Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Marcian1234

Fendt 312 Farmer

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt

Marcian1234    14

Witam.

 

 

 

 

Kupiłem ciągnik Fendt 312 Farmer z 98 r i nie wiem co do czego jak i co i mam prośbę aby użytkownicy tych ciągników odpowiedali mi na pytania.

 

 

Pierwsze pytanie mam takie:do czego jest ten zbiorniczek nad chłodnicą ?????????

 

 

Jaki olej wlać do silnika????? A jaki do hydrauliki ???????

 

 

Jak podłączyć w nim radio ?????

 

jak ustawić w nim zegar ???

Edytowano przez Marcian1234

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Wiadomość z agroFakt.pl


hubertuss    492

Olej jaki możesz wlać do silnika to np mobil delvac 10w40 ja takiego używam w swojch mf ach i jest ok. Myślę, że i fendtowi nie zaszkodzi. Ewentualnie miałem kiedyś shell rimula rc. Może być 15 w 40 ale jeśli silnik jest w dobrym stanie lepszy będzie 10w40. Nie polecam turdusów i innych wynalazków.

O zegarku możesz poczytać w temacie tablica rozdzielcza fendt...Swoją drogą skoro juz kupiłes taki ciągnik zadaj sobie trochę trudu i przejżyj chociaż tematy na pierwszej stronie. Może i inne ciekawostki znajdziesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawelol111    711

Powie mi ktoś mądry czy w Fendt 311 z lat 97-00 jest rewers elektrohydrauliczny czy hydrauliczny (trzeba sprzęgło wciskać)??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


pawelol111    711

Trochę kolegi nie rozumiem... W zależności od egzemplarza jest rewers elektrohydrauliczny bądź hydrauliczny czy jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


kris14    259

Czyli przełącza się kierunek jazdy na rewersie a zmiana następuje dopiero po wciśnięciu sprzęgła? Tak jak w 500setkach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


pawelol111    711

Dzięki za wyjaśnienie, troche kiepsko jak na Fendta :D ale w sumie wiele wysiłku nie trzeba żeby sprzęgło wcisnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

JD1052    79

Haha kiepsko... ten rewers zmienia kierunek 3 razy szybciej niż konstrukcje bez sprzegła....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawelol111    711

Ok ok, ja nic nie mówię że to jest złe. A jak jest z hydrauliką? Np przy agregacie uprawowo siewnym z siewnikiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



JD1052    79

Z tym nie ma żadnych problemów, dźwignie wszystko co bedziesz chciał aż przód dżwignie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


kBieszczad    0

Witam.

Czy można gdzieś kupić przełącznik EHR (góra-dół), ponieważ wyrobił mi się ten plastik i lipa z podnoszeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



zbozowy    29

Witam. również podłączę się pod temat. Otóż mam 312 Lsa i dzisiaj podczas pracy jak chciałem zmienić kierunek do tyłu, to sprzęgło zablokowało mi się na samym dole, i zaczęły migać obie strzałki w rytmie 5 szybkich mignięć, krótka przerwa, 6 mignięć, długa przerwa i od nowa. wyłączyłem silnik i stacyjkę, odczekałem chwilę włączyłem i już działało. Powtórzyło się to kilka razy w ciągu dnia. Dodam też, że czasami podczas jazdy do przodu zaczynała migać strzałka do tyłu. Jeżeli bez zatrzymywania się przełączałem przycisk do tyłu i od razu do przodu to wszystko wracało do normy, a jeżeli wcisnąłem sprzęgło to sytuacja z migającymi strzałkami się powtarzała. ktoś potrafi coś podpowiedzieć? A i przypomniało mi się jeszcze że raz się zdarzyło że strzałki migały w rytmie 2 i 1. prószę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Juzek    0

Też tak mi się działo, po tym jak myłem ciągnik myjką :) a;e teraz po ostatnim myciu już wszystko się naprawiło i jest ok, bo nawet półbiegi mi nie działały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marcian1234    14

mam chyba problem z Fendtem a mianowicie wyszło to w zimie.Jak jadę pod malutką górkę to ciągnik zaczyna się ślizgać jak by hamował przód. Czy to jest możliwe ???? Jak włączę przedni napęd to jest ok. Ten problem zobaczył tato jeszcze wcześniej jesienią jak jechał po żużel i na krzyżowaniach czuł jak ruszał to coś trzyma .Czy może być to przyczyna zapowietrzonego układu hamulcowego ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Marcian1234    14

a mógłbyś powiedzieć gdzie one mniejwięcej się znajdują i jak to można zrobić ???

