Maro

MDW 527

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Maro    0

Wszystko co onim wiecie to piszcie? Jak z awaryjnością i ich wydajnością czy są drogie w utrzymaniu

(jak macie to dołączcie zdjęcia) DZIĘKI ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koło mnie gościu posiada CASE 527 z 1998r choć pierwszy sezon ale bez awaryjnie.Heder posiada 6,15 i robi około 3 hektary na godzinę.Dał za niego coś ok.120 czy 130.tyś.Ja teraz kupiłem CASE 525 też z1998r heder 5,4 za 90.tyś,ale muszę kupić dolne sito bo gościu zaspawał -może ktoś wie gdzie można takie dostać? :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rafal13113    103

ma dylemat oglądając te kombajny który silnik jest lepszy czy volvo czy mercedes jeden chwali volvo a inny mercedesa jak jest na prawdę z tymi silnikami, co wy o tym sądzicie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek99    27

no własnie kazdy chwali swoje , moim zdaniem lepszy jest Mersedes bo w koncu nawet Classy nowe maja silnik Mercedesa , ale napewno jego uzytkowanie bedzie drozsze :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralfMTX140    3

No nie tylko nowe Claasy bo te troche starsze też mają. W Medze mamy silnik Mercedesa z 1998 roku :o. Ja słyszałem że niezbyt udane są te 527 ale tylko słyszałem i tego nie potwierdzam. :o


New Holland TM175 i McCormick MTX140 = dwa główne konie pociągowe w gospodarstwie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    103

my właśnie mieliśmy ogromny dylemat co wybrać i który będzie lepszy ale wybraliśmy volvo gdyż gościu który sprowadza te kombajny twierdził że niemcy wolą volvo od merca bo on był robiony specjalnie pod ten kombajn a merc był przerobiony z ciężarówki i za bardzo to nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz111    0

To dobrze wybrałeś. Mam fortschritta 527 z silnikiem volvo, bo te od merca to niezabardzawe. 3ha w godzine spokojnie trzaskam. Jeśli coś się zepsuje to szykuj teczke pieniędzy i uzbrój się w cierpliwość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    32
To dobrze wybrałeś. Mam fortschritta 527 z silnikiem volvo, bo te od merca to niezabardzawe. 3ha w godzine spokojnie trzaskam. Jeśli coś się zepsuje to szykuj teczke pieniędzy i uzbrój się w cierpliwość.

Bez obrazy ale sam chyba jestes niezabardzawy skoro wypisujesz takie rzeczy na temat starych silnikow MB.Miałes jakies doswiadczenia z tymi silnikami czy tylko kolega kolegi ci powiedział ze sa niedobre??Jesli posiadasz jakas wiedze na ten temat to pochwal sie a jesli tylko wypisujesz takie pierdoły "z bani" to zamilknij.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306
ma dylemat oglądając te kombajny który silnik jest lepszy czy volvo czy mercedes jeden chwali volvo a inny mercedesa jak jest na prawdę z tymi silnikami, co wy o tym sądzicie.

No właśnie jeden chwali to drugi to ale to zależy jak kto trafił, mało kiedy wszyscy będą jednogłośnie, że ten jest najlepszy i basta. Ja jak biore coś, to tylko na własną intuicje, fakt, ze WSK czy komar, nie jest wielką inwestycją, i wiele sie nie straci, ale nie słucham jak kto mowi, tylko biore to co mi odpowiada, tak mówil ize silniki jawki są do bani, a mi rok trzymał, i nic nie tykalem każdy się dziwił, ale juz sprzedany i nowy też se ją chwali. Jak komu pasuje tak już jest w tej loterii :D;):o Takie moje skromne zdanie


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wuja77    0
Koło mnie gościu posiada CASE 527 z 1998r choć pierwszy sezon ale bez awaryjnie.Heder posiada 6,15 i robi około 3 hektary na godzinę.Dał za niego coś ok.120 czy 130.tyś.Ja teraz kupiłem CASE 525 też z1998r heder 5,4 za 90.tyś,ale muszę kupić dolne sito bo gościu zaspawał -może ktoś wie gdzie można takie dostać? :lol:

jeżeli potrzebujesz sita spróbuj tutaj www.przystawki.rolnicze24.pl mają stoły ale jak wejdziesz w ofertę są i sita.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asia162491    0

kojarze to bo mój tata ma jest niebieski z czerwono-białymi napisami co roku na niego narzeka a jest niby 94 roku che go sprzedać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz111    0

