Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Mam pytanie. Mam zalozony w MFie manometr cisnienia oleju i na zimnym silniku cisnienie wynosi 4,9 atm a na goracym jest 3.9 atm i mam pytanie dlaczego to cisnienie skacze . Na wolnych obrotach w granicy 0.5 atm a przy 2000 obrotach 0.3 atm dodam ze zmienialem manometry i na kazdym jest tak samo. Co moze byc przyczyna tego skaczacego cisnienia ? pozdrawiam

Opublikowano

Jedno pytanie. Po co zakładałeś manometr skoro nie umiesz odczytać wyników jego wskazań i ich zinterpretować??? Załóż spowrotem kontrolkę i nie zadawaj głupich pytań tylko patrz żeby nie świeciła

Opublikowano

Jedno pytanie. Po co zakładałeś manometr skoro nie umiesz odczytać wyników jego wskazań i ich zinterpretować??? Załóż spowrotem kontrolkę i nie zadawaj głupich pytań tylko patrz żeby nie świeciła

Jezeli nie potrafisz odpowiedziec logicznie na proste pytanie to nie pisz w internecie i nie obrazaj innych

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jaki typ ciśnieniomierza, bo spotykałem się z gazowymi jeżeli cieczowy to problem ze strony pompy olejowej może i koszt niewielki ale pracy sporo.

 

PS. coś jednostki chyba Ci się pomyliły.

Opublikowano (edytowane)

Panowie proszę o podpowiedź. Robiłem remont silnia w zakłądzie naprawczym. Silnik zrobił 10 mth od złożenia, na początku było wszystko wporządku z ciśnieniem oleju kontrolka nie paliła się., jak odbierałem silnik z warsztatu to miał maonometr i ciśnienie było ok 4 atm przy obrotach ok 1700 i spadało tak do 2,5 przy obrotach ok 800. W sumie ciągnik jeździł sobie na pusto i trochę stał na postoju włączony aby dotrzeć. Po 5 mth jak stał sobie tak 2 godziny zwykłe zapaliła się kontrolka ciśnienia. Trochę w szoku zgasiłem ciągnik, porozmawiałem ze znajomym mechanikiem i on powiedział, aby zapalić i zobaczyć co będzie się działo. Zapaliłem kontrolka normalnie zgasła przejechałem się tak pracował jakieś 4 godziny wszystko wporządku. Następnego dnia zapaliłem go i na postoju stał jaką godzine i po tym czasie zaczęła mrugać kontrolka ciśnienia. Trochę bardziej zszokowany uznałem, że trzeba sprawdzić czujnik ciśnienia, kupiłem manometr i podłączyłem jego. Wskazania są następujące jak zapale to jest ok 4 atm przy obrotach ok 1000 jak dam więcej gazu tak 1800 to ma ponad 4,5. Jak rozgrzej się silnik to ma ok 2,5 a jak dam większe obroty ok 3,5. Tylko jest taka sytuacha, że wskazówka skacze i te ciśnienie na rozgrzanym silniku przy brotach ok 1000 to skacze pomiędzy 2 a 3, jak dam większe obroty już mniej skacze ale się wacha pomiędzy 3 a 4 atm. Same wyniki ciśnienia są dobre, tylko dlaczego ta wskazówka tak skacze czy to normalne. Odłączyłe sprężarkę, bo nie była robiona i jest ten sam efekt, tak więc taki wynik pochodzi z silnika. Chciałby to wiedzieć, aby ktoś mnie w błąd nie wprowadzał. Silnik ładnie chodzi, chociaż wydaje mi się, iż słysze jakieś delikatne cykanie co chwile jak trochę się rozgrzeje w okolicach zaworów, jak by był jakiś większy luz na którymś zaworze.

Czujnik ciśnienia do wymiany to wiadoma sprawa.

Proszę o jakieś sugestie?

Pozdrawiam

Edytowane przez arkadian12
Opublikowano

No właśnie ja dopiero co zrobiłem remont kapitalny silnika ( głowica na Full, tuleje,tłoki ,pierścienie sworznie ,tulejki ,szlif wału, osiowanie bloku, )Wszystko na częścich  Mahle .

Założyłem manometr ciśnienia oleju  i na zimnym silniku i wolnych obrotach wskazuje ciśnienie 6bar olej to MOBIL DELVAC 15W40

Czy to nie jest za duże ciśnienie?

Opublikowano

Witam. Mam problem w moim Ursusie 3512, problem polega na tym że ciśnienie oleju jest na zimnym silniku ponad 5atm a na ciepłym schodzi poniżej 1atm na wolnych obrotach. Kupiłem wskażnik bo kontrolka ciśnienia oleju mi mrugała. I mam takie pytanie, co może być przyczyną tak dużej różnicy? Olej jaki jest zalany to lotos turdus. Z góry dziękuje za pomoc :)

Opublikowano

No właśnie ja dopiero co zrobiłem remont kapitalny silnika ( głowica na Full, tuleje,tłoki ,pierścienie sworznie ,tulejki ,szlif wału, osiowanie bloku, )Wszystko na częścich  Mahle .

