Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak ustawić linię ciągu dla pługa phx, ktory to nie ma regulacji tego typu.

 

Podaj konkretną nazwę pługa i rocznik a jeszcze lepiej zdjęcie pługa z przodu na wysokości wieżyczki z widocznym lewych uchem.  Pługi PHX mają regulację linii ciągu w postaci wykorbienia na lewym uchu pługa.

 

AlaCapone nie zamierzam Ciebie obrażać ,wręcz przeciwnie szanuje ,bo wiedzę masz wielką ,a to że sie pogrążyłem wynika z tego że nie zwróciłem dokładnie uwagi  do czego śruba służy (mój j bład)

Co do wykonania uchwytu to mam dwa pomysły które powinny zdać egzamin ,pierwszy to zastosowanie półksiężyca z grubej blachy ze wspawanym sworzniem ,stary sworzeń wykorzystać jako oś tej blachy ,a w skrajnych położeniach odwiercić otwory (fasolki)na śruby blokujące dla płynnej regulacji,drugi to podobnie blacha kwadrat ale z poziomą śrubą regulującą,całość kontrowana śrubami ( podonie jak w plugach obrotowych regulacja skrajna obrotu)

 

Wielki szacunek kolego @Tomasz78, a pomysły są naprawdę dobre, godne polecenia i co najważniejsze do wykonania.

Można to też zrobić tak, jak we wspomnianym pługu PHX.

Opublikowano (edytowane)

wklejam zdjęcia mojego pługa i płozy którą w oto taki sposób mi zdziera. Pług nie ściąga ciągnika ale też nie orze tak jak bym sobie życzył. Ściągania może nie czuć przez to iż mam szerokie opony: przód 480 jak dobrze pamiętam a tył 600. Laczki szerokie aż za szerokie do tego pługa Kolba niestety zaspawana. Jak by ktoś wiedział gdzie dostać nowy (sprawny -nie musi być nowy) element korby i tego kołnierza to prosze o podpowiedz.

post-21627-0-29934900-1478456846_thumb.jpg

post-21627-0-33092600-1478456935_thumb.jpg

post-21627-0-62635200-1478456942_thumb.jpg

post-21627-0-47118300-1478456946_thumb.jpg

post-21627-0-07393500-1478457676_thumb.jpg

Edytowane przez mikcom20
Opublikowano

Jak duży luz może mieć sworzeń przechodzący przez łącznik centralny i kozioł? Da się go w sposób trwały zmniejszyć?

Opublikowano

wklejam zdjęcia mojego pługa i płozy którą w oto taki sposób mi zdziera. Pług nie ściąga ciągnika ale też nie orze tak jak bym sobie życzył. Ściągania może nie czuć przez to iż mam szerokie opony: przód 480 jak dobrze pamiętam a tył 600. Laczki szerokie aż za szerokie do tego pługa Kolba niestety zaspawana. Jak by ktoś wiedział gdzie dostać nowy (sprawny -nie musi być nowy) element korby i tego kołnierza to prosze o podpowiedz.

Płoza, jak  płoza. Zależy po ilu hektarach tak wygląda? Ale po obecnej pozycji regulacji widać, że jest ściągnięta na maksa a to nic dobrego dla płóz nie wróży.

Gdzie dostać? Zależy, gdzie mieszkasz? Myślę, że na Ślązku a jeszcze lepiej powiedzieć przy granicy z Czechami bez problemu. Czesi mają dość dobrą bazę magazynową dla wytwarzanych przez siebie maszyn.

 

Jak duży luz może mieć sworzeń przechodzący przez łącznik centralny i kozioł? Da się go w sposób trwały zmniejszyć?

Co to za pytanie? Opisz problem, bo ja nie czaję o co chodzi.

Opublikowano

Nie bardzo jest o czym się rozpisywać - chodzi o otwory przez które przechodzi bolec mocujący łącznik centralny. Objaw luzu - gibanie pługa w przód i w tył.

Opublikowano

To już jakiś konkret i progres.

