Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To, że fendt robi skrzynie vario do wszystkich modeli to nie znaczy, że jest to jakoś usprawiedliwione z technicznego punktu widzenia. W przypadku fendta jest to bardziej marketing. Nie wiem jaki sens ma dyna 6 w ciągniku 80 km, tym bardziej vario. Podnosi to cenę. wybór pewnie mógł by byc tylko, cena jeszcze bardziej by rosła. Każdy ciągnik ze skrzynią z wyboru musiał by być indywidulanie montowany. Teraz korbanek np kupuje na raz 30 sztuk w jednakowym wyposażeniu i jest taniej. Wybór ma sens tylko w ciągnikach wyższej mocy gdzie klient ma więcej wymagań, i dysponuje grubszym portfelem.

Nowa seria 56xx ma ekonomiczną prędkość najwyższego biegu. Do tego jest auto drive więc myślę, że przełożeń jest dość. Jak dla ciągnika o tej mocy.

Opublikowano

Tak , zgadzam się ale są również klienci którzy wymagają czegoś nawet od ciągników 80-konnych. Sądzę , że Fendt zrobił również błąd stosując skrzynie Vario i przez to są droższe ale jak ktoś ma wymagania to spróbuje zrobić ten zakup ;)

Opublikowano

Pamiętajmy, że Fendt i MF, jak również Valtra są w jednym koncernie. Pomimo iż niektóre części majś wspólne, to każda marka ma swoją koncepcję na ciągniki pasujące do swoich klientów. Moim zdaniem to wszystko jest marketing. Każdy z nich robi pod publikę,i jak komuś coś nie pasuje, to wysyłają do innego.

Opublikowano

Klienci szukający ciągnika o mocy 80 km żadko mają jakieś ostre wymagania co do skrzyni. Dyna 4 w 56xx ma bieg ekonomiczny i spokojnie spełni wymagania większości kupujących. Zwłaszcza, że dostępne są biegi pełzające i super pełzające. Niektórym napewno mażą się fanaberie zwłaszcza, że nie sami płacą rachunek za ciągnik i czesto wyobraźnia ponosi. Zobaczcie sobie ile sprzedaje się fendta serii 200.. Po co robić ciągnik/wersje ciągnika, którego potem prawie nikt nie kupi?

Opublikowano

hubertuss znajdź mi informację na temat tego biegu eco w MF5600 ;) , bo jak widzę w folderach pdf to w stopniowaniu skrzyni dyna-4 w serii 56xx,66xx,76xx nic się nie zmieniło w stosunku do serii 54xx.

Dyna-6 występuje w wersji eco40 i eco50.

Opublikowano (edytowane)

Sam sobie poszukaj w linkach, któe wrzucali ludzie na af przy okazji pojawienia się nowego 56xx było nie raz pisane, że ostatni bieg to bieg eco. Zresztą w ciagniku 80 km to raczej do jazdy na pusto można tego uzywać. Pozatym będzie w opcji jak pisałem auto drive.

 

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/57200-massey-ferguson-nowa-seria-5600/

 

Zostało nawet przetłumaczone przez jednego z userów. Także kłopotów być nie powinno. Trzeba więcej czytać a mniej obrazków oglądać.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

hubertuss znajdź mi informację na temat tego biegu eco w MF5600 ;) , bo jak widzę w folderach pdf to w stopniowaniu skrzyni dyna-4 w serii 56xx,66xx,76xx nic się nie zmieniło w stosunku do serii 54xx.

Dyna-6 występuje w wersji eco40 i eco50.

na stronie MF UK jest info na temat ECO Mode i Autodrive, no i w końcu deska rozdzielcza jest zmieniona...

Opublikowano

http://gb.massey-ferguson.com/documents/tractors/MF5600_EN.pdf tak jest na 17 stronie eco transmision dostępne dla kół '34 i '38 i obok rozkład prędkości który się nie zmienił :)

MF 5425 na kołach 18,4-34 osiąga prędkość 42,5km/h przy 2250obr/min i hubertuss żeby nie było przypadkiem tak, że MF56xx na kołach 16,9-38 osiąga 40km/h przy 2050obr/min, na kołach 16,9-34 osiąga 40km/h przy 2188obr/min a na dostępnych kołach w rozmiarze 16,9-30 piłuj silnik do końca abyś 40km/h jechał :)

Opublikowano (edytowane)

to będzie tak samo jak w Claasie, tam jest Eco 40 od 1600 obr.. Ciekaw jestem jak to rozwiązali, czy każdy bieg D jest dłuższy , czy jakimś cudem tylko na 4 biegu. Ale rzeczywiście nie wyobrażam sobie jazdy na Eco nawet moim MF 96 KM powiedzmy z 20 tonami na plecach.

Edytowane przez b0gdan
Opublikowano

b0gdan a według mnie to będzie takie eco, że nie osiągniesz prędkości większej jak 40km/h, bo w skrzyni przełożenia się nie zmieniły, a elektroniczne sterowanie silnikiem pozwala ograniczyć obroty :P

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem czemu tak uczepiłeś się tego obrazka. Gołym okiem widać, że zakres prędkości biegu 4a jest dłuższy od 4c. Na mój gust tak nie powinno być. Biegi a i b 4 zakresu bardziej na siebie zachodzą. Tak samo jest z biegami c i d tego zakresu. Natomiast między b i c jest dłuższa przerwa. W innych zakresach biegi są równo rozłożone.Obrazek robił grafik, który pewnie nawet nie wiedział co to jest. Dlatego lepiej wierzyć w słowo pisane. Moim zdanie będzie tak jak pisze bogdan. Skrzynia dyna 4 co prawda pod inną nazwą jeździ już w claasie. Od kilku lat jest tam auto drive i eco speed. Po co więc wyważac otwarte drzwi. Ograniczyć obroty to sobie można nawet w ursusie c 330. Wątpie, aby mf ośmieszał się proponując eco speed przy 2000 czy 2100 obr. Takiego patentu jeszcze nie widzałem. Auto drive w mf ie pozwala zmieniac zakresy i półbiegi. Zaprogramujesz sobie obroty zmiany i redukcji i wystarczy paliszukiem przełożyć łopatke rewersu i więcej dotykać sie do tego nie trzeba. Nie wiem czy jakiś producent oferuje coś lepszego z przekładni w tym segmęcie mocowym. Raczej wątpie.

Ktoś pisał, że powinna być dyna vt dla wymagających klientów. Popatrzcie ile kosztuje agrofarm pl a ile agrofarm ttv. Myślicie, że wielu było by wymagających klientów gotowych dopłacić za skrzynie vt prawie połowe ceny wyjściowej? Szczególnie w krajach zachodnich takich jak francja np gdzie nie ma dopłat do sprzętu.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano (edytowane)

Ja się właśnie przymierzam do wymiany ciągnika, szukam czegoś w przedziale 110-120KM. Ciągnik będę prawdopodobnie na wiosnę kupował. Wczoraj na targach w Bednarach uzyskałem informacje że mają jeszcze 4 ciągniki 5455 czy 5460 (nie zapamiętałem dokładnie) więc może być tak że nie zdąże z zakupem. Z serii 6612 byłby ok, ale mnie na niego nie stać z kolei 5610 za mały mocą i gabarytem. Prawdopodobnie pod koniec roku będą mieli w ofercie kolejne modele serii 56 więc może będzie o czym rozmawiać, mają mieć 4 cylindry, mocniejszy tylni most i podnośnik. O cene serii 66 nawet nie pytałem.

Edytowane przez kat181
Opublikowano (edytowane)

Na stronie mf a wyczytałem, że wprowadzą trzy modele 5611, 5612, 5613 o mocy odpowiednio 110, 120, 130 KM. Silniki będa 4 cylindrowe agco power scr 3b. Widać, że rozstają się z perkinsem na dobre. Rozstaw osi ma wynosić 255 cm jak w np 5435 ze zwykłą maską. Do wyboru będą skrzynie dyna 4 i dyna 6. Czy będzie to takie tanie to nie wiem. Tak samo wątpie, aby korbanek miał je w ofercie pod koniec roku skoro jeszcz nawet oficjalnej premiery nie było. Zresztą będą chcieli pozbyć się starej serii 54xx.

Dodatkowo znalazłem informacje, że dostepna będzie w opcji amortyzowana przednia oś i pół rama jako przygotowanie pod ładowacz.

Ciekawe czy takiego 5611 z mięką osią, dyna 6 z autodrive, bogatszą wersją kabiny uda się kupić za 250 netto? Raczej wątpie.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

Problem w tym, że jak pisałem z starej serii 54xx już za wiele nie zostało więc chyba od nowego roku powinni mieć nowe ciągniki. Przy takiej cenie jak piszesz to chyba lepszym rozwiązaniem będzie NH T6, ciągnik nieco większy i za rozsądne pieniądze.

Opublikowano

Nie wierz we wszystko co mówi dealer. Oni mają interes w tym, aby popyt pobudzać. Już nie raz ten tekst słyszałem u dealerów. Niby juz sie ten model kończy trzeba zamawiać. A potem stoją ciągniki na placu miesiącami. Zwarzywszy na to, że większość programów się skończyła i ceny jakie oferuje korbanek coś mi się wydaje, że tych ciągników nie rozbiorą. Jeśli się martwisz, że zabrkanie zaproponuj, że wpłacisz zaliczke. Zobaczysz z jaką radością na to się zgodzą.

Cena, którą podałem to taka moja zgadywanka. Nikt przecież nie kaze nikomu kupować wersję z dyna 6 ,mięka osią czy kabiną, efficint (ta bogatsza wersja). Prosty model z dyna 4 i kabiną essential może będzie kosztował koło 200 tys netto. Pożyjemy zobaczymy. Modele 3 cylindrowe chyba są o 20 tys mniej więcej droższe od swojch odpowiedników mocowych starszej serii 54xx. Ale pewien nie jestem.

