Skocz do zawartości

Koła 10x15 z przodu do C360 - co gdzie i za ile ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

sąsiad wycioł obręcz ze standardowych felg 16 i wspawał w inne koła i to się trzyma już tak 2 lata jeździ na c 360, co takiego dają te opony 15,3 pod tura bo moim zdaniem to tylko na torfowe łąki jest przydatne i nigdzie indziej, poza tym bez wspomagania nie ukręcisz

Opublikowano

Ferdek@ takie opony dużo dają ponieważ nie zapadają się w ziemi tj. standardowe koła przez to ciągnik ma lżej jechać, nie są przydatne tylko na torfowych łąkach ale wszędzie, na łące nie będzie się pozostawiać kolein tj. i na polu, zadajesz takie pytanie to sam sobie na nie odpowiedz dlaczego w ciągnikach z turami ludzie zakładają szersze koła zamiast brać wąższe

Opublikowano

nie jest tak ciężko ponieważ te koła nie są płaskie, gdy nie ma na nich dużego obciążenia to stoją na niewiele większej powierzchni niż na standardowych a poza tym jak kręcisz w czasie jazdy a nie w miejscu to nawet nie poczujesz różnicy :)

Opublikowano

Ferdek@ takie opony dużo dają ponieważ nie zapadają się w ziemi tj. standardowe koła przez to ciągnik ma lżej jechać, nie są przydatne tylko na torfowych łąkach ale wszędzie, na łące nie będzie się pozostawiać kolein tj. i na polu, zadajesz takie pytanie to sam sobie na nie odpowiedz dlaczego w ciągnikach z turami ludzie zakładają szersze koła zamiast brać wąższe

mam mf 255 z turem 3b od roku i zastanawiałem się nad tymi balonówkami, założyłem wspomganie i pompe zewnętrzną rok wcześniej sąsiad do c360 z takim samym turem założył balonówki potem zmienił opony na większe tzn węższe a wyższe a zaczynał od 6,50/16 jego zdaniem topił się w łące i w ogóle potem miał od dostawczaka troszkę niższe a mega szerokie i to była tragedia ciągnik kopał się a w błocie szedł prosto w koleinach nie było skrętu oczywiscie duża przeciwwaga była, wyciągnołem z tego wnioski założyłem 7.50 na standardowe felgi 8 płucien petlas i jakos z torfowych łąk bele zbierałem i przód mi się nie topił nawet po 2 bele nosiłem a w błocie też mogę skręcać i ciągnik nie chodzi przodem jak na płozach, jak już ktos się uparł na balony z przodu może ta c360 dłuższa ciężejsza nie wiem, chociaż na mf 12cm 3B jest bardziej do przodu wysunięty a mniej się kopie, dobra jak ma byc 15,3 to nie zakładajcie tych 10.0/75 tylko na 80 a jeszcze lepiej 11.5/80 bo im wyższe przednie koła tym przednia oś ucieka do przodu a masa ciągnika przesuwa się na tylną oś lepsza stabilnosć i co jeszcze lepsze większy zasięg tura sąsiad na niższych kołach jak mi ładował obornik cały czas buchtał w rozrzutnik przodem, na wyższych kołach było o niebo lepiej, polecam jak najwyższe koła na przód, bo może na równym dziwnie będzie wysoki przód, ale zastanawcie się jak jest jak podjerzdzanie do pryzmy i przód topi się w błocie lub w łące jak przód lgnie w torf, wtedy macie całą masę na przodzie i tył fruwa

Opublikowano

tylko mam jeden problem taki że ktoś zamontował orbitrol pod osią dzięki temu obniżył prześwit między ziemią a ciągnikiem i np. jak będę prasował siano na takich kołach, które obniżają jeszcze bardziej pprześwit, to siano lub słoma będzie się zawieszać,

Czy opony 10x15 obniżą wysokość tego ciągnika ?

Opublikowano

mam mf 255 z turem 3b od roku i zastanawiałem się nad tymi balonówkami, założyłem wspomganie i pompe zewnętrzną rok wcześniej sąsiad do c360 z takim samym turem założył balonówki potem zmienił opony na większe tzn węższe a wyższe a zaczynał od 6,50/16 jego zdaniem topił się w łące i w ogóle potem miał od dostawczaka troszkę niższe a mega szerokie i to była tragedia ciągnik kopał się a w błocie szedł prosto w koleinach nie było skrętu oczywiscie duża przeciwwaga była, wyciągnołem z tego wnioski założyłem 7.50 na standardowe felgi 8 płucien petlas i jakos z torfowych łąk bele zbierałem i przód mi się nie topił nawet po 2 bele nosiłem a w błocie też mogę skręcać i ciągnik nie chodzi przodem jak na płozach, jak już ktos się uparł na balony z przodu może ta c360 dłuższa ciężejsza nie wiem, chociaż na mf 12cm 3B jest bardziej do przodu wysunięty a mniej się kopie, dobra jak ma byc 15,3 to nie zakładajcie tych 10.0/75 tylko na 80 a jeszcze lepiej 11.5/80 bo im wyższe przednie koła tym przednia oś ucieka do przodu a masa ciągnika przesuwa się na tylną oś lepsza stabilnosć i co jeszcze lepsze większy zasięg tura sąsiad na niższych kołach jak mi ładował obornik cały czas buchtał w rozrzutnik przodem, na wyższych kołach było o niebo lepiej, polecam jak najwyższe koła na przód, bo może na równym dziwnie będzie wysoki przód, ale zastanawcie się jak jest jak podjerzdzanie do pryzmy i przód topi się w błocie lub w łące jak przód lgnie w torf, wtedy macie całą masę na przodzie i tył fruwa

 

Ferdek jeżeli Ty po dwie bele woziłeś (domyślam się że siana ???) na tych oponach 7.50 to te Twoje łąki torfowe są tylko z nazwy...

