Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Po to żeby ja podłączyć. Kolega pisze że jest odłączona od instalacji regulator też jest odłączony i Kolega nie wie jak to popodłączać. podłączenie i wyregulowanie regulatora jest bardzo trudne, dla laika bez przyrządów niewykonalne więc sprawa prosta wywalić i założyć alternator np bosha od jakiegoś opla vw audi seata i po problemie.

Opublikowano

@Locke zadowolony jesteś z prądnicy? ładuje dobrze? @Karol445 po co wywalać prądnice skoro koże dobrze ładuje? Po co utrudniać sobie życie?

Ogólnie może być ;) Ja w dwóch 60 i w 3p to mam prądnice.W jednej 60 to mam taką która bardzo dobrze ładuje.Natomiast w drugiej to mam taką nie za bardzo ponieważ nieraz ładuje nieraz nie, i wtedy trzeba puknąć w prądnicę i ładuję.Jak przestanie ładować to mam chyba ze trzy prądnice jeszcze od claasa mercatora 75.Ogólnie to bym zmienił na alternator bo mam akurat dwa z poloneza tylko tam łożyska siadły i by trzeba było wirniki ursusowskie wstawić i bym mógł założyć.i mam jeszcze od volkswagena tylko on jest lewy a nie prawy,ale to do 3p zrobi mocowanie,a i jeszcze koło jakieś trzeba by było dopasować.Niedługo może będę miał okazję zdobyć alternator Bosch z Mercedesa 190.Tylko koło będę musiał wytoczyć jakieś.

 

 

 

 

Po to żeby ja podłączyć. Kolega pisze że jest odłączona od instalacji regulator też jest odłączony i Kolega nie wie jak to popodłączać. podłączenie i wyregulowanie regulatora jest bardzo trudne, dla laika bez przyrządów niewykonalne więc sprawa prosta wywalić i założyć alternator np bosha od jakiegoś opla vw audi seata i po problemie.

 

Nie prądnica i regulator są podłączone tylko ja nie mam kontrolki na tablicy rozdzielczej i bym wstawił żeby wiedzieć jak przestanie ładować i moje pytanie jest z jakiej pozycji regulatora idzie kabel na kontrolkę.Dzisiaj podłączyłem zegar od wody.Jeszcze muszę wytoczyć taki trójnik na czujnik i zegar ciśnienia oleju.I będę miał skończone.

Opublikowano

No w polonezach to one były krótsze pod wąskie koło.W 60 jest szerokie bo pasek ma 17mm a w polonezach jest 13.Założyłbym bez wentylatora z kołem od prądnicy,ale to weźmie się zgrzeje i się spali alternator.Ja jeszcze tobym musiał je przetoczyć na pierścieniach ślizgowych.Jak będę zakładał alternator to albo zmienię wirnik albo założę oryginalny.

Opublikowano

Widzę kilka błędów w twoim myśleniu 1). nie możesz założyć innej prądnicy (np od wspomnianego mercatora) bo wtedy musisz zmieniać cały układ ładowania (prądnica, regulator,połączenie między nimi). 2)zmienić wirnik w alternatorze na inny od innego to chyba nie takie proste i nie wiem czy wykonalne bo dużo parametrów może nie pasować. 3) Po co toczyć koło na alternator ?? załóż cieńszy pasek klinowy. Wielu tak robi łącznie ze mna i jest dobrze nic się złego nie dzieje.

Opublikowano

locke ten alternator chcesz założyć do 3p czy zwykłej c360? W 3p pasek ma 13mm, nie widzę potrzeby zmiany kółka. Do zwykłej 360 można roznitować kółko i wstawić w środek np. 2 podkładki. Wtedy pasuje szerokość a kółko zostaje stare.

Opublikowano

Nie no ja mam dwa alternatory od poloneza.Tylko muszę łożyska wymienić i przetoczyć pierścienie ślizgowe.założyć szczotki i już.

.A wirnik ursusowski pasuje do tego alternatora bo takie montowali w późniejszych ursusach

A ten alternator chcę założyć do 360 bo na wakacje będzie nowa kabina zakładana i tam założę halogeny.radio,koguta i prądnica może nie pociągnąć.

 

@jaco512 Chodzi Ci o to wąskie koło z alternatora z poloneza?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie warto roznitowywać koła pasowego by je poszerzyć,lepiej poszukać koła szerokiego. W Żukach szerokie były montowane.

Opublikowano

Wiem, że można założyć alternator z Żuka (tylko, że przeważnie były 6 diodowe). U mnie poszerzane kółko pracuje ponad 3 lata i nic złego się nie dzieje, zaletą jest też jego mniejsza średnica.

