Skocz do zawartości

Polecane posty

Maniek101    103

Witam, jakie c 330 standardowo ma montowane żarówki w przednich światłach? Chciał bym żałożyć jakieś 55w h4 lub inny typ mocniejsze świecące na biało, coś ala xenony. Nie wiem czy spasują?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lopol92    0

standardowo tam są cebule, oznaczenie chyba r4 to jest albo r2 o ile się nie myle,

zeby założyćh4 to musisz mnieć inne lampy, ale są żarówki które mają mocowanie cebuli a żarnik h4 i takie własniee mam w traktorach, jak chcesz zeby ładnie śwwieciło to wymień lampy, nowe odbłyśniki i szkła wraz z żarówkami h4 dają naprawdę swietny efekt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

izydor6280    485

widzialem na allegro zarowki R2 halogenowe, czyli zarnik jak w H4

a ja mam pytanie jak zachowa sie instalacja po zmianie zarowek na wieksze, bo przeciez R2 to 45/40W a H4 60/55W

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Instalacji jak i samym lampom(odbłyśnikom) nic się nie stanie to jest stosunkowo mały przeskok mocy, wszystko ma swoją tolerancję. Co innego jak ktoś zmienia z H4 60/55W na np. 100/90W do tego trzeba przynajmniej zmienić lampy bo odbłyśniki długo nie wytrzymają. Instalacja jakoś to zniesie gorzej z przełącznikami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patrick345    130

Ja na wiosne planuje zmiane właśnie z R2 na H4 + 4 halogeny na przekaźnikach. Więc pewnie i całe lampy Wesem trzeba będzie zakupić a i do nich jakieś dobre żarówki Philipsa. A instalacja powinna wytrzymać, najwyżej sie przewód przepali. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

A prądnica na to "niemożliwe" chyba że kolego masz alternator to powodzenia przy robocie życzę efekt napewno będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    103

Popatrzyłem i poszukałem po allegro i zdecydowałem się na żarówki H4 55/60w wytwarzające światło o barwie 6000k. Nie są to xenony tylko jakieś ulepszone halogeny. Komplet 2 żarówek kosztuje 20zł. Z osrama czy philipsa droższe bo około 60/70zł ale te firmy nie mają w ofercie żarówek o barwie 6000k jedynie 4000k :)

http://allegro.pl/za...2054246397.html

 

tabela.jpg

Edytowano przez Maniek101

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

Dajcie jakieś namiary na allegro z żarówkami H4 60/55W które można wsadzić w stare mocowanie żarówek R2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    485
Roki212    83

Do tej pory nie interesowałem się tym jakoś i nie wiedziałem że są H4 ze starym mocowaniem :P pasujące do obecnych lamp, lampy kupowane miałem w 2010 roku. A jak żarówka przepalała się kupowałem balonówę taka jaka była i jazda :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damjan15    0

Jak założysz najtańsze żarówki h4 z marketu to i tak będzie lepiej widać niż na tych starych. To nie nowy ciągnik tylko ciapek to czym ty się przejmujesz ja założyłem normalne żarówki h4 nie przystosowane pod gnizdo i się świecą. Jak to mówią masz głowę i h*j to kombinuj :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

A czym tu się niby przejmować :P , teraz wiem jak wygląda jakie mają oznaczenie będę jutro po olej to oblukam przy okazji co tam mają. Jak mocowanie pasuje to po co kombinować ze zwykłymi H4 aby je przyczepić skoro cena taka sama :)

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

Prosta sprawa też bym tak na pewno zrobił jak bym nie wiedział że są gotowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    59

A żeby efekt był jeszcze lepszy polecam założyć przekaźniki, a do tego kable zasilające 2,5mm*. Spadki napięcia są wtedy minimalne i żarówka świeci pełną mocą i jasnym światłem.

 

Jak ktoś nie wierzy to niech zrobi eksperyment: Założyć żarówki H4 włączyć światła zmierzyć napięcie przy samym akumulatorze a potem przy żarówkach, w oryginalnej instalacji spadek napięcia będzie dość duży. U mnie tylko przy żarówkach R2 napięcie na aku wynosiło 13V a przy żarówce 11,5v także różnica spora co odłożyło się na jakość świecenia bardzo mocno. Przy przekaźnikach i grubych kablach spadek napięcia wynosi zaledwie z 13v na 12,95V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

Przekaźniki to nie ma co tu wierzyć wiadomo że porównania nie ma. Zrobiłem sobie świece żarowe na przekaźnikach to wiem jaka różnica ;) a co do świateł to już lepiej zastosować jak komuś za ciemno dodatkowe halogenki na przekaźnikach, bo starą instalacje przerabiać to zawsze kłopot i plątanina kabelków :P ale wiadomo wszystko da się zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    177

Jak ktoś nie wierzy to niech zrobi eksperyment: Założyć żarówki H4 włączyć światła zmierzyć napięcie przy samym akumulatorze a potem przy żarówkach, w oryginalnej instalacji spadek napięcia będzie dość duży. U mnie tylko przy żarówkach R2 napięcie na aku wynosiło 13V a przy żarówce 11,5v także różnica spora co odłożyło się na jakość świecenia bardzo mocno. Przy przekaźnikach i grubych kablach spadek napięcia wynosi zaledwie z 13v na 12,95V.

Zmień miernik bo źle pokazuje.

