju, wiem że są tam uszczelki ale mimo ich ciagłego zmieniania problem sie pojawia. Nie wiem od czego to moze zależeć. Olej ten nie wylatuje przy pracy ładowaczem lecz głównie przy cięższych maszynach z tyłu. Jest jeszcze tak zrobione że na zasilaniu założony jest grubszy waz, a na powrocie cieńszy, czy to może mieć związek z ta usterką? prosze o odpowiedź i jakies wskazówki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez sakos2803
      Witam mam problem z podłaczeniem chłodnicy hydrauliki. chciałem wymienic weze pracownik je wykrecił ale nie zaznaczył który był gdzie podłaczony. Moze ktos z posiadaczy 10540 zerknoł by jak ma to byc podłaczone.Filozofi nie ma ale moze ma to jakies znaczenie.
    • Przez daryjusz10
      Mam mały problem. Kupiłem prasę zwijającą, ale nie ma przewodu, który łączy sterownik z gniazdem w ciągniku... sterownik już przerobiłem na zwykłą wtyczkę i chciałem podłączyć ją pod gniazdo w ciągniku ale tam chyba nie ma plusa na stałe... mam nadzieję, że mnie rozumiecie heh... i moje pytanie brzmi czy trzeba jakoś dodatkowo do tego gniazda na błotniku podłączyć na stałę plus czy zrobić drugie gniazdo specjalnie do prasy... i czy mogę ten plus pociągnąc bezpośrednio z akumulatora??
    • Przez tomaszek-c360-3p
      Witam, mam pytanie, mianowicie jak można w inny sposób podłączyć ładowacz czołowy do renault 103-54 bo mam podpięty pod tylnie gniazda wyjście i powrót z ładowacza a trzeci wąż powrót do skrzynii (rozdzielacz przy ładowaczy na joystik na 3 węże) a potrzebne są mi dodatkowe gniazda. Mozna podpiąc rozdzielacz prosto do pompy a powrót dać do rozdzielacza ciągnika a trzeci wąż zostawić jak jest (powrót prosto do skrzyni) ? nic się nie stanie z rozdzielaczem tura lub ciągnika?
      I jaki pług obrotowy wybrać na ciężkie i gliniaste ziemie? uciągnie 4 skiby obrót?
    • Przez zlotek
      Witam, założyłem hamulce hydrauliczne do mojej przyczepy, jednak po podpięciu okazuje się, że w moim JD nie ma reakcji na wciskanie pedału hamulca, odkręcałem przewód przy siłowniku i na woolnych obrotach cały czas leci olej, ale nie ma dużego ciśnienia, do tego nie ma żadnej reakcji na wciśnięcie pedału hamulca... Co może być przyczyną i gdzie szukać?
    • Przez gadget
      Posiadam pług marki fenet (4 obrotowy) ciągam go Renault 133.14 , podnośnik działa ładnie na wolnych obrotach szybko podnosi pług do góry lecz problem tkwi w obrocie..tzn wolno obraca w jedną stronę po zmniejszeniu szerokości orki..( nie ma takiej przeciw wagi ) i zdarza się że płóg zatrzymuje się na środku obrotu i wraca z powrotem..Zauważyłem że siłownik mam większy niż w większości ,,obrotówek" a węże natomiast cieńsze niż w innych pługach. Moje pytanie brzmi czy jeśli zmienię przewody na grubsze to szybkość obrotu się poprawi???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v