Opublikowano

@Mariuszd93 Nie wiem jakie ty alternatory widziałeś albo kto ci takich bajek naopowiadał ale zapewniam Cię że w absolutnie ŻADNYM alternatorze nie ma komutatora, sa tylko wspomniane pierścienie ślizgowe. Komutatory występują w silnikach i prądnicach prądu stałego, a alternator sam w sobie wytwarza prąd przemienny prostowany przez diody.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Miałem na myśli same kółko pasowe, pasuje na alternator z poloneza.Czyli szerokie kółko bez kombinowania.

Opublikowano

witam pam do panów pytanie- mianowicie założyłem do 3p altelnator z polaneza na wolnych obrotach ładuje 13.2 na większych 14.3 chodzi mi oto jeżeli takie napięcie występuje to ampery też powinny być w porządku. jeszcze jedno czy przy niesprawnych diodach aaltelnatora byłby możliwe osiągnięcie takich wartości z góry dziękuję za odpowiedzi. pozdrawiam

Opublikowano

Witam chciałbym przedstawić swoją przeróbkę instalacji w ciągniku marki Ursus c360-3p.

Modyfikacja ta polegała na zastąpieniu oryginalnej stacyjki którą włącza się zapłon i światła przełącznikiem zespolonym z renówki którym w chwili obecnym włączam wszystkie światła, i klakson po przez przekaźniki. Stacyjka jest zamontowana z MF. W miejscu oryginalnej stacyjki jest zamontowane gniazdo zapalniczki samochodowej. Zamontowałem też silnik wycieraczek z samochodu i przekaźnika aby wycieraczka pracowała w trybie przerywanym tak jak w samochodzie, wycieraczka cały czas zatrzymuje się w jednym położeniu jest również

spryskiwacz przedniej szyby. Jest kontrolka niskiego poziomu płynu hamulcowego zbiorniczek z czujnikiem z malucha. W planie jest zamontowanie sprężarki powietrza włączanej przez elektomagnez w chwili obecnej ciągnik nie posiada sprężarki.post-57729-0-58554800-1360518740_thumb.jpgpost-57729-0-47231600-1360518835_thumb.jpgpost-57729-0-07717000-1360518925_thumb.jpgpost-57729-0-70409600-1360519079_thumb.jpg

Opublikowano

Ciężko będzie z tą sprężarką bo do tej pory spotkałem sie z 1 ciągnikiem który takową posiada a jest nim polmot. Chyba że kupić jakąś najtańszą sprężarke klimatyzacji na allegro wymontujesz to całe sprzęgiełko na elektromagnes i próbować to zamontować do jakiejś sprężaki ale wątpie że to sie uda

Opublikowano

koło ze sprężarki klimatyzacji już posiadam, kupiłem na złomie za 10zł. teraz muszę to jakoś wszystko do kupy umocować

 

Zapomniałem dodać że mam zamontowany pneumatyczny klakson wraz z pompką, widać na ostatnim zdjęciu

Opublikowano

Witam,

mam pytanie, może ktoś będzie wiedział jaka może być przyczyna takiej sytuacji: podłączam akumulator i wszystko jest elegancko, kontrolki świecą, wszystko jest ok, a gdy chce odpalić ciągnik i tylko nacisnę włącznik rozrusznika to w tym samym momencie rozładowuje mi akumulator, nawet nie włącza rozrusznika tylko od razu po wciśnięciu włącznika jest zanik prądu i później już akumulator rozładowany...ma ktoś jakiś pomysł jaka może być przyczyna..? Ciągnik to Ursus 1014

z góry dzięki za odp..:)

pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ROLNIK7
      Tak jak w tytule, chciałbym usłyszeć opinie na ich temat. Są one zamiennikami Magnetona, a produkuje je jakaś litewska firma. Pojawiły sie one niedawno na Allego, a ich cena jest kusząca ponieważ taki rozrusznik kosztuje w granicach 350zł, jak wiadomo nowego Magnetona za taką kasę sie nie kupi. Piszcie co o tym myślicie!
    • Przez nec
      Witam zakupiłem swiatla bezprzewodowe led do ciagnika  c330 i mam problem bo nie działają w przeczepce z samochodem nue ma problemu a gdy wpinam co c330 to nic nie działa gdzie może być przyczyną  dodam że jak przyxzepke podepnę do ciagnika to wszystkie swiatla w przyczepce działają. 


    • Przez Damianek00
      Mam ursusa c360 i alternator elmot 2pin od ładowania i wzburzenia 9diodowy.I mam regulator napięcia 15RAa jak mam podłączyć przewody żółty i zielony do alternatora i do kontrolki.. Mam obecnie podłączony regulator z zetora na 4pin ale on ładuje ponad 17v


    • Przez miturskir
      Szukam elektroniką do ciągnika lubelskie...... 
    • Przez Kacgier
      Witam, mam problem z komputerem od rozsiewacza vicon rs-edw otóż niedziała mi wysuw silownikow elektrycznych od zasuw co moze byc przyczyną? Prosze o pomoc 
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v