Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
kip

Kontrolka smarowania 103.54

Polecane posty

kip    1

Witam. Wczoraj w mojej renówce 103.54 zapaliła się kontrolka od smarowania silnika i kontrolka jak przypuszczam od zapchanego filtra powietrza. Dziwi mnie to że zapaliły się jednocześnie. Jak odłączę przewód przy czujniku ciśnienia oleju to kontrolki gasną jak przy przepływomierzu to się świecą. Czy to oznaka zużytej popy olejowej czy trzeba robić szlif wału. Zaznaczę że osie dzieje na rozgrzanym oleju. Olej był wymieniany około miesiąc może 2 miesiące temu (turdus). Wcześniej takich objawów nie zauważyłem, a po wymianie było odśnieżanie i inne prace. Kontrolki zapaliły się niedawno i gasną prz ok 1200 obrotach nie wiem dokładnie bo obrotomierz minie działa. Miał ktoś taki przypadek. Może to filtr oleju, czujnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

wkręc manometr w miejsce czujnika i tak najszybciej i najpewniej sprawdzisz stan smarowania silnika


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kip    1

Na razie spróbuje zmierzyć ciśnienie. To pojawiło się nagle, i zastanawia mnie że świecą się te dwie kontrolki czyli smarowanie i zapchany filtr powietrza, co do drugiej kontrolki to nie jestem pewien (kółko ze strzałką w dół z prawej strony ładowania). Silnik pracuje ładnie bez zmian nie ma oznak zużycia silnika czyli dymienie i nie bierze oleju. Jak go kupowałem to u handlarza mierzył przy mnie ciśnienie i było 4 atm na zimno, ciągnik robi rocznie ok 100 godz. więc dziwi mnie że w tak krótkim czasie mogło tak się zrobić. No ale nie jestem mechanikiem więc mogę się mylić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault999    0

mam taki sam problem znacie co to za przyczyna filtr powietrza czysty i dodam że nie mam czujnika w nim proszę o pilną odp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcooo15    0

Podłączam się do kolegów mam taki sam problem zapalają się kontrolki w mojej reni 155.54 od smarowania i od filtra i gasną przy ok 1000 obrotach. najdziwniejsze jest to że niedawno robiłem remont silnika pierścienie itd wszystko było ok a tu nagle gdy pojechałem w pole talerzować i się troche rozgrzał zapaliły się te kontrolki. prosze o pomoc bo strach troche jeździć. dodam że olej wymieniany turdus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Wszyscy trzej macie po prostu połączone obydwie kontrolki pod jeden czujnik ciśnienia oleju. Więc nic dziwnego, że działają razem. Widać tak było robione gdy czujnika zapchanego filtra nie montowano w ciągniku. Już tak spotykałem.

Kolego @marcooo15 jedyna rada to pomiar ciśnienia oleju. Czyli wykręcasz czujnik oleju i w zamian wkręcasz manometr. Sprawdzasz wskazania przy rożnych obrotach jak i temperaturze silnika. I sprawa się wyjaśnia czy czujnik nawala czy coś z silnikiem.

Robiłeś szlif walu? Pompę oleju silnika zmieniałeś? Opisz coś bo stwierdzenie remont silnika, pierścienie to mało, ludzie różne remonty robią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcooo15    0

poszedł mi płyn chłodzący do oleju puściła uszczelka .wymieniłem uszczelke następnie komplet pierścieni. Wał wedłóg mechanika który podjoł się remontu jest bardzo dobry. pompa też przed remontem działała idealnie. Później było dwukrotne ustawianie luzów zaworów i w pole. po kilku godzinach pracy w polu zauważyłem że zapaliły się te kontrolki które gasły przy większych obrotach. spróbuje zmierzyć te ciśnienie jeszcze ale coś dziwne że straciłby ciśnienie tak nagle. nigdy przed tem coś takiego nie wystąpiło renia śmigała aż miło. aż do tego momentu. a ten czujnik to w obudowie filtra jest? i mniej więcej jakie ciśnienie powinno być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
123p    1

Ja w swojej 106.14 jak ciśnienie mierzyłem to od 4-8 było w zależności od obrotów. mechanik mówił że prawidłowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Do 8 to wydaje mi sie troche za wysokie, zawór w pompie sie pewnie przycina.

Abo ktos go tak ustawił.

6 to maks więcej jest nie potrzebne i nie wskazane.

Przy jakiej temperaturze silnika(oleju) był robiony pomiar cisnienia oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    38

Zmień kolego mechanika. Powyżej 6 barów olej przestaje spełniać swoje zadanie i zamiast pozostawiać film na panewkach wszystko jest wypłukiwane.


C328, U-912, R 103-54, Ares 710

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcooo15    0

Jezeli chodzi o mój problem z kontrolkami to problem rozwiązany. kontrolki się paliły ponieważ ciągnik stracił ciśnienie. Po pomiarze na zimnym silniku i wysokich obrotach ciśnienie wynosiło ok 1,5 bara . Na wolnych obrotach ciśnienie spadało prawie do 0. Dlatego kontrolki się świeciły na niższych i gasły na wyższych obrotach. Wymienilśy panewki tylko główne ponieważ korbowodowe były wymieniane przy wccześiejszym remncie. Ciśnienie odrazu wzrosło i problem kontrolek zniknoł. mechanik stwierdził że i tak wymiana pompy mnie czeka niestety aby ją wymienić trzeba przodem odjechać. Poki co ciśnienie trzyma się ok 4/5 barów i nie spada na wolnych obrotach. Podobno wadą renówek są właśnie słabe pompy olejowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    62

Raczej napewno nie - po zatkaniu filtr otwiera się całkowicie i olej nie jest filtrowany tylko idzie taki jak go pompa zaciągła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez piterq1991
      Witam!
       
      Tak jak w temacie. Świeci na panelu u mnie w 3080 wykrzyknik w kółku. Co to oznacza? Jaka awaria może być?

       
      Pozdrawiam
      Piotr
    • Przez wawaan
      Witam. 
      Od niedawna jestem wlascicelem ciagnika MF 4245 A. 
      Niestety miga kontrolka dwa trybka obok siebie i nie wiem za co sa odpowiedzialne. Czy ktos moze wie?
    • Przez Wuwo1
      witam mam taki problem gdy wcisnę 2 razy pedał świeci się kontrolka na parę sekund od ciśnienia w skrzyni . jednak przy rozruchu powinny świecić od ciśnienia oleju i od przedniego napędu .podczas wcisniecia zaświeca się kontrolka od napędu .czy to oznaka uszkodzonego autotronica . nie dziala mmi również kontrolka od zapchanego filtru powietrza i od filtru zabrudzenia skrzyni
    • Przez tom446
      Witam mam problem a mianowicie po wciśnięciu sprzęgła nie zapala się kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni zaświeci się tylko przedni napęd i wszystkie kontrolki od dynashifta  po chwili gaśnie i zaświeci się zająć i polbieg D i strzałki od kierunku jazdy .Co może być przyczyną tego ?Wydaje mi się że jest sprzęgło zapowietrzone czy to morze być przyczyną? 
    • Przez Krzychu00
      Witam serdecznie.
      Proszę o wyjaśnienie błędu 4-2 w Massey Ferguson. Najpierw miga cztery razy kontrolka z dwoma trybikami, przerwa i potem miga dwa razy, przerwa i zapala się kontrolka z trójkącikiem, przerwa i piszczy. Co to oznacza i jak naprawić?
      Z góry dziękuję za odpowiedź. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.