Niewiesz czym twój tato kosi? Niewiesz z którego roku posiada ten kombajn? Na co dokładnie narzeka? Jak dla mnie jest To fantastki maszyna z powodu DUŻEJ masy przerobowej i można powiedzieć bezawaryjności (wiadomo łożysko zawsze pójdzie). Pozdrawiam posiadaczy MDW 527 i case 527.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lutek0666    0
my właśnie mieliśmy ogromny dylemat co wybrać i który będzie lepszy ale wybraliśmy volvo gdyż gościu który sprowadza te kombajny twierdził że niemcy wolą volvo od merca bo on był robiony specjalnie pod ten kombajn a merc był przerobiony z ciężarówki i za bardzo to nie wyszło

o dobrze o tym wiedziec i to chyba jest prawda jak szukalismy kombajnu mdw to ogladalismy 4 takie 3 byly z silnikiem mercedesa niewiadomo dlaczego w oleju rozne byly tlumaczenia :D i fakt mogly one niebyc dopasowane poniewaz niedalo sie tam reki wlozyc nawet zeby olej nalac pelno kabli itd. moze niesa to zle silniki ale jakos nam nieprzypadly do gustu na koniec trafil sie nam kombajn z 1997 r z silnikiem Volvo ani grama oleju wszystko ladnie chodzi zadnych kabli wszystko ladnie pochowane wszedzie jest dostep :D i po sezonie ( skosil ok 400 ha ) na silniku niema nadal oleju na silniku :D fakt mercedes V6 ma 278 KM a Volvo 268 KM ale i tak jedna wole Volvo :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    243

koledzy mozecie wy mi powiedziec gdzie wy tak tanio kupiliscie te kombajny :) W dodatku było to kilka lat temu. Teraz ceny 525 z 98-99r zaczynaja sie od 36tys€ a koncza na 45tys € w polsce jest jedna sztuka za 120tys od nowosaci w pl. Juz taniej mozna kupic 527 :( ale dla mnie to za duzy kombajn. Nie moge zrozumiec dlaczego tak podrozały uzywane maszyny przeciez rocznikowo powinny taniec.


Dostarczam wapno nawozowe  głownie z kopalni Kieleckich weglanowe Morawica  i z magnezem Radkowice. Kontakt PW lub tel 602888262

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

Wszystko poszło do góry z cenami. Teraz za C-360 bym z 1000 więcej dał ale za MTZ dałem z 2 tyś więcej niz bym kupił w tamtym roku. E-512 i 514 wedle tamtego sezonu przed żniwnego maj czerwiec są droższe 3 nawet 4 tyś :o


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

zna może ktoś numer niebieskiej farby jaką są pomalowane te kombajny?

Kolego a po co Ci ten nr? Zdobędziesz orginalną farbe albo tą według nr i okaże się że ma inny odcień od tej na Twoim kombajnie :lol: (farba blaknie pod wpływem słońca a nie kiedy i czasu) tak więc wydaje mi się że powinieneś być bardziej zadowolony jak Ci dopasują farbe na podstawie starej.


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hiszpi    4

Ja użytkuje MDW 527 od roku i powiem wam, że to niesamowita maszyna! Komfortowa kabina, cicha, klima w środku brakuje mi tylko klimatyzowanego schowka jak w Deuthzu na przykład. Mam VOLVO i ani oleju nie bierze ani nie kopci. Szarpacz słomy powalił mnie z nóg. Kosiłem rzepak wysoki (stanowisko po kapuście ;D ) ale nie reglonowany i opuściłem heder (6.6m) do minimalnej wysokości. Patrze w lusterka i na licznik i... szarpacz nawet nie "zapiszczał" tylko rżną jak leci i rozrzucał na szerokość pokosu a na liczniku ponad 6 km na godz. Ja mam pochlebne zdanie na temat tego kombajnu. Przy wprawianiu się do dżojstika wykosiłem 23 ha ale kilka razy ściągałem i zakładałem heder także wydajność jest na najwyższym poziomie. Jedyne co mnie wkurza to codziennie czyściłem filtr powietrza i za każdym razem wyglądał jakbym go od nowości nie czyścił jednak to norma w dużych kombajnach. Zasięgnąłem tu wiedzy innych kombajnistów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
accu    0

Kolego, a możesz napisać jak wygląda sprawa eksploatacji? dostępność części, spalanie itp?

interesuje mnie tez kwestia dostępu na maszynie do podzespołów, czy wymiany łożysk czy pasków są proste i szybkie, czy może trzeba rozebrać pół maszyny (jak to bywa czasem...)

zastanawiamy się nad kupnem nowej maszyny i MDW lub już jako case jest mocno brane pod uwagę, jednak trochę odstrasza mnie mała popularność (a raczej mała ilość wypuszczonych sztuk)

proszę kolegów o jak najszersze wypowiedzi!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hiszpi    4

Ja informacji o tym kombajnie szukałem u znajomych. I wszyscy doradzali mi ten kombajn. Z częściami nie ma problemu bo mieszkam w woj dolnośląskim a niedaleko Świdnicy znajduje sie sklep z wszystkimi częściami do Fortschritta. Znajomi tam się zaopatrują. Paradoksalnie cieszę kolego, że Ci nie pomogę, gdyż od początku użytkowania nie zanotowałem żadnej awarii. Dodam, że kombajn kupiłem i zanim wróciłem do domu nowo nabytą maszyną to już wypróbowałem go w polu ;) Jeden znajomy ma z kolei CASE 527 i zgodnie przyznaliśmy, że większość (możliwe, że wszystkie) części pasują i do MDW jak i do CASE. W moim mam kilka czerwonych kół pasowych itd Co do popularności to nie przekonam nikogo, gdyż statystyki nie kłamią. Ale ja zaryzykowałem i nie żałuje ani troche. Co do spalania to niestety nie pamiętam bo codziennie uzupełniałem ropę pompą bez licznika. Pamiętam tylko że przy kupnie były właściciel powiedział, że zbiornik na paliwo mieści ok 380-400l i kiedy wlałem 200l pierwszego dnia i następnego chyba 400l to byłem przerażony. Czytam instrukcje i jest napisane jak byk 520l hehe A czym kosiłeś do tej pory?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
accu    0

do tej pory uzywalismy MF 27 - 4.2metra. mamy ok 120ha do ciecia, w miedzy czasie mozna by robic uslugi.

