Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam,

 

zbliża mi się drugi przegląd w moim Case Maxxum, i chciałbym się zapytać jakie Olej lejecie do swoich ciągników.?

Czy jest

to do silników - Akcela Engine?

A do hydrauliki - Akcela Nexplore ?

 

Czy może stosujecie jakieś zamienniki?

Czy jednak te oryginalne (dedykowane) są najlepsze?

Opublikowano

Witam, mam Case maxxum 140 mc i dopiero ponad 200 godzin wiec zalany jeszcze olejami Akcela, ale mój wujek ma steyra 6140 profi już kilka lat zmienił oleje Akceli na Fuchsa. Ma jeszcze Fendta 716 i 924 nie wiem czym były zalane fabrycznie ale też zalał Fuchsem:D

Opublikowano

Witam,

 

zbliża mi się drugi przegląd w moim Case Maxxum, i chciałbym się zapytać jakie Olej lejecie do swoich ciągników.?

Czy jest

to do silników - Akcela Engine?

A do hydrauliki - Akcela Nexplore ?

 

Czy może stosujecie jakieś zamienniki?

Czy jednak te oryginalne (dedykowane) są najlepsze?

 

 

Gorąco proponuję stosować orginalne oleje, nie wdając się w wywody na ten temat.

Aktualnie u dealerów jest promocja na akcele do konca marca i nie warto kombinować z zamiennikami

Opublikowano (edytowane)

@lukaszwojdak

Ale podasz jakieś konkretne argumenty za tym, żeby stosować tylko oryginał, czy raczej jesteś z tych "tak, bo tak"

 

Znasz kogoś, kto jeździł na zamienniku i miał problemy?

 

edit

żeby była jasność, pisze o dobrym zamienniku, a nie jakimś hipolu czy innym badziewiu.

Edytowane przez nunu85
Opublikowano

Należało by stosować olej akcela bo

Został on od poczatku case zaprojektowany pod ich maszyny stad informacje w instrukcjach obslugi nawet starych maszyn

Olej w hydraulice i skrzyni w tym ciagniku powinien miec specyfikacje mat 3525

Olej ktorym fabrycznie zalane sa case,y wazy sie lub czesto pieni pomieszany z innymi

Cena orginalu jest tez nie wiele wyzsza od zamiennika ktory czesto nie pasuje

Mozna by dalej sie doszukiwac ale nie ma obowiazku stosowania orginalnych oleii

 

Znam takich co jezdzili na zamiennikach i wielu sie nie oplacilo, wiele osob wrocilo do orginalnych plynow

Opublikowano

żeby było jasne, ja nie mówię, że zamieniki są lepsze, ale załóżmy taką sytuację: masz dwa traktory, jednego case, a drugiego powiedzmy jakiegoś df.

I co, proponujesz teraz w każdym stosować inny olej, uważać podłączając przyczepy czy też maszyny, żeby nie pomieszać i w ten sposób komplikowac sobie życie?

To ja już wolę znaleźć jakis zamiennik, który spełni normy wymagane przez oba traktory i się nie przejmowac możliwością wymieszania.

Opublikowano (edytowane)

Zrobisz jak uwazasz napisalem ci co powinienes zastosowac w maxxumie a co zrobisz to jest twoja sprawa, potem zapytasz czemu cos tam i trzeba czasem slono zaplacic

 

Sa table zastosowan oleju i moge sprawdzic czy olej z case nada ci sie do innego ciagnika

Edytowane przez lukaszwojdak
Opublikowano

Należało by stosować olej akcela bo

Został on od poczatku case zaprojektowany pod ich maszyny stad informacje w instrukcjach obslugi nawet starych maszyn

Olej w hydraulice i skrzyni w tym ciagniku powinien miec specyfikacje mat 3525

Olej ktorym fabrycznie zalane sa case,y wazy sie lub czesto pieni pomieszany z innymi

