Skocz do zawartości
Piotr0509

Zetor 3320 cięzko pali, nawet przy dodatniej temperaturze.

Polecane posty

Piotr0509    0

Witam!

Posiadam zetora 3320, niedawno wymieniłem mu tuleje cylindrowe, zregenerowałem pompę paliwową, ustawiłem wtryskiwacze na 180 i traktor mi ciężko pali. Objawami są wydobywający się niebieski dym i bardzo długi okres kręcenia silnikiem bez zapłon. Dziś lekko opóźniłem mu zapłon i jakby nieco się poprawiło, ale to nieznacznie. Proszę o podpowiedz, co z tym zrobić. Czy komplet naprawczy do zetora 3320, a 5211 to jest to samo? Ciągnik obecnie ma 4 pierścienie na tłokach, a przed remontem miał trzy. Czy ma to coś wspólnego z tym ciężkim paleniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oaxis3333    34

zawory masz wyregulowane sczelinomierzem? jeden z najpopularniejszych błędów...... zawory należy ustawiać zawsze gdy tylko jest coś robione przy głowicy..... nawet gdy tylko zdjęta

Edytowano przez oaxis3333

Jesli pomogłem , okarz to Dając łapkę w górę  :) to motywuje ...

 

pozdrawiam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
simson2812    356

Tak jak kolega wyżej mówi sprawdź zawory bo może ustawione ,, na oko'' i to może być powodem ale również to że pierścieni się muszą dopadować


W razie jakich kolwiek pytań pisać na PW. Jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ptaszyna    134

A przed naprawą jak palił? Proponuje sprawdzić zapłon na znakach,trzeba zdjąć skrzynkę akumulatorową, odkręcić pokrywkę sprzęgła i na kole zam. i obudowie skrzyni są znaki. Może być tak że zakładając pompę źle trafiłeś na sprzęgiełku i zapłon jest zły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek88    1

Taki sam przypadek jak u mnie. Zetor 3320 5000mth. co rok było gorzej z paleniem więc były zakładane pierścienie, 3 różne zestawy rozpylaczy, uszczelka pod głowicą, pompa do regeneracji, pompka zasilająca, wężyki przelewowe, przestawianie zapłonu na pompie, szczeliny za zaworach ustawione i pewnie by się jeszcze coś znalazło. Po tych wszystkich naprawach ŻADNEJ poprawy.

 

Objawy:

-poniżej 0 trudne odpalanie, długo kręci, dużo białego gryzącego dymu, nie chce wchodzić na obroty po odpaleniu, ale wszystkie cylindry chodzą od razu.

-niebieski gryzący dym na wolnych obrotach

-paliwo nie schodzi z układu do zbiornika

-ciepły pali od strzała

 

Chyba ostatnie co mi zostało to dobrać się do kół rozrządu, sprawdzić klin na wale i zobaczyć bo może coś jest nie tak z wałkiem rozrządu lub laskami popychaczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    134

Przy zimnym sil. duże znaczenie ma szybkość kręcenia rozrusznika, może być słaby aku. lub zużyty rozrusznik i ciągnik ledwo stęka, wtedy nie odpali. U mnie nie było jeszcze takiego mrozu żeby nie odpalił, do -20 pali za pierwszym kręceniem tylko jak zaskoczy to chwilę trochę kaszle. Jak kręcę nawet przy mrozie to obrotomierz mi dochodzi do 200 obr/min może w tym jest sedno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek88    1

Akumulator nowy, rozrusznik kręci jak szalony. Pomogło zamontowanie grzałki w blok, ale nadal zostaje bardzo gryzący i duszący biało-siwy dym. Przy -10 wygląda to jak lokomotywa parowa i całe podwórko zadymione (ubytku płynu w chłodnicy brak) ewidentnie wskazuje to, na brak spalania ropy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr0509    0

Mój zetor ma przebieg 8300 i nic nie było robione od nowości. Palił nieźle przy -25 stopniach. Tej zimy puścił mi uszczelniacz na tulei i płyn chłodzący dostał się do oleju, ale mimo to i tak zaczął ostatnio pobierac olej. Postanowiłem wymienić tuleje z tłokami. Po złożeniu silnika ciągnik przestał palić przy zero stopniach. Niebieski, gryzący dym. Potem skierowałem sie ku pompie paliwowej ponieważ chodziła od nowości i to nie pomogło. Tylko nie robiłem głowic. Zawory, faktycznie ustawione na oko. Zaznaczam, że przed remontem palił na dotyk. Nie myślę zaglądać do rozrządu, bo wiem, ze jest z nim w porządku. Moim zdaniem, będę musiał sprawdzić czy wtrysk jest w punkcie. Jak zrobię to odpiszę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    134

Jeżeli się pogorszyło po wymianie komp. napraw. to przyczyny szukał bym tam, prawdopodobnie to wina tłoków, może komora spalania ma inne wymiary lub pojemność albo jest zrobiony z innego stopu aluminium i za bardzo odprowadza ciepło przez co sprężone powietrze nie może osiągnąć właściwej temp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

A jakie zakładałeś zestawy bo coś mi to wygląda na wadliwe tłoki to znaczy coś z komorą spalania.Musiał byś zdjąć głowicę i pomierzyć komorę starego tłoka i nowego i zawory ustawić jak należy.

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    107

pewnie trzeba bedzie podpilowac zabek na napedzie pompy i przestawic sprzegielko zaplonu, tylko juz nie pamietam czy z lewej czy z prawej strony -dawno pompy nie wyciagalem. pokrec pompa ile sie da moze akurat to wystarczy.

ja mialem pod nakretkami zrobione jakies dziwne podkladki z drutu, raz tez krecilem pompa i je wywalilem , skrecilem pompe i bylo to samo co u ciebie nie chcial zapalic, wlozylem je z powrotem i palil.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    15

26 zębów ma sprzęgiełko co daje około 28 stopni na jeden ząbek.Tutaj nic sie nie piłuje i nie wolno przestawiać.

Te pompy podają paliwo pod dwoma kątami róznymi dla rozruchu i dla pracy.

Dla rozruchu gdy damy gaz na max wychodzi niecałe 10stopni.

Gdy silnik uruchomiony 22stopnie w 7211 w tym pewnie podobnie.I teraz by wtrysk był na znakach to trzeba ustawić pompę dla pracy czyli nie cały gaz ale tak by listwa była na równi z korpusem pompy co widać po odkręceniu nakrętki zasłaniającej listwę.

Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.

Kurcze jak to jest z tymi zetorami że jedne palą w minus 20 stopni a drugie poniżej zera nie.Ja akurat mam ten drugi typ

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1328

Może w ramach kryzysu i oszczędności robią krótsze tłoki i nie ma pełnego sprężania. Teraz wszystko możliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    134

 

Te pompy podają paliwo pod dwoma kątami róznymi dla rozruchu i dla pracy.

Dla rozruchu gdy damy gaz na max wychodzi niecałe 10stopni.

Gdy silnik uruchomiony 22stopnie w 7211 w tym pewnie podobnie.I teraz by wtrysk był na znakach to trzeba ustawić pompę dla pracy czyli nie cały gaz ale tak by listwa była na równi z korpusem pompy co widać po odkręceniu nakrętki zasłaniającej listwę.

 

Skąd masz te info. Zawsze myślałem że te pompy działają na tej samej zasadzie co w c360, czyli że przy rozruchu po wciśnięciu gazu na max zwiększa się dawka rozruchowa która wraca automatycznie do swego poziomu gdy sil. osiąga 400-500 obr. O tym że zmienia się kąt wtrysku pierwsze słyszę, gdy byś mógł to jakoś wyjaśnić bo już sam nie wiem jak mam ustawić zapłon na 10 czy na 22 stopnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    15

Informację mam z pewnego zródła.Powiedział mi to człowiek który naprawia pompy,pokazał mi sekcje i na tłoczku jest nacięcie które podczas rozruchu gdy pompa jest ustawiona na dawkę rozruchową pokrywa się z otworkiem w sekcji i mamy opóżniony kąt wtrysku.A jak trzeba ustawić kąt to nie jestem pewien jak jest dobrze czy na 10 czy właśnie na 22 podczas rozruchu ale to by dało podczas pracy ponad 30.Skoro tobie pali w -20stopni to powiedz jak ty masz ustawione bo ja mam na 10

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    134

Twoja argumentacja brzmi logicznie i ma sens, dało mi to do myślenia, u mnie jest ustawione fabrycznie, pompa nie była jeszcze ruszana ale na dniach specjalnie rozbiorę i sprawdzę to dam znać. U brata w 5211 ustawiłem tak jak się ustawia w c360 i nie chodzi za specjalnie i też mu ciężko pali, dlatego sprawdzę jak jest u mnie i wtedy jemu zrobię tak samo.

Instrukcja podaje kąt wyprzedzenia wtrysku 25+1 stopni.

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr0509    0

Wreszcie doszedłem do ładu z moim zetorkiem. Przyspieszyliśmy mu zapłon, prawie na maxa i dało bardzo dobre rezultaty. Ciągniczek pali praktycznie na wszystkie tłoki, jest żwawy i nie grzeje się. Prawdopodobnie przy naprawie pompy przestawiono ją o ząbek. Nie wiem dokładnie, bo tą pompę zawiozłem do firmy która ją naprawiała. Dzięki za podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    59

tam nie ma możliwości przestawienia o jeden ząbek nawet podczas regeneracji pompy !!! Kąt wtrysku reguluje, się wysokością poszczególnych sekcji wtryskowych . Profesjonalny zakład naprawczy powinienien zacząć od ustawienia kąta wtrysku 1 sekcji tak aby przy montażu do silnika całej pompy nie trzeba było ustawiać kąta wtrysku , a następnie pozostałe sekcje ustawiać według tej pierwszej.Taka jest procedura dla tych pomp opisana w instrukcji napraw Zetorów, ale czy pompiarze korzystają z niej ? Pewnie rzadko i dlatego pomimo ,że wstawiłeś pompę w blok tak jak była zamontowana fabrycznie kąt podawania paliwa nie był właściwy. Ps: jakie komplety naprawcze wstawiałeś ?


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    15

Jeśli już przestawiać o żąbek to na kole rozrządu .Tam jest mniejsza różnica ale trudny dostęp

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr0509    0

Komplety naprawcze kupowałem naprawcze oryginalne tylko jest taka różnica, że oryginalnie miałem trzy pierścienie, a zakładałem na cztery, jednak jest różnica w komorze spalania na tłokach. W staruch tłokach miałem komorę 54 mm średnicy, a w nowych jest 48 mm. Pompę paliwową ustawiałem na wyczucie i ucho. Ustawiona jest na FULL przyspieszonym zapłonie i ciągniczek chodzi ładnie. Pali bez problemowo, na wszystkie tłoki od razu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    134

Informację mam z pewnego zródła.Powiedział mi to człowiek który naprawia pompy,pokazał mi sekcje i na tłoczku jest nacięcie które podczas rozruchu gdy pompa jest ustawiona na dawkę rozruchową pokrywa się z otworkiem w sekcji i mamy opóżniony kąt wtrysku.A jak trzeba ustawić kąt to nie jestem pewien jak jest dobrze czy na 10 czy właśnie na 22 podczas rozruchu ale to by dało podczas pracy ponad 30.Skoro tobie pali w -20stopni to powiedz jak ty masz ustawione bo ja mam na 10

 

