Skocz do zawartości

Zetor 5211,7211 - pompowanie rano!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Po założeniu zaworka już nie muszę pompować rano. Warunek jest taki że przez pompka ręczna, odstojnik i filtry muszą być szczelne. Odpływ już nie koniecznie. Dzięki za pomysł w końcu za każdym razem z rana nie muszę mieć rąk w ropie przed wsiadaniem do zetorka.

u mnie na gwarancji poszedł ten zaworek (jest na gorze pompy) kuleczka sie nie cofała... wymieniłem zaworek i jest ok, a tak to juz po 2 godz potrafiło paliwo zleciec

Opublikowano

ja też miałem ten problem szczególnie jak jest mało paliwa ale znalazłem przyczynę zaj... odstojnik po prostu syf w beczkach baniakach tylko skąd ?? Niedawno do mtz wlałem resztki z beczki z 10 litrów zajechałem na pole akurat pewnie spalił paliwo z filtrów a zaczął te resztki z beczki .Ciągnik zaczął tracic moc biały dym myślałem że silnik padł

Opublikowano

Pytałem się dzisiaj mechanika i za zapowietrzanie jest odpowiedzialny zawór ciśnieniowy, przez który odpływa paliwo, które nie zostanie podane przez pompę paliwową. W katalogu części jest na stronie 30 nr. 2

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich forumowiczow.

Mam problem z zetorem a mianowicie co chwile w ustojniku zbiera mi sie tzw.syf i ciagnik sie zapowietrza.Czy tzw.syf jest wlasnie przyczyna tego,ze traktor gasnie czy moze brud nie ma na to zadnego wzgledu i gdzies musi byc pobierane powietrze np.przewody?

 

 

Z gory dziekuje za odpowiedz

Opublikowano

jak ciągle masz brudny odstojnik to wzrasta opór zasysania paliwa i może gdzieś ciągnie powietrze bo ma poprostu lżej , a najprościej to zlikwidować cały ten syf w ukł paliwowym i wyczyścić zbiornik paliwa - nie trudne a jak pomocne . a na przyszłość lej paliwo przez jakieś sitko :)

Opublikowano (edytowane)

Powiem Ci ze bak byl czyszczony i dalej jest to samo,odstojnik za kazdym razem gdy jest brudny czyszcze. Jest jeszcze taka sprawa, ze rozdzielacz paliwa w baku ma dwie takie rurki i jedna z nich jest malo drozna, moze ja wymienic?

Edytowane przez andrzej2110
cytowanie posta wyżej
Opublikowano
z tego wszystkiego to pozostalo mi tylko zmienic ciagnik :)

nie musialem ciagnika zmieniac :) .w koncu udalo mi sie rozwiazac problem.zrobilem dwie rzeczy na raz i nie wiem ktora pomogla

wymienilem pompke zasilajaca-tzn. nowa wywalilem[1.5 r] zalozylem stara ale sprawna

szklany odstojnik zalozylem pod katem a nie prosto-mam 1 filtr paliwa i obudowa odstojnika byla bardzo blisko filtra,byl niby luz 1 mm,ale podczas ruchu mogly uderzac o siebie i tedy moglo lapac powietrze,

jedna rurka w baku jest zasilajaca a druga powrotna.sa w srodku zlutowane,wez cienkiego druta i je przepchaj, syf sie z nieba nie bierze.nie kupuj dziadowskiego paliwa-szczegolnie zima

Opublikowano

Zaworek może być dobry a układ może być szczelny a i tak paliwo będzie zlatywać.

Ja to też miałem i w końcu naprawiłem. Mam nowy kurek paliwowy i on nie przepuszczał powietrza a powinien, kiedy ciągnik chwile chodził to w zbiorniku robiło się podciśnienie i paliwo z pompy cofało do zbiornika. Kiedy ciągnik troche chodził to odkręcamy kurek, jeśli usłyszymy syczenie jak powietrze wchodzi do zbiornika to jest źle. Najlepiej jest kurek rozłożyć i w odpowiednim miejscu zrobić malutki rowek aby powietrze przepływało. I tyle.