Cena orginalu jest tez nie wiele wyzsza od zamiennika ktory czesto nie pasuje

Mozna by dalej sie doszukiwac ale nie ma obowiazku stosowania orginalnych oleii

 

Znam takich co jezdzili na zamiennikach i wielu sie nie oplacilo, wiele osob wrocilo do orginalnych plynow

No popatrz :P Do tych samych silników i skrzyń biegów specjalnie "zaprojektowano" oleje AMBRA :D

Żaden z twoich argumentów do mnie nie przemawia :P

Opublikowano

 

Sa table zastosowan oleju i moge sprawdzic czy olej z case nada ci sie do innego ciagnika

 

heh, olej z case nada się do innego ciągnika, ale olej z innego ciągnika do case już nie :D

 

To co te case'y takie delikatne, że od razu się rozsypią czy jak? Ot zagwozdka :o

Opublikowano

Według mnie to lepiej nie kombinować z zamiennikami oleji silnikowych tylko zalewać orginałem bo nic się na tym nie zaoszczędzi.

Zalecana wymiana jest co 600h i to też jest raczej lekka przesada. Kolega wyżej pisał o olejach fuchsa ale one też są drogie.

Opublikowano

Tylko ze fabryka w st. Valentin scisle wspolpracuje z petronas i tylko akcela nexplore ma specyfikacje mat 3525. Mozna tez dodac ze w fabryce w austri progukowany jest dzisiaj tylko case. Wiec stad brak takiego oleju w ofercie nh.

Obecnie wiele elementow rozni case i nh.

 

 

Pokaz tu ktore przy wszystkich maja te sama specyfikacje co nexplore

 

 

 

heh, olej z case nada się do innego ciągnika, ale olej z innego ciągnika do case już nie :D

 

To co te case'y takie delikatne, że od razu się rozsypią czy jak? Ot zagwozdka :o

 

Taka polityka nalej do nowego diesla w samochodzie inny olej i poczekaj na efekty.

Jak nie bedziesz mial orginalu maszyna bedzie musiala stanac.

Tak samo nalej do stilla olej od husqvarny

Opublikowano (edytowane)

tylko akcela nexplore ma specyfikacje mat 3525.

 

Wybacz, ale tu już głupoty gadasz. Nawet nasz rodzimy Orlen posiada oleje z tą specyfikacją w ofercie. http://www.orlenoil....TTO-10W-30.html

 

Tak samo nalej do stilla olej od husqvarny

 

heheheh

Od dobrych dwóch lat tak robię i nic złego się nie dzieje.

Kilka razy nawet, jak mi zabrakło oryginalnego oleju hsqvarnowego, to kupiłem na pobliskim cpn orlen oil 2t i nic się kosie nie stało.

 

Mocno przeceniasz oleje dedykowane.

 

 

Do Moderatora

Tak, zacytowałem z premedytacją, gdyż w tym przypadku uważam to za sensowne.

Edytowane przez nunu85
Opublikowano (edytowane)

A pierwszy z brzegu: Shell Spirax S4 TXM, Total Dynatrans, Orlen Oil Agro UTTO 10W - 30 i wiele wiele innych ...

Kolega @nunu85 uprzedził mnie w wyłapywaniu bzdur :D

Edytowane przez b0gdan
Opublikowano

A pierwszy z brzegu: Shell Spirax S4 TXM, Total Dynatrans, Orlen Oil Agro UTTO 10W - 30 i wiele wiele innych ...

 

I zaden to nie jest mat 3525

 

 

 

I zaden to nie jest mat 3525

 

Fakt ze te ciagniki będą hodzily z tymi olejami. Tylko czy cena bedzie ponizej 16.2 netto litr

Opublikowano (edytowane)

a co to niby są ??? oleje do smażenia placków? Czytać specyfikacji nie potrafisz?

Total Dynatrans 11 zł netto litr

Edytowane przez b0gdan
Opublikowano (edytowane)

a co w tym dziwnego?

