Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam!

Mam MTZ 82 z 1997r. Mam pytanie czy da się coś zrobić aby podczas podpinania maszyny np. prasy obracać wałek ręką tak jak np. w c360? Mam nadzieję, że dość jasno to opisałem. Pozdrawiam RuszQ!

Opublikowano

Nie jestem pewien czy wałek by się nie obracał cały czas (pod obciążeniem by się zatrzymywał pewnie) wyjąć lub prze regulować taśmę hamulca, takie okienko pod siłownikiem na 4 śrubki (jak się nie mylę) z korkiem.

 

Ale w jakim celu taka modernizacja?, dziś taki hamulec to standard.

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy. Mi chodzi o to, że jak podpinam prasę to zazwyczaj nie pasują frezy i nie da się podpiąć wałka. W c360 obracam WOM ręką i wpasuje frezy raz dwa, w MTZ-cie muszę wskakiwać włączać na sekundkę wom i wyłączyć i tak próbować do skutku.

Edytowane przez JUMZ95
Opublikowano

Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy. Mi chodzi o to, że jak podpinam prasę to zazwyczaj nie pasują frezy i nie da się podpiąć wałka. W c360 obracam WOM ręką i wpasuje frezy raz dwa, w MTZ-cie muszę wskakiwać włączać na sekundkę wom i wyłączyć i tak próbować do skutku.

 

Dobrze się zrozumieliśmy wyeliminować hamulec i wałek da się obracać ręką (może minimalnie sam się obracać).

Opublikowano

Wyłącz silnik i ustaw wajchę od WOMu na środku (trochę to kłopotliwe ale da się) i wałek przekręcisz ręką.

 

 

Dzięki! Szkoda, że wcześniej tego nie próbowałem.

Opublikowano

Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy. Mi chodzi o to, że jak podpinam prasę to zazwyczaj nie pasują frezy i nie da się podpiąć wałka. W c360 obracam WOM ręką i wpasuje frezy raz dwa, w MTZ-cie muszę wskakiwać włączać na sekundkę wom i wyłączyć i tak próbować do skutku.

Dziwne, a nie łatwiej by było przekręcić talerzem/dyskiem kosiarki??

Wyłącz silnik i ustaw wajchę od WOMu na środku (trochę to kłopotliwe ale da się) i wałek przekręcisz ręką.

Przy przełączaniu wajchy zależne-0-niezależne nie trzeba wyłączać silnika, najgorzej jest przy włączaniu bo zgrzyta i po prostu włączyć się nie da, jedynie podczas gaszenia ciągnika jak tryby zwalniają, bo nawet na postoju się niekiedy nie da włączyć jak tryb w tryb się ustawi.

 

Wg. mnie niepotrzebne kombinowanie.

Opublikowano

No widzisz Junkers człowiek całe życie sie uczy ,bo ja cały czas na siłę na wolnych obrotach włączałem :( ,a swoją drogą po co te hamulce skoro i tak większość maszyn ma grzechotki i zatrzymuje się po wytraceniu prędkości.

Opublikowano

Ja z kolei pierwszy raz słyszę o jakiś grzechotkach w maszynach,

ten hamulec w ciągniku jest pewnie po to żeby w razie czegoś, np. awarii móc szybko wyłączyć WOM, jest szybkość reakcji, odpowiada też za bezpieczeństwo.

Opublikowano

Pewnie miał na myśli patent z rotacyjnej. Poza tym są wału napędowe wom ze sprzęgłem jednokierunkowym. Po to by maszyny które mają duże masy wirujące a nie mają sprzęgła jednokierunkowego nie niszczyły taśmy odpowiedzialnej za hamowanie. W ruskim jest ten hamulec z prostej przyczyny... na zimnym oleju wałek nawet wyłączony bez hamulca będzie się kręcił. Siła pewnie nie duża ale jak powykręca ci łapy albo dostaniesz w dynie krzyżakiem to docenisz ten patent.

Opublikowano

Panowie albo się pogrążę bardziej albo udowodnię swoją rację ,dla mnie to bez sensu ,jeśli maszyna wytraca swoją prędkość za pomocą sprzęgła kierunkowego to i tak w razie wypadku nic nie wskuracie reakcją i hamulcem w ciągniku natomiast sam wałek odbioru mocy ma przecież osłony ,przynajmiej powinien je mieć więc z jego strony zagrożenia nie widzę ,a najlepsze przykład z dziś prasowałem siano i zatkałem maszynę i dzięki temu ku*******skiemu wynalazkowi przepukliny bym dostał żeby zdjąć wałek w celu cofięcia maszyny tak się sklinowało więc ja jestem negatywnie nastawiony do tego rozwiązania.

Opublikowano

Ten oprór nie był by chyba aż tak duży żeby nie móc utrzymać końcówki bez wysiłku jedną ręką a co za tym idzie nie było by problemu podczas zakładania wałka teleskopowego??

Opublikowano (edytowane)

Witam, trochę późno, ale podam dobry sposób na ustawianie frezów przy podpinaniu WOM np prasy do MTZ. Ja przy tym używam klucza nastawnego i nim ustawiam sobie wałek w prasie tak, jak trzeba i wiele siły też nie potrzeba :)

Pozdrawiam Djzbigi :)

Edytowane przez zbyszekbrzuze
Opublikowano

U mnie w MTZ przy włączonym silniku obraca się Wałek WOM mimo tego że jest wyłączony,wiem że trzeba podciągnąć taśmy,tylko jak to zrobić,bo probowałem i bez skutku. Robił to ktoś i mógłby doradzić?

Opublikowano

Musisz odkręcić ten dekielek pod siłownikiem i tam są dwie śruby wyglądające jak wiosełka. Ustaw dźwignię załączającą tak żeby była po środku swojego skoku. W dźwigni na wałku wychodzącym ze skrzyni jest otwór który ma się pokryć z otworem w korpusie skrzyni. Według instrukcji trzeba w tym celu wykręcić całkiem śrubę opierającą się o amortyzator ale myślę że bez tego też się uda, nie wiem , nie próbowałem. Wtedy wkręcasz obie śruby do lekkiego oporu i popuszczasz o jakieś 2 obroty.

Opublikowano

podepne sie pod temat. mam wom starego typu z koncowka mocowana na walki i pierscien segera i musze wymienic koncowke razem z calym walkiem bo jest bardzo wyrobiony, narazie dziala ale wymiana nieunikniona. i teraz mam pytanie czy jest mozliwosc wymiany walka z koncowka na nowy typ ktory jest mocowany srubami?

Opublikowano

wykop świata w rusku też robiłem tam jest końcówka na segerze zabezpieczana i seger zabezpiecza takie bolce 3 i w czwarty otwór trzeba wpakować taki kołek żeby to nie wyleciało

 

 

Chłopaki jak przełanczać w ruskim 1000 na 540 bo mam 1000 do beczki a rozrzutnikiem cięzko ma na 1000 jak to dokładnie się przełancza bo jak ja przełącze pod ciągnikiem to na 540 wcale nie kręci 

Opublikowano

No właśnie pod skrzynią pośrednią jest przełącznik. Ciężko go przełączyć samemu najlepiej niech ktoś wałkiem z tyłu kręci a ty przełącz. Jeśli jest coś nie tak to olej spuść i okienko odkręć fajnie widać przesówke.

Opublikowano

popuszczasz przestawiasz i dokręcasz ,nawet jak odkrecisz całą tez sie nic nie stanie to tylko trzyma tą fasolkę w pozycji ,ja to robiłem na odpalonym silniku ,inaczej nie mogło sie zazebic

Opublikowano

Ja odkręciłem tą śrubę blokującą całkiem to tak daleko przekręcił się wodzik że wyleciał z rowka przesówki. I olej do spuszczenia.

Popuść tylko i przekręć. Na zgaszonym niech ktoś wałkiem kręci to fajnie czuć jak wskakuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v