Opublikowano

Do wpłacania zaliczek to mi jeszcze daleko, na razie orientuje się co dane marki mają do zaproponowania i powiem szczerze im dale tym głowa bardziej boli, ale czasy 2 ursusów z placu nie wrócą. Na tą chwilę cenowo NH wychodzi najkorzystniej, Ferguson wyjdzie chyba poza moje możliwości finasowe. Pytanie czy lepiej wziąść fergusona w standardzie (jak dla mnie to i tak dobre wyposarzenie) czy takiego niebieskiego ale już na na przykład miękką osią i nieco większego gabarytowo?

 

Z korbankami nie mam doświedczenia, choć muszę przyznać że przedstawiciel z którym rozmawiam jest najbardziej kompetentny i konkretny porównójąc do innych marek.

Opublikowano

Teraz u korbanków są jakieś promocje, finansowanie fabryczne do 3 lat bez procentowe, upusty cenowe. Pozatym mf wprowadza nowe ciągniki 5611 i 5612 5613. Które napewno tanie nie będą. Pozatym napewno w polsce ich jeszcze nie ma i będą proponowali to co mają.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Serii 6400 już nie ma w produkcji :) Ty patrzysz na stronę International a tam są ciągniki na inne rynki niż europejski :)

Opublikowano

Mi za 5611 mf'a zaproponował 300tyś netto.

Tylko ze zażyczyłem sobie aby wyposażenie było przednia amo, kabina miekka, tuz+wom, oraz tur mx.

I mimo ze nie kupowałem dawał mały rabat. Zobaczymy co z tego wyniknie w najbliższym czasie..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez qkohe155
      Tak jak w tytule - od zakupu(4 lata) mam problem z odpaleniem gdy jest zimno. Jak jest ciepło to bez żadnego problemu, dlatego w sezonie się tym nie przejmuję, chyba że jakaś zimowa orka się przeciąga. Jesienią jakoś wspomagam się prostownikiem. Jednak jak już te parę razy w roku trzeba go odpalić zimą to robi się wielki problem.
      Niby akumulatory przychodzą na 1 myśl, ale latem nie ma żadnych problemów, w dodatku czasem poczyszczenie niektórych kabli daje mniejszy, lub większy efekt. Tylko, że napięcie zimą potrafi spaść przy kręceniu do okolić 7V. Czy mierząc multimetrem bezpośrednio na biegunach akumulatorów jestem w stanie tym sposobem wykluczyć kable? I teraz nie wiem czy wymieniać od razu dla pewności i akumulatory i wszystkie kable idące do rozrusznika? A dlatego taki wywód na ten temat, ponieważ tam jest takie spaghetti jak na zdjęciu(2 kable na 1 planie to akurat od prostownika).

      2 akumulatory, w dodatku zwróćcie uwagę, że mają odwrotnie bieguny niż wszystkie co mieli w sklepach, 3 osobne plusy i bezpieczniki po drodze. Masa idzie na hebel i rozdziela się na 2, ale dla pewności hebel zdążyłem ominąć.
      Może ktoś mający tą serię wysłać zdjęcie jak to wygląda u niego?
      Najchętniej to bym wpakował 1 duży akumulator tak jak kiedyś zrobiłem w 6180 i by było po problemie, ale w tą skrzynkę się wystarczający raczej nie zmieści.

    • Przez Rolnik8888
      Witam mam problem z podnośnikiem mianowicie świeca się dwie diody jak na zdjęciu podnośnik nie reaguje ani na podnoszenie ani na opuszczanie od czego zacząć ciągnik MF 5455

    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze światłami awaryjnymi w MF255 i kontrolkami. Wymienione włącznik, przerywacz, cała instalacja. Wszystkie styki i masy wyczyszczone, kontrolki i bezpieczniki nowe. Najbardziej irytuje mnie fakt, że przez chwile już wszystko grało. Przykręciłem osłony i znowu jest problem. Kilka razy już wszystko rozbierałem i czyściłem i nadal nie mam rozwiązania.
    • Przez Clark
      Szukam patentu na przełożenie przewodów w błotnikach w MF255. Układam nowa instalację i mam problem z przełożeniem przewodów w tunelach błotników. Ma ktoś jakiś patent? Przepchnięcie raczej w grę nie w chodzi bo skutecznie uniemożliwi to łuk na błotniku i brud w samym tunelu. Myślałem żeby włożyć przewody w peszel i przymocować do błotnika od wewnętrznej strony. Plus tego rozwiązania byłby taki, że będzie łatwy dostęp i brak brudu ale nie wiem sam czy warto odchodzić od oryginału. 
    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze zdjęciem ramion z wielowypustu przekładni. Ściągacz się rozgina, uderzyć się tego nie da, WD, podgrzewanie itp nie działa. Macie jakieś patenty jak to ściągnąć? 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v