Skocz do zawartości
dawidx

JD 6130 dymi

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
dawidx    0

Witam

Chciałem spytac czy wasze johny też dymią przy leki obciążeniu lub dodaniu gazu. Mam też Agrotrona i nawet przy bardzo dużym obciążeniu nie puści dymka.

Proszę o wypowiedzenie se kierowców jd 6130-6430. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kris14    259

Jeżeli dymi przy dodawania gazu- to norma w każdym dieslu.

Ciągnik nowy? Dymi pod obciążeniem kiedy zimny, ciepły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidx    0

Przy dodawaniu gazu masz rację, no własnie całkiem nowy i nawet gdy jest ciepły puszcza lekki dymek.

Niech się wypowiedzą użytkownicy jd.

Ja myślę że te typy tak mają i może dlatego ludzie mówią że jd więcej palą.

Edytowano przez dawidx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szymekrolnik    28

Mój też tak ma najbardziej stało się to po 1 wymianie oleju.1 i 2 kreska od temperatury to na pewno Ci nie dymi jak jest 3 to zadymi jak lokomotywa w szczególności jak masz tura i podnosisz na większych obrotach lub zmieniasz kierunek jazdy jak jest 5 w miare zanika ale jeszcze jest.Powiem tak masz nagar na tłokach musisz go przepalić najlepiej w polu idzie wiosna więc go przyduś i będzie zero dymu i siła bo na pewno odczuwasz że jest zamulony...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidx    0

Dokładnie tak. Właśnie robiłem wymianę 6 godzin temu. Kiedy tylko będzie pogoda zaczepię agregat i tuba w pole tak jak mówiłeś. Zamulanie też zauważyłem, z kąt się bierze ten nagar? jakiego Ty masz Johna?

Wielkie dzięki za pomoc. Pozdrawiam !

Edytowano przez dawidx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidx    0

Z elektroniką się zgadzam. A co to egr ?

U mnie gdy jest zimny to tez nie kopci a powinno byc na odwrót. Dostosuję się do rady

Szymekrolnik

Edytowano przez dawidx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

EGR to prosto mówiąc częściowy powrót spalin z powrotem do komory spalania, czyli oprócz 'czystego' powietrza przez dolot dostają się spaliny, wymiernych korzyści to nie ma, ale jest konieczne do spełnienia norm emisji spalin. EGR nie jest cały czas otwarte, to zależy od wielu czynników. Jeżeli EGR jest sterowany przez ECU (prosto mówiąc komputer odpowiedzialny za magistralę paliwową) to można tak układ zmodyfikować, żeby EGR w ogóle się nie otwierał i ciągnik oddycha świeżym powietrzem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidx    0

Aha rozumiem. A jak to zrobic żeby oddychał świeżym powietrzem ?

A jeśli jest to powrót spalin do komory spalania to za tym powinno iśc mniejsze spalanie i tym bardziej by nie kopcił np. przy dodawaniu gazu(nie jest to jakieś bardzo mocne kopcenie). W takim razie dlaczego Agrotron k110 gdy jest bardzo mocno zaduszony nie puści nawet najmniejszego dymka? Tylko że w nim są jeszcze pompo wtryski bez comanrail no i 6 tłoków.

Edytowano przez dawidx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Żeby wyłączyć EGR trzeba mieć do tego narzędzia serwisowe z oprogramowaniem- serwis fabryczny lub firma zajmująca się tuningiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidx    0

Jakie zmiany zajdą w ciągniku ? co na + i -

Edytowano przez dawidx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    513

Nagar na tłokach ciekawe. Może sadza w kominie. Kominiarza trzeba wołac bo się zapali. W silnikach sterowanych elektronicznie jak ktoś zauwazył komputer steruje dawką paliwa i dobiera ją do warunków podobnie jak wiele innych rzeczy np egr. Nagar nie ma nic z tym wspólnego. Df m ainny silnik inne nastawy sterownika itd. Df nie ma czasami scr?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szymekrolnik    28

@hubertuss ja to tak określiłem że nagar na tłokach

Ale nie mów mi że ciągnik który praktycznie chodzi bez obrotów się nie zamula sadzą.

Nam jak wysadziło uszczelke pod głowica w ursus 360 to pół dnia skrobałem nagar z tłoków bo pracuje z turem i swoje wiem.

Traktor czy samochód na rope musi dostać po wycisk bo się zamula

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    513

Sory ale nie poruwnój 60 tki z nowym ciągnikiem. Oczywiście śladowe ilości nagaru się znajdą. Ale napewno nie tyle co w 60 ce. To samo tyczy się sadzy itd. Oczywiście praca na obrotach pomaga to wypalić i przedmuchać. Ale nie ma to nic wspólnego z dymieniem przy zmianie obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidx    0

Koledzy nadeszła wiosna i JD dostał agregat uprawowy na obrotach 1800 a mometami 2000 żeby go "przepalic" uprawa przebiegała bardzo dobrze jak na 85 km jestem bardzo zadowolony z mocy i prędkości w agregacie w którym zawsze pracował Agrotron 6-cio garowy.

