Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

ja mam 4 biegowa 30 i mnie wkurza to ze włoze mu 1 szosowa za wolno a 2 szosowa za szybko i sie dusi i musze 4 polowa i mnie denerwuje bo jak na nawrocich cofam to musze albo oboma drązkami wahlować albo na 4 cofoac co jest czasem za szybkie raz przycisnołem za mocno gaz i cofałem z pługiem i koło z bruzdy wyjeżdzalo skrecone mocno az mi gwint w drązku zerwało tam gdzie sie głowiczke wkreca ale tak to 4 polowa to dobra jest nie zaszybko nie za wolno tylko w kutywatorze przywolna jest no i ten wsteczny nie chce mi sie wahlowac to myk do tyłu na wsteczny i za szybko taki kurde rewaersik w ursusie

Opublikowano

Mam pytanie czy w każdym ursusie da sie przerobić skrzynię na zsybką?

Opublikowano

Panowje niewjem czy wjecie ale szybka skrzynia w URSUSIE nietylko sie różni od standardowej innym pszełożeniem ale co najistotniejsze że 3 bjeg jest zamjenoiny z 4.Włanczając 3 bjeg w standardowej skrzyni ustawjamy dźwignie zmjany bjegów do pszodu,a w szybkiej skrzyni tak sie włancza bjeg 4.Niesądze że koszt pszeróbki skrzyni standardowej na szybką wyniusłby 600zł

Opublikowano

A pan ma przerobioną skrzynie na szybką?Mi się wydaje że drogie to to nie jest.

Opublikowano

Nie pan tylko Sławek.Niemam takiej skrzyni ale niesądze że taką szkrzynie da sie pszerobić na szybką poprzez wymiane kilku kuł zębatych.Samych skrzyń 4bjegowych jest chyba jak sie niemyle 6 typówale wkońcu to tylko ludzie skonstruowali i napewno sie da coś ztym zrobić tylko pytanie czy warto?

Opublikowano

Jeśli komuś jest potrzebny szybki ciągnik to chyba warto.Najlepiej to sie spytać mechanika co do tej skrzyni.Czasem się przydaje taka szybka skrzynia w ciągniku.Mojemu wujkowi w c-360 by sie przydała tylko czy sie da przerobić?

Opublikowano
Panowje niewjem czy wjecie ale szybka skrzynia w URSUSIE nietylko sie różni od standardowej innym pszełożeniem ale co najistotniejsze że 3 bjeg jest zamjenoiny z 4.Włanczając 3 bjeg w standardowej skrzyni ustawjamy dźwignie zmjany bjegów do pszodu,a w szybkiej skrzyni tak sie włancza bjeg 4.Niesądze że koszt pszeróbki skrzyni standardowej na szybką wyniusłby 600zł

Skrzyń 4-biegowych URSUS ma trzy typy '25' , '30' i '35' i te dwie ostatnie to są szybkie skrzynie(to znaczy że 4 bieg ma przełożenie przyśpieszające).A to, że biegi są pozamieniane to niema większego znaczenia. W '30' w stosunku do '25' zamieniona jest 1 z 2, a w '35' w stosunku do '25' zamieniona jest 3 z 4.

Opublikowano

C-360 ma 5 biegów po zmianie były by 4 biegi?Bo 5 bieg jest przełożeniem przyspieszającym.

Opublikowano
C-360 ma 5 biegów po zmianie były by 4 biegi?Bo 5 bieg jest przełożeniem przyspieszającym.

C360 ma skrzynie z kołami zębatymi przesuwnymi a 5 bieg ma przełożenie bezpośrednie.Wszystkie ciężkie ursusy mają skrzynie z kołami o stałym zazębieniu.

Opublikowano

Czyli już w c-385 da sie przerobić skrzynię na szybką?

Opublikowano

A pan ma w ciągniku szybką skrzynie?Bo ja planuje przerobić.Tylko nie wiem w którym ciągniku by to zrobić ???

Opublikowano
A pan ma w ciągniku szybką skrzynie?Bo ja planuje przerobić.Tylko nie wiem w którym ciągniku by to zrobić ???

 

Hej daj sobie spokój z tym "Pan". Tu na agrofoto panują stosunki koleżeńskie i wszyscy bez względu na wiek są "na ty".

 

Co to kogo obchodzi ile masz lat, czy jesteś starszy czy młodszy?  :P Jak spotkasz kogoś osobiście te biedziesz go "panował", bo na forum i w galerii agrofoto wszyscy powinni być "na ty"

 

Przynajmniej ja tak uważam, a na pewno nie jestem tu najmłodszym użytkownikiem ;D 

Opublikowano

jesteś trzecią osobą która do mnie pisze żebym nie mówił do wszystkich pan

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v