Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
christoff13    0

Witam. Mam problem z podnośnikiem MTZ 82. Otóż z miesiąc temu wymieniony został rozdzielacz, pompa hydrauliczna i uszczelniacze na siłowniku, pomimo tego ciężko jest nawrócić na polu np. z pługiem, gdyż bardzo szybko opada. Ma ktoś jakiś pomysł czego to może być wina? Może coś z regulatorem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

Jeśli zmieniłeś rozdzielacz, przy założeniu że nie kupiłeś bubla to zostaje tylko regulator pod siedzeniem. Ja miałem podobnie i żeby nie opadał pług to musiałem zablokować dźwignię regulatora w pozycji podnoszenie i korzystałem tylko z rozdzielacza pod kierownicą. Tej zimy regulator wywaliłem a siłownik podpiąłem bezpośrednio pod rozdzielacz i zapomniałem o problemach z hydrauliką (odpukać).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

  • Ja też tak mam zrobione - po regulatorze została tylko dźwignia a problemów nie mam żadnych. Orałem teraz pod rzepak pługiem obrotowym na ciężkiej ramie i lux.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mani51    57

Z tego co wiem to w regulatorze są dwa zaworki które należy sprawdzić w przypadku opadania ramion. Jeden jest w króćcu z którego wychodzi wąż do siłownika, ten od podnoszenia. Drugi jest pod którąś śrubą na górze regulatora. Dokładnie to nie wiem bo nie chciało mi się za bardzo tego sprawdzać. Wolałem się go pozbyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
christoff13    0

Trochę dokładniej opiszę jeszcze sytuację. Do podnoszenia i opuszczania używam wajchy przy kierownicy, tej najbardziej po prawo, natomiast dźwignia przy siedzeniu była od kupienia zabezpieczona drutem w pozycji maksymalnie do tyłu. Chciałem zrobić tak, żeby podnosił tą dźwignią obok siedzenia. Niestety działa w niej tylko opuszczanie, podnosić trzeba i tak przy kierownicy, więc to trochę bez sensu. Tak jak dźwignia była zabezpieczona, maksymalnie do tyłu, pług opada dość szybko. Próbowałem różnych kombinacji ustawień obu dźwigni, nic to nie pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
christoff13    0

Wyeliminowałem luz na dźwigni przy siedzeniu i w maksymalnym wychyleniu do tyłu i zabezpieczeniu jej drutem maszyny przestały opadać. Nie zmienia to jednak faktu, że sterować podnośnikiem trzeba za pomocą rozdzielacza przy kierownicy, a z tym pod siedzeniem coś jest nie tak. Może zimą go rozkręcę jak będzie więcej czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepo    30

To jak to zrobisz to napisz- bo u mnie jest to samo- znaczy od kupna dźwignia obok siedzenia zabezpieczona drutem, a podnoszenie/opuszczanie tylko przy kierownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×