Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie to samo było, winny był suwak w rozdzielaczu nie otwierał dokładnie otworu przelotowego na siłownik poprostu okazało się że ma zamały skok , druga przyczyna to uszczelniacz na czopie od tłoka co się łączy z wycinkiem zębatym tam jest oring i on może przepuszczać olej.

Opublikowano (edytowane)

Panowie, mam taki problemik, moze banalny, ale czasami wole zapytac, zanim cos niepotrzebnie porozbieram.

Otoz po odpaleniu wspomaganie dziala lux extra, skreca na miejscu. Przejade sie kawalek na obrotach, np asfalt, i przestaje dzialac wogole. W polu to mu odwala, nieraz skreca sie paluszkiem a nieraz na miejscu nie skreci ani milimetra. Poziom oleju OK nie nagrzewa sie pompa jakos mocno, jest kilkuletnia.

Obroty silnika niewiele zmieniaja w tej sytuacji.

 

Wyszukuje i czytam starsze posty, ale prosze was o jakies nakierowanie, co to moze byc...

Ktorys z Kolegow dysponowal skanami z instrukcji napraw, gdzie byla opisana cala regulacja itp.

 

Jeszcze prosilbym o przerobiony rysunek z katalogu gdzie wklada sie podkladki albo tulejke dla poprawienia dzialania rozdzielacza. Bo naczytalem sie o tym sporo, a ze lubie poekperymentowac, to moze cos wykombinuje, mam 2 serwokolumny do testow.

 

Pacjent to moj 550 przerobiony na 82.

Edytowane przez zbyszekbrzuze
Opublikowano

Też posiadam 550 z przerobioną górą na 82 .Borykałem się z problemem wspomagania ,do czasu gdy przerobiłem go na siłownik , od tego czasu kręcenie kierownicą to przyjemność i nie ma problemu rozbieganych kół podczas jazdy.

Opublikowano (edytowane)

Moj ma wymieniony silnik, ale o tym to w innym temacie. Co do rozbieganych kol, to nie jest tak zle, koncowki mam porobione, jak przesmarowalem tuleje zwrotnicy to przy pelnej predkosci sie zdarzylo, ale mam jeszcze dosc sztywny przod.

Traktor chodzil w transporcie i ktos remontowal uklad kierowniczy.

 

Moim problemem jest niestabilne dzialanie wspomagania, raz jest, raz slabe, czasami wcale niezaleznie od temperatury i obrotow silnika. Manometr posiadam, zamierzam sprawdzic cisnienie w ukladzie.

 

Mysle nad przeniesieniem silownika i jeszcze dodatkowo chce zrobic to ulepszenie w rozdzielaczu. Widzialem w akcji na filmiku wspomaganie po tuningu, jesli znajde postaram sie podlinkowac.

Edytowane przez zbyszekbrzuze
Opublikowano

Cześć chłopaki :D 

 

Bardzo ciężko kręci się moim serwo w mtz i trzeba mu gazować,  i chcę najpierw założyć nową pompę bo chyba jest słaba, i oczywiście chcę wymienić olej z tego serwa nic niegdy przy tym nie robiłem tyle że olej sobie jest więc chcę go wywalić i teraz pytanie gdzie go spuścić, ile wlać i jaki olej, jak wymiana pompy (kosztuje ona chyba z 100zł)  nie pomorze to założę orbitrol ale wiecie jak to jest już tyle w niego ładuję pieniędzy że strach mnie ogarnia  :ph34r:  :ph34r:

Opublikowano

a ile powinno być ciśnienie? i jakim olejem zalać zwykły hydrauliczny? takim zalałem  serwo w 330 od lublina na spróbę  i mam do teraz i pięknie chodziło zimom, a odnośnie pompy jak mam orginalną to jest nsz 10? 

Opublikowano

ale nsz 16 będzie pasować tam? jak tak to oczywiście kupię większą, bo penie różnica w cenie z 50 zł a to ma działać a mało się znam na tym wszytkim, narazie założe pompę a z zaworem nic nie kombinuję skoro raz ustawiony to chyba jest dobrze 

Opublikowano

dziś odkręciłem pompę bardzo cięzko się kręci ręką, olej jakaś lura gęsta, i zobaczymy co mi powiedzą z tą pompą, przemyć warto ukaład? czy nie przejmować się tym lać i tyle? 

Opublikowano

kurde założyłem dziś pompę nsz 14 i w lewo lekko się kręci a w prawo praktycznie nie idzie przemyte, olej nowy hydrauliczny i co dalej? regulować zawór? jak to się robi i gdzie on jest ? 

