Skocz do zawartości

Zetor 3320 cięzko pali, nawet przy dodatniej temperaturze.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Posiadam zetora 3320, niedawno wymieniłem mu tuleje cylindrowe, zregenerowałem pompę paliwową, ustawiłem wtryskiwacze na 180 i traktor mi ciężko pali. Objawami są wydobywający się niebieski dym i bardzo długi okres kręcenia silnikiem bez zapłon. Dziś lekko opóźniłem mu zapłon i jakby nieco się poprawiło, ale to nieznacznie. Proszę o podpowiedz, co z tym zrobić. Czy komplet naprawczy do zetora 3320, a 5211 to jest to samo? Ciągnik obecnie ma 4 pierścienie na tłokach, a przed remontem miał trzy. Czy ma to coś wspólnego z tym ciężkim paleniem?

Opublikowano (edytowane)

zawory masz wyregulowane sczelinomierzem? jeden z najpopularniejszych błędów...... zawory należy ustawiać zawsze gdy tylko jest coś robione przy głowicy..... nawet gdy tylko zdjęta

Edytowane przez oaxis3333
Opublikowano

A przed naprawą jak palił? Proponuje sprawdzić zapłon na znakach,trzeba zdjąć skrzynkę akumulatorową, odkręcić pokrywkę sprzęgła i na kole zam. i obudowie skrzyni są znaki. Może być tak że zakładając pompę źle trafiłeś na sprzęgiełku i zapłon jest zły.

Opublikowano

Taki sam przypadek jak u mnie. Zetor 3320 5000mth. co rok było gorzej z paleniem więc były zakładane pierścienie, 3 różne zestawy rozpylaczy, uszczelka pod głowicą, pompa do regeneracji, pompka zasilająca, wężyki przelewowe, przestawianie zapłonu na pompie, szczeliny za zaworach ustawione i pewnie by się jeszcze coś znalazło. Po tych wszystkich naprawach ŻADNEJ poprawy.

 

Objawy:

-poniżej 0 trudne odpalanie, długo kręci, dużo białego gryzącego dymu, nie chce wchodzić na obroty po odpaleniu, ale wszystkie cylindry chodzą od razu.

-niebieski gryzący dym na wolnych obrotach

-paliwo nie schodzi z układu do zbiornika

-ciepły pali od strzała

 

Chyba ostatnie co mi zostało to dobrać się do kół rozrządu, sprawdzić klin na wale i zobaczyć bo może coś jest nie tak z wałkiem rozrządu lub laskami popychaczy.

Opublikowano

Przy zimnym sil. duże znaczenie ma szybkość kręcenia rozrusznika, może być słaby aku. lub zużyty rozrusznik i ciągnik ledwo stęka, wtedy nie odpali. U mnie nie było jeszcze takiego mrozu żeby nie odpalił, do -20 pali za pierwszym kręceniem tylko jak zaskoczy to chwilę trochę kaszle. Jak kręcę nawet przy mrozie to obrotomierz mi dochodzi do 200 obr/min może w tym jest sedno.

Opublikowano

Akumulator nowy, rozrusznik kręci jak szalony. Pomogło zamontowanie grzałki w blok, ale nadal zostaje bardzo gryzący i duszący biało-siwy dym. Przy -10 wygląda to jak lokomotywa parowa i całe podwórko zadymione (ubytku płynu w chłodnicy brak) ewidentnie wskazuje to, na brak spalania ropy.

Opublikowano

Mój zetor ma przebieg 8300 i nic nie było robione od nowości. Palił nieźle przy -25 stopniach. Tej zimy puścił mi uszczelniacz na tulei i płyn chłodzący dostał się do oleju, ale mimo to i tak zaczął ostatnio pobierac olej. Postanowiłem wymienić tuleje z tłokami. Po złożeniu silnika ciągnik przestał palić przy zero stopniach. Niebieski, gryzący dym. Potem skierowałem sie ku pompie paliwowej ponieważ chodziła od nowości i to nie pomogło. Tylko nie robiłem głowic. Zawory, faktycznie ustawione na oko. Zaznaczam, że przed remontem palił na dotyk. Nie myślę zaglądać do rozrządu, bo wiem, ze jest z nim w porządku. Moim zdaniem, będę musiał sprawdzić czy wtrysk jest w punkcie. Jak zrobię to odpiszę.

