Skocz do zawartości

PRZEDNI NAPĘD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Budowa jest bardzo prosta.

Odkręć ten korek od spodu trójnika (tylko uważaj bo jest sprężyna) i zobacz czy ten dławik się nie przyciera.

Gdyby nie chciał wyjść to odkręć dolot od góry (wąż od powrotu orbitrola) i popchaj go śrubokrętem.

U mnie właśnie przycinał się ten dławik tzn. jak ciśnienie go otworzyło to sprężyna nie była w stanie go docisnąć.

Wziąłem na papierze ściernym go wyczyściłem aby się nie przycinał, ale niestety wszystko działało dalej tak samo :( Na razie dalej nie grzebie, w następnym tygodniu wymieniam pompę i będę patrzył dalej.

Opublikowano

Tylko to co w trójniku, weź sobie cienkie i wąskie kleszczyki i wyciągnij ten dławik (tłoczek) ze środka. Jeśli wyjdzie bez problemu, nie będzie się przycierał to skręć to z powrotem.

Więcej nie ma co tam szukać.

Opublikowano

Koledzy sukces!:-) jednak @Wojtek987 i @Harnas88 dobrze węszyli sprawę:-):-) dzisiaj zajrzałem do tego dzielnika strumienia, odkręcilem śrubę od dołu patrzę no jest ten tłoczek jak ruszyłem palcem to chodził trochę góra dół i już miałem zakręcac ale coś mnie tkneło żeby go wyjąć i zobaczyć jak wygląda. Był wyraźnie przytarty po obwodzie i wsadzajac go z powrotem miejscami stawiał opór że potem nie mogłem go nawet od góry wybić. Wziąłem papier i go przetarłem parę razy żeby chodził bez większych oporów. I teraz napęd załącza się i rozlacza, załącza i rozlacza, załącza i rozlacza itd. :-):-):-) jak sobie tego życzę. Dzisiaj będąc2 godziny na polu działało wszystko jak talala:-) dzięki chłopaki!!

Ps. Tak sobie teraz myślę czy skrzynia mogła ucierpieć przez ten trójnik gdy szwankowało to smarowanie?

Opublikowano

Fajnie że ci to gówno zaczęło działać, ale nie chwal dnia przed zachodem, pojeździsz z miesiąc to będziesz mógł powiedzieć że działa.

Ja wczoraj wykręciłem pompę i muszę jakąś dziś zamówić, gdybym wiedział że to na 100% pompa kupił bym bosch (ok 1800- 1900zł) Ale jak się okaże że dalej nie to ...... Szkoda by wydać tyle niepotrzebnie jak stara pompa działała.

Opublikowano

jak nie ma zbyt wiele różnicy w cenie (nie wiem ile kosztuje podróbka) to kupiłbym tego Boscha...

jeśli się okaże że tamta jest dobra to sprzedasz ją za dajmy na to za 500zł i może pokryjesz różnicę między Boschem a podróbką...

Opublikowano

Dzięki za zainteresowanie :) Pompa zamówiona z bosch rexroht za 1,5 tyś, poprzednia też jest tej firmy. A do póki mam ciągnik to nic nie będę sprzedawał. Ale wolał bym aby było to to.

Pytałem w Krakowie jakiś zakład naprawy pomp za sprawdzenie starej chciał 1/3 ceny nowej. Dowiem się jutro (chyba że nie będzie czasu to pojutrze) czy to to.

Opublikowano

Gdzieś w serwisowych numerach części, występuje zestaw uszczelnień pompy (tu- pomp) . Po numerze doszedłem do ceny około ,jak pamiętam 500zł. Jak je tam zmieniać i na jak długo to pomaga nie wiem. Do starej ( rexrotha) nie zaglądane jeszcze.

Opublikowano

Mogę sprzedać prawie nową pompę 2 sekcyjną do Reni 110.54 ona ma 1,5 roku. Kupiłem Renie zimą od gościa który miał ją 1 rok i chodziła w prasie i różnych ciąganych maszynach. Założył tą pompę bo miała słabe ciśnienie (130atm) i mi nie powiedział, bo majster mu powiedział że rozdzielacz padł i ja założyłem 2 nową pompę i to samo a okazało się że na zaworze w rozdzielaczu taki "grzybek" i ciśnienia nie trzymał. Pracowała w oleju Fusch. Jak ktoś chętny to pisać :)

Opublikowano

Uszczelniacz na wałek do pompy to koszt 60 a reszta oringów to groszowa sprawa. I odrazu uprzedzam zeby nie montować zwykłego uszczelniacza, przerabiałem ten temat i musiałem wymieniać olej w silniku:)