Rozebrałem i sprawdziłem początek wtrysku i mam tak jak piszesz 10 stopni przy gazie na max i 22 stopnie przy gazie ustawionym tak jak dla wolnych obrotów i pali super jak wyżej pisałem, zastanawia mnie dlaczego instrukcja podaje 25+1 stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    59

wstawiłeś komplety od starszej serii (mniejsza komora ,4 pierścienie) . Dostępne w sprzedaży są dwa rodzaje ,ale i nawet te sygnowane "zetor parts oryginal" ,wszystko na to wskazuje , nie są takie jakie idą na montaż fabryczny!


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    15

Ja mam 7211 i tam jest 22 ale nie jestem tego pewien .Czyli dobrze mamy ustawione.Ja spróbowałem teraz uruchomić ciągnik na mrozie i było -10 stopni i się udało.Bardzo się żdziwiłem ale w tamtym roku były włożone nowe zestawy takie same jak fabryczne oraz cienkie uszczelki 1,2 ,myślę że one pomogły.Kręciłem śrubkami w pompie i znalazłem taką która odpowiada za zwiększenie dawki rozruchowej i ją zwiększyłem .Ciągnik jest od nowego i przez 22lata nie odpalał poniżej zera .Uszczelki były grube ,mierząc cztery suwmiarką wychodziło 7mm a te nowe 4,8mm .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    134

Możesz dokładniej opisać która to śrubka wiem że jest pod tą pokrywką z tyłu pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez emtecc
      witam
      Jak myślicie, światła przeciwmgielne będą dawały dobre światło przy pracy w polu umiejscowione przy światłach na kabinie w zetorze 7745
      takie: http://sklep.wesem.pl/4/6687/halogeny_samochodowe_przeciwmgielne_przeciwmg_owe_drogowe_typu_ho4
      na forach off-roadowych polecali takie lampy zamiennie jako robocze na dach. Na wykresie widać, że ładnie to świeci. Ciekawe jak będzie gdy zamontować je na wysokości około 2 metrów.
      Spotkał się ktoś z czymś takim?
       
      Jakie lampy polecicie na kabinę do zetora na przód?
      Te: http://sklep.wesem.pl/5/6704/lampy_robocze_typu_lor4 na wykresie wydają się dobrze świecić
       
       
    • Przez Autofan
      Co sądzicie o dwóch nowych modelach Zetora Utilix i Hortus które miały premierę na targach Agritechnica w Hannowerze:
      http://www.zetor.cz/zetor-utilix
      http://www.zetor.cz/zetor-hortus
      Jak się podoba wam Major w nowej stylistyce?
      http://www.zetornewshape.com/cs/
       
    • Przez Vincero
      Witam
      Nie wiem czy w dobrym miejscu dodaje temat ale mam problem z wspomaganiem w moim Zetorze 7211
      Otóż od pewnego czasu zapalam ciągnik a koła samoczynnie same się zakręcają w lewo .. po chwili działa wspomaganie odkręcę i działa wszystko lecz za jakiś czas znowu nie mogę w prawo ciężko idzie kierownica ..
      z tym problemem zajrzałem do filtra ewidentnie do wymiany olej brudny i lekkie drobinki metali widzę pływają , dodam jeszcze że było go stanowczo za mało ... mam zamiar wlać nowy olej dokładnie Boxol 26 czytałem że może być lecz nie wiem jak z całego układu pozbyć się starego oleju ... ?
      Jak ktoś miał podobne problemy i wie jak szybko i skutecznie naprawić ten problem proszę o pomoc .
      A może jakiś inny wlać ? jaki używacie ?
    • Przez Mateusz_320
      Panowie mam problem z korbowodami do zetora 5211. Kupiłem wczoraj i dzis zaczałem wazyc i 2 maja 305g a 1 ma 285g czy stanie sie cos tej róznicy 2 deko? Prosze o pomoc 
×