Ja na Zetorze miałem właśnie na początku 7,50-16 (od razu się utopiłem :D ), potem miałem 11,5/80-15,3 (było lepiej-ale też potrafiłem się topić ).Dopiero zmiana na 400/60-15,5 dała wymierne korzyści.

Opublikowano

Jaki jest Zetor to ja wiem-ale napiszę Ci jak do mojego sąsiada (dokładniej rzecz biorąc to właściciela sąsiedniej łąki :D ) przyjechał do pomocy (ładowania bel) jego szwagier gdzieś spod Kolna.Ciągnik to C360 3P + jakiś tam ładowacz z tych małych.Pod wieczór facet formalnie płakał :D -tyle razy zapadał się na łące i trzeba go było wyciągać-nigdy więcej już nie przyjechał...

I właśnie coś takiego nazywam torfową łąką :D .

Opublikowano

Też mam taką łąkę gdzie wszystko muszę robić lambo na włączonym napędzie, w zeszłym roku w tą suszę udało się zgrabić siano c330 i nawet nie myslę tam wjeżdzać z turem, a w 2009 jak wymokły wszystkie łąki i ludzie jeździli jakieś niekosy zwijać to koleś przepluł farmtracka bo przód się zapadał z belą siana z przodu miał 11,2/24 i 4x4

Opublikowano

Ty masz taką jedną-a u nas większość ma jedną taką gdzie na napędzie nie trzeba pracować :D (a i tak teraz jest luksus bo ogólnie jest suszej niż kilkanaście lat temu-wtedy sianko nosiło się na takich "nosiłkach" )

Opublikowano (edytowane)

proszę o wasze opinie ,otoz zamierzam wymienic przednie kola w ursusie c360+tur.mam juz felgi od ostrówka http://allegro.pl/ob...0141124.html��i mysle o tych oponach http://allegro.pl/st...3300736680.html .prosze o wypowiedzi posiadaczy szerokich koł w ursusach c360 jak jest z prowadzeniem ciagnika,czy beda problemy z kierowaniem?dodam ze nie mam wspomagania

Edytowane przez michalll2532
Opublikowano (edytowane)

bedziesz mial bardzo ciezko krecic z ladowaczem

nie wiedzialem, ze stomil czy debica jeszcze produkuje opony,

opony lepiej kupic osobiscie niz na takiej aukcjii

od siebie moge poradzic montaz bez detki, o ile masz fele w ladnym stanie, oczywiscie musisz kupic opony TL

 

a tu temat o takich kolach http://www.agrofoto....le/page__st__20

 

Dzięki za link, tematy połączyłem.

Edytowane przez KRISTOFORn
Opublikowano

Panowie przepraszam za taką forme posta i reklamy, ale w sumie po części to też zapytanie.

Prawdopodonie będę w c360 wymieniał oś na inna, od innego pojazdu, i zamierzam sprzedać koła tj mam w awatarku. cena komplet 750-800zł. koła są w idealnym stanie (jeden sezon) dębica 10/75-15,3 + felga ostrówek x 2 szt. w porównaniu do nowych kół to tanio. Jednak narazie pytam czy będzie ktoś chętny? bo osi jeszcze nie zmieniłem i użytkuję te koła. pozdrawiam

Opublikowano

koledzy mam w opryskiwaczu koła z oponami 10/75-15.3 chciałbym założyć koła (felgę) mniejszą. czy wie ktoś jakąfelgę mogę założyć i od czego? np 13" albo 14"? aby pasował rozstaw śrób?

Opublikowano

Witam. Do mojej c355 mam zamiar zalozycz ladowacz czolowy do lekkich prac (obornik gora 10 rozrzutnikow) no i wyworzenie resztek po plodach rolnych. No to teraz moje pytanie moje c 355 posiada prostokatna os z kolami 18 cali. Czy lepiej przerobic na kola 16 balonowki ?? Bo jak mam na normalne 16 przerabiac to wole juz na balonowki. Powie mi ktos co pptrzebuje do przerobki i ile to moze kosztowac cene felg i opon znam ;)

  • Like 1
Opublikowano

Ceny felg znajdziesz na necie a co do 18-tek to one tego długo nie wytrzymają. Cztery śruby blisko osi do tego kawał całkiem płaskiej blachy wewnątrz felgi. Słabe i wiotkie.

na moje oko zanim się rozleci zmień na balonówki bo do tura to i 16-tek bym nie zakładał.

Opublikowano

na balonówkach będzie ciężko kręcić bez wspomagania bo miałem je założone i trzymają tak że jest to odczuwalne mówię o jeździe bez tura. Natomiast do ładowania obornika nadają się świetnie bo 16 tki bardzo łatwo wchodzą w ziemie i przez to jest jeszcze gorzej kierować niż na balonówkach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v