Skocz do zawartości
Gość Profil usunięty

Używane opony rolnicze

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przeglądając aukcje allegro natrafiłem na kilka ciekawych ofert odnośnie ogumienia. Jako że przymierzam się do wymiany opon w dwuch ciągnikach postanowiłem przyjżeć się alternatywnym rozwiązaniom jakim są opony używane.

 

Plusem jest oczywiście oszczednosc, która czasami sięga 50%

 

Co o tym sądzicie? Gdzie są ukryte haczyki? Czy wulkanizowane opony posłużą jakiś czas, czy nie warto sobie tym d*py zawracać??

 

Kilka ofert dla wglądu

 

http://allegro.pl/opony-rolnicze-650-60r38-650-65r38-michelin-100-i2054657933.html

 

http://allegro.pl/600-65r28-pirelli-2-szt-70-biez-opony-rolnicze-i2077199799.html

 

http://allegro.pl/opony-rolnicze-540-65r28-540-65-28-pirelli-90-i2055868988.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
turion23    1

ja to bym brał takie oponki bo u mnie w firmie jak pytałem sobie kupic nowe tylne opony do case to michelina 600/70/38 kosztuje prawoe 8000zł a mitasa pprawie 6000zł a na przód 520/60/28 to michelina 3000zł a mitasa 2400.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grala13    6

nie kupuj bieżnikowanych te wyglądają niezle , myśle że raz mozesz spróbować i za kilka lat bedziesz wiedział czy opłacało sie cyz nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ginterpol    17

w rychtalu sporo opon już kupiłem i nie narzekam. raz robiłem zwrot dwóch sztuk bo pracownikowi nie chciało się czekać aż założą na felgi i sprawdzić..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Ja miałem bieżnikowane w 1224 i nie są złe. Może trochę szybko się zużywały, ale nie było tragedii. Za te pieniądze opłacało się.

Co do używanych to nie mówcie że nie zakładacie sobie do samochodów używek, zamiast nowych. Bo w to raczej nie uwierzę. Może niektórzy kupują nowe. Sam do mojej VW B6 kupuję po 200 zł opony 2-3 letnie.

Z ciągnikowymi jest podobnie. Dużo opon jest z bliźniaków i są naprawdę w super stanie. Niektóre są wulkanizowana no to może być problem, ale jak dobrze zrobione to raczej problemy nie występują. Ewentualnie dętkę trza założyć.

Z 5-7 lat temu przywozili do nas opony continentale z powycinanymi na boku trójkątami. To były opony nowe , ale coś nie wyszło na produkcji i fabryka w Czechach je wyrzuciła. Porobili je i do tej pory jeżdżą. Teściu ma takie, ale pękają przy feldze i musiał drugą dętkę teraz założyć bo zaczęło szczypać. Ale dał za nie 1200 zł a nie z 5 tyś, za polskie.

Ważne żeby gość dał jakąś gwarancję bo inaczej to jest ryzyko. Lub żeby były z felgi ściągane jak się kupuję. Albo on montuję, bo może się zdarzyć że po założeniu zacznie pękać. Ale to jest rzadkość.

Ogólnie polecam takie opony, i prawie wszyscy handlarze zakładają używane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Taurus83    84

w rychtalu sporo opon już kupiłem i nie narzekam. raz robiłem zwrot dwóch sztuk bo pracownikowi nie chciało się czekać aż założą na felgi i sprawdzić..

 

 

ja też kupowałem w rychtalu, pare razy. raz trafiłem a 99% bierznika za 1000, roczny Mitas który normalnie kosztuje 3200, opona była uszkodzona z boku i naprawiona, dostałem rok gwarancji. jakieś inne też tam kupowałem ale bardziej na przetrwanie niż na jakieś większe manewry. co do używek to ważne jest tak jak w oponie samochodowej, jej wiek!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem do wymiany opony na przedniej osi 540/65/28 kupiłem jedną nie klejona bieżnik 99% cena 200pln jedna strona bieżnika na całym obwodzie była trochę poszarpana. drugą kupiłem za 1200pln właśnie z 'rychtala' bieżnik 99% klejona przebita pomiędzy bieżnikiem.obydwie firmy MICHELIN czyli dwie za 1400pln.jeżeli chodzi o haczyk to jest tak w Polsce patrzy się na bieżnik i czy nie jest popękana i już masz zarejesrtowany a na zachodzie uszkodzenie bieżnika czy klejenie przy oponach o prędkości trakcji powyżej 40km/godz A8 dyskwalifikuje je z dalszej eksploatacji poprostu nie przechodzą badań technicznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominic    33

Musisz dobrze je sprawdzić czy nie są popękane wewnątrz na obwodzie. Prawie wszystkie opony z dużych rozmiarów (580/70x38, 600/65x38, 650/65x38, 650/65x42, 710/60x42) lubią pękać a szczególnie vredestain, conti, kleber. Micheliny mają dobrą renomę, ale sprawdź. Jeżeli są wulkanizowane to sprawdź wielkość łatki , do rozmiaru 40 (szerokość łatki to około 20cm), nie musisz się obawiać. Jeżeli jest większa to i więcej jest płócien przeciętych i mogą być problemy w przyszłości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Popekania da się załatwić stosująć dętki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    13

A ja podłącze sie pod ten temat, mam podobne ale troche inne pytanie - Bieżnikowanie.

