Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
luk2782

Moc w traktorach

Polecane posty

luk2782    19

Witam!

Zastanawiaja mnie róznice w jakie sa miedzy normami według których producenci traktorów podaja moc. Z tego co wiem sa dwie według ISO i ER-24(o ile dobrze pamietam jej symbol) w kazdym badz razie wiem ze według iso podaja wiecej a w rzeczywistosci jest mniej. z pewnoscia chodzi tu o miejsce pomiaru mocy tzn kolo zamachowe silnika lub WOM iloc osprzetu silnika który jest załaczony podczas pomiaru. wszystkich którzy maja jaka kolwiek wiedze na ten temat zachecam do rozwiniecie tego watku.

Pozdrawiam!


Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)

szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    121

z tego co wiem to i moc na silniku i na wom moze byc mierzona wg. roznych norm ale dlaczego sa rozne normy tego nie wiem...

 

jedno co zauwazylem to w praktyce ursusowskie czy zetorowskie konie sa slabsze niz innych zachodnich traktorow :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    164

Ja to gdzieś już o tym pisałem-dla mnie i tak najbardziej miarodajny będzie pomiar mocy na WOM-ie.Jak coś to jutro postaram się napisać więcej,a jak znajdę taką jedną książeczkę to już w ogóle :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

luk2782    19

wiem ze ursus jestw praktyce słabszy bo mieża mu moc na gołym silniku poprzejscu przez skrzynie zostaje duzo mniej. Bardziej interesuje mnie róznice miedzy zachodnimi. taka 1634 u nas jako traktro 155km na zachodzie 135km i to bardzo słabe:( wiem ze NH podaje moc według ISO ale której to nie wiem i w porównaniu do JD w moim odczuciu do NH trzeba dodac 10km zeby miec to samo co w JD. ale to tylko moje przemyślenia


Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)

szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    10

wedlug ISo jest zawyrzona... według ece24 jest prawidłowa(rzeczywista) badz zanizona zalezy od przekładni bo nie wszystkie (jak nie zaden )ciągnik daje 100% macy na wom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

mam w ręku ulotkę jd i np model 6320 prenium

moc ECE-R24 z wentylatorem 100km

moc ECE-R24 bez wentylatora 108km

moc 97/68/EC bez wentylatora 105km

moc max 97/68/EC 112km

i czyli jak to teraz jest??która to jest ta rzeczywista??i jeżeli można by porównać te normy z ISO to która jej odpowiada??myślę że jest to dość ciekawy wątek i szkoda że niektórzy nie chcą się podzielić wiadomościami na ten temat ;)


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3

wg ISO to jest można powiedzieć moc teoratyczna bo wogóle nie jest brany osprzęt silnika

 

A na WOMie żaden traktor nie ma 100% mocy generowanej przez silnik bo straty na przekłądni , napęd pomp hydraulicznych i innych pierdół (np. klima ) super jest jak ciągnik ma 0,9 tego co generuje silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

juz ogladałem troszke mam problem z niemieckim ale naprzkład moc podawana według normy Iso w JD była o 5km wieksza niz według ece-r24. mnie bardziej NH interesuje:) tylko nie moge rozszyfrowc tego co jest atmpo niemiecku na 3 stronie:)

mysle ze Iso to nie jest do konca tylko goły silnik tam chyba jest wentylator spreżaraka i chyba cos tam jeszcze.


Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)

szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3

Iso bez wentylatora jest , jak kupujesz top agrar to poczytaj testy ciągników tam jest opisywane te różnice w mocach nawet jest o NH coś koło 130 km niedawno był taki test opisywany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    164

Zawsze bliższy prawdy będzie niższy wynik :)

Dobra trochę błysnę i potłumaczę z niemieckiego (z książeczki ,która leży przedemną)

W skrócie: przepisy UE wymagają żeby w rejestracji pojazdu moc podawana była wg. normy EG 97/68 (ISO TR 14396).Niestety pomiaru według tych norm dokonuje się na "gołym" silniku tzn np bez wentylatora itd.W praktyce oczywiście taki sposób podawania mocy jest nieprzydatny bo silnik bez osprzętu nie dałby rady pracować.Dlatego też niektórzy producenci zaczęli oprócz oznaczeń ISO podawać moc wg.normy ECE R 24-tutaj z kolei osprzęt jest zamocowany do silnika (chłodzenie jednak podobnie jak przy ISO zachodzi na zewnątrz).Moc według normy ECE różni się przez to od mocy ISO o 3 do 7%.

@Pioter -jeszcze raz powtórzę-moim zdaniem najbardziej wiarygodny jest pomiar na WOM-ie-ale może się on różnić (i różni się ) od mocy silnika o jakieś 10%.Reasumując-ze 100 km wg normy ISO może zostać 93 wg ECE a na WOM-ie raptem 84 (a i to nie zawsze).

A teraz coś z praktyki-mam JD 5720-moc max wg ISO 62 kW,nominalna 60 kW,wg ECE max 61 kW,nominalna 59 kW,330 Nm na silniku a wg pomiaru na WOM 54,5 kW i 300Nm.Ale się rozpisałem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    164

Chodzi Ci o tą tabelkę ?Dla mnie proste :)-najbardziej bliska prawdy byłaby norma DIN-jak sama nazwa wskazuje Deutsche Industrie Norm (niemiecka norma przemysłowa -zresztą z niej wywodzi się PN)-motor z osprzętem, pod obciążeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    10

fajnie-to ciekawe jak robią pomiar iso to na przed chwila złozynym silniku i rozbimbuja go do maksymalnych obrotów bez chłodzenia itd. jesli pompa wtyskowa alektryczna to z gniazdka prad i tak zacieraja silnik :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    164

@Pavel-to bardzo proste-chłodzenie jest zapewne wymuszone za pomocą pompy NIE napędzanej owym silnikiem-a jeżeli chciałeś aby Twoja wypowiedź zabrzmiała sarkastycznie-to niestety- nie wyszło :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

poszukałem homologację od mojego MF 5455 i jest w niej napisane następująco

moc na WOM 63,3 kw czyli 86 KM

moc znamionowa 72,5 kw czyli 98 KM

na silniku już jest trochę inaczej napisane

74 kw a max power 80 kw w/g normy ECE R 24


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    10

nie wierze :o toć żartowałem jak sarkazm nie wyszedł trudno niemusisz tłumaczyc regóły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

URSUS 1134

Moc wg PN-80/R-36150 72,0kW+3% 97,8KM

Moc netto wg ISO 2288 70,34kW+5% 95,6KM

 

Moc na WOM topagrar 7-8/2003

64,32kW 87,39KM

 

URSUS 1634

Moc wg PN-80/R-36150 115kW+3% 156,2KM

Moc netto wg ISO 2288 110,5kW+3% 150,1KM

 

Moc na WOM DLG-test

97,5kW 132,5KM

101kW 137,2KM (wyłączona pompa hydrauliczna i sprężarka)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    176

Nie chcę zakładać nowego tematu więc podłącze sie pod ten :D .

 

Jeżeli moc znamionowa ciągnika wg. ECE R24 wynosi 185 km, moc maksymalna tego samego ciągnika wg. ECE R24 wynosi 201 km, a z inteligentnym zarządzaniem mocą, moc znamionowa wynosi wg. ECE R24 215 km, to czy moge przypuszczać że moc maksymalna tego ciągnika z inteligentnym zarządzaniem mocą będzie wynosić ok. 230 km ? Czy jest to błedny sąd.

Chodzi mi o JD 7730.

Mogłby mi ktoś przybliżyć jakie dokładnie warunki muszą być spełnione by uruchomić dodatkową moc (jaka prędkość, zalączenie wom przy jakiej prędkości, czy jest to jakos stopniowane, czy bezstopniowo)?