Napięcie akumulatora powinieneś mieć 12,65V-12,80V a zwłaszcza przy włączonych dwóch żarówkach po 55W.

Spadki napięcia przy eksperymencie też jakieś podejrzanie małe.Przy takiej instalacji nawet przy grubych kablach i przekaźnikach spadek napięcia będzie około 0,75 V.Każde złącze konektorowe to minimalny spadek napięcia,przekaźnik też nie podnosi napięcia ale zapobiega wypalaniu styków włącznika i też są na nim spadki napięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    59

No nie powiem, miernik nie działa idealnie ale różnice pomiędzy instalacją na przekaźnikach i zwykła wyłapał.

 

 

Przy najbliższej okazji zmierzę innym miernikiem i dam znać, ale to raczej nastąpi wiosną jak będzie cieplej.

Edytowano przez SipmaZ224

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam założone h4 na starych lampach ale nowe odbłyśniki bez przekaźników tylko ładuje elektryke alternator, na prądnicy nie pójdzie żarówki sie palą ja jestem zadowolony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez xoxpatrykxox
      Czy mogę używać swieteł do jazdy dziennej w ciągniku zamiast świateł mijania? Czy muszę mieć to oddzielnie podczpione pod instalację elektryczną?
    • Przez ursusmarcin
      Witam wszystkich.
      W jaki sposób mogę wymienić napęd licznika motogodzin w ursusie c328 i czy go jeszcze dokupię?
      Myślałem, że zakup nowej linki załatwi problem, poniewaz licznik motogodzin w moim ursusie nie funkcjonuje
      lecz niestety nie. W mechaniźmie napedu licznika była urwana linka i jej koniec został w nim.
      Udało mi się wyciagnąć ją po kawałku, lecz po zamontowaniu nowej licznik i tak nie.
      Jak mocno docisnę linkę to jakby trochę ją załapywało.Jak się dostać do mechanizmu i to sprawdzić.
      Dodatkowo proszę o informację, posiadam c330 z 1971r. i tak jest zarejestrowany czy możliwe jest, że skrzynia biegów
      wraz ze sprzęgłem jest od c328? Proszę i informację.
    • Przez marcin0b0
       zakupiłem alternator do ciągnika przy podłączano okazało ze zwarcie miedzy obudowa a zaciskiem gdzie podłącza się kontrolkę  lądowania co możne być przyczyna
    • Przez Piotrek1978
      jak podłączyć prostownik w c330 2x6v-PILNIE
    • Przez kurtz
      Czołem Panowie!!! Wczoraj wymieniłem tanim sposobem prądnicę na alternator w ciapku. Robota banalna, koszt minimalny.
      Co potrzeba:
      -Mocowanie fabryczne pod altka
      -Śruba + kawałek tulejki do zamontowania alternatora w mocowaniu (łatwo znaleźć w każdym garażu lub dotoczyć za kilka pln).
      -Alternator z samochodu rover 75 (ja akurat miałem z 2.0v6 bo rozbierałem taki na części, na allegro pełno takich po 30-50zl)
      -Kawałek oryginalnej instalacji z rovera do alternatora (chodzi tylko o jedną wtyczkę na 3 kabelki która idzie do alternatora).
      -Koło pasowe zdemontowane z naszej prądnicy którą usuwamy.
       
      Montaż:
      -Demontujemy koło pasowe z prądnicy i zakładamy zamiast koła pasowego z alternatora (wszystko pasuje bez przeróbek/toczenia itd.)
      -Montujemy alternator do silnika za pomocą fabrycznego mocowania i w/w śruby i tulejki.
      -Zakręcamy przewód prądowy (do jego podłączenia jest tylko jedna śruba więc nic nie pomylimy - ja podłączyłem krótkim przewodem na + cewki rozrusznika).
      -Usuwamy z ciągnika regulator od prądnicy.
      -Zapinamy do alternatora oryginalną wtyczkę (dlaczego warto założyć oryginalną od rovera? - bo jest wytrzymała, mocno zaciska, nie spadnie i ma w środku taką specjalną gumową uszczelkę dzięki czemu nie dojdzie nam tam żadna woda ani nic). We wtyczce mamy 3 piny: IG - Wzbudzenie, L - kontrolka, IR - nie wiem co:P
      Wzbudzenie czyli pin IG podpinamy pod +12 ze stacyjki/bezpieczników (ja podpiąłem bodajże pod pin 15 lub 54 stacyjki i w pozycji zero na wyciągniętym nie mam nic, a na wciśniętym kluczyku mam + 12), podpiąłem tak dlatego żeby mieć ładowanie cały czas po uruchomieniu silnika. Kontrolka ładowania (pin L) podłączamy normalnie tak jak fabrycznie w ursusie czyli idzie kabel z altka na żarówkę a z żarówki na +12.
       
      FINITO!!!
       
      Wad póki co nie zauważyłem, natomiast zalety: bardzo tanio!!! (mi wyszło 0,00zł, standardowo w granicach 50zł), napewno ogromna żywotność i dostępność takiego alternatora (wiadomo w takim aucie wytrzymują ok 300tys), hermetyczna wtyczka w tym altku przez co nie naleje nam się woda, a do tego umieszczona tak fajnie od dołu że nie urwiemy jej niechybnie.
       
      PS. Oznaczenie gdzie są poszczególne piny we wtyczce powinniście mieć na naklejce na altku (ja tak miałem), ale są też rysunki/zdjęcia w google.
×