Skocz do zawartości

Czy zwolnice 4011-360 pasują do Zetora 5211 i odwrotnie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Według mnie to sensowniejszym rozwiązaniem by było zmienić przełożenie na zwolnicach jeżeli miałyby być tryby dorabiane na zamówienie, bo jak dasz dużo wyższe obroty na ataku to tylny most będzie tak hałasował że nie da się wytrzymać w kabinie, właściwie to trzeba by dorobić tylko duże koło, bo półoś można założyć od zetora 14z i duże koło 55z-2z czyli 53z i wtedy by to śmigało

Opublikowano

Też skłaniam się ku temu,najłatwiejszy sposób,dwa zęby więcej jak 4011,która wyciąga 28,5 km/h.Tu plus dwa,35 poleci,ew wyższe opony na przyszłość,i mamy pod 40

Opublikowano

Witam. Czy da się przełożyć zwolnice z 7211,5211 itd. do c-360?
pytam się ponieważ. założyłem przedni napęd od starego zetora 5745 do c-360.
lecz prędkości są różne mimo wymiany zębatki w przystawce. Dalej przód mam wolniejszy od tyłu.
zostaje mi założyć większe opony w przodzie bądź założyć  wolniejsze zwolnice z zetora. O ile pasują do c-360?
Chcę założyć zwolnice ponieważ;

-nie zależy mi na szybkim ciągniku.
- c-360 będzie silniejsza z powodu wolniejszych zwolnic
-cenowo zwolnice wychodzą taniej.
pytanie jest takie czy zwolnica z 7211 faktycznie pasuje do c-360?
nawet po małych modyfikacjach.

 

Opublikowano
3 godziny temu, snejku93 napisał:

Witam. Czy da się przełożyć zwolnice z 7211,5211 itd. do c-360?
pytam się ponieważ. założyłem przedni napęd od starego zetora 5745 do c-360.
lecz prędkości są różne mimo wymiany zębatki w przystawce. Dalej przód mam wolniejszy od tyłu.
zostaje mi założyć większe opony w przodzie bądź założyć  wolniejsze zwolnice z zetora. O ile pasują do c-360?
Chcę założyć zwolnice ponieważ;

-nie zależy mi na szybkim ciągniku.
- c-360 będzie silniejsza z powodu wolniejszych zwolnic
-cenowo zwolnice wychodzą taniej.
pytanie jest takie czy zwolnica z 7211 faktycznie pasuje do c-360?
nawet po małych modyfikacjach.

 

zwolnice od 7211 pasują do c-360 bez żadnych przeróbek, jedyne co muszą mieć to hamulce bębnowe nie tarczowe,

niestety po tym zabiegu nadal przód będzie się kręcił wolniej ponieważ zetor 5745 i nowsze z napędem mają inny reduktor w skrzyni który ma inne przełożenie niż c-360, trzeba by jeszcze wymienić ten reduktor, zysk jest taki że będziesz miał napęd na wszystkich biegach

Opublikowano
Dnia 7.03.2018 o 21:40, gustaw311 napisał:

zwolnice od 7211 pasują do c-360 bez żadnych przeróbek, jedyne co muszą mieć to hamulce bębnowe nie tarczowe,

niestety po tym zabiegu nadal przód będzie się kręcił wolniej ponieważ zetor 5745 i nowsze z napędem mają inny reduktor w skrzyni który ma inne przełożenie niż c-360, trzeba by jeszcze wymienić ten reduktor, zysk jest taki że będziesz miał napęd na wszystkich biegach

z wyliczeń prędkości wynika że jeśli założę zwolnice od 5211/7211 to będzie wszystko ok.
a co do tych pasujących zwolnic.  widziałeś to na własne oczy. bona tych forach większość ludzi bardziej bawi się w swoje widzi mi się niż ma jakieś doświadczenie?
a kupić zwolnice od tak bo mi się podoba i wydać1400zł w błoto to nie jest fajne uczucie.

Opublikowano
1 godzinę temu, snejku93 napisał:

z wyliczeń prędkości wynika że jeśli założę zwolnice od 5211/7211 to będzie wszystko ok.
a co do tych pasujących zwolnic.  widziałeś to na własne oczy. bona tych forach większość ludzi bardziej bawi się w swoje widzi mi się niż ma jakieś doświadczenie?
a kupić zwolnice od tak bo mi się podoba i wydać1400zł w błoto to nie jest fajne uczucie.

posiadam zetora 7011 który ma te same zwolnice co 7211 i ursusa c-4011 więc wiem to na 100% że pasują, zetorowska zwolnica ma większy bęben, szczęki i cylinderek hamulcowy i wchodzi na styk w tylny most, a ursus ma dużo mniejszą średnicę bębna jak otwór w tylnym moście, półosie są identyczne jeżeli chodzi o ufrezowanie do mechanizmu różnicowego, na zwolnicach zetora ursus będzie kilka centymetrów wyższy bo zwolnica jest dłuższa

przesyłam film jak szybki jest teraz mój zetor 7011 na kołach zębatych zwolnicy pochodzących z zetora 7341, opony oryginał 16,9R28

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v