Skocz do zawartości

Problem ze wspomaganiem w reno 155.54


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam serdecznie

posiadam ciągnik reno 155.54 od nie dawna problem wystąpił ze wspomaganie kierownicy na wolnych obrotach bardzo cięzko się kreci a po dodaniu gazu troche lepiej ale to nie jest to pompa hydrauliczna została wymieniona na nową i wszystkie fylitry hudrauliczne i nadal jest to samo może ktoś miał ten sam problem lub wie co jest przyczyną prosze o pomoc z góry dziękuje

Opublikowano

Mam 106-54 i podobne objawy. Wczoraj byłem u mechanika, ale tylko oglądnął, bo teraz nie ma czasu. Umówiłem się z nim na poświętach. Tyle, że u mnie mechanik stawia na pompę, ale zanim wymienię pompę to ma sprawdzić ciśnienie na wspomaganiu i ogólnie spradzić czy to nie coś innego. U mnie wygląda to tak jakby było za małe ciśnienie we wspomaganiu. Też na niskich obrotach słabnie i też kierownica czasami chodzi z takimi zacięciami. Dodatkowo pompa jest dużo cieplejsza od rurki doprowającej olej. Ale faktycznie to nie musi być wina pompy, bo ta sama pompa podaje też ciśnienie poprzez spejalny rozdzielacz na złącze hamulcowe do przyczepy. Jeśli pompa na pewno jest dobra, a kierownica np. po skręceniu maksymalnie kół nie obraca się jeszcze dalej to może być wina tego rozdzielacza. Rozdzielacz u mnie jest pod podłogą tuż za schodkami. Może przepuszcza jakiś zawór. Ale bedę wiedział po świętach chyba, że mój mechanik nie da rady nic zaradzić :).

Opublikowano

wiesz tam pod kierownicą masz pompę wspomagającą to może jej wina albo za mało oleju masz w skrzyni też są takie objawy ja tak miałem

Opublikowano

W ciemno mozesz kupowac orbitrol:) Mam renówke juz 11 lat, wiec dosc dobrze ja znam. wymieniłem juz w niej pompe chyba juz ze 4 razy. Tez miałem takie problemy ze wpomaganiem jak Ty, wymieniłem orbitrol i chodzi jak złoto. Jezeli chcesz kupic orginał do do modelu 155.54 zaspiewają Ci z 5 tys, przynajmniej do mojej tyle zapiewali. Ale ja kupiłem zamienik za 1500zł, oczywscie nowy tylko ze bez napisu class:) w przypadku 106.54 tez moze byc to orbitrol, albo pompa nie dostaje dostateczniej ilosci oleju(z róznych przyczn).

Opublikowano

Orbitrol można regenerować z tego co wiem. Pompy się nie da.

U mnie jest jeszcze jeden objaw. Jak zapalę z rana po przymrozkach to przez około 5 minut nie da się skręcić kół. Potem załapuje i wspomaganie chodzi normalnie. Później po około godzinie, półtorej jazdy zaczyna słabnąć. Zauważyłem, że zaraz po uruchomieniu kiedy nie mam wspomagania wystarczy nacisnąć pedał hamulca i wspomaganie na chwilę wraca. Potem znów ginie i po chwili jak naciskam hamulec znów wraca i tak po około 5 minutach pracy silnika wspomaganie już działa. Więc stawiam raczej na ten brak oleju, a skoro pompa nie dostaje oleju to pewnie i tak jest do wymiany.

Opublikowano

Kolego mozesz mi dac namiary gdzie mozna taki zamiennik kupic bardzo bym był wdzięczny bo jak mówisz 5 tys to troche sporo:D tez myslałem nad orbitrolem ale nie byłem pewien bo ten ciągnik mamy od nie dawna najpierw myślelismy ze padła pompa ale wymienismy pompe i filtry i jest to samo

Opublikowano

Geo w zime olej jest gęsty i pompa może nie jest już pierwszej nowości to słabo pompuje w sensie że mało a jak nacisniesz hamulec to się zwiększa ciśnienie. U mnie przy minus 20 podobnie bylo ale pochodzi chwilkę i jest ok.

