Skocz do zawartości
jedrysekjarek

Podłaczenie dwóch rozdzielaczy hydraulicznych

Polecane posty


Witam wszystkich

 

Zakupiłem 2 rozdzielacze hydrauliczne monoblokowe. Myślałem ze wystarczy podłączyć je szeregowo ale się myliłem. Rozdzielacze maja wejścia oznaczone literami N , T , P. I podobno trzeba cos wkrecic w litere N ale nie wiem co i jak . Moze ktos to juz robił i mi pomoze. Dowiedziałem sie tez ze z kazdego rozdzielacza musi byc osobny waz do zbiornika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Marcin91    280

Zasilanie doprowadzasz do pierwszego rozdzielacza do wejścia P, z wyjścia N pierwszego rozdzielacza prowadzisz przewód zasilający za pomocą tulei ciśnieniowej do drugiego rozdzielacza do wejścia P, z obu rozdzielaczy z wyjść T doprowadzasz powrót do zbiornika.

 

Nazwy "nowy" i "stary" zastąp kolejnością pierwszy i drugi.

 

post-2658-0-42849500-1385939742_thumb.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


@Marcin91 A kojarzysz może rozdzielacz GALTECH Q45 dwusekcyjny o wyjściach P,T,A,B i FG? Wyjście FG jest umieszczone na przeciwko zaworu bezpieczeństwa. Do czego może ono służyć? Zdjęcia w linku:

https://plus.google.com/photos/110853152468745215753/albums/5859708370361382593/5952843256901518066?banner=pwa&authkey=CNC38Mvl37HibQ&pid=5952843256901518066&oid=110853152468745215753

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marcin91    280

A masz w tym rozdzielaczu wyjście N na zasilenie kolejnego rozdzielacza? Bo ja nie widzę tego. Ten rozdzielacz jest przystosowany do podłączenia szeregowego?

 

-- edit --

 

Z ciekawości poszukałem i w rozdzielaczu powinieneś mieć wyjście Lc ono pozwala na podłączenie kolejnego rozdzielacza, śruba w FG się po prostu wykręca? Ma coś charakterystycznego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

krol9    3

P- zasilanie

T-powrót (do zbiornika lub kolejny rozdzielacz szeregowo)

Pary A B- odbiornik zasilany (siłownik, silnik)

FG- powrót z zaworu przeciążeniowego , do zbiornika

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Marcin91 Widziałem właśnie w katalogach, że najlepiej byłoby gdyby było dodatkowe wyjście ale ten tego nie ma, ma jedynie jakby po 2 wyjścia P i T.

@krol9 Dzięki za objasnienie do czego służy FG. Co do T- kolejny rozdzielacz, ale w katalogach przy podobnych rozdzielaczach tej fimy jest napisane, że max obciążenie gałęzi powrotnej T to 25bar. Chociaż szczerze pisząc rozdzielacz jest masywny i myślę, że można podłączyć go szeregowo w układ hydrauliczny ciągnika, w moim przypadku wladimirca.

Pytanie tylko czy lepiej normalnie między pompę a rozdzielacz, czy "na 3 węże"...?

Edytowano przez wlatcakomaruf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marcin91    280

Na 3 węże tzn. o co Ci chodzi? Jeżeli masz już jeden rozdzielacz i chcesz podłączyć kolejny to możesz podłączyć je szeregowo w sposób jaki przedstawia schemat wrzucony przeze mnie w poprzednim poście. Nie wiem jakie ciśnienie generuje pompa w tym ciągniku, więc musiałbyś zmierzyć, a potem ustawić zawór bezpieczeństwa w rozdzielaczu żeby nic tam nie rozsadziło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi właśnie o taki schemat jak narysowałeś. Jest jeszcze możliwość podłączenia bez tulei ciśnieniowej i wtedy masz 2 węże ale do tego musi być przystosowany rozdzielacz. W moim przypadku, gdzie nie znam dokładnych danych rozdzielacza bezpieczniej jest podłączyć na 3 węże z tuleją ciśnieniową. Zawór mam ustawiony na 130bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marcin91    280

Bez tulei nie wiem jak podłączyć rozdzielacze, bo podłączając rozdzielacze jeden za drugim i powrót tylko z drugiego rozdzielacza to podczas jego używania mogłoby uszkodzić pierwszy, bo olej z niego nie miałby gdzie uciec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Marcin91    280

