Skocz do zawartości

Jeździ ktoś na agrofoto z wodą w ogumieniu?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja mam podobno płyn w oponach, jak jechalem zimą po radzej nieodgarnionej i zbitej drodze(bo po co mają pług do końca opuszczac jak mozna powiedziec ze juz tyle napadało, niee ? )a wieć jak jechalem z turem to mie trzeslo jak... bez komentarza :/

Opublikowano

Mój wujek w C-360 ma wodę i w tylnich kołach i nie ma ich do końca zalanych, jak mu w zimie zamarzła to nie dało się po szosie jechać zbyt szybko bo traktor podskakiwał jak na trampolinie ;[ i nawet jak dobił opony powietrzem to zbytnio mu to nic nie dało :)

Opublikowano

Oczywiście, że możesz, jeżeli chcesz napełnić to tylko delikatnie zbij oponę ( np. kawałkiem kątownika) włóż węża miedzy oponę i felgę. Bezdętkowe mają ten plus, że zawsze możesz tymczasowo zatkać otwór po gwoździu np. wkrętem. Woda wtedy nie spłynie szybko i zawsze można dojechać do domu. Drugi plus, jeżeli chcesz spuścić wodę na zimę to wykręć wentyl, przekręć koło tak żeby był na dole i od góry zbij oponę z rantu felgi, obróć ponownie minuta i wody nie masz w oponie. Gdy masz dętkę w środku to plusem jest to ze felga nie rdzewieje a minusami to ze jak przebijesz to za chwile masz kapcia a wodę musisz wlewać i wylewać przez zawór.

Opublikowano

Myśle, że zalewanie opon płynem to bardzo dobre rozwiązanie żeby dociążyć ciągnik ale martwi mnie jedna rzecz o której nikt nie pisze. Jeżeli zalejemy oponę na ok 75% a reszte powietrzem to w pracach polowych napewno to nie przeszkadza ale jak jedziemy szybciej ciągnikiem to koło napewno dostaje "bicia" bo woda nie jest równo rozłożona w kole, znajduje się tylko w 3/4 opony... Mam nadzieje że rozumiecie o co mi chodzi... siła odśrodkowa. Moim zdaniem to może mieć wpływ na łożyska.

Opublikowano

Z tego co pamiętam to mamy właśnie glikol.

Co do transportu to ciagnik (nie licząc przejazdów) pracuje tylko w polu ale faktycznie można zauważyć delikatną tendencję do "podskoków".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez Czarek525
      Witajcie. Planuję zakup nowych opon o rozmiarze 16,9R34 (420/85R34). Zastanawiam się nad takimi modelami : Alliance Agristar II, SEHA AGRO 10, Ascenso TDR 850 i ewentualnie BKT AGRIMAX RT855.
      Posiada ktoś takie opony ? Jak trzymają rozmiar ? Jak z samooczyszczaniem się z gliny i ziemi ?
      Jakie polecacie opony z niższej ewentualnie średniej półki cenowej ?
    • Przez Radek11111
      Witam, potrzebuje pomocy. Prowadzę firmę budowlaną, która zajmuje się również robotami ziemnymi. Do transportu urobku zakupiłem ciągnik new holland t7550 oraz przyczepę wywrotkę meiller kipper 18t ( potrzebuję wywrot na trzy strony z racji pracy na drogach). W przyczepie opony ciężarowe 385/60 r22,5 piasta 280mm. Wystarczy że jest trochę mokro albo miękko i ciągnik z przyczepą zakopuje się. Z jednej strony usłyszałem że przyczepa samochodowa za mało naciska na ciągnik ( z tym nie jestem w stanie nic zrobić ), z drugiej usłyszałem że problemem są opony ciężarowe. Moje pytanie jest takie czy da radę założyć oponę rolniczą do felgi ciężarowej i czy przy mojej feldze 11,75 szerokości da coś założenie opony rolniczej szerokości 400 czy może przy tej dmc przyczepy ta opona i tak jest za wąska ? Zastanawiam się jeszcze nad kupnem felg 22,5x14 i wtedy opona 500/60 ? Czy może ktoś miał taki problem i podpowie jak sobie z tym poradzić ? Z góry dziękuje za podpowiedzi. 
    • Przez Dawix321
      Cześć, czy ktoś w was może ma u siebie w ciągniku któryś z wymieninych opon: 
      - Kabak 
      - Ozka 
      - MRL 
      Zaoferowano mi takie do Zetora potrzebuje je w rozmiarze 16.9 R34 i zastanawiam się, na które się zdecydować. Może sami macie u siebie takie założone, lub ktoś z waszej rodziny czy znajomych i moglibyście krótko opisać czy warto na któreś z nich się zdecydować.  Dodam, że wszystkie są 14-sto płucienne. Pozdrawiam! 
    • Przez kuna9977
      Czy ktoś ma doświadczenie z tanimi oponami np. Oska, ascenso. Jaką tanią firmę byście polecili do KOMBAJNU za oske 2500 netto, petlas 2600  a np. używana trelleborg 1500-2000 tyś sztuka bieżnik mniej niż 50% jak uważacie lepiej kupić używaną markową czy tanią nową. Używek jeszcze nie byłem jechany oglądać więc też nie wiadomo jak wyglądają czy nie są popękane kupując nowe dołożę 1000-2000 za dwie. Petlas mam w rozrzutniku 3 rok i nic się nie dzieje 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v