Skocz do zawartości
Rabe

Problem z rozruchem 155.54

Polecane posty

Rabe    3

Panowie mam problem z odpaleniem tego ciągnika a mianowicie rozrusznik nie jest w stanie zrobić nawet 2 obrotów silnika, druga renówka 145.54 kręci bez problemu dodam że silniki różnią się tylko pompom paliwową. Pierwsze do sprawdzenia poszedł rozrusznik, przełożyłem z 145 do 155 i po zamianie to samo 145 kręci świetnie 155 wcale, następnie akumulator i znowu po podmiance nic się nie zmieniło, zwarcie na krótko to samo, dalej do sprawdzenia poszły kable bo podejrzewałem brak masy,drugie kable podpiełem bezpośrednio na rozrusznik bez chebla i znowu nic, myślałem że może oba akumulatory są słabe ( choć 145 kręci na obu lux) dałem akumulator od kombajnu 225 Ah 1150a i dalej rozrusznik nie jest w stanie przełamać silnika olej w obu silnikach ten sam nowe klemy wszystkie styki są przeczyszczone swiece płomieniowe też działają macie jeszcze jakieś pomysły bo już ręce mi opadają a ciagnik jest potrzebny

Edytowano przez Rabe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marhan251    0

Panowie mam problem z odpaleniem tego ciągnika a mianowicie rozrusznik nie jest w stanie zrobić nawet 2 obrotów silnika, druga renówka 145.54 kręci bez problemu dodam że silniki różnią się tylko pompom paliwową. Pierwsze do sprawdzenia poszedł rozrusznik, przełożyłem z 145 do 155 i po zamianie to samo 145 kręci świetnie 155 wcale, następnie akumulator i znowu po podmiance nic się nie zmieniło, zwarcie na krótko to samo, dalej do sprawdzenia poszły kable bo podejrzewałem brak masy,drugie kable podpiełem bezpośrednio na rozrusznik bez chebla i znowu nic, myślałem że może oba akumulatory są słabe ( choć 145 kręci na obu lux) dałem akumulator od kombajnu 225 Ah 1150a i dalej rozrusznik nie jest w stanie przełamać silnika olej w obu silnikach ten sam nowe klemy wszystkie styki są przeczyszczone swiece płomieniowe też działają macie jeszcze jakieś pomysły bo już ręce mi opadają a ciagnik jest potrzebny

 

 

Miałem kiedyś podobny albo nawet i ten sam problem,lecz okazało sie że to nic innego jak tylko na komutatorze,są zapchane rowki,,mimo energii która jest tam przesłana,to nie jest wykorzystana przez rozrusznik,to na pewno nie dzieje się nagle,wszystko jest z czasem.tam w nim są 4 szczotki,sprawdź.

ich stan,popraw,wyjmij oczyść,spójrz od razu na luz tulejek,a zapewniam że ten rozrusznik będzie chodził.

nie rób nic innego jak sprawdz ten rozrusznik,i to co piszę.

poza tym napisz jak one się tobie sprawują??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rabe    3

to nie rozrusznik bo gdyby jeden nie kręcił to tak ale ani jeden ani drugi rozrusznik nie jest w stanie przekręcic silnika a po założeniu do 145 oba kręcą bardzo lekko i jeszcze coś 155 przy -5 wystarczy 4-5 obrotów i pali a 145 trzeba ze dwa razy przekręcić problem jest dopiero teraz jak -15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rafal831    1

a wcześniej były z nim problemy? jakieś objawy typu stuki. puki, dymienie, nierówna praca itp? bo to wygląda jak płyn nad tłokiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rabe    3

latem gdy silnik dobrze się nagrzeje to roztusznik też nie da rady ruszyć trzeba pocekać z 10min aż ostygnie ale to chyba wina już starego akumulatora co dziwne silnik nie kopci nawet jak zimny ma moc po przesiadce z1224 to jest wręcz narywisty nic nie puka o ile rozrusznik zdoła zakręcić to bardzo lekko pali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rabe    3

oba zalane płynem ciśnienie silnik trzyma oleju ani nie wyrzuca ani nie bierze gdy jest troche cieplej pali dobrze a teraz przy nawet dużym akumulatorze jest w stanie zrobić 3-4 powolne obroty i rozrusznik wymieka z tym paleniem na gorącym to miałem 3 razy tak teraz sobie przypomniałe zę masa na cheblu była zardzewiała a jak sprawdzić ten spuchnięty tłok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal831    1

nie wiem jak tam skrzynia biegów i sprzęgło są sterowane ale jeżeli nie mają żadnej pompki albo coś to spróbował bym go na zaciąg zapalić na dużym biegu. jeżeli silnik by coś blokowało to koła złapią poślizg na śniegu i nic sie nie stanie. a ciśnienie oleju na wale mu badałeś? bo rzeczywiście że może być przytarty na panewkach lub też na pierścieniach. a stan oleju jest? no i jak wygląda i jaki czas temu wymieniany. sprawdź czy nie ma jakichś przebarwień, opiłków itp. no i ile lat ten ciągnik masz i czy wcześniej też miał takie problemy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rabe    3

mam go 1,5 roku jest z 91 olej zlany 3/4 poziomu bagnetu na wiosne miał iść do wymiany już trochę ciemny przepracował ok. 150mth olej jak każy inny nie biał bez ropy opiłków też nie widać ciśnienie nie badałem ale nawet na małych obrotach na rozgrzanym silniku kontrolka się nie świeci zimą powyżej -8 zawsze ma taki problem, ciągnik full mechanik właśnie chciałem go na zaciąg ale stoi w takim miejscu że go nie wyciągne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal831    1