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

narazie tyle :D

te 230 KM przy 2000 obr powinien spokojnie uzyskac B) moze znajdzie sie cos co potwierdzi

post-621-1202569699_thumb.jpg


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz4255    2

Przeczytajcie sobie ostatni top agrar i test ciągników o mocy 80 km tam widac ile te wszystkie normy są warte :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    176

Ja się nie pytam o normy , tylko o konkretny ciągnik i jak to wygląda w jego przypadku.


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8
Przeczytajcie sobie ostatni top agrar i test ciągników o mocy 80 km tam widac ile te wszystkie normy są warte :D

Normy coś są warte bo pomiar odbywa sie na silniku (z osprzętem lub bez, zależy od normy właśnie) a pomiary w teście były na WOM, stąd dużo niższe wyniki niż podawane przez producentów (straty mocy na przekładni).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz4255    2

Ale mi nie o to chodzi zobaczcie które ciągniki mają straty największe bo jak ja widzę to między iso i ece r nie ma różnicy(przynajmniej w tym teście)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez lajkzxc
      Witam. Czy zetor 7245 poradzi sobie z rozsiewaczem unia brzeg 1200.  800kg na spokojnie można rozsiewać.   Ale jeżeli zasypiemy pełną tonę?  O podrywanie przodu się nie boję ale czy tył ciągnika wytrzyma?
    • Przez Wojtek026
      Czy stosujecie ceramizery do oleju silnikowego w ciągnikach, jeżeli tak to w jakich, osobiście zalałem ceratec liqui molly do 1,9tdi i widzę samę zalety, w c330 mam zalany oil additiv z MOS2 z liqiu molly i są łatwiejsze starty lżej kręci, czy zalać ceratec do agrofarma?
    • Przez Sadownikx2
      Witam.
      Dlaczego nowe silniki z euro 3 lub 4 to totalne?
      Słyszałem,że jest w nich za wczesny kąt wtrysku celem mniejszego zadymienia.
      A jakie są objawy za wczesnego kąta wtrysku?
      Ostatnio kolega bronował Ursusem C380 Perkins 4.4 litra,ciągał je na jedynce bo na dwójce brak mocy z powodu niemożności osiągnięcia obrotów 1500 czyli włączanie turbiny.
      Te same brony ciągała sześćdziesiątka na 4 z efektem zadymy na całą wieś.
      Nowe C380 robią z silnikiem 2,9litra przecież to ma tyle siły co MF 255.
      Ogólnie te nowe silniki dużo palą mało robią i mocy nie mają to co to za normy euro skoro spali dwa razy więcej niż starszy silnik.
      Ktoś coś wie  jak odmulić te nowe silniki?
    • Przez lajkzxc
      Witam. Panowie jak to jest z pneumatyką w ładowarkach? Aby użyć jej do hamulców w przyczepie.   Chodzi mi o to żeby można nią było w miarę bezpiecznie prrzeciągnąć przyczepę np z nawozem na pole.   
    • Przez lukasx21
      Witam
      Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie temat dodatkowej działalności poza rolniczej, usługi koparko ładowarką, na razie jest to tylko w fazie pomysłu ale mam pytanie do osób które mają jakieś doświadczenie w tym temacie, jak jest z taką działalnością czy dużo jest formalności związanych z rozpoczęciem takiej działalności?, ile trzeba wyłożyć $$ żeby kupić jakiś sensowny sprzęt bo ceny są dosyć zróżnicowane, powiedzmy te 25-30 tys kupi się już jakiś starszy ale sprawny sprzęt czy wyjechanego trupa którego ciągle będzie trzeba naprawiać? i czy wogóle sama koparka jest opłacalna czy trzeba mieć szerszy zakres usług żeby coś z tego było?
      pozdrawiam
×