Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam Belarusa 820 z 2008r, który ma już 5200mth, ostatni strasznie dużo pali i kopci na czarno.

I tu moje pytanie co lepiej poddnać regeneracij: pompę paliwową czy głowicę?

Wtryski były już wymieniane :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@johenek idąc Twoim tokiem rozumowania najlepiej wymień cały silnik, albo od razu cały ciągnik. A tak na poważnie, to najpierw zacznij od diagnostyki, czyli ciśnienie sprężania, szczelność zaworów, fazy rozrządu, kąt wtrysku, diagnostyka pompy wtryskowej. Dopiero później bierz się za wymianę czegokolwiek.

Opublikowano

5200mth to nie jest tak dużo , nawet zakładając że silnik pracował po 8godz dziennie to tylko 2 lata, faktem jest że starsze silniki były bardziej wytrzymałe.

Moim zdaniem powinieneś zająć się w pierwszej kolejności wtryskami bo sadząc po kopceniu chyba leją a ciśnienia sprężania też nie zaszkodzi sprawdzić.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

ale mi porostu chodzi co mam lepiej wymienić czy pompę czy głowicę, bo mogły się już zawory powypalać

Najlepiej jedno i drugie. A i tak okaże się, że to nie było przyczyną, ale będziesz miał satysfakcję z nowych części i zmniejszysz swój budżet o kilkaset złotych.

Opublikowano

Po 5000 mth jeśli silnik był prawidłowo eksploatowany pompa i głowica powinny być ok a rzecz o która się prosi to na bank regulacja silnika. Przeleć wszystko co się da, zawory, kąt wtrysku, sprawdź doprowadzenie powietrza, wyczyść filtr powietrza. Jeśli z jakiegoś powodu nie napełnia powietrzem cylindra jak należy objaw jest idento jak przy lejących wtryskiwaczach. Dopiero jak to zawiedzie dobrze by było sprawdzić kompresję. Nie kręciłeś czasem dawką paliwa przy pompie i czy pompiarz co robił wtryski jest solidny?

Opublikowano

Wtryski były wymieniane i ustawiane w zakładzie zajmującym się remontami silników i jestem pewny że dobrze są ustawione, więc są ok :)

Mój belarysek nie miał łatwego żywotu... prawie od samego początku pracuje w lesie po 8-10godz, więc silnik jest już trochę zużyty, ale ciśnieni oleju trzyma na poziomie 5MPa, i oleju nie bierze.

zawory były już regulowane, filtr powietrza wyczyszczonym, przy pompie nic nie robiłem, a silnik był już regulowany.

Koszt redeneraci głowicy kosztuje około 400zł, a regeneracja pompy 550zł i dlatego nie wiem za co się wziąść bo mam narazie trochę kryzys w portwelu .

spalanie teraz ma 3razy większe niż w tamtym roku(fakt w tamtym roku zrobiłem nim około1600mth)

Opublikowano

Mimo że tyle gania mth to czas pracy i tu się nie da nic oszukać. Ciągnik nie ma wiele nabite.

Masz ruską pompę wtryskową? Są jeszcze plomby na śrubach regulacji?

są prawie wszystkie plomby, tylko jednej brakuje bo kiedyś gałąż zerwała, ale ona jest od obrotów minimalnych

pompa jest orginalna taka jak była przy nim pontowana.

Opublikowano

Trudno powiedzieć co może go boleć. Szczerze mówiąc pompę podejrzewał bym na samym końcu.

Jeśli chodzi o głowicę to jedyne co może mieć wpływ na kopcenie to za mało otwierające się zawory zmniejszają ilość doprowadzonego powietrza lub nieszczelne ale to by było słychać. Powinieneś ustawić zawory, możesz zdjąć kolektor i sprawdzić czy wszystkie cylindry kopcą. Ustawić też kąt wtrysku. Jeśli wszystkie to możliwe że to pompa. Jeśli pojedyncze to trzeba by porównać różnice między nimi. Znów zawory, stopień sprężania i porównać jakość rozpylonego paliwa przykręcając wtryskiwacze koło pompy wtryskowej. Kombinuj. Ciężko doradzić na odległość.

Opublikowano

Trudno powiedzieć co może go boleć. Szczerze mówiąc pompę podejrzewał bym na samym końcu.

Jeśli chodzi o głowicę to jedyne co może mieć wpływ na kopcenie to za mało otwierające się zawory zmniejszają ilość doprowadzonego powietrza lub nieszczelne ale to by było słychać. Powinieneś ustawić zawory, możesz zdjąć kolektor i sprawdzić czy wszystkie cylindry kopcą. Ustawić też kąt wtrysku. Jeśli wszystkie to możliwe że to pompa. Jeśli pojedyncze to trzeba by porównać różnice między nimi. Znów zawory, stopień sprężania i porównać jakość rozpylonego paliwa przykręcając wtryskiwacze koło pompy wtryskowej. Kombinuj. Ciężko doradzić na odległość.

zawory już ustawiałem,

jak bybyło co innego to by był słabszy, a on jets tak samo mocny co w cześniej, tylko bardzo dużo pali... na rope nie wyrabiam :(

 

Jak nim pracuje 8 godz dziennie na średnio 900obr/min to mi spala około 50-65litrów ropy, a wcześniej to około 25-30l

Opublikowano

@johenek idąc Twoim tokiem rozumowania najlepiej wymień cały silnik, albo od razu cały ciągnik. A tak na poważnie, to najpierw zacznij od diagnostyki, czyli ciśnienie sprężania, szczelność zaworów, fazy rozrządu, kąt wtrysku, diagnostyka pompy wtryskowej. Dopiero później bierz się za wymianę czegokolwiek.

 

 

Kolego a czy mógłbyś mnie naprowadzić jak sprawdzić czy prawidłowo jest ustawiony rozrząd w d-240 bez rozbiórki silnika?

Oraz jakie powinno być dopuszczalne ciśnienie sprężania w tym silniku?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v