Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
kip

Kontrolka smarowania 103.54

Polecane posty

kip    1

Witam. Wczoraj w mojej renówce 103.54 zapaliła się kontrolka od smarowania silnika i kontrolka jak przypuszczam od zapchanego filtra powietrza. Dziwi mnie to że zapaliły się jednocześnie. Jak odłączę przewód przy czujniku ciśnienia oleju to kontrolki gasną jak przy przepływomierzu to się świecą. Czy to oznaka zużytej popy olejowej czy trzeba robić szlif wału. Zaznaczę że osie dzieje na rozgrzanym oleju. Olej był wymieniany około miesiąc może 2 miesiące temu (turdus). Wcześniej takich objawów nie zauważyłem, a po wymianie było odśnieżanie i inne prace. Kontrolki zapaliły się niedawno i gasną prz ok 1200 obrotach nie wiem dokładnie bo obrotomierz minie działa. Miał ktoś taki przypadek. Może to filtr oleju, czujnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

wkręc manometr w miejsce czujnika i tak najszybciej i najpewniej sprawdzisz stan smarowania silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kip    1

Na razie spróbuje zmierzyć ciśnienie. To pojawiło się nagle, i zastanawia mnie że świecą się te dwie kontrolki czyli smarowanie i zapchany filtr powietrza, co do drugiej kontrolki to nie jestem pewien (kółko ze strzałką w dół z prawej strony ładowania). Silnik pracuje ładnie bez zmian nie ma oznak zużycia silnika czyli dymienie i nie bierze oleju. Jak go kupowałem to u handlarza mierzył przy mnie ciśnienie i było 4 atm na zimno, ciągnik robi rocznie ok 100 godz. więc dziwi mnie że w tak krótkim czasie mogło tak się zrobić. No ale nie jestem mechanikiem więc mogę się mylić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault999    0

mam taki sam problem znacie co to za przyczyna filtr powietrza czysty i dodam że nie mam czujnika w nim proszę o pilną odp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcooo15    0

Podłączam się do kolegów mam taki sam problem zapalają się kontrolki w mojej reni 155.54 od smarowania i od filtra i gasną przy ok 1000 obrotach. najdziwniejsze jest to że niedawno robiłem remont silnika pierścienie itd wszystko było ok a tu nagle gdy pojechałem w pole talerzować i się troche rozgrzał zapaliły się te kontrolki. prosze o pomoc bo strach troche jeździć. dodam że olej wymieniany turdus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Wszyscy trzej macie po prostu połączone obydwie kontrolki pod jeden czujnik ciśnienia oleju. Więc nic dziwnego, że działają razem. Widać tak było robione gdy czujnika zapchanego filtra nie montowano w ciągniku. Już tak spotykałem.

Kolego @marcooo15 jedyna rada to pomiar ciśnienia oleju. Czyli wykręcasz czujnik oleju i w zamian wkręcasz manometr. Sprawdzasz wskazania przy rożnych obrotach jak i temperaturze silnika. I sprawa się wyjaśnia czy czujnik nawala czy coś z silnikiem.

Robiłeś szlif walu? Pompę oleju silnika zmieniałeś? Opisz coś bo stwierdzenie remont silnika, pierścienie to mało, ludzie różne remonty robią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcooo15    0

poszedł mi płyn chłodzący do oleju puściła uszczelka .wymieniłem uszczelke następnie komplet pierścieni. Wał wedłóg mechanika który podjoł się remontu jest bardzo dobry. pompa też przed remontem działała idealnie. Później było dwukrotne ustawianie luzów zaworów i w pole. po kilku godzinach pracy w polu zauważyłem że zapaliły się te kontrolki które gasły przy większych obrotach. spróbuje zmierzyć te ciśnienie jeszcze ale coś dziwne że straciłby ciśnienie tak nagle. nigdy przed tem coś takiego nie wystąpiło renia śmigała aż miło. aż do tego momentu. a ten czujnik to w obudowie filtra jest? i mniej więcej jakie ciśnienie powinno być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
123p    1

Ja w swojej 106.14 jak ciśnienie mierzyłem to od 4-8 było w zależności od obrotów. mechanik mówił że prawidłowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Do 8 to wydaje mi sie troche za wysokie, zawór w pompie sie pewnie przycina.

Abo ktos go tak ustawił.

6 to maks więcej jest nie potrzebne i nie wskazane.

Przy jakiej temperaturze silnika(oleju) był robiony pomiar cisnienia oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    36

Zmień kolego mechanika. Powyżej 6 barów olej przestaje spełniać swoje zadanie i zamiast pozostawiać film na panewkach wszystko jest wypłukiwane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcooo15    0

Jezeli chodzi o mój problem z kontrolkami to problem rozwiązany. kontrolki się paliły ponieważ ciągnik stracił ciśnienie. Po pomiarze na zimnym silniku i wysokich obrotach ciśnienie wynosiło ok 1,5 bara . Na wolnych obrotach ciśnienie spadało prawie do 0. Dlatego kontrolki się świeciły na niższych i gasły na wyższych obrotach. Wymienilśy panewki tylko główne ponieważ korbowodowe były wymieniane przy wccześiejszym remncie. Ciśnienie odrazu wzrosło i problem kontrolek zniknoł. mechanik stwierdził że i tak wymiana pompy mnie czeka niestety aby ją wymienić trzeba przodem odjechać. Poki co ciśnienie trzyma się ok 4/5 barów i nie spada na wolnych obrotach. Podobno wadą renówek są właśnie słabe pompy olejowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Raczej napewno nie - po zatkaniu filtr otwiera się całkowicie i olej nie jest filtrowany tylko idzie taki jak go pompa zaciągła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×