Opublikowano

Jeżeli się pogorszyło po wymianie komp. napraw. to przyczyny szukał bym tam, prawdopodobnie to wina tłoków, może komora spalania ma inne wymiary lub pojemność albo jest zrobiony z innego stopu aluminium i za bardzo odprowadza ciepło przez co sprężone powietrze nie może osiągnąć właściwej temp.

Opublikowano (edytowane)

A jakie zakładałeś zestawy bo coś mi to wygląda na wadliwe tłoki to znaczy coś z komorą spalania.Musiał byś zdjąć głowicę i pomierzyć komorę starego tłoka i nowego i zawory ustawić jak należy.

Edytowane przez balcerek1
Opublikowano

pewnie trzeba bedzie podpilowac zabek na napedzie pompy i przestawic sprzegielko zaplonu, tylko juz nie pamietam czy z lewej czy z prawej strony -dawno pompy nie wyciagalem. pokrec pompa ile sie da moze akurat to wystarczy.

ja mialem pod nakretkami zrobione jakies dziwne podkladki z drutu, raz tez krecilem pompa i je wywalilem , skrecilem pompe i bylo to samo co u ciebie nie chcial zapalic, wlozylem je z powrotem i palil.

Opublikowano (edytowane)

26 zębów ma sprzęgiełko co daje około 28 stopni na jeden ząbek.Tutaj nic sie nie piłuje i nie wolno przestawiać.

Te pompy podają paliwo pod dwoma kątami róznymi dla rozruchu i dla pracy.

Dla rozruchu gdy damy gaz na max wychodzi niecałe 10stopni.

Gdy silnik uruchomiony 22stopnie w 7211 w tym pewnie podobnie.I teraz by wtrysk był na znakach to trzeba ustawić pompę dla pracy czyli nie cały gaz ale tak by listwa była na równi z korpusem pompy co widać po odkręceniu nakrętki zasłaniającej listwę.

Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.

Kurcze jak to jest z tymi zetorami że jedne palą w minus 20 stopni a drugie poniżej zera nie.Ja akurat mam ten drugi typ

Edytowane przez krzysztofz14
Opublikowano

 

Te pompy podają paliwo pod dwoma kątami róznymi dla rozruchu i dla pracy.

Dla rozruchu gdy damy gaz na max wychodzi niecałe 10stopni.

Gdy silnik uruchomiony 22stopnie w 7211 w tym pewnie podobnie.I teraz by wtrysk był na znakach to trzeba ustawić pompę dla pracy czyli nie cały gaz ale tak by listwa była na równi z korpusem pompy co widać po odkręceniu nakrętki zasłaniającej listwę.

 

Skąd masz te info. Zawsze myślałem że te pompy działają na tej samej zasadzie co w c360, czyli że przy rozruchu po wciśnięciu gazu na max zwiększa się dawka rozruchowa która wraca automatycznie do swego poziomu gdy sil. osiąga 400-500 obr. O tym że zmienia się kąt wtrysku pierwsze słyszę, gdy byś mógł to jakoś wyjaśnić bo już sam nie wiem jak mam ustawić zapłon na 10 czy na 22 stopnie.

Opublikowano (edytowane)

Informację mam z pewnego zródła.Powiedział mi to człowiek który naprawia pompy,pokazał mi sekcje i na tłoczku jest nacięcie które podczas rozruchu gdy pompa jest ustawiona na dawkę rozruchową pokrywa się z otworkiem w sekcji i mamy opóżniony kąt wtrysku.A jak trzeba ustawić kąt to nie jestem pewien jak jest dobrze czy na 10 czy właśnie na 22 podczas rozruchu ale to by dało podczas pracy ponad 30.Skoro tobie pali w -20stopni to powiedz jak ty masz ustawione bo ja mam na 10

Edytowane przez krzysztofz14
Opublikowano (edytowane)

Twoja argumentacja brzmi logicznie i ma sens, dało mi to do myślenia, u mnie jest ustawione fabrycznie, pompa nie była jeszcze ruszana ale na dniach specjalnie rozbiorę i sprawdzę to dam znać. U brata w 5211 ustawiłem tak jak się ustawia w c360 i nie chodzi za specjalnie i też mu ciężko pali, dlatego sprawdzę jak jest u mnie i wtedy jemu zrobię tak samo.

