Muszek

Bizon ZO56 - problem przy cofaniu.

Polecane posty

Muszek    0

Witam wszystkich. Mam pewien problem. Kupiłem właśnie Bizona ZO56 z 89r, i mam pewien problem. Gdy chcę cofać, i popuszczam nawet delikatnie sprzęgło by ruszyć z miejsca to bizon zbyt gwałtownie rusza ( zrywa się ), aż normalnie tył kombajnu lekutko się unosi ( a nie ma jeszcze założonego hederu na przód ). Nie ma tego problemu przy ruszaniu z innych biegów z miejsca. Wymieniłem tarczę na sprzęgle i nic nie pomogło. Proszę was o szybką pomoc co to mogło by być, bo sezon tuż tuż....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Muszek    0

jakby był uruchomiony to by nie zrywało na wszystkich biegach ??

Edytowano przez KRISTOFORn
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Przyśpieszacz działa w ten sposób że jak wciskasz sprzęgło do końca czyli pedał do podłogi to wariator jazdy ma zwolnić czyli podnieść się na siłowniku do góry.Przypuszczam że nie zwalnia i tak reaguję na pełnym przyśpieszeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Załóż mocną sprężynę na dźwignię przy sprzęgle i zobacz czy jest poprawa- często po długim postoju między sezonami lubi przyrdzewieć gdzieś po drodze od padała do sprzęgła i tak się dzieje jak piszesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Jakoś w innych kombajnach nie ma tego patentu i można ruszać płynnie na pełnej prędkości na przyspieszaczu, a w bizonie to założyli żeby półosi nie rwać po mojemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jak nie ma? W Claas jest i jak mniemam w innych także. Oczywiście przy napędzie mechanicznym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Może ma odpięte to cięgięłko od sprzęgła do przyśpieszacza.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audia3    0

kolego jak masz sprzegło dobre to nie powinno szarpac tak ,ali na zwolnionym ani na przyspieszonym , sprawdz se dyfer , bo wiem z praktyki ze masz na dyfrze nity poluzowane i w zniwa sie oberwie , czesto to robie u bizonów i jest efekt , zawsze wymieniam nity na nowe i spawam i jest to juz na lata , od 15 lat tak robie i jeszcze nie było reklamacji na spawane dyfry u bizonów

Edytowano przez audia3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Muszek    0

Znalazłem rozwiązanie i podam je tutaj bo jest ono dość nie typowe. Panowie, nie uwierzycie, ale obudowa ze skrzynią biegów ( a dokładniej jej mocowanie za osią przednią kombajnu - 2 śruby mocujące ) zostały zerwane i przy cofaniu obudowa ze skrzynią się ruszała i to powodowało te dziwne zrywanie przy ruszaniu do cofania. Po zamocowaniu ich z powrotem i dokładnym unieruchomieniu obudowy skrzyni wszystko wróciło do normy ;d

Nigdy wcześniej nie miałem takiej awarii by skrzynia biegów była naderwana, więc trochę mi to zajęło aby to znaleźć - naprawiłem to wczoraj rano a dzisiaj wam o tym piszę ;d

Edytowano przez Muszek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

@audia a wytlumaczyl bys dokladnie jak spawasz kolo talerzowe do dyfra?? chodzi mi dokładnie o to czy spawasz z dwóch stron czy po jednej i ile spawów jakiej długości i w jakich odstępach. U mnie też trochę szarpie i obawiam się że to nity na kole.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audia3    0

kolego spawa sie po obu stronach tak gdzies po 5 do 8 cm spawu i tak samo odstepy pomiedzy spawami , szczegół tkwi w doborze elektrod ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Elektrody do zeliwa?? A co jesli mam migomat i tam jest tylko jeden drut stalowy??


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audia3    0

migomatem to se mozesz spawac blaszki , mig sie nie nadaje , spawarka i elektroda jest odpowiednia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Mialem wirowke 300A ale ja sprzedalem i kupilem migomat 350A mozna nim spawac nawet szyny kolejowe;-)


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audia3    0

szyny mozna spawac,ale dyfer nie , bo jak bedziesz spawał elektrodą migomatem, no chyba ze masz wyjscie inwentorowe do spawania elektroda to wtedy mozna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Chyba migomatem nie spawałeś. Wszyscy spawają migomatami a elektroda to już można powiedzieć zabytek.

Migomatem bez problemu można spawać żeliwo i ładnie trzyma. Migomat dobry to przy 300 A to szynę kolejową topi a nie spawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ReV
      Mam problem z układem hydraulicznym. Problem dotyczy podnoszenia hederu. Kombajn bardzo słabo go podnosi, już po 30 min pracy. Pompa hydrauliczna jest po drugim sezonie. Przy opuszczaniu hederu, heder faluje, jakby był na sprężynach. Mam problem z podniesieniem do momentu zabezpieczenia zawleczkami. Jaka może być przyczyna?
    • Przez lambogrand
      Witam mam takie mysli po rozmowach z rolnikami ktorzy mowia ze zbieraja min piatke rzepaku z ha czy to moze byc wina tego ze nie kosze clasem tylko bizonkiem, kosze najwolniej jak sie da obroty mlucarni 500 sita zamkniete wiatr prawie zero a zawsze cos lezy na tylnej osi tzn polowki i ziarno zebralem 4,3 tony z ha mam przystawke do rzepaku , dzis mi gosc mowi ze jego szfagier zebral 5,8 t z ha clasem to ja juz niewiem w zeszlym roku 5 bylo duzo teraz zbieraja prawie 6. Chodzi mi o to czy bizonek moze miec az tak duze straty czy raczej te plony to jest bajer i przechwalanie sie tych rolnikow bo jak za rok uslysze 6,5 rapsu z ha to przestane to siac ze wstydu ze malo zbieram
    • Przez Tomaszeek
      witam co jest przyczyna tego ze mi wali słome na sita czy jest cos nie tak z odrzutnikiem ? kosilem jeczmien ozimy 



    • Przez Mateusz2121
      Witam serdecznie chciałbym sie dowiedzieć jak ustawiać kombajn Bizon ZO-56 dla poszczególnych zbóż chodzi mi tu o ustawianie Sit i wiatrów
    • Przez Jacek3p
      Witam Panowie zacząłem czytać i nigdzie nie ma dokładnie opisane ale możliwe to jest na pewno a mianowicie chodzi mi o hamulce bębnowe hydrauliczne w moim bizonie z056 Od czego dokładnie pasują i żeby było jak najmniej przeróbek i prosiłbym jeszcze o fotki tego dzieła jeśli ktoś ma i z góry dziękuję
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj