padre1989

tuning dzwigni reduktora 952 belarus

Polecane posty

padre1989    13

Szukalem podobnego tematu i nic nie znalazlem chodzi o to by przelacznik manualny zmienic na jakis elektrohydrauliczny czy powietrzny cos jak w MANie polowki pneumatycznie przelaczane taki tuning byly dobry dla kierowcow mtz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cichy1925    1

ja jako posiadacz takowego traktora nie widzę potrzeby takiej zmiany nie jest to na pewno niemożliwe tylko na pewno nie zrobisz z tego połówek a jedynie zamiast dźwignią to reduktor przełączysz za pomocą jakiegoś zaworu elektrohydraulicznego nie wiem czy ta zmiana ma sens ale do odważnych świat należy a skrzynia mana ma inne rozwiązanie niż ta w belarusie kombinuj będę obserwował temat i czekał na jakieś nowinki w tej sprawie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    13

Ty nie widzisz potrzeby zmiany a ja jestem odmiennego zdania....belarus glownie chodzi w transporcie i zmieniac biegi na 2 rece mozna ale wygodniej by bylo miec to w przycisku jak w ciezarowkach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jak na dwie ręce skoro żółw zając jest też z prawej strony? Może by uciągło zrobić to pneumatyczne. Tylko jak długo to wytrzyma? Jednak w ręce masz wyczucie czego nie ma automatyka. To nie ta konstrukcja żeby ją tak przerobić według mnie.

A co do transportu... spróbuj odśnieżać kilkanaście godzin. to dopiero daje popalić. Niemożliwie dokucza przeskok między 8 a 9.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Dobry pomysł autora tematu, tylko ja bym to nie widział w pneumatyce tylko w hydraulice, można by podczepić dodatkowy elektrozawór jak są od włączania blokady tyłu i WOMu i dać to pod przełącznik na dźwigni zmiany biegów, wygoda jak nic by była :)

Dlaczego nie w pneumatyce? Sprężarka jest podłączona pod układ smarowania silnika i lepiej używać jej tylko do przyczep i innych okresowych robót niż miała by ona pracować non stop i się zużywać, a potem by było branie oleju i spadek ciśnienia na silniku.

Jak na dwie ręce skoro żółw zając jest też z prawej strony? Może by uciągło zrobić to pneumatyczne. Tylko jak długo to wytrzyma? Jednak w ręce masz wyczucie czego nie ma automatyka. To nie ta konstrukcja żeby ją tak przerobić według mnie.

A co do transportu... spróbuj odśnieżać kilkanaście godzin. to dopiero daje popalić. Niemożliwie dokucza przeskok między 8 a 9.

Co do wyczucia trzeba ustawić prawidłową siłę(ciśnienie) i czujnik kiedy ż/z jest wbity.

Co do przeskoku: macie w skrzyni niesynchro 9 biegów na szosowych i nie macie dobrze zestopniowanej skrzyni? To co powiesz na marne 4 biegi gdzie przeskok pomiędzy 3 a ostatnim 4 jest taki że ciągnik bez używania połowek rozpędza się jak Fendt na Vario :lol:


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tu masz to samo. Jeden bieg 28 na godzinę a następny już prawie 40.

A to że na skrzyni 9 biegów nie ma specjalnie znaczenia bo 9 się nie zmienia po przełączeniu szybkie/wolne na dźwigni biegów. Tylko przy zmianie żółw/zając. Tak że żeby pchając śnieg fajnie się rozpędzić startujesz na zającu, potem żółw 9 i przekładka na zająca 9. Pod górę z bułą śniegu przed ciągnikiem czy przyczepą ciężko wykonać żeby zęby nie dzwoniły.

W mtz 82 nie da się żółw zając przerobić na taki patent bo trzeba robić przegazówki czy wyżej na dwa sprzęgła.

Do takiego czegoś ideałem jest wzmacniacz momentu planetarny. Tutaj nie wróżę temu długiej bezawaryjnej pracy.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    13

reduktor dla twojej informacji jest po srodku a nie s prawej strony....najezdzilem tym belarusem 3000h przez 3 lata wiec nie mow mi bo odsniezam u siebie cala gmine po 17 godzin dziennie ostatnio

Edytowano przez padre1989

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Ja sobie przełożyłem dźwignię reduktora na błotnik wiec mam go pod prawą ręką biegi jeszcze jeszcze na razie są pośrodku ale to kwestia czasu i będą po prawej stronie , co do samego reduktora wygoda jak nic , nie trzeba się schylac a przeróbka dość prosta

post-36928-0-67497400-1494008043_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek19    5

robert983 mógłbyś wstawić więcej zdjęć od spodu ? Ciekawe rozwiązanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Łatwiej wyciągnąć pod kierownice jak mają nowsze belarusy, schylać się nie trzeba. Jak założysz biegi z boku wajcha ma taki skok że zaczyna się po prawej stronie robić ciasno.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Widziałem na ruskim forum tą przeróbkę z opisem filmowym. Co do elektrohydrauliki dobra myśl, tylko zrobić czujnik wciśniętego sprzęgła, z niego zasilanie do przełącznika na lewarku, elektrozawór czterodrożny i heja. Co do odśnieżania, to jak dla mnie zbyt niebezpieczne jeżdżenie na całej 9, nigdy nie zmienię tego zdania. Pierwsze że wciśnięcie hamulca natychmiast spowoduje obrót ciągnika, drugie że szkoda korpusów na takie rozbijanie, lepiej wydać zarobione pieniądze na coś innego niż remont kumuruna.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Żółw/ zając to przekładnia niesynchronizowana w czasie jazdy trzeba przełączać na dwa sprzęgła i tu jakakolwiek automatyka z miejsca odpada bo po przełączeniu na luz trzeba puścić sprzęgło.  Jak dla mnie chodzi to fajnie i szkoda kombinacji przy czymś co jest w sumie dobre.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Piotrek 19 to rozwiązanie widziałem na ruskim filmie , ale jest to dobre rozwiązanie jak dla mnie na pewno , jak się zasięg poprawi to wrzucę fotki jak ja to zrobiłem, co do dźwigni zmiany biegów , to będzie tak zrobione że zmiana biegów będzie za pomocą ruchów przód -tył bez żadnego machania na boki i żadnej kolizji z tą od zająć -żółw nie będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Żółw/ zając to przekładnia niesynchronizowana w czasie jazdy trzeba przełączać na dwa sprzęgła i tu jakakolwiek automatyka z miejsca odpada bo po przełączeniu na luz trzeba puścić sprzęgło.  Jak dla mnie chodzi to fajnie i szkoda kombinacji przy czymś co jest w sumie dobre.

 

Ja nie zmieniam tego na 2 sprzęgła przy przyspieszaniu na 9 biegu, lekko popuszczam sprzęgło przy przełączaniu, zaterkocze i wskakuje, nie zgrzyta.

8, sprzęgło, luz, polowe , 9, potem tylko sprzęgło i szosowe.

 

Na 2 sprzęgła tylko gdy jadę na pusto i zmieniam bezpośrednio z 8 na 9.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38
Napisano (edytowany)

Tak to mniej więcej wygląda potrzeba kawałek płaskownika, tego banana miałem od żuka od sprzęgła(ale można to zrobić z kawałków płaskownika wystarczy posiadać i wywiercic trzy otwory ) , trzeba też przedłużyć to oryginalne cięgno,


A tak będzie zrobiona dźwignią zmiany biegów , zdjęcia nie moje znalazłem w sieci(dwa ostanie zdjęcia)

post-36928-0-20859200-1494478884_thumb.jpg

post-36928-0-20333300-1494478964_thumb.jpg

post-36928-0-89057400-1494479047_thumb.jpg

post-36928-0-18133000-1494479107_thumb.jpg

post-36928-0-81626800-1494479177_thumb.jpg

post-36928-0-48161100-1494479532_thumb.jpeg

post-36928-0-67415800-1494479576_thumb.jpeg

Edytowano przez robert983

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radar83    0

I jak to działa po tylu latach użytkowania(dźwignia reduktora)?Jak wykombinować sobie taką wajchę🤔 bo ta która jest u mnie na środku to po prostu jakiś drut wygięty i tyle. 🙁

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj