Skocz do zawartości
Radi18t

Kontrolka napędu i WOM w 155.54 99r.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Radi18t    2

witam kupiłem niedawno renault 155.54 i świecą sie kontrolki od przedniego napędu(napęd działa) i od WOM jak go włącze to gaśnie ale jak wyłącze i sie zatrzyma wałek to sie znowu zapala;/ co może byc przyczyną tych dwóch awarii??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepaku1    8

co do WOM to tak ma być bo napęd WOM włączasz dżwignią z lewej strony kierownicy poprzedzając wciśnięciem sprzęgła 2 stopnia dżwignią z lewej strony fotela kierowcy jeśli wciśniesz sprzęgło 2 stopnia zapala się kontrolka od WOM jeśli nie używasz WOM to dżwgnia przy kierownicy powinna być w pozycji wyłączony a dżwignia sprzęgła powinna być w pozycji włączony i kontrolka się nie pali bo jeśli pali się kontrolka sygnalizuje wciśnięcie sprzęgła 2 stopnia .podczas włączenia przedniego napędu u mnie też świeci kontrolka tylko we włączniku tylko mój jest z 97r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radi18t    2

a to tego nie wiedziałem!!;) a co do napędu to u mnie świeci sie kontrolka cały czas a jak włącze to świeci sie i kontrolka i włącznik!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

grzepaku1    8

u mnie nie ma kontrolki od przedniego napędu na pulpicie a czy przypadkiem u ciebie nie świeci kontrolka od blokady tylnego mostu ?bo one mogą być podobne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radi18t    2

O kurcze a moze i to tylny most! a jak je odróżnić? a czy blokade włącza sie jednym przyciśnięciem pedału czy trzeba go trzymać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radi18t    2

no faktycznie jest to kontrolka od blokady! używałem blokady przy sciąganiu topoli i teraz sie świeci kontrolka!!! ale czemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepaku1    8

jeśli sama blokada nie wyskoczy to przyciśnij hamulec jak kolega radzi i powinna wyskoczyć bo blokada jest zabezpieczona zapadką którą odbezpiecza się hamulcem a może i sprzęgłem jeśli jeszcze trzyma to jadąc lekko skręć kierownicą w prawo i jeśli jeszcze trzyma blokada to w lewo lub w odwrotnej kolejności po to bo jeśli na kłach blokady jest duże obciążenie to może nie chcieć wyskoczyć a skręcenie przednimi kołami we właściwą stronę je rozluzuje .jeśli chcesz sprawdzić czy blokada włączona to na ziemi będzie widać że podczas większego skrętu jedno tylne koło poprostu będzie się kopać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
neptunZ413    0

Witam traktorzystów Renówek

 

W moim modelu 155.54 99r jest na pulpicie dodatkowy włącznik od napędu WOM, taki okrągły po prawej stronie zaraz za włącznikiem wycieraczki przedniej i spryskiwacza, W kilku ciągnikach które oglądałem była zwyczajnie czarna zaślepka. Jest do niego podłączony przewód /nieoryginalny, ktoś sobie to dorobił/ i kabelek ten idzie aż do rozdzielacza WOM.

Prędkość WOM ustawiam po lewej stronie kierownicy 1000 N 540 działa bez zarzutu, rozdzielacz z żółtą gałką po lewej od siedzenia też prawidłowo pracuje, Wałek mogę włączać i wyłaczać, kontrolka na konsoli równierz działa, tylko nie wiem po co jest ten włącznik WOM na konsoli. Włączanie i wciskanie nie powoduje żadnych zmian.

Skrzynia i podnośnik mechaniczne. Szkoda zakładać nowego tematu.

Ma ktoś taki włacznik u siebie lub wie jak go używać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krol9    3

Ten dodatkowy przycisk od WOM służy pewnie do odpalenia ciągnika z włączonym wałkiem. Jak zgasisz lub zadusisz ciągnik z załączonym wałkiem musisz podczas odpalania trzymać ten przycisk wciśnięty (inaczej go nie odpalisz). Tak jest u mnie ale ja mam wersję z elektrohydraulicznym rewersem i ehr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepaku1    8

u mnie przycisk o którym pisze krol9 jest z lewej strony fotela kierowcy na boku osłony od sprzęgła przekażnika (żółta dżwignia) taki mały czarny przycisk i wtedy jeśli mamy włączony przekażnik ciągnik nam nie zapali a po przyciśnięciu jednocześnie tego przycisku i uruchomienia rozrusznika ciągnik odpali na włączonym przekażniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krol9    3

W 103-54 też mam go z lewej strony na osłonie, a w Temisie 630 po prawej stronie pod konsolą. Kolega neptun pisze że wygląda na nieoryginalny, więc ktoś sobie może go przeniósł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
neptunZ413    0

Ten czarny przycisk na małej obudowie żółtej dźwigni od włączania jest i działa /to znaczy na wciśniętym można wymusić odpalenie silnika z włączonym WOM/, Jak zrobi się cieplej to jeszcze raz zobaczę jaką funkcję pełni ten włącznik, Reszta elektryki działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gieh    0

Witam, jestem tutaj nowy dlatego nie wiem czy piszę w dobrym miejscu. Mam problem, kilka dni temu kupiłem renault 155,54 92r z przednim womem. jednak oryginalnie włączało się go podciągając taki pstryczek pod kierownicą obok włączników świateł. u mnie jednak jest to przerobione tzn włącza się go innym przełącznikiem (to chyba akurat nie ma znaczenia), tyle tylko że (w prawdzie nie podłączałem jeszcze żadnej maszyny) gdy go włącze tym pstryczkiem to wałek się od razu kręci. W związku z tym zastanawiam sie czy nie powinno być jakiegos "płynnego" włączenia tego womu tak aby nie zadusić ciągnika lub nie ukręcić maszyny. ponadto wydaje mi się ze mam tam ustawione 1000 obr/min a nie widzę u siebie żadnej wajchy od zmiany obrotów poza ta z lewej strony siedzenia przy podłodze-jednak ona jest chyba od tylniego womu. Proszę o odp i z góry dziekuję :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nowy81    22

co do WOM to tak ma być bo napęd WOM włączasz dżwignią z lewej strony kierownicy poprzedzając wciśnięciem sprzęgła 2 stopnia dżwignią z lewej strony fotela kierowcy jeśli wciśniesz sprzęgło 2 stopnia zapala się kontrolka od WOM jeśli nie używasz WOM to dżwgnia przy kierownicy powinna być w pozycji wyłączony a dżwignia sprzęgła powinna być w pozycji włączony i kontrolka się nie pali bo jeśli pali się kontrolka sygnalizuje wciśnięcie sprzęgła 2 stopnia .podczas włączenia przedniego napędu u mnie też świeci kontrolka tylko we włączniku tylko mój jest z 97r

 

Dziękuję.

A jeśli chcemy na chwilę wyłączyć wom i potem załączyć to jak procedura? Zwyczajnie wajchą przy siedzeniu?

Edytowano przez Nowy81

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luckywasak    15

Dziękuję.

A jeśli chcemy na chwilę wyłączyć wom i potem załączyć to jak procedura? Zwyczajnie wajchą przy siedzeniu?

Tak. Ta dźwignia obsługuje sprzęgło tarczowe suche, dlatego nie powinno się trzymać długo w pozycji rozłączonej.

 

 

...(w prawdzie nie podłączałem jeszcze żadnej maszyny) gdy go włącze tym pstryczkiem to wałek się od razu kręci. W związku z tym zastanawiam sie czy nie powinno być jakiegos "płynnego" włączenia tego womu tak aby nie zadusić ciągnika lub nie ukręcić maszyny. ponadto wydaje mi się ze mam tam ustawione 1000 obr/min a nie widzę u siebie żadnej wajchy od zmiany obrotów ...

Podłącz maszynę i zobacz jak rusza. Bez obciążenia rusza natychmiast i to jest naturalne.

Obrotów przedniego wom-u się nie zmienia. 1000 to standard.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piter1992    0

Witam dzisiaj podczas orki zapalila mi sie kontrolka od blokady mostu a nawet jej nie uzywalem (chyba ze przez przypadek ale nie przypominam sobie) pedal blokady jest odbity. czemu ona sie pali? renault 155.54 tx 1992r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez pawel
      Witam mam takie pytanie czy ktoś przerabial juz załaczanie przedniego napędu z tego na linke na takie z elektrozaworem? Jaki jest koszt takiej przerobki i jakie części są potrzebne ?
    • Przez fendtlsa
      Witam.Mam problem.Dziś podczas pracy Fendtem 310 zapaliła mi się kontrolka od smarowania.Zapalała się i po chwili gasła.Nigdy wcześniej nic się takiego nie działo.Silniczek ani dymku,ani stuku,ani przecieku nic.Chdzi pięknie.Stan oleju itp. także w porządku.Po jakiś 10min pracy kontrolka przestała się zaświecać i było normalnie,tyle że przy zapalaniu i gaszeniu się nie zapalała,tak jakby po prostu jej nie było.Dodam,że dzien wcześniej ciągnik był dokładnie myty i mogła dostać się gdzieś woda.
       
      Jak myślicie mam wziąść te ostrzeżenie na poważnie,czy może to tylko problem z czujnikiem?Bardzo prosiłbym o szybkie odpowiedzi,bo nie wiem co robić.Pozdrawiam.
    • Przez robi57362
      witam posiadam mtz 82 z 99 rocznika myślałem za można w nim włączać przedni napęd poślizgowo ale ostatnio przeczytałem ze chyba nie można tylko na sztywno. czy to prawda. mam jeszcze jeden kłopot jak wyregulować dźwignię do włączania przedniego napędu bo stara się urwała i zamówilem nowa. z góry dziękuje i przepraszam jeżeli był taki temat
    • Przez void
      Udało mi się uzyskać odpowiedzi na nurtujące pytania dotyczące 155.54. Kolejne pytanie czy trzymać się Renault 155.54 czy rozważyć Fendta 614LS/312 czy coś ze stajni JD? Renault ma silnik Fendta i przy podobnej cenie do Fendta są młodsze, ale czy jest sens kupowanie starszego Fendta? Z góry dziękuje za odpowiedź
    • Przez Pka93
      Witam wszystkich forumowiczów. Mam pewien problem dotyczący kontrolki zapchanego filtru oleju. Mianowicie po rozgrzaniu oleju zaczyna się powoli żarzyć aż zapali się na stałe, lecz tylko w wysokich partiach obrotów. Gdy przełączam bieg i schodzę na niższe partie kontrolka gaśnie do czasu gdy znowu nie wejdę na wyższe obroty. Dodam że filtry i oleje wymienione na nowe niedawno. Oprócz tego czyściłem styki tego czujnika oraz pozostałych wpiętych w obwód. Obiło mi się o uczy że to może być wina czujnika temperatury oleju w skrzyni.Lecz nie wiem gdzie on jest i czy w ogóle idę dobrym tropem. Mf jest z 1995 roku. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
×