Wyrobiony otwór można napawać i rozwiercić, zaś dodatkowo dospawać odpowiedniej grubości (ok. 10 mm) kawałki płaskownika o odpowiedniej twardości po obu stronach. Otwór rozwiercasz u tokarza.

Opublikowano

Teraz należy zadać pytanie jak twardy ma być płaskownik? Otwór zaspawać elektrodą przeciętnej jakości czy czymś twardszym?

Opublikowano (edytowane)

Można  dospawać nakładkę z innego pługa. Na złomie można spotkac na przykład nasz UG-2, wyciąć ucho z wieżyczki i dospawać obok.

Cos takiego https://olxpl-ring01.akamaized.net/images_tablicapl/449489577_2_1000x700_sprzedam-plug-3-skibowy-obrotowy-dodaj-zdjecia_rev002.jpg

Parę lat wytrzyma. Warunek - otwór trzyma wymiar i nie jest rozbity. Można też wytoczyć tulejki i wspawać po potraktowaniu orginalnego otworu rozwiertakem.

Jak naspawasz twardszą elektrodą, to może być problem z obróbką później.

Jeśli wieżyczka da się zdemontować, to do tokarza i wstawić tulejki na wymiar i po kłopocie.

 

Edytowane przez jahooo
Opublikowano

Materiałem może być płaskownik grubości min. 8 mm gat. 45 lub pióro resora (np. Staroskie). Przed spawaniem należy zeszlifować krawędzie, później rozgrzać oba łączone materiały do temperatury ok. 200 0C (znacząco maleje prawdopodobieństwo pęknięcia takiego spawu podczas naprężeń). Spawać elektrodą EB 150 ważne, aby użyć kilku warstw spawu (nie na raz), gdyż wytrzymałość takiego spawu jest dużo większa.

Napawanie elektrodą EB 150.

 

Podczas orki przy pługach od czterech i więcej skib oraz dla ciągników, w których siła mierzona jest na ramionach dolnych (orka z regulacją siłową) sworzeń cięgna górnego musi być założony w otwór tzw. "fasolka", czyli podłużny. W przeciwnym przypadku orka będzie wyglądać, jak fale Dunaju a po drugie następuje szybkie wyrabianie wszelkich połączeń. Orka na sztywno jest niewskazana a stosuje się tylko i wyłącznie dla ciągników, w których wspomniana wyżej siła mierzona jest na cięgle górnym.

Ciągnik z pługiem sprzęga się sztywno podczas transportu, ważne szczególnie na nierównościach.

Opublikowano

Czy ktoś mógł mi podać jak macie ustawione pługi akpil km80 chodzi mi o długość śrub regulujących pierwszą skibę i tą drugą rozstaw 4*40 współpracuje z forterrą 95 

Opublikowano

Szklana kula się zepsuła i nie wiemy:

jaki masz rozstaw kół ?

szerokość opon ?

dlaczego nie umiesz czytać instrukcji ?

 

Jeden ciągnik drugiemu nie równy, zmienisz rozstaw kół o 5cm i długość śrub możesz sobie w buty wsadzić zamiast słomy.

Jaki masz problem z pługiem, może pomożemy, ale nie na zasadzie "długość śrub" bo to bez sensu. Żeby ustawić pług trzeba mnieć chociaż ogólne pojęcie, jak to działa.

 

Opublikowano

Siema, ja tez mam mały problem z akpilem km 80, o ile punkt ciagu itd ładnie ustawiłem to jak zaczynam orac bruzda jest prosta a na koncu wychodzi brzuch , łuk na polu w niezaorane, czy to moze byc spowodowane tym ze mam pola mozaiki? bo np zacynam orac w piachy a koncze na ciezkiej ziemi, prosze o jakies sugestie.

Opublikowano

Podałem jakim ciągnikiem pracuję bo myślałem , że ktoś takim zestawem pracuje a co do rozstawu kół to jest 125cm  Mam problem z rwaniem zabezpieczeń i próbowałem już kilka przestawień i nie ma poprawy 

Opublikowano

Można  dospawać nakładkę z innego pługa. Na złomie można spotkac na przykład nasz UG-2, wyciąć ucho z wieżyczki i dospawać obok.