 

 

Z góry oczywiście dziękuje za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Massey294s
      Witam, mam wyciek paliwa od strony bloku silnika z pompy wtryskowej w 311 98r. Pytanie brzmi jak jest ustawiana i czy są jakieś znaki? Wyciągając ją muszę zwracać na coś uwagę? Pompa wyjdzie z kołem zębatym czy jest może to jakoś dzielone? Potrzebuje ją tylko wyciągnąć i uszczelnić.
    • Przez jendrula2
      witam przy przełączaniu z największego półbiegu na najniższy nagle wyskoczył błąd 5.1.03 kasowanie błędu nie pomaga jest to jedyny błąd jaki się wyświetla może ktoś coś doradzi
      fendt farmer 311 turbomatik 1996 r dodam że ciągnik jeździ i rewers działa poprawnie na zgaszonym ciągniku kropka na wyświetlaczu przeskakuje  jak uruchomię ciągnik piszczy alarm i wskaźnik od półbiegów znika
    • Przez Dodi
      Witam całe społeczeństwo AgroFoto. Mam nie mały problem z Fendtem 310 LSA turbomatik, 88r i zwracam się do osób będących w temacie o pomoc. Tematów o hydraulice w takich ciągnikach jest mnóstwo, ale w żadnym nie znalazłem najmniejszej wskazówki na rozwiązanie bolączki mojego Freda. Moderatorów proszę o wyrozumiałość, że zakładam nowy, podobny temat, jednak mamy żniwa i czas to piniądz. 
       
      Do rzeczy.
       
      Olej hydrauliczny po długiej, ciężkiej pracy jest zagotowany o czym świadczy kontrolka temperatury oleju i przetopione przewody elektryczne, które leżały na pompie. Ciśnienie na zimnym oleju 180 bar, rozgrzanym 120-150. Tu obstawiam pompę. Jednak nawet na zimnym oleju ściśnienie na manometrze ze 180 bar spada w kilka sekund do ok 100 bar. Podnośnik nie opada jednak druga sekcja ładowacza (wysyp łyżki już powoli się przechyla) Wina rozdzielacza? Podlega on w ogóle naprawie? Dodam, że układ jest szczelny, nie ma żadnych wycieków nawet z bloku rozdzielacza. Jest jeszcze jeden mały mankament podczas normalnej roboczej temperatury oleju. Gdy już ciągnik się rozgrzeje słuchać syczenie ciśnienia z okolic rozdzielacza. Jakby jakieś lewe ciśnienie. Ustaje czasem na kilka sekund lub gdy ruszę podnośnikiem do góry, lub dźwignią krzyżową podniosę ładowacz. Zetknął się ktoś kiedyś z podobnym problemem?
       
      Z góry dziękuje za pomoc.
      Pozdrawiam Rafał.
    • Przez piotrslonski1
      Witam problem występuje w 310 wywala błąd 5.1.61 wykrzyknik i ikonę
      Kosteka od czujnika była zgnita wymieniłem czujnik i kostkę lecz po wymianie błąd nie gaśnie
      Os podniosło do samej góry nie da się nią regulować
      W czym może być problem
      Bezpieczniki sprawdziłem
      Proszę o pomoc
    • Przez repek92
      Witam. Chciałbym się zapytać użytkowników tego silnika, czy te silniki w transporcie są takie mulowate? Delikatna górka i trzeba redukować. Nawet na pusto nie idzie jakoś super. MTZ 82 przy moim.to szatan ale z pługiem to daje radę nie czuć że ciężko itd tylko w tym transporcie ciężko
×