Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moze troszke zle napisalem. Wiem ze zmienia sie koncowki. Chodzilo mi o ten mechanizm w srodku wraz z wodzikiem czy moze on byc uszkodzony. Bo probowalem go pretem poruszyc i ani w jedna ani w druga.

Opublikowano

booster12- wiesz, że dzwonią, ale nie wiesz gdzie i po co ;) Całą drogę napędu z silnika na końcówkę WOM opisywałem już w jednym z tematów: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/59179-problem-z-wom-i-podnosnikiem-c-385/page__st__20 Końcówki się zmienia, ale pod jajowatym dekielkiem na dwie śrubki M8, przy skrzyni pośredniej- w ten sposób steruje się przekładnią 540/1000 ;)

 

Co do przekładni 540/1000 to ciężko coś powiedzieć siedząc przed monitorem ;) Opisz dokładnie jak się za to zabierałeś.

Opublikowano

Otorz zmierzylem walek z drobnym frezem ktory wsadzony jest z boku. Ma on 19,5 cm dlugosci. 1cm tego walka wystaje poza brzeg skrzyni posredniej. Czyli do wnetrza skrzyni wchodzi 18,5 cm tego walka. Zmierzylem odleglosc wodzika do brzegu skrzyni i wynosi ona 18,5 cm. Czyli wychodzi na to ze wodzik nie cofnol sie, nie schowal sie w wydrazonej dziuze w walku jest rowno z czolem walka. Czyli obroty sa caly czas 1000. Jak cofnac wodzik lub co moglo pasc?? Probowalem zakrzywionym pretem go cofnac ale ani drgnie.

Opublikowano (edytowane)

No tak ale obie koncowki sa tak jak trzeba, koncowka z drobnym frezem z boku, z grubym z tylu. Przy tej koncowce wodzik powinien sie schowac w wydrazonym otworze w walku. A nie cofa sie sie wodzik.

Edytowane przez jarzabek3
Opublikowano

MTZ posiada śrubę zabezpieczającą a w ursusie takowa nie występowała, prawdopodobnie wodzik się zastał . Miałem tak jak robiliśmy wzmacniacz to wodzik poruszyliśmy bo x lat nie używany i też się nie ruszał samowolnie. Jak się nie mylę to wałek z drobnym frezem ma "wnękę" w którą ma się schować wodzik jak jest cofnięty to są obroty 1000 obr/min.

Opublikowano (edytowane)

MTZ posiada śrubę zabezpieczającą a w ursusie takowa nie występowała, prawdopodobnie wodzik się zastał . Miałem tak jak robiliśmy wzmacniacz to wodzik poruszyliśmy bo x lat nie używany i też się nie ruszał samowolnie. Jak się nie mylę to wałek z drobnym frezem ma "wnękę" w którą ma się schować wodzik jak jest cofnięty to są obroty 1000 obr/min.

Ale pod spodem jest otwór w którym prawdopodobnie była taka śruba z zabezpieczeniem.

Też właśnie wodzik nie chowa się w tą "wnękę" a ja potrzebuje 540 obr.

Zaraz wrzuce rysunek z tą śrubą o ile się nie mylę.

 

 

ca15800af0f5eee0m.jpg

 

 

Czy przy numerze 25 znajduje się śruba vktóra powinna przeączać obroty??

Jutro z rana biore się za rozwikłanie zagadki.

Edytowane przez jarzabek3
Opublikowano

Już się pogubiłem w tym temacie i nie chce mi się czytać tego znów, ALE:

Wałek WOM będzie się ciągle kręcił (bez obciążenia) jeżeli masz niesprawny hamulec w koszy WOMu. Są to 4 cylinderki, które zatrzymują wałek jeżeli dasz dźwignię przy kierownicy do góry. Jeżeli rozdzielacz pod podłogą w kabinie jest sprawny, to:

1 ciśnienie oleju jakie dochodzi do sprzęgła WOM będzie ok 13 atm. Proponuję sprawdzić jakimś ciśnieniomierzem ile jest w tych dwóch rurkach z tyłu ciągnika.

2 wałek powinien się kręcić i zatrzymywać na zawołanie (2-3 sekundy) chyba, że jest coś nie tak w koszu WOM

 

Jeżeli ciśnienia nie będzie to sprawdź rozdzielacz pod podłogą bo ja go wymieniałem, gdyż się już wysłużył. A jeżeli ciśnienie jest (przynajmniej 8-10 atm) to problem jest w sprzęgle WOM. Wyjmij i go sprawdź: te tłoczki hamulcowe, czy się ruszają i czy nie są pozdzierane; pierścienie uszczelniające, tulejka i uszczelki manszetowe (jeżeli wałek nie ma siły); oraz tarczki - czy są dobrze założone na przemian z metalowymi i czy nie jest tam za ścisło. Powinien się kręcić ręką. Koszt wymiany tego wszystkiego to 200zł, ale będzie chodziło.

