Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
luk2782

Moc w traktorach

Polecane posty

luk2782    19

Witam!

Zastanawiaja mnie róznice w jakie sa miedzy normami według których producenci traktorów podaja moc. Z tego co wiem sa dwie według ISO i ER-24(o ile dobrze pamietam jej symbol) w kazdym badz razie wiem ze według iso podaja wiecej a w rzeczywistosci jest mniej. z pewnoscia chodzi tu o miejsce pomiaru mocy tzn kolo zamachowe silnika lub WOM iloc osprzetu silnika który jest załaczony podczas pomiaru. wszystkich którzy maja jaka kolwiek wiedze na ten temat zachecam do rozwiniecie tego watku.

Pozdrawiam!


Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)

szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    138

z tego co wiem to i moc na silniku i na wom moze byc mierzona wg. roznych norm ale dlaczego sa rozne normy tego nie wiem...

 

jedno co zauwazylem to w praktyce ursusowskie czy zetorowskie konie sa slabsze niz innych zachodnich traktorow :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Ja to gdzieś już o tym pisałem-dla mnie i tak najbardziej miarodajny będzie pomiar mocy na WOM-ie.Jak coś to jutro postaram się napisać więcej,a jak znajdę taką jedną książeczkę to już w ogóle :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

luk2782    19

wiem ze ursus jestw praktyce słabszy bo mieża mu moc na gołym silniku poprzejscu przez skrzynie zostaje duzo mniej. Bardziej interesuje mnie róznice miedzy zachodnimi. taka 1634 u nas jako traktro 155km na zachodzie 135km i to bardzo słabe:( wiem ze NH podaje moc według ISO ale której to nie wiem i w porównaniu do JD w moim odczuciu do NH trzeba dodac 10km zeby miec to samo co w JD. ale to tylko moje przemyślenia


Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)

szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    10

wedlug ISo jest zawyrzona... według ece24 jest prawidłowa(rzeczywista) badz zanizona zalezy od przekładni bo nie wszystkie (jak nie zaden )ciągnik daje 100% macy na wom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    45

mam w ręku ulotkę jd i np model 6320 prenium

moc ECE-R24 z wentylatorem 100km

moc ECE-R24 bez wentylatora 108km

moc 97/68/EC bez wentylatora 105km

moc max 97/68/EC 112km

i czyli jak to teraz jest??która to jest ta rzeczywista??i jeżeli można by porównać te normy z ISO to która jej odpowiada??myślę że jest to dość ciekawy wątek i szkoda że niektórzy nie chcą się podzielić wiadomościami na ten temat ;)


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3

wg ISO to jest można powiedzieć moc teoratyczna bo wogóle nie jest brany osprzęt silnika

 

A na WOMie żaden traktor nie ma 100% mocy generowanej przez silnik bo straty na przekłądni , napęd pomp hydraulicznych i innych pierdół (np. klima ) super jest jak ciągnik ma 0,9 tego co generuje silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

juz ogladałem troszke mam problem z niemieckim ale naprzkład moc podawana według normy Iso w JD była o 5km wieksza niz według ece-r24. mnie bardziej NH interesuje:) tylko nie moge rozszyfrowc tego co jest atmpo niemiecku na 3 stronie:)

mysle ze Iso to nie jest do konca tylko goły silnik tam chyba jest wentylator spreżaraka i chyba cos tam jeszcze.


Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)

szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3

Iso bez wentylatora jest , jak kupujesz top agrar to poczytaj testy ciągników tam jest opisywane te różnice w mocach nawet jest o NH coś koło 130 km niedawno był taki test opisywany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Zawsze bliższy prawdy będzie niższy wynik :)

Dobra trochę błysnę i potłumaczę z niemieckiego (z książeczki ,która leży przedemną)

W skrócie: przepisy UE wymagają żeby w rejestracji pojazdu moc podawana była wg. normy EG 97/68 (ISO TR 14396).Niestety pomiaru według tych norm dokonuje się na "gołym" silniku tzn np bez wentylatora itd.W praktyce oczywiście taki sposób podawania mocy jest nieprzydatny bo silnik bez osprzętu nie dałby rady pracować.Dlatego też niektórzy producenci zaczęli oprócz oznaczeń ISO podawać moc wg.normy ECE R 24-tutaj z kolei osprzęt jest zamocowany do silnika (chłodzenie jednak podobnie jak przy ISO zachodzi na zewnątrz).Moc według normy ECE różni się przez to od mocy ISO o 3 do 7%.

@Pioter -jeszcze raz powtórzę-moim zdaniem najbardziej wiarygodny jest pomiar na WOM-ie-ale może się on różnić (i różni się ) od mocy silnika o jakieś 10%.Reasumując-ze 100 km wg normy ISO może zostać 93 wg ECE a na WOM-ie raptem 84 (a i to nie zawsze).