Mam łyse opony, warto je dać za śmieszne pieniądze zbieżnikować? Tzn. naleją na nie nowy protektor identyczny jak nowy. Bieżnikował ktoś?jak to "jeździ" w praktyce?długo to wytrzyma?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

.

Edytowano przez dzud

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Popekania da się załatwić stosująć dętki :)

 

Większe pęknięcie można by za wulkanizować, ale najgorsze są mikro pęknięcia - "szczypie" dętki i to nie w jednym miejscu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominic    33

"Popękania da się załatwić stosując dętki :)

 

Kolego nigdy tego dętką nie załatwisz, opona pod ciężarem pracuje i te pęknięcia sie otwierają i zamykają tak jak kolega @MAT912 napisał najgorsze są te małe trudno je zlokalizować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem używane opony Continental 600/65 R34 z 2003 roku i nie zauważyłem pęknięć na nich, co prawda za dużo na nich nie jeździłem ale wydają się ładne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturs860    0

w rychtalu kupilem juz chyba z 10 opon do ciagnikow i pare doprzyczepy i tylko raz byl problem ze stopka na feldze ale dało sie to naprawc. polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtekkkk    0

Witam. Macie moze jakies namiary gdzie moglbym dostac opony 16.9-34 uzywane do c 385. Bo szkoda mi kupowac nowych bo malo sie nia robi. Z gory dzieki za odp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapol    0

w rychtalu kupiłem opony do przyczepy i jestem bardzo zadowolony bo za wszystkie zapłaciłem tyle co za jedną nową a i pan sprzedający ok bo mogłem sobie wybrac z kilku sztuk i w niedziele mi otworzył .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

"Popękania da się załatwić stosując dętki smile.gif

 

Kolego nigdy tego dętką nie załatwisz, opona pod ciężarem pracuje i te pęknięcia sie otwierają i zamykają tak jak kolega @MAT912 napisał najgorsze są te małe trudno je zlokalizować

 

Sam to przerabiał wiec wiem co pisze. W Ciagniku Same Titan 190 520/85/R38 tył opony po kilku latach eksploatacji, kilku przebiciach przez gwoździe, kamienie na polach itd. Zamiast kupować nowe wstawiliśmy dętki, na dętkach kolejne kilka lat przepracowalismy az bieznik całkiem się skończył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    78

kupiłem do kombajna kiedyś dużą i małą używkę, kase zapłaciłem, ale nie jeździłem na tych oponach. Szajs z wadami które wylazły po zamontowaniu i napompowaniu. Nigdy więcej używek.

Hubert, u ciebie te ciągniki nie mało chodzą, jest sens w używkę się bawić? Lepiej nową białoruską czy turecką i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Do starego Fendta który sporadycznie wybiera się na pola, chce nawet uzywane z dobrym bieznikiem kupić. Obecne ogumienie, reki nie dam uciac ale chyba jest oryginalne z 88r :P tak wieć każda inna opona będzie lepsza do poruszania się po placu z paszowozem oraz wyciągania innych ciagników. Czasami jakąś przyczepę zaciągnie na pole i z talerzówką się pobawi.

 

Do JD 6830 myslałem BKT hinduskie kupić, ale z tego co sie dowiedziałem to mega szajz jest. Treleborgi na 20tys zł komplet jest wycenione, Michelien podobnie. BKT 12tys....roznica w cenie jest. Używek raczej do JD nie kupię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominic    33

Fakt że są z Indii, ale BKT-agrimax nie są aż tak złe. Warte swej ceny.

Ceny powalają, kup agrimax'y podobne jakościowo do petlas, mitas. wierz mi są jeszcze gorsze marki.

Edytowano przez dominic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturs860    0

bkt to zle opony. mialem w sieczkarni w tyle rozmiar 14,9 r 24 i po 3 latach mimo dobrego bieznika pękła w środku i trzeba było wyrzucić. bkt mam też w "fadromce" i po 3 latach sa łyse ale to nie problem, problemem jest fakt że sa bardzo częste defekty bo poprostu pękają a w 2 są już założone dętki bo sie rozwarstwiły. ja ich nie polecem i juz na pewno nie kupie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dzięki za opinię

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pooch    58

Raz kupiłem w życiu uzywki do 60tki ... wyglądały okej, ale po jednym sezonie rozlazły się i tak czy inaczej musiałem jeszcze raz kupić.

 

Trzeba się liczyć z tym, że niekiedy oszczędność taka jest tylko pozorna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×