Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam pytanie czy takie podłączenie tura w moim zetorze 7745 bedzie prawidłowe? Przy podłączeniu do szybkozłaczy z tyłu tych 0,1,2 trzeba bedzie chyba przestawiac dzwignie w kabinie za kazdym razem? Może wie ktos jak to podłaczyc zeby było dobrze?post-45723-0-45791500-1375296804.jpg

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Masz rozrysowane podłączenie bezpośrenie z pominięciem szybkozłączy z tyłu. Szybkozłącza przy takim podłączeniu tura powinny działać niezależnie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dokładnie jak napisałeś. Rozdzielacz tura dostaje zasilanie bezpośrednio z pompy z pominięciem rozdzielacza ciągnika- aby operować turem nie musisz przestawiać dźwigni hydrauliki zewnętrznej i masz wolne gniazda hydrauliki.

Opublikowano

Wie ktoś może gdzie się podłacza ten elektro zawór do 3 sekcji i co tam do tego jest potrzebne bo nie wiem co kupic zeby dorobic trzecią sekcję? Napewno to muszekupic joystick z przyciskiem i ten dzielnik czyli elektro zawór a co z reszta i jak to powinno byc podłaczone. Jak trzeba bedzie to moge nawet zrobic fotki jaki mam rozdzielacz. Tur dodam ze firmy TRIMA taki jak na tym Zetorku.

post-45723-0-19146600-1375427789_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj pójdę do swojego 77 z turem to ci zrobie foty 3 sekcji jak to jest podłączone ;)

elektrozawór przełącza ze sterowania ramką na 3sekcję,czyli na sterowanie tym co jest na ramce :)

Tylko nie wiem,czy to wina elektrozaworu,czy starej instalacji na ciągniku,bo mi sie troche przycina ten elektrozawór,a jak jeździłem nowym NH też z turem od tego samego producenta to elektrozawór chodził bez problemu. Może puść jakiś oddzielny kabel na aku i daj jakiś bezpiecznik,lub wepnij sie po prostu w skrzynke bezpieczników. Jak skończyć napisz jaki bedzie efekt ;)

dsc_0131u8oxy.jpg

Edytowane przez Kamil1998
Opublikowano

ktoś jest bliżej zorientowany jak wygląda sprawa podłączenia ładowacza do dekla s pompą hydrauliczną?

Jak dokładnie wygląda obsługa takiego układu, nie ma problemów z podnosnikiem?

Wydaje mi się żeby takie udoskonalenie działało prawidłowo trzeba przed rozdzielaczem ładowacza umieśić zawór. W innym wypadku cały olej będzie przelatywał przez rozdzielacz ładowacza

Opublikowano

własnie tez mnie to zastanawia czy nie trzeba zamontowac zaworu? a i mam pytanie jaka śróba ewentualnie redukcja bedzie potrzebna do dekla od pompy tak zeby podłaczyc przeówd do rozdzielacza?

 

Jeszcze forumowicze mam do was pytanie odnosnie joysticka bo mój jest rozklekotany i bez mozliwosci 3 sekcji chciał bym go zmienic bo i tak bede montowac elektrozawór do trzeciej sekcji. Czy mógłby mi ktos jakos opisac te całe podłaczenie ? Nigdy tego nie robilem a chciałbym sam spróbowac. Rama już dawno przykręcona a wysięgnik lezy pod garazem a ja z baraku czasu i wiedzy nie mam kiedy tego zamontowac. Prosze o pomoc bede bardzo wdzięczny.

Opublikowano

Chodzi wam o ten zawór bezpieczeństwa co jest przy pompie? Bez obaw on swoje zadanie będzie spełniał tak samo jak spełniał do tej pory. Olej będzie szedł tak samo na rozdzielacz zamontowany w podnośniku jak i na rozdzielacz w turze - bo olej jest brany z tego samego miejsca.

Opublikowano (edytowane)

Będziesz działał w kierunku podłączenia Ładowacza z dekla pompy?

Z tego co się orientuje żeby używać podnośnika musisz dodać zawór np kulowy ze względu na rozdzielacz przelewowy od tura... przez ten rozdzielacz olej przepływa bez oporu do póki nie uruchomimy którejś z sekcji. Bez tego zaworu pompa będzie tłoczyła olej tam, gdzie ma lżej - czyli przez rozdzielacz ładowacza i wydaje mi się że nici z korzystania z TUZa:(

 

Jeśli chcesz mogę dać Ci fotkę jak mam podczepioną hydraulikę do ładowacza przy wyjściach i mogę korzystać z pary szybkozłączek; po przestawieniu zaworu korzystam z ładowacza, jednej szybkozłączki i wyjścia "zero" powrotu

 

Co do redukcji w deklu - dostaniesz bez problemu- gwint metryczny

Edytowane przez emtecc
Opublikowano

Wiem jak podłączyć ładowacz od razu z pompy, tylko tego nie robiłem. Mój ładowacz był zdjęty z 5340 gdzie w taki sposób był podłączony(tylko tam jest dwie pompy hydrauliczne - jedna przy bloku silnika a druga w tylnym moście - i to rozwiązuje problem dodatkowego zaworu). Ten zawór będziesz musiał przestawiać gdy będziesz chciał korzystać z:

1.hydrauliki zewnętrznej ciągnika i podnośnika

2. z ładowacza czołowego

...z racji tego że rozdzielacz przy ładowaczu jest typu przelewowego z racji tego olej przez niego przelatuje bez oporów. Gdy poruszysz którąś sekcją zatykasz wolny przepływ przez rozdzielacz i kierujesz olej na wybrany siłownik.