 

coraz bardziej jestem napalony na MDW 525 lub 527

jesli mozesz podaj namiary na ten sklep z czesciami i czy orientujesz sie jak to wyglada cenowo?

 

w tych pieniadzach mozna lupic MDW z lat 97-99 lub claasa 87-92 i 3x tyle nabitych godzin...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    243

Ja mam case 525 98r i co do cen czesci sa na bardzo zblizonym poziomie do bizona chyba ze cos co nie pasuje od frotshritta to moze byc drogie. Przykłady komplet cepów 800zł, łancuch kompletny z listwami podajnika pochyłego -1200zł, łancuch elewatora około 400zł, sito żaluzja 1200, pasy zalezy jakiej firmy stomil tanie zagraniczne x1,5, JA kupujac 525 tez poleciłem na to że w cenie rekorda mam kombajn duzo wydajniejszy, komfortowy - hydro, wiek ten sam duzo wieksza wydajnosc. Przed zakupem zjezdziłem sporo handlarzy na ogladałęm sie claasów z lat 88-92 i tu nie ma o czym rozmawiac przy uzywanej maszynie widac stopien zuzycia na kilometr. Samo te ze 10 lat mniej kosił :)


Dostarczam wapno nawozowe  głownie z kopalni Kieleckich weglanowe Morawica  i z magnezem Radkowice. Kontakt PW lub tel 602888262

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
accu    0

Dziękuję za zainteresowanie;)

możecie powiedzieć jak wygląda sprawa serwisowania i codziennej obsługi maszyny? jak wygląda dostęp do podzespołów, łożysk i pasków? czy trzeba dużo rozbierać rzeczy dookoła przy naprawach?

może macie jakieś materiały (katalog, broszury czy instrukcję) bym mógł obejrzeć jak to wszystko jest zbudowane? ewentualnie 'rozbierane' zdjęcia?

a jak wygląda porównanie między 527 a 525, wyczytałem na forum, że mniejsza wersja jest bardziej awaryjna - jak myślicie? są miedzy nimi aż tak duże różnice konstrukcyjne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pi0tr
      Witam.
      Mam następujący problem z moją maszyną. Podczas koszenia dosyć często zdarza się że bęben młócący nie pobiera materiału. Heder i przenośnik pochyły działąją bez zarzutu, słoma gromadzi się na wysokości chwytacza kamieni (był czyszczony kilka razy, niczego to nie zmienia) i wraca górą przenośnika do ślimaka i tam kombajn go 'wypluwa'. Jak już bęben złapie to co się nagromadziło to zazwyczaj kończy się to zabiciem młocarni. Taśma przenośnika jest dosyć luźno ale to nie ona jest problemem - słoma jest wciągana do podajnika i stamtąd wraca. W okolicy chwytacza kamieni wszystko wygląda normalnie - nie ma żadnych przeszkód, nic nie jest wygiętw, wygląda jak fabryczne. Czy ktoś ma pomysł jaka może być przyczyna tego problemu? Prosze o pomoc - usterka zabiła już dwa pasy napoędzające całą młocarnię i dwa pasy od bębna.
    • Przez rabit500
      Cześć wszystkim.
      Mam pytanie czy ktoś z forumowiczów posiada spis kodów błędów do e524. W szczególności interesuje mnie kod e0 wyswietlany na dolnym wyświetlaczu.
    • Przez kepa416
      Witam serdecznie, czy ktoś mógłby podesłać jak wyglądają napinacze łańcuchów po prawej stronie kombajnu chodzi o te od napędu podajnika zbożowego i kłosowego. U mnie są metalowe rolki i łańcuch idzie dołem, ze schematu w katalogu widziałem że idą górą ale nie mam nr samej rolki czy tego jak one wyglądają. 
    • Przez osmy888
      Witam;)
       
      Jeżeli posiadacie kombajn Fortschritt E-512 piszcie;) jezeli posiadacie zdjęcia tegoż kombajnu wklejajcie je tutaj..
       
      pozdro 4 all :huh:
       
      moja maszynka... http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?aut...i&img=10841
    • Przez kepa416
      Witam serdecznie, mam problem z MDW 524S po odpaleniu kombajnu przestał działaś wyświetlacz drugi od dołu. TZN pokazuje się napis E524 i przy gaszenie cyferka "0" poza tym nie ma żadnych informacji nt. obrotów i innych funki. Sprawdzone przekaźniki, bezpieczniki połączenia przewodów i wiązka. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.