Instrukcja podaje kąt wyprzedzenia wtrysku 25+1 stopni.

Edytowane przez ptaszyna
Opublikowano

Wreszcie doszedłem do ładu z moim zetorkiem. Przyspieszyliśmy mu zapłon, prawie na maxa i dało bardzo dobre rezultaty. Ciągniczek pali praktycznie na wszystkie tłoki, jest żwawy i nie grzeje się. Prawdopodobnie przy naprawie pompy przestawiono ją o ząbek. Nie wiem dokładnie, bo tą pompę zawiozłem do firmy która ją naprawiała. Dzięki za podpowiedzi.

Opublikowano

tam nie ma możliwości przestawienia o jeden ząbek nawet podczas regeneracji pompy !!! Kąt wtrysku reguluje, się wysokością poszczególnych sekcji wtryskowych . Profesjonalny zakład naprawczy powinienien zacząć od ustawienia kąta wtrysku 1 sekcji tak aby przy montażu do silnika całej pompy nie trzeba było ustawiać kąta wtrysku , a następnie pozostałe sekcje ustawiać według tej pierwszej.Taka jest procedura dla tych pomp opisana w instrukcji napraw Zetorów, ale czy pompiarze korzystają z niej ? Pewnie rzadko i dlatego pomimo ,że wstawiłeś pompę w blok tak jak była zamontowana fabrycznie kąt podawania paliwa nie był właściwy. Ps: jakie komplety naprawcze wstawiałeś ?

Opublikowano

Komplety naprawcze kupowałem naprawcze oryginalne tylko jest taka różnica, że oryginalnie miałem trzy pierścienie, a zakładałem na cztery, jednak jest różnica w komorze spalania na tłokach. W staruch tłokach miałem komorę 54 mm średnicy, a w nowych jest 48 mm. Pompę paliwową ustawiałem na wyczucie i ucho. Ustawiona jest na FULL przyspieszonym zapłonie i ciągniczek chodzi ładnie. Pali bez problemowo, na wszystkie tłoki od razu.

Opublikowano

Informację mam z pewnego zródła.Powiedział mi to człowiek który naprawia pompy,pokazał mi sekcje i na tłoczku jest nacięcie które podczas rozruchu gdy pompa jest ustawiona na dawkę rozruchową pokrywa się z otworkiem w sekcji i mamy opóżniony kąt wtrysku.A jak trzeba ustawić kąt to nie jestem pewien jak jest dobrze czy na 10 czy właśnie na 22 podczas rozruchu ale to by dało podczas pracy ponad 30.Skoro tobie pali w -20stopni to powiedz jak ty masz ustawione bo ja mam na 10

 

Rozebrałem i sprawdziłem początek wtrysku i mam tak jak piszesz 10 stopni przy gazie na max i 22 stopnie przy gazie ustawionym tak jak dla wolnych obrotów i pali super jak wyżej pisałem, zastanawia mnie dlaczego instrukcja podaje 25+1 stopni.

Opublikowano

wstawiłeś komplety od starszej serii (mniejsza komora ,4 pierścienie) . Dostępne w sprzedaży są dwa rodzaje ,ale i nawet te sygnowane "zetor parts oryginal" ,wszystko na to wskazuje , nie są takie jakie idą na montaż fabryczny!

Opublikowano

Ja mam 7211 i tam jest 22 ale nie jestem tego pewien .Czyli dobrze mamy ustawione.Ja spróbowałem teraz uruchomić ciągnik na mrozie i było -10 stopni i się udało.Bardzo się żdziwiłem ale w tamtym roku były włożone nowe zestawy takie same jak fabryczne oraz cienkie uszczelki 1,2 ,myślę że one pomogły.Kręciłem śrubkami w pompie i znalazłem taką która odpowiada za zwiększenie dawki rozruchowej i ją zwiększyłem .Ciągnik jest od nowego i przez 22lata nie odpalał poniżej zera .Uszczelki były grube ,mierząc cztery suwmiarką wychodziło 7mm a te nowe 4,8mm .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v