To olej nie może jednocześnie spełniać kilku norm? Dlaczego? Co temu przeszkadza?

 

Zalinkowany wcześniej przeze mnie Orlen też spełnia obie te normy....i jeszcze 20 innych

 

ps

A specyfikacje olejów, to sie sprawdza najlepiej na bańce, ewetualnie na stronie producenta, a nie w pierwszym lepszym sklepie go sprzedającym, który to sklep daje okrojone informacje byleby tyllko opis był nie za długi.

Edytowane przez nunu85
Opublikowano (edytowane)

Fanów olejów firmy AKCELA odsyłam do etykiety aby sprawdzili kto jest producentem [PETRONAS - Malezja] tego oleju następnie porównajcie cenę oleju pod nazwą producenta posiadającego normę MAT 3525 i cenę oleju akcela z tą samą normą ale z napisem "CASE" na opakowaniu.

Ja w swoim gospodarstwie stosuje do przekładni - orlen utto(9,20zł/l), do silnika orlen ultor plus(ok. 10zł/l), w zeszłym roku trzy ciągniki (tj case puma cvx 210, magnum 310 i mf 6495) zrobiły w sumie ponad 5200 godzin i nic się nie dzieje a zaznaczam, że jadę na orlenie od zawsze tnz. zaraz po gwarancji a najmłodszy z tych ciągników tj puma z 2010 i ma nakręcone ponad 4000 godzin ( magnum ponad 9000).

Edytowane przez TOMO231
Opublikowano

KOLEGO TOMO231 powiem tak stosuj sobie co chcesz ja mam w (MX zrobione 12000h) i tylko na AKCELA od początku i wszystko czuje sie wyśmienicie !! miałem CASE 5xxx i olej jaki był w skrzyni to ORLEN ponoć świetny a skrzynia sie sypła a przed wymianą była remontowana wymieniane tarczki itp..... UŻYWAM AKCELA I NIE MAM ŻADNYCH PROBLEMÓW Z SILNIKIEM I SKRZYNIĄ ..... KAŻDY MA SWOJE ZDANIE I MOŻE SIE WYPOWIADAĆ

Opublikowano

To mi wytlumacz jakim cudem ten sam olej spelnia norme ms 1209 i jednoczesnie calkiem odmienna mat 3525.

 

Skoro twierdzisz, że te normy tak bardzo się różnią wyjaśnij na czym polegają te tak bardzo odmienne różnice. Swoje twierdzenia popieraj argumentami.

 

Dziwne jest to ze orginalny hy tran ultra czyli ms1209 i nexplore mat 3525 waza sie zmieszane ze soba.

Absolutnie nieprawda. Przetestowałem.

Co prawda CNH kategorycznie zabrania mieszania tych olejów, ale z własnego doświadczenia wiem, że nic kompletnie się nie dzieje po ich zmieszaniu.

Niemniej jednak takowych mikstur definitywnie nie polecam i nie biorę odpowiedzialności za skutki takowych prób.

 

Niedawno CNH wprowadziło na rynek nowy olej dla marki Case IH: Akcela HY-TRAN Ultraction MAT3526. Wg ich znawców niemieszalny z Nexplore MAT3525. Poniekąd zalecają przejście w większości ciągników Case IH na ten olej. Otóż jestem bardzo ciekaw, jak wymienić Nexplore na HY-TRAN Ultraction, aby nie dopuścić zmieszania świeżo zalewanego HT Ultraction  z pozostałościami Nexplore zalegającymi w zakamarkach układu hydraulicznego. Całkowite usunięcie tych pozostałości jest może wykonalne, niemniej jednak może być bardzo pracochłonne. W większych maszynach tych pozostałości może uzbierać się nawet kilka litrów (przewody, siłowniki, zawory, pompy etc.)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez SawekOcha
      Witam. Poszukuje posiadaczy ciągnika case cs 86. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te ciągniki i co jest w nich wadliwe. Ile pala.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v