Opublikowano

więc tak dzielnik był uszkodzony wrócił z regeneracji teraz jest ciśnienie ok napęd dalej nie rozłańcza (pompy są nowe) z dzielnika idą dwa przewody 1 na chłodnicę drugi po kolei idzie na trójnik z trójnika 1 idzie na oba hamulce drugi do kolejnego trójnika a z niego jeden na rozdzielacz napędu a drugi na zawór (zawór jest ok) gdy jest tak połączone ciśnienie jest brak wszystko ucieka poprzez hamulce pytanie po co idzie olej z dzielnika do pochw hamulcowych ? :blink: ( w 155 napęd mam załańczony ręcznie a z dzielnika olej idzie na trujnik i jeden przewód do pochw a drugi na przelew do skrzyni więc ciśnienia tam nie ma to po co te przewody idące do pochw) gdy odetnie się dopływ oleju na hamulce zaślepiając trujnik pojawia się ciśnienie na przystawce ale napęd dalej nie rozlancza więc pewnie jest w niej coś uszkodzone (rozdzielacz napedu został pominięty) czy ktoś może wyjasnic po co ida te przewody do pochw hamulcowych i zrobić zdjęcie połączenia przewodów u siebie bo nie wiem czy to już ktoś nie pozamieniał

Opublikowano

Jesteś pewien że jest to smarowanie, jeszcze tam nie zaglądałem (na razie działa) A skąd idzie ciśnienie oleju na hamulce w przyczepie? Mam zamiar w przyszłości zrobić takie hamulce.

Skoro ciśnienie ucieka ci w hamulcach to tam zaglądnij, mało roboty z rozebraniem. Lecz jeśli po pojawieniu się ciśnienia na przystawce (jakie jest to ciśnienie) nie rozłącza to czeka cie spuszczanie oleju ze skrzyni i rozebranie przystawki.

Ja wczoraj założyłem nową pompę i teraz przód działa jak powinien :) wreszcie :) :) Oby tylko po rozgrzaniu oleju też tak działał :ph34r:

Opublikowano

Tak jestem pewien tego. Hamulce na przyczepę są zasilane z głównego rozdzielacza hydrauliki. Osobiście to muszę to usunąć bo denerwuje mnie to bo jak nacisnę hamulce to nie mam hydrauliki:( a przyczep nie ciągam a więc zbędne

Opublikowano (edytowane)

podejrzewam ze mogą być sklejone tarczki lub w gorszym wypadku uszkodzone uszczelnienia z tymi hamulcami to nie rozumiem o co chodzi skoro aby rozłączyc napęd potrzebne jest ciśnienie ok 20atm to jak olej może iść jednocześnie na przystawkę napędu i smarowanie hamulców przecież wiadomo ze nie bedzie ciśnienia chyba że w pochwach hamulcowych są jakies zawory ale w tedy to co to za smarowanie prosił bym o zdjęcia połączenia przewodów od dzielnika po kolei jak idą do przystawki i hamulców bo u mnie jak są podłączone przewody do homulców to można palcem zatkac przewód takie jest ciśnienie i niech ktoś napisze o co chodzi z tym smarowaniem skrzyni

elekrozawór aby nie budził podejrzeń został wypiety z obwodu

Edytowane przez Rabe
Opublikowano (edytowane)

Panowie skoro się tu wypowiadam to zapytam o jeszcze jeden problem KIEROWNICA !!!!! ;[

 

Wcześniej myślałem że to od pompy, ale teraz po wymianie dalej chodzi jak przed wymianą :( tzn na wolnych obrotach ciężko się kręci lub całkowicie nie da się skręcać. Dodam że napęd na wolnych obrotach jest rozłączony (czyli ciśnienie jest, nie tak jak przedtem - sprawdze jeszcze manometrem jak kupię trujnik)

Chciałem zapytać jaki tam ma być orbitrol (jego parametry) bo używanego raczej nie dostane (chyba że macie jakieś namiary) a orginał lub zamiennik to w tysiącach.

Kolego @rabe a jak chodzi ci kierownica? bo skoro nie masz ciśnienia w tym układzie to kierownica powinna chodzić ciężko - chyba że jest pierwsza po pompie to ona działa prawidłowo?

A już myślałem że będę miał wszystko ok :(

Edytowane przez Wojtek987
Opublikowano

pompę mam nową kierownica chodzi ok , pompa orbitrol i dzielnik połączone są szeregowo natomiast hamulce i napęd równolegle i tu zanika ciśnienie i nie wiem czy tak pmowinny być połączone ponieważ w tym miejscu tkwi problem co do ciężkiej kierownicy to najpierw sprawdz filtr ssawny bo często się zapycha

Opublikowano

Zobacz na poczte wysłałem ci zapytanie, jutro jak kupie węża ok 35 - 40mm to wywale ten filtr w celu sprawdzenia czy to on??? Słyszałem że tam jest siatka i ona raczej nie powinna się zatkać

Opublikowano

ten filtr ssawny nie powinien sie zapychac chyba że w skrzyni jest pełno opiłków lub jakiegos syfu a jeśli wymontujesz go to uważaj by potem założyć tak jak był bo przy odwrotnym montażu mozesaz narobić sobie kłopotu z powodu że opiłki które filtr zatrzymał pójdą na pompę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v