 

Redukcję dostaniesz bez problemu bo to gwint metryczny. Najlepiej wykręć zaślepkę i zabierz do sklepu z hydrauliką - dopasujesz redukcję i resztę armatury potrzebnej do zakucia węża doprowadzającego olej do ładowacza.

Zawór najlepiej umieścić od razu za redukcją - dobrze dodać kolanko, żeby nie zmniejszać prześwitu pod ciągnikiem i nie narażać zaworu na możliwość uszkodzenia. Sterowanie dźwigienki łatwo przeprowadzić do kabiny np za pomocą linki do gaszenia od silnika perkinsa lub użyć elektrozaworu hydraulicznego - wygodniejsza ale droższa opcja.

 

Bardzo możliwe, że u siebie zrobię w ten sposób ponieważ nie chce mi się wychodzić z ciągnika, żeby ręcznie opuszczać podbierak przy prasie - mam opcję hydrauliki.

Opublikowano

Kolego powinieneś mieć rozdzielacz do tura z możliwością przekazywania dalej ciśnienia.Rozdzielacz od tura wpinasz pod pompę a wyjście z niego na rozdzielacz hydrauliki ciągnika.Ja mam tak w 7341,tam pompa jest przy silniku.Do rozdzielacza od tura musisz dokupić tulej ciśnieniową, wkręcasz ją w wyjscie rozdzielacza i wtedy gdy tur nie pracuje masz tam ciśnienie.Oczywiście jeden przewód od rozdzielacza tura idzie na przelew spływa nim olej podczas pracy ładowacza.

Opublikowano

Oj chyba kolega nie czytał tematu :)

Zainteresowany ma tylko jedną pompę tą z tyły i nie ma możliwości takiego połączenia.

Sam mam taki rozdzielacz przy turze w założeniu że przyda się przy rozbudowywaniu hydrauliki ciągnika.

Opublikowano (edytowane)

Witam czy rozdzielacz od podnośnika też jest przelewowy bo jeśli tak to nic z podłączenia tura do dekla bo olej będzie mieliło na tym rozdzielaczu a nie pójdzie na zewnętrzny od tura . Zdemontowałem dekiel z pompom i podłączyłem kompresor pod wyjście zasilające okazało się że rozdzielacz jest przepływowy więc nie ma mowy o podłączeniu dodatkowego rozdzielacza pod dekiel . Co wy o tym sądzicie

Edytowane przez sebastian84
Opublikowano

tak w tedy działa ale jeśli potrzeba hydrauliki zewnętrznej to już problem , ja wymyśliłem jak podłączyć zewnętrzny rozdzielacz pot ten dekiel ale potrzeba do tego małej modernizacji tego dekla

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vailus
      Witam. Posiadam zetora 8045 i chciałem się zapytać czy możliwe jest zainstalowanie hydrauliki podanej w linku poniżej do tura w tym ciagniku. Tur jest marki hydrac. Chciałem się dowiedzieć gdyż w zimę planuje modernizację mojego tura. A niestety nie mogę znaleźć kompletu który jest dedykowany dla mojego modelu.. https://www.sklepdlarolnika.pl/pl/p/Kompletna-hydraulika-do-ladowacza-Tur-Zetor-5211-7211%2C-rozdzielacz-dwa-cylindry-do-podnoszenia-i-jeden-do-lychy-przewody-komponenty/25356
    • Przez karol1321
      Witam,
      Mialbym prosbe o zdjecia miejsc przykrecania adpatacji do Tura 103.14 lub podobnych.
      Mam adaptecje od 7534 ktora nie pasuje i chcialem podejrzec gdzie jest przykrecana adaptacja w tych ciagnikach zeby ewentualnie moc przerobic ta co mam.
      Pozdrawiam, Karol
    • Przez jedrus2020
      co sądzicie o takich oponach do 60 na przód?? Weszły by na oryginalna felge?
    • Przez jacek5227
      Mam zetora 7745, który od niedawna pracuje z opryskiwaczem. Zetor aktualnie jest na kołach: tył: 16.9-34/14-34 8PR i przód: 12.4-24 8PR. Chciałbym zmienić (tylko) tylne koła na takie, żeby szerokością odpowiadały przednim i żeby średnica nowych była taka jak tych obecnych albo mieściła się w tolerancji.  Opryskiwacz ma opony 9.5 czyli 230 mm, koła z przodu to 320 mm.  Nie chcę zakładać do ciągnika 9.5 bo pracuje on tez w transporcie i lekkiej uprawie więc szukam opon w miarę uniwersalnych do jego zadań, żeby nie musieć przekładać kół w ciągu sezonu. Z moich obliczeń wynika, że średnica obecnych kół (teoretycznie) to tył - 158 cm i przód - 115 cm. Pytanie jakie koła musiałbym wybrać na tył? 
    • Przez Arasowsky
      Witam. Wziąłem się za montaż tura i po odkręceniu 3 śrub ze zdjęcia kapie coś na wzór wody z łączenia. Co to może być? 


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v