Jeżeli rozdzielacz wytrzymuje powiedzmy 250 bar, a w ciapku masz max nie wiem ile, ale na pewno mniej, to wytrzyma. Kwestia teraz tego czy możesz korzystać z 2 rozdzielaczy na raz? Powiesz pewnie, że nie masz potrzeby korzystać z 2 na raz. Zresztą tu nie widzę dokładnie jak to jest podłączone, do czego służy ten pierwszy rozdzielacz przy błotniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

macin87    42

Jakbyś się orientował to nie ma możliwości działania dwóch rozdzielaczy na raz bez dzielnika strumienia (chyba że jedna z sekcji podczas działania będzie powodować powrót oleju z siłownika wtedy będzie zasilać drugi rozdzielacz)

 

Rozdzielacz od 330 jest gorszy więc jest podłączony jako drugi w kolejności i do tego końcowy powrót oleju z obiegu przechodzi swobodnie w miejscu rączki, bo odwrotne połączenie powoduje wyciek oleju z dzwigni

Edytowano przez macin87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


macin87    42

Wyciek nie występuje bo jest dobrze podłączone ;) ale gdyby było odwrotnie to tak wyciek występowałby jeżeli byłoby użyte wyższe ciśnienie ale to tylko wada wynikająca z budowy rozdzielacza do c330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marcin91    280

Rozumiem. Pytam, bo się zastanawiam co by się stało gdyby rozdzielacze były podłączone szeregowo bezpośrednio jeden za drugim z jednym powrotem za drugim rozdzielaczem, podczas gdy użyjemy drugiego rozdzielacza i on zakończy swoją pracę powiedzmy na wysunięciu siłownika, gdzie się podzieje olej? Powrotem nie poleci, bo dźwignia jest zablokowana w pozycję wysuwu, a w siłownik nie pójdzie, bo jest na max wysunięty? Przyjmuję to hipotetycznie, bo podejrzewam, że te rozdzielacze spokojnie wytrzymują ciśnienie panujące w układzie C-330, ale wtedy w takiej instalacji ciśnienie rośnie i co się dzieje z pierwszym rozdzielaczem, z którego olej nie ma gdzie uciec - przepływ się blokuje.

 

Ja do Zetora zakładałem dodatkowy rozdzielacz, ale podłączałem go przez tuleję ciśnieniową i z obu rozdzielaczy jest powrót, więc tam przepływ się nie blokuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

macin87    42

Każdy układ jest zabezpieczony zaworem w przypadku c330 układ jest zabezpieczony przed pompą więc upuści do skrzyni. Dobrze że poruszyłeś tą sprawę bo podłączając dwa rozdzielacze gdzie jeden jest bez zaworu zwrotnego (jak jest w c330) trzeba przed rozdzielaczami dać osobno zawór zwrotny. Ale to jest jedyny rozdzielacz jednosekcyjny do c330 gdzie nie ma zabezpieczenia (dodatkowo co nie widać na zdjęciu przerobiony jest na rozdzielacz typu PTN by odciążyć układ podczas opuszczania)

 

Jeżeli jednak użyjesz rozdzielaczy które maja zawór upustowy jak w przypadku mf255 nie ma z tym problemu bo przecież zwór upuści ten olej do przewodu powrotnego

Edytowano przez macin87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

petraz    0

Witam, jestem tu nowy i mam pytanie - co to jest "tuleja ciśnieniowa" którą należy zastosować do podłączenia drugiego rozdzielacza. Muszę w swoim traktorku, kubocie dołożyć drugi rozdzielacz do sterowania siłownikiem skrzyni ładunkowej. Mam podłączony przedni pług do śniegu na dwa siłowniki i z jednego siłownika poprzez trójniki pobrane jest zasilanie siłownika skrzyni - efekt jest taki, że gdy podłączone są oba na raz działają jednocześnie. Bardzo to nie wygodne i denerwujące. Rozważam parę rozwiązań i nie wiem które wybrać;

1. dodatkowy rozdzielacz podłączony szeregowo

2. zamiana 2-sekcyjnego na 3-sekcyjny

3. montaż dzielnika elektrozaworu tzw. 3-sekcja ( 2-wejścia = 4-wyjścia )

Koszt jest prawie taki sam, no chyba żebym sprzedał 2-sekcyjny /prawie nówkę/ to drugie rozwiązanie byłoby najlepsze.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marcin91    280

Tuleja ciśnieniowa jest to element, który montuje się w pierwszym rozdzielaczu umożliwiający doprowadzenie zasilania kolejnego rozdzielacza pod warunkiem, że rozdzielacz, który posiadasz posiada takie wyjście do zamontowania tulei. Policz sobie dokładniej koszty każdego ze sposobów rozwiązania tego problemu, bo tak jak opisałeś rozumiem, że potrzebna jest Ci po prostu dodatkowa sekcja?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

petraz    0

Tak dokładnie, potrzebuję trzeciej sekcji bo monter który montował mi pług do śniegu oraz tylne wyjścia na skrzynie ładunkowo/ kiprującą podłączył mi pod jedną sekcję czyli dzwignię, sterowanie skrzynią i le/prawo pługa. Prościej mówiąc dał trójniki na przewodach do siłowników i mając podłączone oba narzędzia działają jednocześnie - paranoja. Żeby nie konieczność podłączenia powrotów od każdego rozdzielacza postawił bym na montaż dodatkowego, jednak teraz jestem zdecydowany chyba na 3- sekcyjny i od sprzedaż tego 2-sekcyjnego. Straszna robi się "choinka" z tej instalacji.

