Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam zakupiłem tura firmy hydramet po złożeniu i podpięciu mam mały problem który nie wiem jak rozwiązac mianowicie wszystko fajnie chodzi ale żeby tur chodził musze  miec kiprowanie zaciągnięte na sam duł i nie wiem jak go zablokowac bo nie dam rady trzymac ręką kierowac i operowac turem na raz ??? Na dzien dzisiejszy wiąże go sznurkiem ale pytanie czy nie popełniłem gdzieś błedu że tak się dzieje albo nie ma jakiegos innego rozwiązania ???????? ps zmiana węży na odwrut nic nie daję

Opublikowano

gdzie podpięty rozdzielacz od tura co kolega ma na myśli dwa węże od rozdzielacza mam podpięte do tyłu do powrotu i kiprowania bo trzecie gniazdo jest czeskie i nie pasuje do niego nic

Opublikowano

najlepiej wpiąć się przed rozdzielacz główny ciągnika, według mnie jedynym skutecznym i najprostszym rozwiązaniem jest włączenie w obwód rozdzielacza od ładowacza zaraz za filtr oleju przy zbiorniku paliwa, plusem będzie komplet wolnych wyjść hydrauliki zewnętrznej, jak było oryginalnie  :)

Opublikowano (edytowane)

w szkole do której chodziłem  jest zetor 5340 też  dźwignia od wywrotu przywiązana była  sznurkiem i tur chodził dobrze

 

Edytowane przez Vectra16v
Opublikowano

Ogranicznikiem można zablokować dźwignię ale do góry więc z tyłu ciągnika trzeba podłączyć przewód zasilający rozdzielacz od tura pod gniazdo numer 1.

Opublikowano

kombinujecie jak Syzyf, zużywając rozdzielacz główny za bagatela 1600zł, jeżeli można rozwiązać sprawę tak jak opisałem za 4 zł, w jakimś wyrafinowanym sklepie za góra 10 zł stosując nypel M22x1,5. Niejedni stosują opisywane przez was rozwiązanie ze swojej niewiedzy bądź niedbalstwa, bo kto normalny przywiązuje dźwignie sznurkiem?!

Opublikowano

tomalaaa07 masz dodatkową pompę przy silniku? Bo wygląda, że kolega magic88 wie coś więcej na ten temat od innych opisując podłączenie u Ciebie.

Jeśli masz pompę tak jak zdecydowana większość tych Zetorów z tyłu ciągnika to blokowanie dźwigni hydrauliki Cię nie ominie. Możesz jedynie pominąć rozdzielacz ciągnika biorąc zasilanie z dekla przy pompie.

Opublikowano

dobrze się sprawdza ,piszę o blokowaniu dźwigni, gumowana linka z haczykami dostępna w sklepaach motoryzacyjnych .Przeznaczona chyba do mocowania bagażu

 
 
 
Opublikowano

Może komuś przyda się dokładniejszy opis, bo zauważyłem, że blokowanie dźwigni jest dość powszechnym już schematem postępowania :D

  * W wersji z pompą z boku silnika, czy duży filtr umiejscowiony jest z lewej strony przy przodzie kabiny na rurze ssawnej? Jeżeli tak, rurka wysokiego ciśnienia wprowadzona jest do pokrywy pod tylnym mostem napędowym, tam należy ją rozkręcić i podczepić do rurki dopływ do rozdzielacza, zaś do wystającego króćca z pokrywy powrót z dodatkowego rozdzielacza, nie można pominąć rurki wysokiego ciśnienia i wpiąć się bezpośrednio w pompę, ponieważ tłoczony olej pod wysokim ciśnieniem nagrzewa się i musi zostać schłodzony, by nie powodować szybkiego zużycia elastycznych przewodów hydraulicznych.

