Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mam skrzynki akumulatorów od c-360 przykrecone na ramie zaraz pod rozrusznikiem tyle ze mozna tez tam wsadzic potezny akumulator niemiecki 12v bo wy***przylem scianki w skrzynkach i zaspawalem i skrecilem plaskownikami i wchodzi na styk pod stopkami od kabiny (wersja sportowa kabiny czyli ta mala) (stopki od

u- 385 bo lepiej sie wchdzi) i kabel jest na 50 cm max długi do rozrusznika a od masy nie wiele krótszy i mam wsadzine dwie 6v po 195ah 1200a od centry i pali jak głupi. A zrobilem tak bo rok odpalal na nowych akumulatorach i sie zaraz grzaly przewody i kaplica a teraz 6 rok akumulatory i pali jak trzeba.

Opublikowano

no ja z tylu mam rozdzielacz od przyczepy zrywkowej i fotel obrotowy wiec nie ma tam miejsca na aku. musialem zrobic skrzynke to postanowilem ze bedzie jak najblizej rozrusznika.

Opublikowano

u mnie w pronarze siedza 2 x 12V ale jaki prad i ile amper to nie pamietam , jak bede aku wyjmowal na zime to zerkne, rozrusznik mam na 24V rozruch , oryginalny , nic nie zmieniane i jak dla mnie kreci okej.

Opublikowano

Witajcie. Chce rozwiązać problemy z odpalaniem swojego MTZ 82 za pomocą grzałki wody. Mam już ją ale jest problem: jak tą zaślepkę wyjąć z bloku silnika? Od czego jest ten drugi kabelek poza kablem zasilającym 230V?

Opublikowano

Ten drugi kabelek to jest masa do ciągnika (przynajmniej Ja mam tak podłączone). Ja na początek użyłem wiertarki a potem wydłubałem. Jestem zadowolony z grzałki.

Opublikowano (edytowane)

tespis17 dziękuję za szybką odpowiedź, idziem montować :D

 

 

Już śmiga, dzisiaj to w miarę ciepło jest ale w niecałe 20 min grzania pół bloku było ciepłe i odpalił od strzała:D zobaczymy jak to będzie gdy przyjdą wreszcie mrozy.

Edytowane przez wiesieklesny
Opublikowano

Ten drugi kabelek to jest masa do ciągnika (przynajmniej Ja mam tak podłączone). Ja na początek użyłem wiertarki a potem wydłubałem. Jestem zadowolony z grzałki.

Ja przyspawałem do broka śrubę m12 i pokręcając kluczem wyciągasz brok bez problemu

Opublikowano

witam . mam problem z Mtz ponieważ nie chce palić . Został wymieniony klepak poniewaz byl zuzyty , jak go pale to tylko pyka a nie kreci , prad dochodzi do rozrusznika , na krótko niby pali . Rozrusznik na luzie jest sprawny .Jaka moze byc przyczyna ?

Opublikowano

Ale odpala całkowicie?Skoro wymieniłeś automat który zwiera przewody i doprowadza napięcie do uzwojeń rozrusznika to musi być problem z połączeniach. Zrób dodatkową masę bezpośrednio na silnik. A na początku wyczyść miejsca styku ten plecionki na kabinie.

Opublikowano

Panowie proszę o pomoc!!!!

Kupiłem mtz'a w którym nie było instalacji elektrycznej i sam ją naprawiałem.Podłączyłem świece w ten sposób,że "połączyłem" je wszystkie razem kablem + i podpiąłem go pod kontrolkę a od kontrolki do stacyjki i d*pa nie grzeje nic.Więc na świece poniżej tej tulejki z niby porcelany złożyłem kabel i podłączyłem go do masy a reszta została jak wcześniej i po sekundzie kontrolka zapaliła się a po 3-4sekundach aż eksplodowała przepalając się, zmostkowałem te dwa kable,które wychodzą z kontrolki i zacząłem grzać po max 5 sekundach szlak trafił wszystkie świece!jak to zrobić żeby grzało??????????????

Opublikowano

Opisz jeszcze raz:

-jaki mtz ? typ/silnik

-jakie świece - domyslam się że żarowe, ale spiralki, paluszki ??

-masz orginalny schemat ? Masz rezystor zabezpieczający ?

 

Ja też robiłem instalację, mam świece "spiralki" , łączy się je szeregowo, tzn, małe oczko to wyjście, duże - wejście, ostatnia od strony chłodnicy domasy wyjście, na wejściu idzie rezystor.

schemat mniej/więcej wygląda tak

 

+ > stacyjka > kontrolka > rezystor > sw1 > sw2 >sw3 > sw4 > masa

Opublikowano

moj mtz 82 :) ciężko pali na mrozie pewnie dlatego że świeca daje d*py...;/

ale jak podłączy 2 aku na kablach to zapali za którymś razem.

 

Jednak Rusek to jest ciągnik nie do zaje*ania :) odpalony chodził :) później, zaczął się krztusić itd, zjechałem do garażu sprawdzić o co kaman:)

patrze a w odstojniku tylko Lód i parafina :) jeszcze chodził ale Perkins czy silnik z Zetora już dawno by zgasł i się zapowietrzył

 

Wyczyszczenie odstojnika i wymiana filtra :) i Rusek chodzi jak nowy :)

 

ma ktoś pomysł jak odpalać go :) w zimie w miare dobrze :)

ja odpalam go grzeje świece płomieniową zatykam dolot powietrza ,poprzez odprężnik i kręcę rozrusznikiem ,aby złapał prędkość po czym puszczam i załapuje czasem :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v