 

 


ps wymiana pompy niewiele zmieniła 

Opublikowano

a co proponujesz zrobić z tym rozdzielaczem? rozkręcić go? co w nim rozkręcić, a czy da się te serwo jakoś dopracować żeby szło kierować chociaż jak w c360? bo ojciec mi gada cały czas "dej se spokój jak z NRD go sprowadziłem 1997 zawsze te kierowanie tak ciężko sżło.... a ja kiedyś byłem u znajomego to te serwo naprawdę chodziło zadawalająco także od czego tam zacząć? roechę sie poci lewa stroan serwa (patrz w kierunku jazdy) i chłodnicę dość często myję olejową bo syf szybko siada, jak się nic nie da zrobić założę orbitrol, bo w Agromie mi pokazywli zestaw że montujesz jakoś na tej starej kolumnie, (ja nie mam otworów na siłownik tam on gdzie przychodzi przy dolnym moście trzeba by nawiercić) lub jakiś inny zestaw ale to znów 1500 zł za ten tańszy

 

 

ręce opadają ile ja w ten ciągnik inwestuje ten ruski to studnia bez dna mimo to że są tanie części, przykładowo kupiłem pompę wodną za 90 zł pompa to pompa założyłem ją w listopadzie, a na dniach wymieniłem na ruską za 210 zł bo tamtą waliła się woda tym otworem do smarowania co się chyba leje olej strzykawką, reklamuję ją ale musiałem kupić inną bo co będzie stał przez 3 tyg? wiosną?   :ph34r:  :ph34r:  :ph34r: pompa wodna zrobiła jakieś 50 mtg i tyle a ruski jeszcze stał przez 2 miesiące bo zimom nic nim nie robiet  :huh:  :huh:

 

Pozdrawiam  -_-  -_-

Opublikowano
seweryn20

 

to jest tak jak mówiłeś z tym serwem już się nic nie da zrobić, zdjołem siłownik, wymieniliśmy manczety, i troszkę lżej chodzi, ja w ciapku mam prowizorkę wspomaganie na serwie z lublina, i kręci się jednym palcem, a tu niby fabryczne a nic się nie da zrobić :D

 

pozdrawiam,  

Opublikowano

Trzeba by pomierzyć ciśnienie jakie dociera z prawej i lewej strony siłownika. na moje oko coś nie tak z rozdzielaczem. 

No niestety ta przekładnie nie należy do najszczęśliwszych. 

Orbitrol przykręca się w miejsce starego rozdzielacza. Jeśli nie masz mocowania pod wspornik tłoka musisz dospawać. 

Grubą blachę wyciąć na kształt wspornika, powiercić w niej otwory, nagwintować, przykręcić wspornik i to przyspawać do osi.

Zrobisz ładnie będzie wyglądać jak oryginał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rolnik551
      Puścił gwint na siłowniku wspomagania wiercilem spawałem ale to dużo nie daje myślę o wymianie siłownika i chyba lepszy by był o mniejszej średnicy tłoka mniej oleju by potrzebował bo ten oryginał to przesadzone jak myślicie znajdę coś podobnego?? 
    • Przez jacek1994
      Witam wszystkich,
      mój tata posiada belarusa 72 z 94 roku w sumie już bardzo dawno wystąpiły problemy z luzami w układzie kierowniczym ale teraz już problem robi się zbyt poważny. Ciągnik ledwo mieści się na ulicy. W pewnym momencie wymieniliśmy pompę ale nic to nie dało i pojawił się kolejny problem. Mianowicie jest dość spory opór przy skręcie w lewo zaś w prawo skręca się normalnie. Co dalej robić ? Czy może to być uszkodzony siłownik ?   Czy może układ jest zapowietrzony ? jest gdzieś jakaś regulacja czy odpowietrznik ? 
    • Przez Vroobel
      Witam!
      W końcu po wielu trudach udało się przerobić wspomaganie w Zetorze 8045 na orbitrol, problem w tym że dużej różnicy w kierowaniu nie ma, jeszcze dodatkowo kierownica zmienia swoje położenie w czasie jazdy, a jak się skręci maksymalnie to z oporem ale daję się dalej krecić, zastanawiam się czy ten typ tak ma, że dopiero od 2000 obr bardzo lekko się kręci, podejrzewam, że orbitrol przepuszcza i jest zbyt wysoko ustawiony zawór przelewowy w orbitrolu, pompę wymieniałem z 2 lata temu. Też u was działają te wspomagania ? czy mi się trafił lipny orbitrol. 
    • Przez Adi118
      Mam problem ze wspomaganiem w moim Aresie 556rz, przy skręcaniu na wolnych obrotach ciężko chodzi kierownica, zapala się kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni i ciągnik staje. Problem się nasila kiedy olej jest rozgrzany i czasem nie pomaga nawet trzymanie wysokich obrotów. Sprawdzałem ciśnienie na pompie hydraulicznej i jest ok. Czy przyczyną moich problemów może być orbitrol? Czy w tym modelu jest dodatkowa pompa od wspomagania? Może ktoś ma inne pomysły co może być nie tak?
    • Przez Grzebcio
      Witam,

      niedawno nabyłem tegorocznego deutza keyline f70 i po paru naprawach, nie wiem czy mam zgłaszać kolejne czy zaufać wkurwionemu już serwisantowi. Pytania kieruję do użytkowników agroluxów oraz agroplusów gdyz skrzynia 15x15 (rewers mechaniczny) chyba się nie zmieniła. Także:
      -czy tylny most/skrzynia/rewers (nie wiem, które dokładnie) powyżej 15~20 na pusto powinien wydawać dźwięki jakby na trybach były luzy (wręcz trzaski/stuki)
      -oraz czy po nagrzaniu się ciągnika wspomaganie kierownicy bez przekroczenia 1300 obrotów powinno działaś ze znacznym oporem wręcz uniemożliwiając oporem kręcenie na postoju, podczas jazdy już spoko ale przy gwałtownych skrętach nie wyrabia na wolnych obrotach.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v