A teraz coś z praktyki-mam JD 5720-moc max wg ISO 62 kW,nominalna 60 kW,wg ECE max 61 kW,nominalna 59 kW,330 Nm na silniku a wg pomiaru na WOM 54,5 kW i 300Nm.Ale się rozpisałem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Chodzi Ci o tą tabelkę ?Dla mnie proste :)-najbardziej bliska prawdy byłaby norma DIN-jak sama nazwa wskazuje Deutsche Industrie Norm (niemiecka norma przemysłowa -zresztą z niej wywodzi się PN)-motor z osprzętem, pod obciążeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    10

fajnie-to ciekawe jak robią pomiar iso to na przed chwila złozynym silniku i rozbimbuja go do maksymalnych obrotów bez chłodzenia itd. jesli pompa wtyskowa alektryczna to z gniazdka prad i tak zacieraja silnik :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

@Pavel-to bardzo proste-chłodzenie jest zapewne wymuszone za pomocą pompy NIE napędzanej owym silnikiem-a jeżeli chciałeś aby Twoja wypowiedź zabrzmiała sarkastycznie-to niestety- nie wyszło :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    45

poszukałem homologację od mojego MF 5455 i jest w niej napisane następująco

moc na WOM 63,3 kw czyli 86 KM

moc znamionowa 72,5 kw czyli 98 KM

na silniku już jest trochę inaczej napisane

74 kw a max power 80 kw w/g normy ECE R 24


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

URSUS 1134

Moc wg PN-80/R-36150 72,0kW+3% 97,8KM

Moc netto wg ISO 2288 70,34kW+5% 95,6KM

 

Moc na WOM topagrar 7-8/2003

64,32kW 87,39KM

 

URSUS 1634

Moc wg PN-80/R-36150 115kW+3% 156,2KM

Moc netto wg ISO 2288 110,5kW+3% 150,1KM

 

Moc na WOM DLG-test

97,5kW 132,5KM

101kW 137,2KM (wyłączona pompa hydrauliczna i sprężarka)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    176

Nie chcę zakładać nowego tematu więc podłącze sie pod ten :D .

 

Jeżeli moc znamionowa ciągnika wg. ECE R24 wynosi 185 km, moc maksymalna tego samego ciągnika wg. ECE R24 wynosi 201 km, a z inteligentnym zarządzaniem mocą, moc znamionowa wynosi wg. ECE R24 215 km, to czy moge przypuszczać że moc maksymalna tego ciągnika z inteligentnym zarządzaniem mocą będzie wynosić ok. 230 km ? Czy jest to błedny sąd.

Chodzi mi o JD 7730.

Mogłby mi ktoś przybliżyć jakie dokładnie warunki muszą być spełnione by uruchomić dodatkową moc (jaka prędkość, zalączenie wom przy jakiej prędkości, czy jest to jakos stopniowane, czy bezstopniowo)?


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

narazie tyle :D

te 230 KM przy 2000 obr powinien spokojnie uzyskac B) moze znajdzie sie cos co potwierdzi

post-621-1202569699_thumb.jpg


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz4255    2

Przeczytajcie sobie ostatni top agrar i test ciągników o mocy 80 km tam widac ile te wszystkie normy są warte :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    176

Ja się nie pytam o normy , tylko o konkretny ciągnik i jak to wygląda w jego przypadku.


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8
Przeczytajcie sobie ostatni top agrar i test ciągników o mocy 80 km tam widac ile te wszystkie normy są warte :D

Normy coś są warte bo pomiar odbywa sie na silniku (z osprzętem lub bez, zależy od normy właśnie) a pomiary w teście były na WOM, stąd dużo niższe wyniki niż podawane przez producentów (straty mocy na przekładni).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz4255    2

Ale mi nie o to chodzi zobaczcie które ciągniki mają straty największe bo jak ja widzę to między iso i ece r nie ma różnicy(przynajmniej w tym teście)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez PolRol112
      Witam chce zakupić ciągnik od handlarza który sprowadził go z Holandii a tam podobno się nie rejestruje ciągników rolniczych więc daje mi tylko fakture. I teraz pytanie co potrzebuje żeby go zarejestrować ? Czy sama faktura wystarczy? Podobno jest też potrzebna homologacja z Holandii?. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.
       
       
       
       
      Ps. Proszę o w miarę szybką i konkretną odpowiedź bo mało czasu mi zostało.
    • Przez przemo101112
      Witam.  Mam pytanie odnośnie handlu ciągnikami Z UK. Czy jest ktoś kto się tym zajmuje.?
    • Przez tommy66692
      Instrukcje obsługi, tabele wysiewu i katalogi czesci do maszyn rolniczych podajemy w tym temacie. Przed pytaniem postawionym w tym temacie polecam poprzeglądać te tematy;
      http://www.agrofoto.pl/forum/Instrukcje-ob...czes-t2826.html
      http://www.agrofoto.pl/forum/Instrukcje-ob...czes-t9098.html
    • Przez majes
      Ponieważ mam ciągnik bez sterowania dawka paliwa komputerowo (ares 550) chciałbym poznać możliwości tuningu mechanicznego takiego silnika. Czy ktoś z was coś takiego robił? Jakie są możliwości? Ile to kosztuje? Jakie firmy polecacie do takiej modyfikacji? Piszcie co wiecie. 
    • Przez azifelek115622
      witajcie, mam taki orbitrol LS ma on 5 wyjść lecz wychodzą one z kostki dokręconej do orbitrola , myślałem, że jak odkręcę tą kostkę i podłącze mu olej bez tej kostki to będzie działał jak zwykły, bo nawet na orbitrolu schemat jest bez tej kostki rozpisany , bez piątego wyjścia. , ale gdy zapodałem mu ciśnienie to blokuje gdzieś to ciśnienie, jedynie tak słabiutko wyciska przez taką malutką dziurkę. da się to w ogóle jakoś do ostrówka wmontować? czytałem też że przeznaczone są te orbitrole do współpracy z jedną pompą "orbitrol-pozostała hydraulika"
      może wyrzucić tą pompę od wspomagania i podłączyć go pod tą dużą pompę od hydrauliki? chyba, że da się to jakoś zmajstrować na osobnej pompie załączam także zdjęcia orbitrola




×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.