Skocz do zawartości
News
Zaloguj się, aby obserwować  
johenek

Belarus 820- co lepiej wymienić głowicę czy pompę paliwową

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
johenek    3

Witam

Mam Belarusa 820 z 2008r, który ma już 5200mth, ostatni strasznie dużo pali i kopci na czarno.

I tu moje pytanie co lepiej poddnać regeneracij: pompę paliwową czy głowicę?

Wtryski były już wymieniane :)


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

proponował bym wymienić pierścienie przy okazji. Pompa do sprawdzenia, głowicy sprawdzić też nie zaszkodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@johenek idąc Twoim tokiem rozumowania najlepiej wymień cały silnik, albo od razu cały ciągnik. A tak na poważnie, to najpierw zacznij od diagnostyki, czyli ciśnienie sprężania, szczelność zaworów, fazy rozrządu, kąt wtrysku, diagnostyka pompy wtryskowej. Dopiero później bierz się za wymianę czegokolwiek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

johenek    3

ale mi porostu chodzi co mam lepiej wymienić czy pompę czy głowicę, bo mogły się już zawory powypalać


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    61

5200mth to nie jest tak dużo , nawet zakładając że silnik pracował po 8godz dziennie to tylko 2 lata, faktem jest że starsze silniki były bardziej wytrzymałe.

Moim zdaniem powinieneś zająć się w pierwszej kolejności wtryskami bo sadząc po kopceniu chyba leją a ciśnienia sprężania też nie zaszkodzi sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

ale mi porostu chodzi co mam lepiej wymienić czy pompę czy głowicę, bo mogły się już zawory powypalać

Najlepiej jedno i drugie. A i tak okaże się, że to nie było przyczyną, ale będziesz miał satysfakcję z nowych części i zmniejszysz swój budżet o kilkaset złotych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    782

Po 5000 mth jeśli silnik był prawidłowo eksploatowany pompa i głowica powinny być ok a rzecz o która się prosi to na bank regulacja silnika. Przeleć wszystko co się da, zawory, kąt wtrysku, sprawdź doprowadzenie powietrza, wyczyść filtr powietrza. Jeśli z jakiegoś powodu nie napełnia powietrzem cylindra jak należy objaw jest idento jak przy lejących wtryskiwaczach. Dopiero jak to zawiedzie dobrze by było sprawdzić kompresję. Nie kręciłeś czasem dawką paliwa przy pompie i czy pompiarz co robił wtryski jest solidny?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

Wtryski były wymieniane i ustawiane w zakładzie zajmującym się remontami silników i jestem pewny że dobrze są ustawione, więc są ok :)

Mój belarysek nie miał łatwego żywotu... prawie od samego początku pracuje w lesie po 8-10godz, więc silnik jest już trochę zużyty, ale ciśnieni oleju trzyma na poziomie 5MPa, i oleju nie bierze.

zawory były już regulowane, filtr powietrza wyczyszczonym, przy pompie nic nie robiłem, a silnik był już regulowany.

Koszt redeneraci głowicy kosztuje około 400zł, a regeneracja pompy 550zł i dlatego nie wiem za co się wziąść bo mam narazie trochę kryzys w portwelu .

spalanie teraz ma 3razy większe niż w tamtym roku(fakt w tamtym roku zrobiłem nim około1600mth)


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    782

Mimo że tyle gania mth to czas pracy i tu się nie da nic oszukać. Ciągnik nie ma wiele nabite.

Masz ruską pompę wtryskową? Są jeszcze plomby na śrubach regulacji?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Sprawdź ciśnienie sprężania. Jak dobre to po co ruszać głowicę? Sprawdź w tedy pompę.

A co jak obydwie rzeczy maja już wpływ na to spalanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

Mimo że tyle gania mth to czas pracy i tu się nie da nic oszukać. Ciągnik nie ma wiele nabite.

Masz ruską pompę wtryskową? Są jeszcze plomby na śrubach regulacji?

są prawie wszystkie plomby, tylko jednej brakuje bo kiedyś gałąż zerwała, ale ona jest od obrotów minimalnych

pompa jest orginalna taka jak była przy nim pontowana.


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    782

Trudno powiedzieć co może go boleć. Szczerze mówiąc pompę podejrzewał bym na samym końcu.

Jeśli chodzi o głowicę to jedyne co może mieć wpływ na kopcenie to za mało otwierające się zawory zmniejszają ilość doprowadzonego powietrza lub nieszczelne ale to by było słychać. Powinieneś ustawić zawory, możesz zdjąć kolektor i sprawdzić czy wszystkie cylindry kopcą. Ustawić też kąt wtrysku. Jeśli wszystkie to możliwe że to pompa. Jeśli pojedyncze to trzeba by porównać różnice między nimi. Znów zawory, stopień sprężania i porównać jakość rozpylonego paliwa przykręcając wtryskiwacze koło pompy wtryskowej. Kombinuj. Ciężko doradzić na odległość.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

Trudno powiedzieć co może go boleć. Szczerze mówiąc pompę podejrzewał bym na samym końcu.