Dzięki za poradę.

rolnik amator

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marcin91    280

A podczas używania pługa do śniegu używasz też czegoś za pomocą końcówek z tyłu? Bo jeżeli nie, to myślę, że to aż tak nie powinno przeszkadzać, ja mam tak podpięty ładowacz czołowy, co prawda mam w planach przeróbkę tego na joystick czyli dołożenie rozdzielacza, bo żeby np. podnieść pakę w przyczepie muszę odpinać zasilanie ładowacza, ale ta przeróbka będzie głównie z takiego powodu, że joystickiem łatwiej będzie operować ładowaczem aniżeli 2 oddzielnymi dźwigniami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

luki88910    0

Witam mam takie pytanie jak wygląda sprawa sekcji pływającej w rozdzielaczu. Planuję podłączenie całkiem osobnego 2 sekcyjnego rozdzielacza z 1 sekcją pływającą, będzie to sterowane z kabiny joystickiem przez linki a obsługiwać ma przedni tuz. Potrzebuję informacji jak będzie działać ta sekcja pływająca w tym rozdzielaczu http://allegro.pl/rozdzielacz-hydr-2-sek-joystick-sekcja-plywajaca-i3780086583.html tzn czy ja ruszę joystick do przodu to będzie się jakoś zatrzaskiwać to pływanie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

krol9    3

W rozdzielaczach z sekcją pływającą które ja widziałem, to zawsze zatrzask znajdował się na tej sekcji (przeważnie kulkowy) i po przesterowaniu suwaka rozdzielacza w pozycję pływającą go tak trzymał. Na rozdzielaczu z linku zatrzask znajduje się pod tym dłuższym kołpakiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

luki88910    0

tak właśnie słyszałem, Wcisnąłem ten suwak i nic się nie zatrzaskuje, co prawda nie podłączone jest to jeszcze może jak się to wszystko podłączy to będzie działać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

krol9    3

Odkręć te dwie małe śrubki na końcu tego dłuższego kołpaka, pod tym kapslem będziesz miał ten zatrzask. Wtedy zobaczysz w czym problem może za mało wciskałeś suwak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez lukeski15
      Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora. Alternator jest z jakiegoś Volkswagena. Ma on wbudowany regulator, więc jak to podłączyć omijając regulator? Są na nim wyjeścia D+, B+ oraz + .Tu jest jego zdjęcie:
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce47c2575d8c28e1.html#
      Wielkie dzięki !
      pozdrawiam Łukasz
    • Przez michalll2532
      witam!moze jest ktos wstanie podpowiedziec ktore bolce zmostkowac w cewce elektrozaworu http://aukcjusz.pl/aukcja/dzielnik-elektrozawor-6-2-12v-50l-min-tur,1548443.html
    • Przez t-25wladek
      Witam mam taki problem. Zamówiłem sobie tura do t-25 i teraz żeby go podłączyć potrzebuje 2 wyjść hydrauliki jedno wyjście mam zapodam zdjęcie: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4324fa3a0bdccf5b.html Jedno wejście mam tam zaznaczone a drugiego nie moge znaleźdź bo potrzebne są dwa 1 na to zeby olej pompował a drugie na powrót. Mój władek jest z 1979 roku. Zapodam jeszcze zdjęcie rozdzielacza, rozdzielacz nowy wymieniany w tym roku: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/79d16ceb92a573c6.html. Jeśli ktoś wie gdzie to drugie wyjscie moze być to proszę o pomoc.
    • Przez daroslaw65206520
      JAK PODŁĄCZYĆ TURA PROSTO W HYDRAULIKĘ W MF 3065 PROSZĘ O POMOC
       
      Wyłącz caps lock.
    • Przez bopietras
      Panowie mam pytanie czy takie podłączenie tura w moim zetorze 7745 bedzie prawidłowe? Przy podłączeniu do szybkozłaczy z tyłu tych 0,1,2 trzeba bedzie chyba przestawiac dzwignie w kabinie za kazdym razem? Może wie ktos jak to podłaczyc zeby było dobrze?
×