Skocz do zawartości
News
Zaloguj się, aby obserwować  
johenek

Belarus 820- co lepiej wymienić głowicę czy pompę paliwową

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
johenek    3

Witam

Mam Belarusa 820 z 2008r, który ma już 5200mth, ostatni strasznie dużo pali i kopci na czarno.

I tu moje pytanie co lepiej poddnać regeneracij: pompę paliwową czy głowicę?

Wtryski były już wymieniane :)


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    188

proponował bym wymienić pierścienie przy okazji. Pompa do sprawdzenia, głowicy sprawdzić też nie zaszkodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@johenek idąc Twoim tokiem rozumowania najlepiej wymień cały silnik, albo od razu cały ciągnik. A tak na poważnie, to najpierw zacznij od diagnostyki, czyli ciśnienie sprężania, szczelność zaworów, fazy rozrządu, kąt wtrysku, diagnostyka pompy wtryskowej. Dopiero później bierz się za wymianę czegokolwiek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

johenek    3

ale mi porostu chodzi co mam lepiej wymienić czy pompę czy głowicę, bo mogły się już zawory powypalać


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    61

5200mth to nie jest tak dużo , nawet zakładając że silnik pracował po 8godz dziennie to tylko 2 lata, faktem jest że starsze silniki były bardziej wytrzymałe.

Moim zdaniem powinieneś zająć się w pierwszej kolejności wtryskami bo sadząc po kopceniu chyba leją a ciśnienia sprężania też nie zaszkodzi sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

ale mi porostu chodzi co mam lepiej wymienić czy pompę czy głowicę, bo mogły się już zawory powypalać

Najlepiej jedno i drugie. A i tak okaże się, że to nie było przyczyną, ale będziesz miał satysfakcję z nowych części i zmniejszysz swój budżet o kilkaset złotych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Po 5000 mth jeśli silnik był prawidłowo eksploatowany pompa i głowica powinny być ok a rzecz o która się prosi to na bank regulacja silnika. Przeleć wszystko co się da, zawory, kąt wtrysku, sprawdź doprowadzenie powietrza, wyczyść filtr powietrza. Jeśli z jakiegoś powodu nie napełnia powietrzem cylindra jak należy objaw jest idento jak przy lejących wtryskiwaczach. Dopiero jak to zawiedzie dobrze by było sprawdzić kompresję. Nie kręciłeś czasem dawką paliwa przy pompie i czy pompiarz co robił wtryski jest solidny?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

Wtryski były wymieniane i ustawiane w zakładzie zajmującym się remontami silników i jestem pewny że dobrze są ustawione, więc są ok :)

Mój belarysek nie miał łatwego żywotu... prawie od samego początku pracuje w lesie po 8-10godz, więc silnik jest już trochę zużyty, ale ciśnieni oleju trzyma na poziomie 5MPa, i oleju nie bierze.

zawory były już regulowane, filtr powietrza wyczyszczonym, przy pompie nic nie robiłem, a silnik był już regulowany.

Koszt redeneraci głowicy kosztuje około 400zł, a regeneracja pompy 550zł i dlatego nie wiem za co się wziąść bo mam narazie trochę kryzys w portwelu .

spalanie teraz ma 3razy większe niż w tamtym roku(fakt w tamtym roku zrobiłem nim około1600mth)


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Mimo że tyle gania mth to czas pracy i tu się nie da nic oszukać. Ciągnik nie ma wiele nabite.

Masz ruską pompę wtryskową? Są jeszcze plomby na śrubach regulacji?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Sprawdź ciśnienie sprężania. Jak dobre to po co ruszać głowicę? Sprawdź w tedy pompę.

A co jak obydwie rzeczy maja już wpływ na to spalanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

Mimo że tyle gania mth to czas pracy i tu się nie da nic oszukać. Ciągnik nie ma wiele nabite.

Masz ruską pompę wtryskową? Są jeszcze plomby na śrubach regulacji?

są prawie wszystkie plomby, tylko jednej brakuje bo kiedyś gałąż zerwała, ale ona jest od obrotów minimalnych

pompa jest orginalna taka jak była przy nim pontowana.


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Trudno powiedzieć co może go boleć. Szczerze mówiąc pompę podejrzewał bym na samym końcu.

Jeśli chodzi o głowicę to jedyne co może mieć wpływ na kopcenie to za mało otwierające się zawory zmniejszają ilość doprowadzonego powietrza lub nieszczelne ale to by było słychać. Powinieneś ustawić zawory, możesz zdjąć kolektor i sprawdzić czy wszystkie cylindry kopcą. Ustawić też kąt wtrysku. Jeśli wszystkie to możliwe że to pompa. Jeśli pojedyncze to trzeba by porównać różnice między nimi. Znów zawory, stopień sprężania i porównać jakość rozpylonego paliwa przykręcając wtryskiwacze koło pompy wtryskowej. Kombinuj. Ciężko doradzić na odległość.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

Trudno powiedzieć co może go boleć. Szczerze mówiąc pompę podejrzewał bym na samym końcu.