Założyłem manometr ciśnienia oleju  i na zimnym silniku i wolnych obrotach wskazuje ciśnienie 6bar olej to MOBIL DELVAC 15W40

Czy to nie jest za duże ciśnienie?

 

Gratuluję, i jak chodzi sprzęt? Nie ma co, Marka pewnie robi swoje. Części godne swojej ceny.

Opublikowano

Możesz napisać o co Ci chodzi z tym Mahle? W swojej karierze na forum napisałeś 4 posty i w każdym wychwalasz pod niebiosa super niemiecką jakość ( robioną na całym świecie ) jaką jest Mahle.

Ile dają za taką reklamę, podzielisz się to będziemy chwalili razem.

Opublikowano

Witam. Mam podobny problem z moim 3p (ale to chyba ten sam silnik co MF 255), otóż podczas koszenia kosiarką bijakową (praca dość ciężka) na wolnych obrotach zaczęła mrugać kontrolka ciśnienia oleju. Przebłyski pojawiały się sporadycznie ale jednak były. Obroty wolne mam ustawione na 650 (gdzieś na forum wyczytałem, że takie powinny być obroty biegu jałowego). Olej 15W40 i filtr wymieniony na nowy. Instalacja elektryczna nowa, pewna na 100% czyli nie ma mowy o jakimś zwieraniu kabla do masy. Wskaźnik ciśnienia do pomiaru mam już zamówiony ale pojawia się pytanie: czy w takim stanie silnika można robić dalej prace. Jeden z mechaników straszy, że korby mogą wyjść bokiem. Dodam, że to mój pierwszy ciągnik i jestem w tym nowicjuszem wiec proszę o odpowiedź i wyrozumiałość.

Opublikowano

Możesz lekko zwiększyć obroty i powinno być ok, jeśli olej dobry np. turdus to pochodzi jeszcze troche, a mrugać może bo czujnik też może być walnięty, u mnie był walnięty i też mrugało po remoncie , wkręciłem nowy czujnik i do tego manometr , miał 4 na zimno i 1-1,5 na gorącym , wkurzał  mnie ten manometr z tym ciśnieniem dlatego go wywaliłem i mam samą kontrolkę i jest spokój.

Opublikowano

Jak już pisałem, mam zamówiony wskaźnik ciśnienia to wtedy dokładnie się dowiem jakie są wartości. Co do remontu to tak jak pisał kolega Lukbold do wnętrza silnika będzie trzeba zajrzeć chociażby w związku z faktem, że występuje konsumpcja oleju (być może to dla tego, ze wlałem lepszy olej niż ten który był) ale ciągnik kupiłem w ubiegłym roku pod koniec sezonu i gość mówił, że olej trzeba wymienić a coś mi się zdaje, że mówił  o turdusie. Jeszcze dwa pytania jakie części kupować na remont silnika, chodzi o to czy wszystko się dostanie w oryginałach? i czy jest sens dawać drogie elementy jak może są jakieś dobrej jakości zamienniki. Do jakiej wartości można ustawić obroty biegu jałowego?.

Opublikowano

Szkoda było kupować ten manometr jak olej żłopie bo tu nie ma nawet co dalej dyskutować nad stanem tego silnika. Kupiłeś padake i tyle.

Ja w swoim już oleju nie wymieniam tylko co 10h dolewam 0,5l :P Jak mnie sumienie ruszy to go rozbieram i oddaje do zakładu co by założyli porządne tuleje, tłoki i wał szlifneli bo choć tylko siano nim przewracam to ma być zrobione dobrze

A obroty... ustaw se takie co by kontrolka nie świeciła i tyle bo to i tak półśrodki

Opublikowano (edytowane)

Mam to samo a nawet gorzej, Na zimnym spoko a po około 2 godz pracy  na 1500 obr ciężko żeby zgasła ale padnięta tez jest pompa olejowa bo kilka ostatnich lat to mordęga z odpowietrzaniem była. i postanowiłem że nie będę wymieniał, W moim gdzieś 1,5 litra na 10 mth łyknie a olej mnie kosztuje bo leje Lotos diesel `15w40 i tak przez 3 lata też nie wymieniam ino dolewam i skończyć sie nie może.  Rok produkcji 89 od nowości u mnie , teraz cza robić 4 kapitalke ale nie ma siię co dziwić bo w sumie ciągnik dobija do około 14 tyś mth :)

Edytowane przez lukasagro111
Opublikowano

Ja sobie poradziłem z moim problemem. Miałem problem z migającą kontrolką ciśnienia oleju. (ciśnienie spadało do 0,5atm) Tak więc kupiłem tarpana (silnik identyczny jak w ciągniku) i wyciągnąłem z niego silnik i włożyłem do mojego ursusa. Teraz nie mam problemu z cisnieniem oleju (na rozgrzanym przyma ponad 2atm). Za tarpana zapłaciłem tyle samo co bym oddał silnik do naprawy, a mój stary silnik sprzedałem do firmy zajmującą się naprawą silników, tak więc jestem na sporym plusie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v