Skocz do zawartości

przeróbka lewarka biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Nosząc się z zmaiarem zmiany jednej na dwie wajchy zakupiłem wybierak, drzwignie wykonałem samodzielnie, przygotowana również tulejka z brązu. Czy ktoś z Was mógby podać mi wymiar od podstawy kolumny zmiany biegów do osi tego właśnie wybieraka. W sklepie nie mają tej kolumny i nie mogę pomierzyć.

 

Szkoda, że nikt nie chce tego pomierzyć.

Edytowane przez slawek99
Opublikowano

sławek99) dzisiaj akurat przerabiałem to ustrojstwo u siebie mi wyszło ze mierząc od dołu kolumny środek otwou musi być na 5,5cm a z szerokości środek oczywiście . Co Ci jeszcze powiem zaorałem ogródek i co? LUBIE TO!!!!!!!!!!! Niebo a ziemia bez porównania tylko szkoda że dopiero teraz to zrobiłem ale lepiej puzno niż wcale pozdrawiam

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Witam,pewnie że jest wygoda jak jest drugi lewarek do wstecznych biegów, ile miej jest wajchowania, oraz dużo szybciej idzie robota,ja też mam na jednym lewarku ,a jakoś nigdy nie mam czsu na przeróbkę, jeżdziłem sąsiadowym to właśnie nie ma porównania w prędkości redukcji przód- tył ,a tym bardziej w kosiarce rotacyjnej kiedy trzeba prędko redukować aby kosiarka nie traciła obrotów, bo żeby sprzęglo było dwu-stopniowe to by była bajka ale cóż jest jak jest i musimy się z tym pogodzić :rolleyes: Pozdrawiam.

Edytowane przez wieslaw16
Opublikowano

sławek99) dzisiaj akurat przerabiałem to ustrojstwo u siebie mi wyszło ze mierząc od dołu kolumny środek otwou musi być na 5,5cm a z szerokości środek oczywiście . Co Ci jeszcze powiem zaorałem ogródek i co? LUBIE TO!!!!!!!!!!! Niebo a ziemia bez porównania tylko szkoda że dopiero teraz to zrobiłem ale lepiej puzno niż wcale pozdrawiam

 

Dzieki za informacje, nie zabralem się jeszcze za przeróbkę, ale teraz muszę to szybko robić. Wierciłeś tylko otwór czy dodatkowo tulejkę dawałeś, czy miałeś gotowca? Może masz jakieś zdjęcia.

Opublikowano (edytowane)

kupiłem gotowca bo myślałem że jest to bardziej skomplikowane. Teraz moge to taśmowo przerabiać proste jak budowa cepa.

Jak przerabiasz starą kolumne to musisz dać tuleke w gotowcu też jest , scianka kolumny jest za cienka i nie będzie to działać jak sie należy a po drugie szybko by ci sie ten otwór rozkalibrował. Otwór musisz wywiercić pod odpowiednim kątem ze po złożeniu i zamontowaniu do skrzynibiegów będzie poziomo. Jak tylko będę miał chwile czasu wstawie fotki . Cała reszta to jak koledzy wyżej opisują poprawić spawy i poszeżyć wybierak

Edytowane przez Mcfarmeros
Opublikowano

Wczoraj zrobiłem dźwignię rewersu w moim władku. Kupiłem wybierak, oring, dźwignię i tulejkę. Do tego z rurki grubościennej wykonałem tulejkę do wspawania w obudowę. Po pospawaniu tej tulejki wbiłem w nią tą którą kupiłem. Wybierak oczywiście poszerzyłem.

Opublikowano

Żeby zaspawać coś na wodziku trzeba by go wyjąć ze skrzyni bo przez otwór w deklu nie da rady a chyba wiesz ile jest roboty żeby dostać się do środka. Ja wybierak obciąłem krócej i przyspawałem do niego kawałek płaskownika żeby wszedł w widełki wodzika.

Skok dźwigni głównej ograniczyłem płaskownikiem który przyspawałem na kulisie tzn na tym grzebieniu z wycięciami. Można kupić nową już bez wycięć na rewers ale to kosztuje jakieś 40 zł. http://allegro.pl/listing/listing.php?string=kulisa+t25&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y

Opublikowano

Ale żadna blokada nie jest potrzebna. Nic nigdzie nie przejdzie. Dźwignia rewersu a dokładniej wybierak na to nie pozwoli.

Żeby wymienić zbierak to dużo roboty, jego zaspawanie mija się całkiem z celem, lepiej naspawać wybierak.

Opublikowano

Wczoraj zrobiłem dźwignię rewersu w moim władku. Kupiłem wybierak, oring, dźwignię i tulejkę. Do tego z rurki grubościennej wykonałem tulejkę do wspawania w obudowę. Po pospawaniu tej tulejki wbiłem w nią tą którą kupiłem. Wybierak oczywiście poszerzyłem.

 

Rozumię, że obudowa jest spawalna normalnie elektrodą czy migiem, nie jest to jakies żeliwo? Wymiar środka otworu tez dałeś na 55mm od spodu podstawy. Oj tak sie zabieram do tej przekładki .......muszę dokupić tę tulejkę, masz może numer katalogowy lub gdzie kupowałeś....... teraz nawozy siać muszą zakończyć i po zakończeniu powinienem to robić.

Opublikowano

Ruskie żeliwo jest dobrze spawalne. Nie pierwszy raz spawałem i zawsze zwykłą elektrodą.

Ja kupiłem w sklepie z częściami do maszyn rolniczych, wszystko było od ręki.

Mieli taki sam katalog jak tu http://agrotrade.home.pl/inkontrahent.php?g=392

Pozycje 5, 6, 7, 12, 17, 21. Tulejka to pozycja 12. Tylko to jest tulejka wymienna więc trzeba dorobić jeszcze jedną tulejkę do wspawania i dopiero w nią wbić tulejkę 12.

Opublikowano

Witam. Ja co prawda kupiłem już Władka z przerobionym lewarkiem biegów i musze przyznać że to super sprawa. Tylko zamiast dwuch wajch mam trzy. Mój popszednik wykazał się nielada pomysłowością. W obudowie mam nawiercone otwory w nich mosiężne tulejki wciśnięte na siłe i zestaw rowerowy(chodzi o korby pedałów) z dospawanymi płaskownikami co przesuwają wodziki. Zmiana biegów jest szybka i bez problemowa.Swoim ciągnikiem zrywam w lesie i rewers musi pracować na sto procent

Opublikowano

Witam. Posiadam t25 z jednym lewarkiem i od dłuższego czasu myślę nad wymianą na dwie wajchy. Przeczytałem cały temat i nie bardzo rozumiem czy jak kupię taki gotowy zestaw https://allegro.pl/oferta/kolumna-dzwigni-zmiany-biegow-lewarek-t-25-9075305089 to czy wystarczy odkręcić podłogę, zdemontować stary lewarek, zamontować nowy skręcić podłogę i ma to śmigać??? Ktoś tam pisał o jakimś spawaniu i nie bardzo wiem o co chodzi. Z góry dziękuję za odpowiedź 

Opublikowano

Widełki w wodziku od rewewsu są szerokie w wersji z jedną dźwignią i zeby dźwignia od rewersu nie miała dużego luzu to najprościej na wybieraku rewersu dospawac płaskownik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v