  * Dla wersji z pompą w tylnym moście napędowym: wpięcie należy dokonać za filtrem hydrauliki umiejscowionym przy zbiorniku paliwa, analogicznie z filtra do dodatkowego rozdzielacza, a powrót z niego do odczepionej rurki tuż przy filtrze lub w miejscu jej łączenia z prawej strony skrzyni nad wyrównywaczem ciśnienia układu hamulcowego lub przy wejściu w rozdzielacz pod pokrywą kabiny pod siedzeniem kierowcy. Jak komu wygodniej.

Opublikowano

Dzięki @magic88 za instrukcję. Bardzo mi się przyda. Aczkolwiek żeby być wszystkiego pewnym to czy ten filtr ze zdjęcia to jest filtr hydrauliczny i to właśnie za niego trzeba się wpiąć?

 

3c0e3dece89285ddgen.jpg

Opublikowano

to jest papierowy  filtr hydrauliczny (oleju w skrzyni  i tylnym moście ) .

Czy tu akurat wpiąć zasilanie rozdzielacza tura ? Nie jestem pewien . Przecież na ten filtr nie idzie główny strumień z pompy . Poprawcie jeśli się mylę

Opublikowano

W tym filtrze co na zdjęciu @Marcina91 nie ma ciśnienia  takiego jak daje pompa,tam wraca tylko częściowo olej z rozdzielacza  do przefiltrowania. Resztę oleju przepuszcza rozdzielacz bezpośrednio do tylnego mostu. jakby miał iść cały powrót oleju to rozerwało by ten filtr.  

Opublikowano (edytowane)

A jest w ogóle w tych ciągnikach jakieś miejsce gdzie można wpiąć dodatkowy rozdzielacz hydrauliczny? W dużym Zetorze wpiąłem się przed RBS, tam było dosyć prosto, wpiąć się szeregowo i po sprawie. A tutaj?

Edytowane przez Marcin91

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vailus
      Witam. Posiadam zetora 8045 i chciałem się zapytać czy możliwe jest zainstalowanie hydrauliki podanej w linku poniżej do tura w tym ciagniku. Tur jest marki hydrac. Chciałem się dowiedzieć gdyż w zimę planuje modernizację mojego tura. A niestety nie mogę znaleźć kompletu który jest dedykowany dla mojego modelu.. https://www.sklepdlarolnika.pl/pl/p/Kompletna-hydraulika-do-ladowacza-Tur-Zetor-5211-7211%2C-rozdzielacz-dwa-cylindry-do-podnoszenia-i-jeden-do-lychy-przewody-komponenty/25356
    • Przez karol1321
      Witam,
      Mialbym prosbe o zdjecia miejsc przykrecania adpatacji do Tura 103.14 lub podobnych.
      Mam adaptecje od 7534 ktora nie pasuje i chcialem podejrzec gdzie jest przykrecana adaptacja w tych ciagnikach zeby ewentualnie moc przerobic ta co mam.
      Pozdrawiam, Karol
    • Przez jedrus2020
      co sądzicie o takich oponach do 60 na przód?? Weszły by na oryginalna felge?
    • Przez jacek5227
      Mam zetora 7745, który od niedawna pracuje z opryskiwaczem. Zetor aktualnie jest na kołach: tył: 16.9-34/14-34 8PR i przód: 12.4-24 8PR. Chciałbym zmienić (tylko) tylne koła na takie, żeby szerokością odpowiadały przednim i żeby średnica nowych była taka jak tych obecnych albo mieściła się w tolerancji.  Opryskiwacz ma opony 9.5 czyli 230 mm, koła z przodu to 320 mm.  Nie chcę zakładać do ciągnika 9.5 bo pracuje on tez w transporcie i lekkiej uprawie więc szukam opon w miarę uniwersalnych do jego zadań, żeby nie musieć przekładać kół w ciągu sezonu. Z moich obliczeń wynika, że średnica obecnych kół (teoretycznie) to tył - 158 cm i przód - 115 cm. Pytanie jakie koła musiałbym wybrać na tył? 
    • Przez Arasowsky
      Witam. Wziąłem się za montaż tura i po odkręceniu 3 śrub ze zdjęcia kapie coś na wzór wody z łączenia. Co to może być? 


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v