Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Kończę remont skrzyni w moim 1222 i zastanawiam się czy zalać go Agrol U z LOTOSU waham się bo jest on typu UTTO a nie GL, niektórzy mówią że lać a niektórzy że może być za rzadki co radzicie?

Opublikowano

Agrol U może być ale lepszy będzie Agro UTTO. Jak masz sprawną hydraulikę w skrzyni to wszystko będzie działać jak należy, nawet zimą. Niektórzy leją hipol ale ten olej nie nadaje się do skrzyni biegów z hydrauliką.

Opublikowano

Kolego "ursus55" jak masz pompy zdrowe i używasz hydrauliki zimą to STOU albo UTTO 10W40 ew. 10W30.

Hipol teoretycznie nadaje się do hydrauliki ( np. Hipol 6 ) ,ale jak zimny to strasznie gęsty !!!!

 

Opublikowano
witam. stosuje ktos z Was fuchs Agrifarm gear 80w90?? robie wlasnie rewizje skrzyni i wymieniam co tego wymaga w c360, olej przyokazji do zmiany... hipol wiadomo dostepny wszelakiej maści. ale moze warto dolozyc troche do lepszego oleju
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, 93karol napisał:

witam. stosuje ktos z Was fuchs Agrifarm gear 80w90?? robie wlasnie rewizje skrzyni i wymieniam co tego wymaga w c360, olej przyokazji do zmiany... hipol wiadomo dostepny wszelakiej maści. ale moze warto dolozyc troche do lepszego oleju

Ja taki olej stosowałem w przednim moście w ciągniku,ja bym wlał agrifarm utto do c360

Edytowane przez zuras07
Opublikowano

Do c360 UTTO się nie nadaje!

60-tka ma tak prostą skrzynię, bez sprzęgieł mokrych wielopłytkowych, że nie potrzebuje nie wiadomo jakiego oleju, hipol też jest różnej jakości i parametrów. Taki Fusch to lekka przesada ale kto bogatemu zabroni:)

Opublikowano
4 godziny temu, akmaly napisał:

Do c360 UTTO się nie nadaje!

60-tka ma tak prostą skrzynię, bez sprzęgieł mokrych wielopłytkowych, że nie potrzebuje nie wiadomo jakiego oleju, hipol też jest różnej jakości i parametrów. Taki Fusch to lekka przesada ale kto bogatemu zabroni:)

Oj tam od razu się nie nadaję 60 nic od tego nie będzie ja chciałem lać do c330 , ale odpuściłem bo kupiłem następny ciągnik bo głównie mi chodziło do wywracania przyczep

Opublikowano

Pewien serwis ciągników w moim powiecie to sprzedaję używany olej do tego typu ciągników po 1000 przepracowanych godzinach i idzie jak ciepłe bułeczki a tu się zacznie wojna jaki wlać nowy:)

Opublikowano

Z Utto czy Stou może być problem jedynie że stare uszczelnienia mogą go popuścić i będzie się pocił znacznie bardziej niż po hipolu agrolu czy co tam jeszcze kiedyś było. 60tka to byle miała olej i czysty hydrauliczno-przekładniowy. hydraulika jak sprawna nic nie cieknie podnośnik nie puszcza to czemu nie półsyntetyk będzie sprawniejszy w zimie.

Opublikowano (edytowane)

Bo tak pisze w instrukcji obsługi.

Nie mam zamiaru się tu przepychać i udowadniać racji. 

Oczywiście, że się nie rozleci, nie zatrze ani zagotuje, jak ktoś chce niech leje nawet najtańszy superol.

C360 jak i podobne, mają bardzo prostą skrzynię biegów, bez sprzęgieł, wzmacniaczy momentu ani innych takich - ważne aby był w miarę czysty olej i o odpowiedniej gęstości.

 

"półsyntetyk będzie sprawniejszy w zimie."  - jak najbardziej masz rację, ale to wcale nie musi być 10W30 czy podobne typu UTTO - jak dużo w zimie pracuje, można zalać GL5 75W/90 półsynetyk.

 

"Pewien serwis ciągników w moim powiecie to sprzedaję używany olej do tego typu ciągników po 1000 przepracowanych godzinach i idzie jak ciepłe bułeczki a tu się zacznie wojna jaki wlać nowy:)"

- lepszy ok, tylko pod warunkiem, że dobrze odfiltrowany ( jest uzasadnienie tak częstych wymian, nie jest to żadnym wymysłem - oczywiście w 60-tce ).

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Masz racje tylko że widzisz w latach kiedy ta instrukcja była opracowywana to też jaki miałeś wybór olei.  Co tam się przepychać. 
Ten olej po tysiącu to może być elegancki jak faktycznie przeczyszczony i ktoś nie używał hydrauliki zewnętrznej a może być mieszaniną wszystkiego co popadnie ale to już każdy robi jak woli ale chyba wolał bym zwykły agrol kupić,  

Opublikowano

W tamtych latach były oleje typu UTTO, może Ursus o nich nie wiedział, ale Zetor już z całą pewnością. Po prostu taki założyli i miał się sprawdzać. 

