Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziwny tok rozumowania. w ciężarówkach nie ma wydajnych pomp hydraulicznych. Do obsługi układu takiego tira potrzeba było by dużo oleju i ciśnienia.

Podsumowując ciężarówki o autobusach nie wspominam to inne prędkości inne masy inne częstotliwości użycia hamulców. Transport rolniczy, przeważnie okazjonalny z mniejszymi ładunkami i prędkościami to inny swiat. Zwłaszcza w tych mniejszych ciągnikach. Wolał bym przerowbic przyczepę na hamulce hydrauliczne za parę stów niż wydac parę tys na kompresor. Poza tym mam mf a 4255 wożąc do 6 ton zboża zwykła przyczepą czy tandemem doskonale sobie radzę hamując tylko ciagnikiem. Robię bardzo krótkie trasy więc nawet tych siłowników zakładacmi się nie chce.

 

Twoje argumenty też nie są do końca trafione, bo prędkość nie decyduje o typie hamulców (samochody osobowe i dostawcze).

Pomijam ciężarówkę ale np; w autobusach myślę że nie było by niewykonalne zastosować układ hydrauliczny zamknięty ze wspomaganiem bez dodatkowej pompy, a czemu stosuje się pneumatykę gdzie trzeba stosować specjalnie kompresor nie wiem.

Argumentem za pneumatyką może być ochrona środowiska bo nieszczelności w hydraulice są bardziej szkodliwe niż w pneumatyce ale w czasach gdy decydowano o typie hamulców nikt o środowisku nie myślał.

 

Na koniec powiem że sam nie wiem co wpływa na to jaki typ hamulców się stosuje, myć może że obydwa układy są równie dobre a wybór jest czysto umowny, podobnie jak szerokość torów kolejowych Europa ma inną i Rosja ma inną a obydwie szerokości umożliwiają transport.

Opublikowano

Autobusy kiedyś powstawały na cieżarówkach tj na ich podwoziach. więc układ hamulcowy przejęto jak by automatycznie. Poza tym dochodza takie bajery jak otwieranie drzwi, kufrów, spłuczki w toalecie i wiele innych. Pneumatyka jest łatwiejsza do poprowadzenia, nie trzeba odpowietrzać i nie ma wycieków w razie awarii. Po za tym autobus podlega tym samym regułom co cięzarówka ze względu na mase i ilosc osób. Awaria układu równa się zatrzymanie pojazdu - bezpieczeństwo.

Hamulce pneumatyczne dają napewno większą siłę hamowania jednak jak pisałem w ciągnikach około 100 czy tam 120 KM czy nzwet większych nie widze sensu montażu kompletnych instalacji. Nie widze też sensu dopłacania kilku lub kilkunastu tys do nowych ciągników. Instalacje w nowych ciągnikach przewaznie montuje się w polsce. Klient za to płaci kilka lub kilkanascie tys. Po co ? Skoro dwa siłowniczki do przyczepy i trochę węża będzie kosztowało około 1 tys. Instalacje zmontowane samodzielnie z czesci ze złomowiska też czesto nie spełniają żadnych norm.

Opublikowano

Ja mam taki problem z hydrauliką... Mam MF 3090T i założyłem już w przyczepach siłowniki i węże do hamulców hydraulicznych, lecz po podłączeniu one nie działają... Tak jakby olej miał za słabe ciśnienie. Ogólnie hydraulika zewnętrzna ciśnienie ma odpowiednie, a na hamulcach niedostatecznie. Czy jest jakiś zawór, który reguluje to ciśnienie? Po założeniu samej końcówki na złącze, olej leci na jakieś 4 metry do tyłu za każdym naciśnięciem pedała hamulca, ale dlaczego nie chce przyczepy hamować? Ma ktoś jakiś pomysł?

Opublikowano (edytowane)

A jak sprawdziłeś hydraulikę zew? tak samo sprawdź ciśnienie na wyjściu hamulca powinno być takie samo co w hydraulice, jak jest mniejsze to coś z zaworem bo on stopniuje ciśnienie czyli im mocniej naciskasz hamulec to ciś. bardziej wzrasta.

Zawór jest na pokrywie pompy przy filtrze oleju, po przewodzie od gniazda dojdziesz do niego.

Edytowane przez ptaszyna
Opublikowano

Właśnie jak tak sprawdzałem, to ciśnienia tam nie ma... Tzn. zegar się nie rusza... Muszę poszukać tego zaworu i nim coś poruszać, bo nie wiadomo, czy to kiedykolwiek wcześniej było używane.

Opublikowano

Czy tam powinno być takie ciśnienie jak w hydraulice zewnętrznej to wątpię. Na pewno powinno być ale nie aż takie. Gdzieś kiedyś na tym forum widziałem, że ktoś podawał wartości ale nie pamiętam.

Opublikowano

Czyli prawie jak w hydraulice bo tam max 180 bar, a może jak bardzo mocno by docisną to by doszło i do 180. W każdym bądź razie z doświadczenia wiem że zawór jest zasilany z hydrauliki ciągnika i ciśnienie wzrasta wraz z naciskiem na hamulec.

Opublikowano

W przyczepie nie ma możliwości wyregulowania hamulców. U mnie na zegarze nic nie pokazywało, więc muszę zaworu poszukać, może jest przykręcony lub zapchany

Naprawiłeś hamulce? U mnie w 3065 znalazłem zawór ( kranik ) którym odcina się sterowanie zaworu hamulcowego, czyli jak nie używamy hamulców przyczepy to można "wyłączyć " działanie zaworu. Odcięcie to znajduje się po prawej pod kabiną, zamontowane na przewodzie idącym od pompek hamulcowych do zaworu sterującego.

Opublikowano

U mnie widać, że jakieś tam ciśnienie idzie, bo wąż się rusza jak naciskam na hamulec, ale nie na tyle wysokie jest to ciśnienie, żeby wysunąć siłownik i zahamować przyczepę :/

Opublikowano (edytowane)

Trochę odświeżę temat.

Mam problem z wyjściem na hamulce hydrauliczne.Po naciśnięciu trzpienia w złączce na wyjściu na przyczepę nie leci olej.

Czyżby zapowietrzony ?Jeśli ktoś to robił będę wdzięczny za radę.

Edytowane przez KRISS75
  • AgroTeam
Opublikowano

Założyłem u siebie (MF 3050) zawór i całą instalacje hamulca hydraulicznego
Odpowietrzylem ale zawór nie podaje w ogole oleju. Czy tam jeszcze coś trzeba wyregulować?

  • AgroTeam
Opublikowano
Przed chwilą, Mf255fan napisał:

Kolego griga poradziłeś sobie z tymi hamulcami? chcę założyć właśnie taki zawór do mojego mf 274 tylko nw jak to powinno być podłączone.

Niestety mam straszny niedobór wolnego czasu więc hamulce (zawór) czekają. Jak będzie w zimie chwila to chcę go wykręcić i wszystko rozebrać i wyczyścić. Mam nadzieje że to wystarczy.

Opublikowano

A ten zawór sterujący można podłączyć szeregowo przed rozdzielacz od hydrauliki zewnętrznej czy jest jakiś dzielnik strumienia? Jak to jest rozwiązane w serii 3000 lub w innych ciągnikach?

Opublikowano

Mf 3060 hamulce bardzo  powoli wracaja nawet przy wiecej sprezynach, A po wciśnięciu mocnym wybija olej z membrany . Na zaworze Są dwie  sruby duży imbuss i mały imbus obie zapieczone którą co reguluje? Jest tam regulacja powrotu/przepływu? Cisnienia ? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v