Zacznij od tego, a narazie zostaw tą dźwigienkę w skrzyni bo wydaje mi się, że nie ma nic wspólnego z hamulcem WOMu.

Powodzenia:)

Opublikowano

Ok, dzieki za podpowiedz. Tylko co z tego ze ja poprawie hamulec i sprzeglo womu jak nie moge przelaczyc obrotow z 1000 na 540 bo wodzik nawet nie chce drgnac.

Opublikowano

Pojawił sie kolejny problem, WOM zatrzymuje się przy większym obciążeniu ( gdy komora prasy jest pełna, zaczyna zgrzytać w skrzyni i WOM staje, dzieje się tak przy rozgrzanym silniku). Czy to siada mikropompka???

Opublikowano (edytowane)

Być może to własnie mikropompka, ale równie dobrze moze być to rozdzielacz. Jakie masz w końcu to cisnienie w obwodzie? Najpierw sprawdź ciśnienie w obwodzie, jezeli bedzie małe ( jakos mniej niz 9-10 atm) to sprawdź je przed rozdzielaczem. U mnie wynosiło hm..cos koło 40 atm. Jesli będzie nizsze ( nie wiem jaka jest tolerancja dokładnie) to najprawdopodobniej wina pompki, a jesli bedzie kolo tych 40 atm. to coś z rozdzielaczem. A w związku z tym zatrzymywaniem WOM'u to sprawdź te tarczki, bo to moze byc własnie to, lub tłoczki czy " do końca" dociskaja. Bo jeśli nie, to pod obciazeniem jak lekko docisna, to zawsze łatwiej mają zatrzymać niz na pusto,

Edytowane przez xero11
Opublikowano

Koledzy co moż być przyczyną że w 902 wałek wom kręci się cały czas nawet pod obciążeniem i nie można go wyłączyć dźwignią przy kierownicy, dodam że cięgło działa jak należy. Gdzie tkwi przyczyna. Proszę o szybką podpowiedź

Opublikowano

Jeżeli dźwignia pod podłogą nie wypieła się to może być uszkodzony rozdzielacz pod pokrywą skrzyni i dlatego nie działa hamulec który może też być uszkodzony bo bywa tak że tłoczki cię zacierają 

Opublikowano
1 minutę temu, Kobra66 napisał:

Jeżeli dźwignia pod podłogą nie wypieła się to może być uszkodzony rozdzielacz pod pokrywą skrzyni i dlatego nie działa hamulec który może też być uszkodzony bo bywa tak że tłoczki cię zacierają 

Wygląda nie na wypięta a rozdzielacz gdzie jest dokładnie? duzo rozbierania?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Jozeph
      Witam. Mam problem z moim ursusem. Gdy jest minusowa temperatura nie chce palić i dymi białym dymem. Jaka jest tego przyczyna?
    • Przez poszkodowany
      Witam !
      Co sądzicie o o tym że niektórzy ludzie domagają się zmniejszenia ceny za traktor bo handlarze wystawiają w ogłoszeniach maszyny które są przez cały rok lub dłużej trzymane poza garażem ? Czy to może jakoś uszkodzić albo zniszczyć ciągnik jeżeli jest spuszczona woda i niema otarć to mi się wydaje że to nie jest argument do zmniejszenia ceny...
    • Przez lordrolnik
      witam wszystkich mam problem z zetorem 5718. Problem jest taki wszystko było dobrze palił na dotyk po przywiezieniu go na lawecie zaczęły się problemy kiedy zjechałem to poszedł olej przez kolektor i teraz długo kręci i nie może odpalić proszę o pomoc .
    • Przez pronarek82
      Witam,po remoncie rozrządu, oczywiście wszystkie koła poustawiane na znaki, przy próbie odpalenia silnik ciężko się kręci. Co może być tego przyczyną. Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez Ist
      Zmieniłem prześwit ze zmniejszonego na normalny. Przełożyłem zwolnice na 45°, wszystko wg instrukcji. Koła jeszcze nie założone ale po skręceniu wszystkiego pojawił się dziwny objaw - piasty się nie kręcą tzn nie można ich przekręcić ręką, wcześniej wydaje mi się ze chodziły bardzo lekko. Zakreciłem trochę na rozruszniku, na włączonym biegu i jedna piasta się obraca druga stoi. Po ruszeniu (z czuciem) przez rure zaczyna się kręcić a druga staje (zatrzymuje się tak że przy zakreceniu na rozruszniku już kreci się ta druga). Czy to jest normalne? Czy coś źle złożyłem? Zwolnice wróciły do pochwy względnie lekko co prawdopodobie oznacza że frez dobrze trafił w skrzynie.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v