Opublikowano

U mnie tego nie słychać. Jeśli już lekko buczy to przy skręcaniu ale nie jestem pewien czy to buczy orbitrol czy pompa. Buczenie np. słychać też kiedy nacisnę hamulec. Ale kiedy nie ruszam kierownicy buczenia nie słychać.

Opublikowano

dzisiaj wymieniłem orbitrol i wspomaganie chodzi juz normalnie a najlepsze jest to ze dało się dopasowac w sklepie od innego ciągnika za 520 zł i jest identyczny

Opublikowano

Panowie posiadam 155.54 z mechaniczną skrzynią i ehr .Czy ma ktoś pomysł dlaczego mruga pod kierownicą czerwona kontrolka stop? Dzieje się to raczej po rozgrzaniu silnika.Olej w skrzyni i silniku trzyma stan,filtr powietrza czysty.Pytałem typa od którego kupiłem ciągnik to mówi jezdzić aż stanie,ale ten pomysł mi się nie podoba.

Opublikowano

U mnie orbitrol działa na zimnym oleju po dwóch godzinach olej rzadki i nie chce skręcać,ponadto podnośnik nie chce podnośnić a gniazda hydrauliki nie chcą pługa obracać.Jak skręcam kierownicę w bok to podnośnik zaczyna doskonale podnośnik ,gniazda zewnętrzne też chcą obracać pług mimo że olej rzadki.Dzielnik ciśnienia nowy.Mój reno temis 650 z.Proszę o poradę co wymienić,żeby działało bez kręcenia kierownicy w bok na rozgrzanym oleju ga12 stan oleju około 80 L.Czy wymienićpompy,oringi w rozdzielaczach,zawory bezbieczeństwa przepuszczają,czy zużyty orbitrol,Wcześniej wymieniałem uszczelnienie tłoka bo było wykruszone .Proszę o poradę.

Opublikowano

Mi ostatnio pękły uszczelniacze w siłowniku  wspomagania i też ciężko skręcał po wymianie się poprawiło. Przyczyn może być wiele jak koledzy wyżej pisali łącznie z zużytym orbitrolem.

Opublikowano

Witam, podczas ostatniego remontu ciągnika 133.54 wymieniłem uszczelniacze siłownika, oraz rozpinałem przewody od orbitrola. Po złożeniu i zalaniu nowym olejem w siłownikach było powietrze, więc przekręciłem pare razy kierownica w prawo i w lewo, aż wspomaganie zaczęło normalnie działać(bez przycięć). Później po przejechaniu 2 km pozostawiłem właczony silnik na 20 minut. W między czasie zapiąłem obciażnik na przód. Gdy ruszyłem, poczułem że wspomaganie ciężko chodzi, przycina się, było słychać nawet gdy nie kręciłem kierownicą drgania(rzegotanie) wydobywające się z przewodu zasilającego z pompy do orbitrola. Drgania te był też przenoszone na kierownice. Przewody do orbitrola podpiąłem tak samo, założne nowe filtry, nowy olej Shell Spirax S4 TXM 10W30. Czy te objawy mogą być spowodowane zapowietrzeniem się układu wspomagania? macie jakieś pomysły?

Opublikowano

A ile kg obciaznika zaczepiles i miałes wtedy jakąś maszynę z tyłu? 

Ten układ sam się odpowietrza z tego co się orientuje, jak ja zaloze u siebie tonę na tuza to też mi ciezko skręca i przeskakuje lekko

Opublikowano

A miales jakiekolwiek objawy przed naprawą? Trochę dziwne to bo ją nigdy tego nie odpowietrzam po zmianie oleju tylko wlasnie kierownicą prawo w lewo i po sprawie. A filtry od hydrauliki wymieniales? Dobrze, założyłes ten filtr przepływowy? dla mnie to taki objaw jakby przepływ oleju był gdzieś tłumiony

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v