Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
johenek

Belarus 820- co lepiej wymienić głowicę czy pompę paliwową

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
johenek    3

Witam

Mam Belarusa 820 z 2008r, który ma już 5200mth, ostatni strasznie dużo pali i kopci na czarno.

I tu moje pytanie co lepiej poddnać regeneracij: pompę paliwową czy głowicę?

Wtryski były już wymieniane :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

proponował bym wymienić pierścienie przy okazji. Pompa do sprawdzenia, głowicy sprawdzić też nie zaszkodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@johenek idąc Twoim tokiem rozumowania najlepiej wymień cały silnik, albo od razu cały ciągnik. A tak na poważnie, to najpierw zacznij od diagnostyki, czyli ciśnienie sprężania, szczelność zaworów, fazy rozrządu, kąt wtrysku, diagnostyka pompy wtryskowej. Dopiero później bierz się za wymianę czegokolwiek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

johenek    3

ale mi porostu chodzi co mam lepiej wymienić czy pompę czy głowicę, bo mogły się już zawory powypalać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    60

5200mth to nie jest tak dużo , nawet zakładając że silnik pracował po 8godz dziennie to tylko 2 lata, faktem jest że starsze silniki były bardziej wytrzymałe.

Moim zdaniem powinieneś zająć się w pierwszej kolejności wtryskami bo sadząc po kopceniu chyba leją a ciśnienia sprężania też nie zaszkodzi sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

ale mi porostu chodzi co mam lepiej wymienić czy pompę czy głowicę, bo mogły się już zawory powypalać

Najlepiej jedno i drugie. A i tak okaże się, że to nie było przyczyną, ale będziesz miał satysfakcję z nowych części i zmniejszysz swój budżet o kilkaset złotych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Po 5000 mth jeśli silnik był prawidłowo eksploatowany pompa i głowica powinny być ok a rzecz o która się prosi to na bank regulacja silnika. Przeleć wszystko co się da, zawory, kąt wtrysku, sprawdź doprowadzenie powietrza, wyczyść filtr powietrza. Jeśli z jakiegoś powodu nie napełnia powietrzem cylindra jak należy objaw jest idento jak przy lejących wtryskiwaczach. Dopiero jak to zawiedzie dobrze by było sprawdzić kompresję. Nie kręciłeś czasem dawką paliwa przy pompie i czy pompiarz co robił wtryski jest solidny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

Wtryski były wymieniane i ustawiane w zakładzie zajmującym się remontami silników i jestem pewny że dobrze są ustawione, więc są ok :)

Mój belarysek nie miał łatwego żywotu... prawie od samego początku pracuje w lesie po 8-10godz, więc silnik jest już trochę zużyty, ale ciśnieni oleju trzyma na poziomie 5MPa, i oleju nie bierze.

zawory były już regulowane, filtr powietrza wyczyszczonym, przy pompie nic nie robiłem, a silnik był już regulowany.

Koszt redeneraci głowicy kosztuje około 400zł, a regeneracja pompy 550zł i dlatego nie wiem za co się wziąść bo mam narazie trochę kryzys w portwelu .

spalanie teraz ma 3razy większe niż w tamtym roku(fakt w tamtym roku zrobiłem nim około1600mth)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Mimo że tyle gania mth to czas pracy i tu się nie da nic oszukać. Ciągnik nie ma wiele nabite.

Masz ruską pompę wtryskową? Są jeszcze plomby na śrubach regulacji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Sprawdź ciśnienie sprężania. Jak dobre to po co ruszać głowicę? Sprawdź w tedy pompę.

A co jak obydwie rzeczy maja już wpływ na to spalanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

Mimo że tyle gania mth to czas pracy i tu się nie da nic oszukać. Ciągnik nie ma wiele nabite.

Masz ruską pompę wtryskową? Są jeszcze plomby na śrubach regulacji?

są prawie wszystkie plomby, tylko jednej brakuje bo kiedyś gałąż zerwała, ale ona jest od obrotów minimalnych

pompa jest orginalna taka jak była przy nim pontowana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Trudno powiedzieć co może go boleć. Szczerze mówiąc pompę podejrzewał bym na samym końcu.

Jeśli chodzi o głowicę to jedyne co może mieć wpływ na kopcenie to za mało otwierające się zawory zmniejszają ilość doprowadzonego powietrza lub nieszczelne ale to by było słychać. Powinieneś ustawić zawory, możesz zdjąć kolektor i sprawdzić czy wszystkie cylindry kopcą. Ustawić też kąt wtrysku. Jeśli wszystkie to możliwe że to pompa. Jeśli pojedyncze to trzeba by porównać różnice między nimi. Znów zawory, stopień sprężania i porównać jakość rozpylonego paliwa przykręcając wtryskiwacze koło pompy wtryskowej. Kombinuj. Ciężko doradzić na odległość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

Trudno powiedzieć co może go boleć. Szczerze mówiąc pompę podejrzewał bym na samym końcu.

Jeśli chodzi o głowicę to jedyne co może mieć wpływ na kopcenie to za mało otwierające się zawory zmniejszają ilość doprowadzonego powietrza lub nieszczelne ale to by było słychać. Powinieneś ustawić zawory, możesz zdjąć kolektor i sprawdzić czy wszystkie cylindry kopcą. Ustawić też kąt wtrysku. Jeśli wszystkie to możliwe że to pompa. Jeśli pojedyncze to trzeba by porównać różnice między nimi. Znów zawory, stopień sprężania i porównać jakość rozpylonego paliwa przykręcając wtryskiwacze koło pompy wtryskowej. Kombinuj. Ciężko doradzić na odległość.

zawory już ustawiałem,

jak bybyło co innego to by był słabszy, a on jets tak samo mocny co w cześniej, tylko bardzo dużo pali... na rope nie wyrabiam :(

 

Jak nim pracuje 8 godz dziennie na średnio 900obr/min to mi spala około 50-65litrów ropy, a wcześniej to około 25-30l

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Masz ruską pompę? Dolna śrubka jest od regulacji dawki. Odkręcaj po ćwierć obrotu. Może się jej coś pochrzaniło.

Jak nie to do pompiarza do regulacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

@johenek idąc Twoim tokiem rozumowania najlepiej wymień cały silnik, albo od razu cały ciągnik. A tak na poważnie, to najpierw zacznij od diagnostyki, czyli ciśnienie sprężania, szczelność zaworów, fazy rozrządu, kąt wtrysku, diagnostyka pompy wtryskowej. Dopiero później bierz się za wymianę czegokolwiek.

 

 

Kolego a czy mógłbyś mnie naprowadzić jak sprawdzić czy prawidłowo jest ustawiony rozrząd w d-240 bez rozbiórki silnika?

Oraz jakie powinno być dopuszczalne ciśnienie sprężania w tym silniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×