Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Śruba m6 - do akumulatora (do rozrusznika najbliżej) a wsuwka poprzez żarówkę(kontrolkę) do 15/54 stacyjki, gdyby po odpaleniu 1 raz się nie wzbudził ustawić średnie obr silnika podać na wsuwkę prąd bezpośrednio z plusa przez chwilę

Opublikowano (edytowane)

Sądzę że @vcc wszystko wyjaśnił.

 

 

 

Post nic nie wnoszący do tematu. Następnym razem będzie nagroda w postaci 10%.

Edytowane przez Elektrotechnik
Opublikowano

koledzy mam alternator a jakiegos starego VW z regulatorem i jest tam trzy wyjscia jak to podłączyc. Czy do cignika podłanczam tylko dwa wyjscia jedno zostaje luzem ??

Opublikowano

mój alternator z legulatorem jest to marki elektromotorwerk WS 254. połączenie do rozrusznikka wiem bo jest to szpilka na śrubke m 6. I pozostają mi dwie wolne wsówki i teraz czy spiać je razme pod kontrolke czy odzielnie ?? Jedna z wsówek wychodzi z regulatora a druga z altka. w robocie pytałem to mówili zeby ta z pod regulatora pod kontrolke dać a ta z altka co wychodzi to możliwe że jest do odczytu obrotów silnika i podpina się jak pod zegar. nie chce go popsuć spalić albo cos podobnego dla tego pytam

Opublikowano (edytowane)

Jest to alternator z wbudowanym regulatorem. Do grubszej śrubki podłączasz przewód prądowy do akumulatora, a do cieńszej wzbudzanie (przewód od kontrolki ładowania). Ruskie alternatory mają magnes w wirniku więc powinien wzbudzić się nawet bez podłączonej kontrolki.

mam alternator ruski p25 po włączeniu kluczyka nie świeci się kontrolka a podczas pracy powyżej 1000 RPM lekko jarzy napięcie na alternatorze 13,4 na innym alternatoże było inaczej założony drugi nowy Edytowane przez tempastrzala
Opublikowano

Koledzy potrzebuje pomocy. Mam alternator A115 45K od poloneza bodajże. Chciałem w nim wymienić łożyska, jedno zdjąłem to od koła pasowego. Gorzej z drugim. Tam najpierw idą pierścienie ślizgowe (chyba tak to się nazywa) a później jest łożysko... Pytanie jak je zdjąć? Chciałem najpierw się zapytać żeby niczego nie zepsuć ;)

Opublikowano (edytowane)

Doradcy, to jest altek A115 czyli wirnik jak w MF na sprężarkę, pierścienie się ściąga po uprzednim odlutowaniu wyprowadzeń wirnika, w miarę lekko schodzą, 2 dni temu taki dłubałem

Edytowane przez vcc
Opublikowano (edytowane)

Myśleli o tym jak w fiacie. W tamtym umiem zmienić bo najpierw idzie łożysko dopiero pierścienie. W którym miejscu odlutować na górze? Czym ściągnąć te pierścienie i czy zwykła lutownica sobie poradzi?

Kolego @VCC jakiej firmy łożyska zakładasz ? Tak żeby pochodziło następne 12lat :P

Edytowane przez pasiu66
Opublikowano

Zwykłą za...... się na śmierć, tylko lutownica kolba i najlepiej odsysacz do cyny, na pierścieniu widać gdzie jest lutowane, co do łożysk, najlepiej PL kryte tworzywem (RS), Jak odlutujesz przewód to wystarczy płaskim wkrętakiem podważyć i wyjdzie, tylko na palce uważaj, pierścienie się dobrze nagrzewają, jak są wytarte to warto je zmienić

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Co Ty myślisz, że tu są sami jasnowidze? Podaj typ alternatora i jego zdjęcia to prawdopodobnie ktoś Ci pomoże. Jak nie to post poleci w kosmos.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Że Ci się chciało szukać ;) Swoją drogą sprzęt z najwyższej półki.

Opublikowano

Osobiście wolę ELMOTa lub MAGNETONa, są odporne i z częściami nie na problemua na rynku wtórnym towaru nie brakuje, chociaż do swojego Magnetona kółko musiałem toczyć i osobiście bardziej skłaniam się ku napięciu ładowania 14.2V niż 14.5V ^^

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Patrząc z ekonomicznego punktu widzenia całkowicie się z Tobą zgadzam. No i taki alternator Denso jest może trochę zbyt delikatny do C-360 z silnikiem S 4003. Gdyby to był 3P to jeszcze by uszło. Co nie zmienia faktu, że Denso produkuje najlepsze części elektrotechniczne.

Opublikowano (edytowane)

Słuchajcie.Mam taki alternator od mercedesa tylko nie wiem jak go podłączyć.Zdaje mi się że to będzie tak:

 

 

Dwa duże to B+ to podłączyć pod rozrusznik

Ten mniejszy koło B+ to do kontrolki

A ten trzeci to zdaje mi się że to będzie podłączenie do kondensatora przeciw

zakłóceniowego do radia

6a40865c821bd7c7m.jpg

 

jeśli się mylę to mnie poprawcie :)

Edytowane przez locke
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak jak piszesz. B+ wyjście prądowe, D+ kontrolka.

  • Like 1
Opublikowano

Panowie, rozmawiałem już na PW o moim problemie z @vcc niestety mi się spieszy a problem dalej nie jest rozwiązany,

Mam założony altek z Elmotu A124F2+regulator mechaniczny, wcześniej kontrolka była na przekaźniku lecz czasami nie łączył i chciałem go podpiąć bez niego ponieważ na szybko zobaczyłem że ciapku mam taki sam altek, a jest bez przekaźnika.

Niestety okazało się że w ciapku jest A124F, ale jak zawsze za późno.

 

Po odpaleniu kontrolka zgasła lecz po chwili się zaświeciła i teraz nie gaśnie, no to założyłem spowrotem ten przekaźnik lecz nie starty tylko nowy. Sytuacja ta sama, kontrolka po zapaleniu silnika zgasła lecz po chwili zapaliła się i do teraz nie gaśnie.

Przekaźnik podłączyłem według schematu od @elektrotecha:

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/4001-schemat-ladowania-akumulatora-w-oparciu-o-alternator-zuk-6-diodowyz-sygnalizacja-ladowania-dla-ursus/

 

Na starym przekaźniku jeden kabelek od kontroli był podpięty do przekaźnika, a drugi do styku 15 w stacyjce, a według tego schematu ma być pod masą, a nie plusem po kluczyku.

 

Może w tym tkwi problem?

 

Niestety nie pamiętam nic więcej jak było podłączone wcześniej dlatego pytam tu o jakiś ewentualny schemat takiego podłączenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v