Cos takiego https://olxpl-ring01.akamaized.net/images_tablicapl/449489577_2_1000x700_sprzedam-plug-3-skibowy-obrotowy-dodaj-zdjecia_rev002.jpg

Parę lat wytrzyma. Warunek - otwór trzyma wymiar i nie jest rozbity. Można też wytoczyć tulejki i wspawać po potraktowaniu orginalnego otworu rozwiertakem.

Jak naspawasz twardszą elektrodą, to może być problem z obróbką później.

Jeśli wieżyczka da się zdemontować, to do tokarza i wstawić tulejki na wymiar i po kłopocie.

 

 

Materiałem może być płaskownik grubości min. 8 mm gat. 45 lub pióro resora (np. Staroskie). Przed spawaniem należy zeszlifować krawędzie, później rozgrzać oba łączone materiały do temperatury ok. 200 0C (znacząco maleje prawdopodobieństwo pęknięcia takiego spawu podczas naprężeń). Spawać elektrodą EB 150 ważne, aby użyć kilku warstw spawu (nie na raz), gdyż wytrzymałość takiego spawu jest dużo większa.

Napawanie elektrodą EB 150.

 

Podczas orki przy pługach od czterech i więcej skib oraz dla ciągników, w których siła mierzona jest na ramionach dolnych (orka z regulacją siłową) sworzeń cięgna górnego musi być założony w otwór tzw. "fasolka", czyli podłużny. W przeciwnym przypadku orka będzie wyglądać, jak fale Dunaju a po drugie następuje szybkie wyrabianie wszelkich połączeń. Orka na sztywno jest niewskazana a stosuje się tylko i wyłącznie dla ciągników, w których wspomniana wyżej siła mierzona jest na cięgle górnym.

Ciągnik z pługiem sprzęga się sztywno podczas transportu, ważne szczególnie na nierównościach.

Dzięki Panowie!

Przedłużę nieco życie trzydziestosześcioletniemu pługowi. Przy regulacji siłowej podrzucanie pługa to norma, czy raczej efekt zbyt dużego luzu na łączniku centralnym i/lub reszcie TUZ?

Opublikowano (edytowane)

Napisz więcej szczegółów: nazwa własna pługa, ilość skib, gdzie znajduje się koło podporowe i czy w ogóle jest? Czy podczas orki używasz otworu "fasolka"? Marka i model ciągnika. Na czym mierzona jest siła oddziaływania pługa na układ hydrauliczny ciągnika (ramiona dolne, cięgno górne)? Czy masz regulację szybkości reakcji podnośnika?

 

Zasadniczo za taki stan rzeczy winę ponosi zbyt duża czułość reakcji podnośnika.

Edytowane przez AlaCapone
Opublikowano

Zakładam, że zabezpieczenia zakładasz zgodnie z normą producenta, tzn średnica i twardość ? Przechodziłeś na rząd wielkości większe, tzn na przykład z twardości  8,5 na 10 ?

Masz dłuta ? Czy jest to konstrukcja fabryczna ? Ścinacze albo inne przeróbki ?

Opublikowano

Jakim ciągnikiem i na jaką głębokość orzesz? Jakie to gleby? Ile lat ma pług i ile hektarów zaorał, czyli w domyśle czy otwory na zabezpieczeniach nie są czasem wyrobione? Po podniesieniu pługa szarpanie słupicą przód - tył daje wychylanie, odczuwa się luz? Na której słupicy zrywa zabezpieczenia? Najczęściej na pierwszej, czy na wszystkich?

 

Opublikowano

Ciągnik zetor 95 pług jak nowy 2015rok zaorał może 30-40ha ma ścinacze stan naprawdę fabryczny , głębokość orki normalna w granicach 30cm  , śruby zakładane 8 oraz 10 bez większego rezultatu , pękają na wszystkich słupicach 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v