Opublikowano

Witam

Ja wymieniłem i pompkę i zaworki i wymieniłem podkładki pod przelewem i nic rano wystarczy że 3 razy ruszę pompką i pali i słysze już od nie jednego właściciela zetora o tym problemie więc stwierdziłem że ten typ tak ma i już nic nie kombinuje korona mi z głowy nie spadnie jak rano nim wsiąde pompne 3 razy pompką . A ten zawór powrotny znajduje sie po drugiej stronie pompy wtryskowej od strony pompy. No i jeszcze jedno sprawdz na bagnecie (miarce oleju) czy Ci czasem oleju nie przybywa jeśli masz centralne smarowanie, bo może być też tak że paliwo w pompie ucieka Ci do oleju (smarowanie pompy wtryskowej) wtedy pompa do regeneracji.

Opublikowano

3 razy pompnąć nawet się nie powinno, przynajmniej tak jest teraz u mnie

choć sprawdzić nie zawadzi, to odkręce pompke, dam raz w góre i w dół, i jak poczuję opór to wszystko gra

Opublikowano

No i uporałem się z cofającym paliwem poszedł zaworek zawsze trzeba było pompowac po dłuższym przestoju lub gdy paliwa było mniej niż 1/4 zbiornika) A jakie były rytuały po zapowietrzeniu sanie paliwa ze zbiornika (wężykiem) trzymanie palca na śrubce do odpowietrzania i pompowanie. Ale ostatnio po odpowietrzaniu trzy dni codziennie rano i po wypadzie do lasu i straceniu godziny oraz wieluuuuuu nerwów (zapowietrzył się jak postał 3 godziny) dość- nowy cały komplet pompka z zaworkiem to . Miłe zaskoczenie 10 ruchów i samo zaciągneło paliwo ze zbiornika :P:):P:):P

Opublikowano

Trzeba było już kupić pompkę z plastikową końcówką wtedy nic nie odkręcasz pompki tylko podchodzisz i pompujesz nic nie odkręcasz a najważniejsze że nie ma rąk "pachnących " ropą ...... ja taką założyłem. Potrzebuje obciążniki do przodu pod spód do zetora pod chłodnicę jak byś coś wiedział to daj znać

Opublikowano

tylko to straszne badziewie,pol roku i cieknie-ja tak mialem.teraz stoi trzy dni i pali od kopa ,po 4 latach do tego doszedlem :P .mozna kupic jeszcze dodatkowy zawor zwrotny do weza- 20 zl

Opublikowano

żadne tam kupywanie pompki, na co to.

To jest taka część że dożywotnio powinno chodzić.

Filtry wymieniać, sprawdzać czy w baku nie robi się podciśnienia i nie lać paliwa z wodą. I jazda, silnik nawet nie powinien w żadnym momencie stracić ducha.

 

Apropo, potrzebował bym dodatkowe 4 obciążniki na tylne koła, jak ktoś by coś wiedział to niech da znać XP

Opublikowano

apista ja robie zetorem 800 -900mtg rocznie,wiec wiem co ile moze wytrzymac.jakosc dzisiejszych czesci nijak ma sie do oryginalnych- jak wielu twierdzi to juz nie ten zetor.dozywotnio to mozna wyrok dostac, a i tak po 25 latach wypuszcza

pompki reczne to 3 zdarlem.wszystkie oryginalne czesci po wymianie to zostawiam ,nieraz sie zdazylo ze po paru dniach musialem je zakladac bo nowe sie psuly , lub sluzyly na czesci do napraw

Opublikowano

No tego też nie brałem pod uwagę, że tak mocno eksplatowany...szczególnie pompka...

Ale tak zastanów się chwilkę, czy paliwo powinno schodzić do zbiornika?

Myślę że nie powinno, a to że schodzi to znaczy że coś nie gra.

Mam jeszcze jedno pytanie:

Po pracy, przy zgaszonym silniku odkręcasz kurek baku, czy słyszysz syczenie jak powietrze wlatuje do baku?

Opublikowano (edytowane)

ja swojego jeszcze nigdy nie pompowałem ale w ostojniku robią sieburzyny i pulsuje paliwko.

Edytowane przez wsk125ccm
Cyt. poprzedniego posta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v