Jeśli chodzi o głowicę to jedyne co może mieć wpływ na kopcenie to za mało otwierające się zawory zmniejszają ilość doprowadzonego powietrza lub nieszczelne ale to by było słychać. Powinieneś ustawić zawory, możesz zdjąć kolektor i sprawdzić czy wszystkie cylindry kopcą. Ustawić też kąt wtrysku. Jeśli wszystkie to możliwe że to pompa. Jeśli pojedyncze to trzeba by porównać różnice między nimi. Znów zawory, stopień sprężania i porównać jakość rozpylonego paliwa przykręcając wtryskiwacze koło pompy wtryskowej. Kombinuj. Ciężko doradzić na odległość.

zawory już ustawiałem,

jak bybyło co innego to by był słabszy, a on jets tak samo mocny co w cześniej, tylko bardzo dużo pali... na rope nie wyrabiam :(

 

Jak nim pracuje 8 godz dziennie na średnio 900obr/min to mi spala około 50-65litrów ropy, a wcześniej to około 25-30l


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Masz ruską pompę? Dolna śrubka jest od regulacji dawki. Odkręcaj po ćwierć obrotu. Może się jej coś pochrzaniło.

Jak nie to do pompiarza do regulacji.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

@johenek idąc Twoim tokiem rozumowania najlepiej wymień cały silnik, albo od razu cały ciągnik. A tak na poważnie, to najpierw zacznij od diagnostyki, czyli ciśnienie sprężania, szczelność zaworów, fazy rozrządu, kąt wtrysku, diagnostyka pompy wtryskowej. Dopiero później bierz się za wymianę czegokolwiek.

 

 

Kolego a czy mógłbyś mnie naprowadzić jak sprawdzić czy prawidłowo jest ustawiony rozrząd w d-240 bez rozbiórki silnika?

Oraz jakie powinno być dopuszczalne ciśnienie sprężania w tym silniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Alchemik
      W czasie pracy ładowarką, gdy pociągniemy za dźwignię, żeby podnieść  ramię, lub ładowarkę na "łapach" w pierwszym momencie zamiast unoszenia to mamy gwałtowne opadanie kilka cm w dół  ( z 1000kg w łyżce podejrzewam że obecnie mogłaby się ładowarka przewrócić przy maksymalnym wysięgu, a przy ładowaniu normalnych ładunków przedni lemiesz odrywa się na moment od ziemi.... )
      ładowarka jak kolegi zwc18 z forum:

      schemat hydrauliki na 95% jak tu:
      schemat
      Problem się nasila z biegiem czasu, mimo, że pracuje sporadycznie.  Ramiona same nie opadają - 500kg można za zgaszonym silniku zostawić na kilka godzin, minimalnie opadnie, ruchy ramion przy pracy są dosyć szybkie, czasami silnik nawet pracuje na za niskich obrotach ze względu na szybkie ruchy ramion.
      Gdzie szukać przyczyny?
      - zatrzaski hydrauliczne przy siłownikach?
      - rozdzielacz (który?)
      - zawory przelewowe, bezpieczeństwa w rozdzielaczach?
      - zawór łączący pompy zasilające przy rozdzielaczu?
       
    • Przez Eryko
      Witam.jak podłączyc czujnik poziomu paliwa w MTZ? w załączniku fotka jak to wygląda

    • Przez audi80b4
      zaczeło mi ostatnio spadać ciśnienie oleju w belarusie 952 na czerwone pole wiem gdzie się zwiększa trzeba wykręcić ten korek przy filtrze i jest tam taka śruba na śrubokręt ale nie wiem w którą strone się zwiększa w którą strone mam kręcić zeby zwiększyć ciśnienie oleju i ile ma być na rozgrzanym?
    • Przez KubAE86
      Witam posiadam MTZ 82 pronar z 1996r, problem w nim jest taki że cisnienie oleju w cięższych pracach na zegarze szybko spada, gdy po nocnym postoju i odpaleniu wskazuje 3,5 - 4 atm tak po godzinnej robocie zegar wskazuje już z 1 atm czy da się pompę jakoś podkręcic czy tylko nowa? Główny problem to taki że tak jak i spada ciśnienie tak i jednakowo spadają obroty silnika.  1.5h pracy z pługiem  i silnik chodzi jak by sie miał zaraz rozpaść.(Nie traci mocy). Po ostygnięciu silnik znowu pracuje jak nowo narodzony. Czy ktoś wie co się dzieje dół silnika do roboty czy może coś innego ?
    • Przez pafeu
      Witam. W pronarze 82a z 2010 roku podczas orki na biegu polowym 3,4 oraz 5 zaczęło zgrzytać i nie można zmienić biegów na szosowe. Tylny bieg działa ale bez gazu bo inaczej zgrzyta.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.