Olej po 1 tyś mth z ciągnika, gdzie masz kilka sprzęgieł wielotarczowych i mokre hamulce jest bardziej zasyfiony niż hipol po 2x takim przebiegu w 60-tce. Jeszcze gorsze są po pierwszej wymianie serwisowej, gdzie masz cały syf z docierania.

Ale jak wyżej pisałem - niech każdy robi jak chce.

Opublikowano

No też właśnie o to mi chodziło. W Same jak wymieniałem pierwszy raz olej w przednich zwolnicach a maja hamulce to po 800 roboto-godzinach był tak przepracowany że i jego konsystencja i zapach były odrażające. 
Akurat od bidy jak by 60tke zalał takim olejem z skrzyni a był by wizualnie czysty  chociaż odstany żeby syf został to by i chodził tylko pytanie czy ma to ekonomiczny sens bo ile kosztuje litr takiego specyfiku? Sprzedający wkręci że półsyntetyk dobry olej tylko trochę używany taniej a okaże się że w cenę porównywalnie albo odrobinę tańszy od zwykłego agrola to pytanie o sens jak by nie patrzeć olej traci na wartości i przez swój wiek.
Pytanie do osób w temacie ile wołają ze litr tego UTTO STOU po tyś MTG?

Opublikowano

to i ja zapytam. W Fordzie w hydraulice mam wlany UTTO, a w skrzyni mam AgrolU. W tym roku zbliża sie wymiana w skrzyni i zastanawiam sie ten Agrol U jest wystarczający. Skrzynia prosta, bez pólbiegów itp, jedynie synchronizowana :) 

Opublikowano

Musisz sprawdzić, czy AgrolU spełnia normę jaką wymaga instrukcja. Olej ten jest olejem hydrauliczno przekładniowym tak samo jak UTTO, jak masz mokre hamulce to warto zastosować UTTO, np. Orlen Agro UTTO.

Ursusy na licencji MF wychodziły z fabryki na AgrolU i do dziś dnia niejeden nie widział innego oleju.

Opublikowano

@TomaszKK  no sam byłem w szoku przy pierwszej wymianie :P

@akmaly  nie wiem jaką norme powinien spełniac, bo nie mam instrukcji. Jak pisałem w moście mam UTTO, a w skrzyni Agrol, bo tak mi doradził facet jak kupowałem oleje. Mówił, że do hydrauliki UTTO będzie dobrym olejem(zresztą miał racje, choc w zimie musi traktor chwile pochodzic, bo aż pompa wyje), a w skrzyni Agrol sie sprawdzi. Po kilku latach nic złego sie niby nie dzieje, ale zaświtała myśl, czy nie wlac czegoś innego. Wchodzi tam ok 12l więc koszt nie jest jakiś bardzo poważny.

Opublikowano

temat już  wałkowany  na tym forum ,a sentencja taka -najlepszy do skrzyni olej ma mieć wskaźnik  lepkości co najmniej 150 ( nie mylić z lepkością ) . Agrol U ,stwierdzili koledzy ,że  tyle nie ma a najbliższy cenowo to z Lotosu  STOU 10W40  albo 10W30 i cena około 12 zł /litr . Nie prawda,że  po STOU  czy UTTO siadają stare uszczelnienia ,natomiast parametry lepszy od  Agrolu

Opublikowano

DarekD - nie do końca jest tak jak piszesz, nie każda skrzynia wymaga takich olei i parametrów. STOU to olej uniwersalny, co prawda ma przeważnie lepsze parametry niż przekładniowo-hydrauliczny ( UTTO ) ale w przypadku skrzyń prostych, bez wzmacniaczy, mokrych sprzęgieł i hamulców, stosowanie go to przerost formy nad treścią.

Oleje mają kilka ważnych parametrów - pierwszym z nich, decydującym o doborze oleju wg. instrukcji jest klasa lepkości ( SAE)

Opublikowano

to już zgłupiałem :P No jak mówiłem, z "bajerów" mam tylko synchronizowane biegi :D To w końcu zmieniac ten Agrol czy nie ? Wiadomo, że do tak w miare prostej skrzyni nie potrzebuje nie wiadomo jakiego oleju. Jak mówie kilka lat latam na tym Agrolu i niby nic sie nie dzieje :) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martinezo
      Witam.
      Zwracam się z pytaniem, jakim środkiem lub olejem konserwujecie swoje maszyny po zakończonym sezonie??
      Wiadomo, że najpierw trzeba maszynę dokładnie umyć, ale jak już wyschnie to stosujecie jakąś powłokę ochronną np. z jakiegoś oleju?? jeśli tak to, proszę o wskazówki jaki środek najlepiej zabezpiecza przed korozją elementy robocze i lakier maszyny (pomijamy olej przepracowany).
      Pozdrawiam użytkowników
    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez przemek111447
      Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v