to jedyne co to ognisko pod ciągnikiem, odpalić, w dogodniejsze miejsce postawić żeby miał ciepło i robić robote a w miedzyczasie szukać i pytać bo to raczej dość nietypowy objaw. spróbuj jeszcze załatwić prostownik z rozruchem lub coś w tym stylu i może tak pójdzie. no i zawsze możesz dać w dolot troche samostartu, plaka albo innego dezodorantu dla ułatwienia rozruchu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rabe    3

cha cha cha ognisko to już prawie rozpaliłem bo przytrzymałem płomieniówke ze 4min to mało ta guma przy turbo się nie zajarała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego , skoro rozrusznik nie może zrobić nawet obrotu to może któraś z tulei została zassana do korbowodu.Spotkałem się z takim czymś w kombajnie zbożowym i wtedy też nie można było ruszyć wałem. Ale z drugiej strony to mało możliwe ,gdyż wcześniej by CI silnik staną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

powiem ci że to naprawdę dziwny objaw że nie kręci poniżej -8 stopni a może w skrzyni masz gęsty olej i filtr hydrauliczny trochę brudny zrobi obrót czy dwa zaciągnie i ją pompa trzyma na tyle że rozrusznik stęka, myślę też że może trochę zapłon może zbyt wczesny. u ciebie jest pompa rzędowa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rabe    3

właśnie w 155 siedzi pompa rzędowa rozrusznik jest w stanie zrobić 3-4 powolne obroty przy durzym akumulatorze, mam taką teorię że może poprostu rozruszniki mają zbyt małą moc kW i nie są przystosowane do naszych warunków atmosferycznych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Chyba sam sobie wyjaśniłeś że to nie rozruszniki skoro sam je zamieniałeś między ciągnikami. Skoro jednym kreci to i drugim powinien.

Wina ciągnika.

Sprzęgło rozłącza skrzynie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rabe    3

sprzęgło jest zawsz wciśnięte więc skrzynia rozłączona, 155 ma 6500mth a 145 11800mth więc w 155 silnik jest nieco sztywniejszy poza tym różnią się pompą rzędówka pewnie jest ciężejsza i 155 ma podłączoną sprężarkę od klimatyzacji a w 145 jest zdjęty pasek. Rozruszniki mają 3.2 kw czy to trochę nie za mało na te silniki np. 1224 ma rozrysznik chyba 5,5 kw i 24v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Sprężarka klimatyzacji gdy jest wyłączona to robi tylko za rolkę dla paska. Działa dopiero po załączeniu sprzęgła elektromagnetycznego. Ale upewnij się, że nie jest załączone zablokowane sprzęgło klimatyzacji.

Pompa wtryskowa, co za różnica jaka to przecież nie jest pompa hydrauliczna ta to stawia opór przy gęstym oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magik0578    5

spróbować odpalić nagrzać w garażu... i sprawdzić sprężanie cylindrów. Kurcze bo chyba się nic nie przyciera są to dobre silniki a i możesz mise odkręcić i poruszaj korbowodami na boki.. musi mieć luz poprzeczny

Edytowano przez magik0578

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    39

Zdejmij pasek klinowy ,może masz zatarte łożysko na alternatorze lup pompa wody .Znajomy kupił busa w ciemno ponoć zatarty silnik , rozciołem pasek i maszyna zagadała postawił trochę flaszek .Lub moja diagnoza uszczelka pod głowicom się kłania płyn na tłoki idzie i rozrusznik blokuje.

Edytowano przez JANCZAK1176

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rabe    3

nie wiem panowie co jest ale wczoraj było cieplej gdzieś -5 i ciągnik normalnie zapalił wszystko chodzi jak powinno

 

przed chwilą byłem w garażu i znowu po podgrzaniu 4 obroty i pali a gdy temperatura spadnie pewnie znowu nie zapali co może być ;[

Edytowano przez Rabe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    39

Trudny przypadek coś się skurcza i tworzy opór .Tylko co w silniku pompie, olej itp .Pierzynom go przykryć ,ciepły garaż .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez stan1
      Koledzy, mam pytanie. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć,jakim monentem dokręcić głowice, korbowody oraz jaki jest luz zaworowy w renault 155.54 silnik MWM turbo ?
    • Przez magik123
      Witam !!!
      Mam problem z ciśnieniem oleju w silniku MWM na zimnym pokazuje 6 bar jak sie rozgrzeje spada poniżej 1 bara silnik jest po remoncie wymienione sa uszczelniacze na zaworach panewki wal po szlifie i reszta uszczelek wymieniony olej filtry pompa wizualnie sprawdona nie ma żadnych uszkodzeń silnik pracuje ładnie a problem z ciśnieniem jest nadal Co to może być za przyczyna ???
    • Przez jarosaw
      Witam
      Mam problemy z odpaleniem Pronara 82 SA akumulatory w porządku kontrolki sie zapalają i nic może bendiks sie popsuł miał ktoś podobny problem?
    • Przez Radi18t
      witam kupiłem niedawno renault 155.54 i świecą sie kontrolki od przedniego napędu(napęd działa) i od WOM jak go włącze to gaśnie ale jak wyłącze i sie zatrzyma wałek to sie znowu zapala;/ co może byc przyczyną tych dwóch awarii??
    • Przez KOSTEK12
      Witam,jako że zapowiada się mróz poniżej 15 stopni to przy odpaleniu ciągnika będę musiał wspomóc się prostownikiem z rozruchem LEADER400 i mam obawy czy jest to bezpieczne w ciągniku ze sterownikiem od półbiegów i EHR, piszcie jakie macie z tym doświadczenia.
×