Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
krzysiokal

wom 12045 chodzi non stop

Polecane posty

krzysiokal    0

Witajcie otóż chciałbym wiedzieć czy mam coś uszkodzone i jak mogę wyłączyć wałek wom w zetorze 12045 ?

Ruszałem dźwigniami ale nic to nie dało. Gdy odpalę ciągnik wałek chodzi na okrągło. Czy coś jest uszkodzone może ? I którymi dzwigniami lub jak go można wyłączyć? Jeśli możecie podeślijcie zdjęcie lub opiszcie co i jak.

Może piszę zwykłe proste rzeczy ale wcześniej nie miałem zetora więc za dużo nie wiem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciekc2    3

witam wałek można wyłączyć jeszcze przez wyłączenie pompy dzwignia powinna być po prawej stronie przy siedzeniu w podłodze taka krótka spróbuj tym wyłączyć używając sprzęgła lub przy zgaszonym silniku u mnie tak jest w zetorze 8045 więc u Ciebie powinno być podobnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek15h    14

A prubowałeś rozłanczać go przy jakiejś maszynie dajacej obciążenie, czy tylko na luzie się nie wyłancza?Bo jeśli tylko na luzie to zimny,gęsty olej go ciagnie mimo że rozłączycz.Jak rozłączysz wom pod jakąś maszyną która wymaga siły to się zatrzyma.Dla przykładu jeśli zapnę rozsiewacz to potrafi kręcić tarczami mimo rozłączenia- za mały opór na gęstym oleju.Daj mu jakiego orkana to będzie stał jak drut.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

krzysiokal    0

Nie było kiedy sprawdzić go jeszcze przy maszynie :P na odpalonym kręci non stop czy stoi czy jedzie. Rękoma nie dało rady go zatrzymać kręci jak szalony jakby był zazębiony i trzymał. Maciekc2 dzięki zobaczęco i jak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek15h    14

Jak gęsty olej to nie ma szans abyś go zatrzymal rękoma.Musisz jeszcze trochę potestować ten sprzęt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    505

witam wałek można wyłączyć jeszcze przez wyłączenie pompy dzwignia powinna być po prawej stronie przy siedzeniu w podłodze taka krótka spróbuj tym wyłączyć używając sprzęgła lub przy zgaszonym silniku u mnie tak jest w zetorze 8045 więc u Ciebie powinno być podobnie

 

Tą dźwignią nie wyłączasz pompy (pompa sterująca WOM nie ma możliwości wyłączenia) tylko rozłączasz WOM (tryby).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1543

Miałem ten sam problem w ursusie 904. W beczce z lekkim obciążeniem kręcił bez przerwy. Dopiero rozrzutnik był w stanie go zatrzymać. Myślę, że masz do wymiany tłoczki w sprzęgle WOM i oringi,które przepuszczają olej i nie trzymają ciśnienia. Jak to wyciągniesz to od razu wymień tarczki sprzęgła i przyjrzyj się pierścieniom dystansowym, czy któryś nie jest pęknięty, bo później usłyszysz tylko zgrzyt pod obciążeniem a wałek nie ruszy. Po takiej naprawie wałek też kręci się, ale to tylko przez chwilę i na zimnym oleju. Po kilku sekundach zatrzymuje się. Wałek załącza się na zgaszonym ciągniku naciskając w dół dźwignią pod siedzeniem. Jak nie zaskakuje to lekko drgnąć rozrusznikiem i wskoczy. przy kierownicy włączasz i wyłączasz sprzęgło womu. Pompa natomiast tzw mikropompa jest w skrzyni biegów i jest na stałe włączona. Wyłączasz natomiast pompę od podnośnika z zewnątrz ciągnika na pokrywie sprzęgła a ona nie ma nic wspólnego z WOM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciekc2    3

to skoro pompy tym nie wyłaczam a rozłączam tryby WOM czyli WOM się wyłącza jesli tryby sa rozłączone bo po co była by ta dzwignia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ta dźwignia jest po to, by oszczędzić sprzęgło hydrauliczne wom-u i niepotrzebne opory..Zasada jest prosta, jak wałka się nie używa to napęd należy rozłączyć, tak jak pompę główną hydrauliki, gdy z niej się nie korzysta to i ją powinno się rozłączać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz19877
      Witam jak w temacie , posiadam przyczepę Mengele law 360 na podajniku łańcuchowym i przy delikatnie szybszej jeździe podczas zbioru przeskakuje sprzęgło w wałku WOM zbiór jest bardzo wolny  co za tym idzie słabo pocięta trawa, moje pytanie brzmi ile Nm jest wskazane dla tej przyczepy?Dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
    • Przez Szynek
      witam,czy ktos moze sie orientuje czy w t25 mozna dorobic przedni walek wom
    • Przez Primorac
      Witam! Czy orientuje się ktoś ile Nm powinno mieć sprzęgło wałka przekazu mocy w rozrzutniku Cynkomet 8t. na zwykłej przekładni z pionowym adapterem ? Rok produkcji rozrzutnika to 2005
    • Przez Robson76
      Witam, taki problem mam, jak poprawnie powinny być podłączone rurki od sprzęgła i hamulca wom, czyli jeśli na tylnym moście jest przykręcona na górze to gdzie powinna być podłączona na pokrywie biegów? do otworu tego bardziej z przodu czy z tyłu?? ponieważ ciągnik kupiłem od tzw. "mechaników" i chcę ogarnąć co i jak bo WOM działa dosyć nietypowo, a że nie znalazłem rozwiązania to od razu zapytam co jest nie tak jeśli: wałek kręci się po włączeniu mechanicznym ale nie wyłącza się hydrauliką nawet przy obciążeniu?, poza tym przy zgaszonym ciągniku można wałkiem obracać zarówno po mechanicznym załączeniu wałka  jak również wiadomo przy  rozłączonym? jakieś sugestie ? w chwili obecnej nie mam możliwości wymontowania całego wałka z mostu bo być może problem tkwi w braku uszczelniaczy na całym tym ustrojstwie zwanym WOM?
    • Przez drewcio
      Witam, problem z przelaczaniem predkosci womu.
      W moim mtz 82 nie ma sruby na klucz do przestawiania 540 1000 obr/min od spodu jest tylko takie cos jak na foto:   Zdjecia robione od spodu skrzyni reduktora.
      Pytanie co to jest i jak tym sterowac? Jest mozliwosc by przestawiac predkosc womu bez wychodzenia z kabiny?. W srodku nie znalazlem dodatkowych przelacznikow/dzwigni oprocz tych standardowo montowanych i opisanych w instrukcji dostepnych do w/w modelu na necie.
      Dodam iz pacjent to mtz 82 w malej kabinie z 78' przyjechal z niemiec. /Bynajmniej wg. dowodu rejestracyjnego i tabliczek/
×