Teraz co z kopceniem ?

Mogę powiedziec że jest lepiej, do 2 kresek temperatury nie puści najmniejszego dymka, ale kiedy już wyskoczy 3 puszcza dymek przy dodawaniu gazu, ale już nie na szczęście gdy się go troszeczkę mocniej podusi. Dlatego myślę że JD już tak ma.

Podsumowując myślę że DF jest moim zdaniem bardziej na plus z tym dymieniem i ze spalaniem. Ale nie narzekam na JD a raczej na jego moc jak na 85 km.

 

Szymekrolnik chyba miałeś rację z tym "wypaleniem" życzę bezawaryjności i pozdrawiam.

 

 

 

A co z tym EGR chyba nie ma potrzeby go wyłączac ?

Edytowano przez dawidx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    55

@hubertuss ja to tak określiłem że nagar na tłokach

Ale nie mów mi że ciągnik który praktycznie chodzi bez obrotów się nie zamula sadzą.

Nam jak wysadziło uszczelke pod głowica w ursus 360 to pół dnia skrobałem nagar z tłoków bo pracuje z turem i swoje wiem.

Traktor czy samochód na rope musi dostać po wycisk bo się zamula

Zależy jaki olej lejesz do silnika. Do C4011 leje Superol CC i nagar na głowicy jest konkretny. Do C360 leje Lotos mineralny (zimą nie gęstnieje tak mocno i ciągnik lepiej odpala, a użytkuje ten ciągnik akurat całą zimę) i nagaru praktycznie nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    10

Daj chłopu nowoczesną maszynę, to będzie dumał jak ją przerobić na przedpotopową?

Mentalność polskiego rolnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piters182    19

Powiedzcie czemu dilerzy odradzają 6130, podoba mi się ten ciągnik bo ma moc 5080r a jest większy od niego i można tls mieć. Może ktoś wyjaśnić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Dlaczego odradzają? A co proponują w zamian? I pytanie do czego? Bo jednemu bardziej będzie pasowała seria 5 a innemu 6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piters182    19

Proponują 5080R, że by był zwrotniejszy, bardziej kompaktowy, ale niestety ciaśniejsza kabina i osi amortyzowanej nie można. Szukam ciągnika pomocniczego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez mateunia19
      Witam. Wlaśnie skończyłem remont Ursusa 385. Wymieniłem pierścienie, wszystkie wtryskiwacze, nieszczelność zaworów w głowicy i tak zauważyłem że po zapaleniu kopci na biało?? przed remontem przy zapaleniu kopcił na czarno.
      czy to może być wina niewyregulowanych zaworów?? ustawiał mi znajomy mechanik co robi ciągniki ale zawsze nie ma czasu więc tutaj moje pytanie. Pompa wtryskowa była wyregulowana w lecie i teraz nic nie majstrowałem przy niej.
      Czy może tak musi być za nim się wszystko nie zgra ze sobą...???
      dzięki za rady....
    • Przez silny84
      Witam. Mam problem z ciągnikiem mf 6130. Ciągnik nie pali, tak jakby został odcięty dopływ paliwa. Kręcę rozrusznikiem aż akumulatory mi się wyczerpią, a on nie reaguje. Z tłumika nie widać żadnych oznak spalin. Bezpieczniki w kabinie wszystkie są ok. Z kontrolkami wszystko też jest w porządku. Proszę o pomoc.
    • Przez dawid2795x
      Witam mam problem, otóż gdy ruszam lub daje gazu mój ciągnik dymi szaro-czarnym dymem (nie żeby jak pociąg parowy ale jest to widoczne). Również gdy jechałem z agregatem ścierniskowym po wkręceniu na obroty widać było ze z wydechu wydobywa się lekka chmurka dymku. Zwracam się do Was z prośba o porady jak te dymienie zlikwidować, wiem akurat ze każdy diesel dymi, lecz u mnie to za dużo dymi gdyż koło mnie pracuje MF 3645 i nie dymi tak. Już rozmyślałem ze maga być winne wtryski lub pompa ale pewny nie jestem. Z góry dzięki :lol:
    • Przez adas157
      Witam mam taki problem jak nieraz chodzi ciagnik na wyzszych obrotach to sie cos takiego dzieje ciagnik zacznie klekotac i zadymi jak mu ujme gazu i z powrotem wcisne jest wszystko ok co to za probelm czy to moze byc wina zle ustawionych zaworow prosze o pomoc gory dzieki i jaki powinien byc luz w modelu 3070
    • Przez silny84
      Witam.
      Mam mf 6130 i podczas jazdy i pracy moim mf-em po rozgrzaniu się oleju w skrzyni zapala się mi kontrolka nr 7. Wymieniłem filtry olejowe. Zalany jest olej agrol. Olej ten wychodził już ok 350 mtg. Podnośnik jest odpowietrzony tak jak powinien bo odpowietrzałem go po wymianie filtrów tą pompką pod skrzynia. Dlaczego skrzynia mi się tak nagrzewa podczas jazdy? I dlaczego zapala się ta kontrolka? Proszę o pomoc.
       
      opis kontrolek
×