Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie no przesadziłem. Stopniowo się nagrzewa (po o kolo 3minutach ciepły się robi) ale to niebezpieczne.(byłby te styki w włączniku zużyte?)

Słychać jak cyka przekaźnik więc raczej idzie to przez niego.

Śruby na dachu odkręcał ktoś, od tego mniejszego "daszku" nad kierownicą. Jak się poukręcają to założę nowe bez problemu tam od spodu??

Opublikowano

Śruby na dachu odkręcał ktoś, od tego mniejszego "daszku" nad kierownicą. Jak się poukręcają to założę nowe bez problemu tam od spodu??

 

bez problemu możesz rwać  ;)

 

jesteś pewny że dachem, zobacz jak wygląda blacha od obudowy filtra kabinowego, tam jest spawana na zakładkę i do tego jeszcze dach nałożony

Opublikowano

Jeśli wymieniasz tylko filtr paliwowy to tak naprawdę nie ma potrzeby odpowietrzania pompy wtryskowej tylko sam filtr.

 

Czytając Twoje wcześniejsze posty widzę, że masz problem z pompą wtryskową, dlatego sama wymiana filtra nie wiele pomoże. Tak na marginesie zachęcam sprawdź stan filtra pompki zasilającej, ponieważ to on jako pierwszy zatrzymuje zanieczyszczenia. Przed ponownym założeniem wyczyść i przemyj w czystym ON.

 

Mogę Ci także doradzić i zachęcić, abyś poza tym sprawdził stan filtra nylonowego wewnątrz pompy wtryskowej znajdujący się na jej wejściu (zaznaczone strzałką).

attachicon.gifLucasCAV_pompa.jpg

 

Proponowałbym zdemontować cały korpus zaworu przymocowany czterema śrubami dlatego, że samo wyjęcie filtra powoduje przedostanie się części zanieczyszczeń do wnętrza pompy.

 

Tak wygląda to po rozłożeniu na części pierwsze.

attachicon.gifLucasCAV_filer.jpg

 

*Czasem sprężynki są inne niż przedstawione na zdjęciu.

 

Odkręcasz przewód zasilający pompy wtryskowej. Następnie luzujesz (nie odkręcasz) króciec zasilający (1), potem odkręcasz cztery śruby na klucz 8 i zdejmujesz kompletny korpus zaworu.

Teraz odkręcasz króciec zasilający (1) zwracając uwagę na dociskającą go sprężynę (3). Wyciągasz ją, następnie regulator zaworu (4) lub tylko grzybek (zależnie od budowy) oraz filtr nylonowy (5).

Dalej wszystko po kolei.

 

BARDZO WAŻNE!

Zwracaj uwagę na poszczególne części składowe, aby w takiej samej kolejności złożyć, gdyż mają one bardzo istotny wpływ na pracę pompy wtryskowej!

Filtr nylonowy przed włożeniem należy przemyć w czystym ON.

 

Wraz z tulejką zaworu (6) razem wyjdzie podkładka. Jeśli coś nie wychodzi należy przekręcić i stuknąć o blat stołu lub na rękę. Najciężej wychodzi ostatnia sprężynka (8).

 

Kolejność przy składaniu:

  1. Sprężynka (8) jako pierwsza.
  2. Kompletujemy wkładając w tulejkę zaworu (6) po kolei tłoczek zaworu (7), sprężynkę zaworu (tu jej nie ma) na wierzch regulator zaworu (4) lub tylko grzybek. Obracamy na płasko korpus zaworu i w takiej pozycji delikatnie wkładamy skompletowaną powyżej tulejkę zaworu (6). Zwracamy uwagę, aby nie wypadł tłoczek.
  3. Filtr nylonowy (5) wkładamy już normalnie w pozycji pionowej.
  4. Sprężyna dociskowa (3) wchodzi w środek filtra i dociska grzybek.
  5. Na koniec króciec zasilający (1) z podkładką (2) dociskamy i zakręcamy.

Filtr plastikowy w pompie wtryskowej już nie będzie taki brudny, gdyż znajduje się za filtrem paliwowym, jednak mimo wszystko zbierają się tam bardzo drobne zanieczyszczenia i trzeba go wyczyścić.

 

Po tych wszystkich operacjach przeprowadź pełne odpowietrzanie.

 

Jeszcze jedno skoro nie puszcza dymu pod obciążeniem tzn. że do sprawdzenia wtryski (nie leją tylko robią za słabą mgiełkę). Pompa także nadaje się do sprawdzenia.

 

Super opis

A jak dostać się do filtra w pompce zasilającej ?

 

Opublikowano

Sorki, że tak późno, ale nie było mnie na forum.

 

Odpowiadając na pytanie.

Są dwa podstawowe rodzaje filtrów w pompce zasilającej: walcowy i płaski, obydwa nylonowe. Na każdym z nich w górnej pokrywie jest śrubka, którą trzeba odkręcić. Po podniesieniu pokrywki naszym oczom ukaże się wspomniany filterek. Należy go wyciągnąć i dokładnie przeczyścić w czystym ON a najlepiej odłączyć cały korpus pompki od silnika i przepłukać także pompkę wewnątrz, gdyż tam zbiera się dużo zanieczyszczeń.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v