Jeśli chodzi o głowicę to jedyne co może mieć wpływ na kopcenie to za mało otwierające się zawory zmniejszają ilość doprowadzonego powietrza lub nieszczelne ale to by było słychać. Powinieneś ustawić zawory, możesz zdjąć kolektor i sprawdzić czy wszystkie cylindry kopcą. Ustawić też kąt wtrysku. Jeśli wszystkie to możliwe że to pompa. Jeśli pojedyncze to trzeba by porównać różnice między nimi. Znów zawory, stopień sprężania i porównać jakość rozpylonego paliwa przykręcając wtryskiwacze koło pompy wtryskowej. Kombinuj. Ciężko doradzić na odległość.

zawory już ustawiałem,

jak bybyło co innego to by był słabszy, a on jets tak samo mocny co w cześniej, tylko bardzo dużo pali... na rope nie wyrabiam :(

 

Jak nim pracuje 8 godz dziennie na średnio 900obr/min to mi spala około 50-65litrów ropy, a wcześniej to około 25-30l


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    782

Masz ruską pompę? Dolna śrubka jest od regulacji dawki. Odkręcaj po ćwierć obrotu. Może się jej coś pochrzaniło.

Jak nie to do pompiarza do regulacji.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

@johenek idąc Twoim tokiem rozumowania najlepiej wymień cały silnik, albo od razu cały ciągnik. A tak na poważnie, to najpierw zacznij od diagnostyki, czyli ciśnienie sprężania, szczelność zaworów, fazy rozrządu, kąt wtrysku, diagnostyka pompy wtryskowej. Dopiero później bierz się za wymianę czegokolwiek.

 

 

Kolego a czy mógłbyś mnie naprowadzić jak sprawdzić czy prawidłowo jest ustawiony rozrząd w d-240 bez rozbiórki silnika?

Oraz jakie powinno być dopuszczalne ciśnienie sprężania w tym silniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomasz3p
      Otóż panowie mam taki problem silnik w mtz tej zimy zrobiny a olejenie jest słabsze jak przed remontem nawet nie spadało. Gdy silnik jest zimny to jest 4atm ale gdy się nagrzeje do 80-90°C to spada poniżej 1atm a prawie i na zero. Filtr mam stary odśrodkowy bąk pompe oleju mam nową wał jest nominalny tyle że po szlifie i czy to możę aż tak wpływać na to ciśnienie oleju?
      Kolejna rzecz to gdy się nagrzejo to nie da rady odpalić, gdy trochę postoji to odpali. Na zimnym silniku nie ma tego problemu. Czy to wina rozrusznika, akumulatorów czy z silnikiem coś się dzieje
      I ostatnie to turbina pluje olejem to już druga, turbina jest białoruska. Pierwsza pluła oddałem na gwarancję, ledwo uznali ale jest dali drugą która chyba też pluje. I czy one wszystkie takie dobre są?
      Jeszcze muszę sprawdzić czy z filtra powietrza nie ciągnie oleju. 
      Dzięki za pomoc
    • Przez piotrekbial1
      Witam 
      rozebrałem rozdzielacz w celu usunięcia przecieków wewnętrznych i tu moje małe zdziwienie  na sekcjach nie ma żadnych oringów które uszczelniają przepływ oleju na konkretne sekcje  :wacko:  
      w jaki sposób to ma być szczelne ? czy jest tak że się wyrobiło i tyle ? 
      nie ukrywam że jest to dla mnie dość dziwne 
      pozdrawiam 
    • Przez panmino
      Podczas czyszczenia filtra oleju skrzyni biegów w swoim nowo kupionym 7-letnim Belarusie 1025 zauważyłem dużo opiłków w złotym kolorze. Mosiądz najprawdopodobniej, lub miedź oczywiście. No i nie wiem, czy już się zacząć martwić, czy na coś szczególnie zwrócić uwagę? Skrzynia biegów raczej bez zarzutu działa, ale dopiero kilka godzin nim jeździłem, więc mogłem nie zauważyć problemu. Traktor ma 2500mth, i wiem , że poprzedni właściciel nie czyścił filtra a powinien być myty regularnie. Co mogę sprawdzić?
    • Przez SLAWEK1203
      Witam panowie potrzebuje pomocy. Od jakiegoś tygodnia mój belarus 820 dostaje dużych wibracji gdy silnik przekroczy 1000 obrotów i do około 1500 a później się uspokaja. Wiem że musi drżeć ale nie aż tak że zegary się odkręcają.
      Kupiłem go nowego w 2007 ma 1625 motogodzin. Niby z ciągnikiem nic się nie dzieje ale jest to denerwujące. Więc proszę o podpowiedź co morze być przyczyną.
       
      Pozdrawiam i przepraszam za moje błędy ale to mój pierwszy temat.
    • Przez panmino
      Podczas czyszczenia filtra oleju skrzyni biegów w swoim nowo kupionym 7-letnim Belarusie 1025 zauważyłem dużo opiłków w złotym kolorze. Mosiądz najprawdopodobniej, lub miedź oczywiście. No i nie wiem, czy już się zacząć martwić, czy na coś szczególnie zwrócić uwagę? Skrzynia biegów raczej bez zarzutu działa, ale dopiero kilka godzin nim jeździłem, więc mogłem nie zauważyć problemu. Traktor ma 2500mth, i wiem , że poprzedni właściciel nie czyścił filtra a powinien być myty regularnie. Co mogę sprawdzić?
×